X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Batman: Arkham Asylum


Svar
nerosnerosSkrevet 15/03-09 22:13, rettet 15/03-09 22:14 
Håber det bliver godt.
http://www.gametrailers.com/player/44955.html

http://www.gametrailers.com/player/46638.html
Bashful Neophyte
479 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/08-09 18:06 
SkyblazeR>
Jeg er nu stadig mest nysgerrig efter at vide, om andre har fundet en B-bombe til at smadre væggen ind til det hemmelige rum, hvor der muligvis (ikke) ligger noget spændende... :)

Mmmm... mmm... mmm.. MMM... :D
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/08-09 18:12, rettet 10/08-09 18:15 
Er der andre, der har opdaget det hemmelige rum i det hele taget? `('_')´

Ellers må jeg lige grabbe et screen af væggen.

EDIT: BTW, væggen er lidt krakeleret...eller vent, det er der vel mange vægge i spillet, der er - men altså...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/08-09 18:22, rettet 10/08-09 18:23 
@King

Er det et mmmjaeh, eller? :) Men du spiller jo preview, der vel er noget længere end demoen, og går nok allerede rundt i armeret batdragt...

Batman: Arkham Asylum
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 10/08-09 19:12 
SkyblazeR>
Er der andre, der har opdaget det hemmelige rum i det hele taget? `('_')´

Synes ikke rigtig den er til at overse. :P
Især da den er i et rum, hvor man skal finde en "skjult" udgang via verdenssejestedetektiv-mode
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/08-09 19:21 
Jeg tror at Batman kommer med alt sit udstyr intakt frem for at finde det hen af vejen... I mean... He's the goddamn Batman!
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/08-09 20:07, rettet 10/08-09 20:11 
Desværre ikke *Armored Batsuit* som kan låses op under gameplay efter gennemførsel af spillet på enhver sværhedsgrad. Eller ved at forudbestille spillet hos visse butikker, hvor der medfølger en kode til "udrustningen" (ved ikke lige om det også gælder hos visse danske forhandlere).

Der er diverse "eksklusive ting" i forbindelse med køb af det her spil, at det er lidt "ude i skoven"...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/08-09 20:10 
Sumez>
SkyblazeR>
Er der andre, der har opdaget det hemmelige rum i det hele taget? `('_')´

Synes ikke rigtig den er til at overse. :P
Især da den er i et rum, hvor man skal finde en "skjult" udgang via verdenssejestedetektiv-mode

Ingen har åbenbart fundet spængstof så...? Sikkert heller ikke tilgængeligt i demoen.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
3of193of19Skrevet 10/08-09 20:58 
nåja, til den væg i pacification rummet...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/08-09 22:07, rettet 10/08-09 22:07 
Jep - og selvom der er fysikmæssige forskelle på pc-demoen og de andre udgaver, så er det næppe heller muligt at banke væggen ned i pc-demo :) Man kan i øvrigt kaste rundt med fjender ifølge pc-demo-styring med A+X, men det er endnu ikke lykkedes mig at gøre det. Og det blev for hårdt at spille med keyboard...spillet gider ikke registrere PS2-controller via USB-adapteren Super Joy Box 5 Pro :/ Det vil dog godt tage en Xbox 360 controller til Windows, hvis man har en sådan (og det har jeg ikke).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KTCKTCSkrevet 12/08-09 22:01, rettet 12/08-09 22:03 
SkyblazeR>
Jeg har ikke nærstuderet Physx-papireffekten, men kan nu bare godt li', at det tilfører spillet noget mere "fysikeffekt"-agtig liv. Det er dog ikke noget, der gør at jeg vil foretrække pc-udgaven fremfor PS3-udgaven.
De gjorde noget af det samme med Mirror's Edge, og så længe det ikke er en fast del af spillet, vil det næsten altid føles påklistret. Physx er ejet af Nvidia, og siden Xbox 360 har grafikchip fra ATI, er forklaringen vel der. PS3 har Nvidia teknologi, men det er ikke sikkert at Sony har haft lyst til at smide penge for at få lov at bruge Physx. De har så til gengæld smidt grunker for at få eksklusivitet på Jokerens baner. Vi må vel vente på næste generations konsoller, før vi for alvor kommer til at se det rigtigt udnyttet.
Physx kan lave nogle fede effekter, men spillene skal næsten være bygget omkring det fra starten af, hvis det skal blive andet end gimmick.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 12/08-09 22:25 
Der er faktisk forholdsvis mange ps3 og xbox360 titler der allerede bruger physx.

Se listen hos nvidia
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 12/08-09 22:38 
Hmmm, interessant. Ja, så giver det jo ingen mening at de ikke smider det på alle versionerne af Batman og Mirror's Edge. Måske er det for krævende for hardwaren, hvis spillet skal køre fornuftigt...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/08-09 23:51, rettet 13/08-09 00:08 
Pressemeddelser har det med at overdrive, men den om PhysX til pc lægger op til mere interaktivitet i spillet med materialer og objekter (visse våben bliver måske "sjovere" at bruge?). PhysX skulle være årsagen til pc-udgavens forsinkelse (udgives først den 18. september i Europa). Årsagen til manglen på PhysX i PS3/X360-udgaverne, selvom begge maskiner understøtter motoren, er som nævnt, at PhysX kan være for krævende at trække - med andet end Dual/Quad Core-processorer kombineret med nyere Nvidia-grafikkort (da PhysX - så vidt jeg har forstået - er optimeret til hardwareacceleration med Nvidias nyere grafikkort).

Batman kan spilles nogenlunde flydende på pc med et ældre (1-2 år gammelt) Nvidia 8800GT-kort på standardgrafikindstillinger - som mine:

Batman: Arkham Asylum
[F*ck, jeg fik slået Ambient Occlusion fra. Jeg tror dog stadig spillet kører flydende med et 8800GT-kort og den effekt slået til]

Som det ses, må jeg helt slå multi sample anti-aliasing fra. Spillet anbefaler den funktion til GTX260+ grafikkort, der koster mellem 1K til 5K danske. Der var også et alt for stort fald i ydeevnen/frameraten ved kun at skifte fra High til Very High i DETAIL LEVEL.

Jeg ved reelt ikke, hvorvidt Batman til pc udnytter PhysX, men noget tyder på, at det ikke kun bliver med "småting", alt efter hvor meget mere interaktivt spillet bliver med de fysikeffekter. PhysX skal implementeres tilstrækkeligt kreativt, før jeg begynder at foretrække pc-spillet fremfor de andre udgaver. For så løber jeg altså ud og køber pc-spillet, et grafikkort i kongeklassen og en Quad Core-processor. Jeg vil ikke engang indsætte smiley her. Jeg er dybt seriøs............. :)

Batman: Arkham Asylum

Pressemeddelelsen om PhysX i pc-udgaven af Batman: Arkham Asylum:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Highly Anticipated Eidos Interactive and Warner Bros. Interactive Entertainment Videogame Batman: Arkham Asylum to support NVIDIA PhysX technology
An immersive adventure unfolds in stunning detail

Eidos Interactive, Warner Bros. Interactive Entertainment and NVIDIA Corporation today announced that the Games for Windows LIVE `release` of forthcoming DC Comics-licensed videogame, Batman: Arkham Asylum, will feature NVIDIA® PhysX® technology, which allows for the creation of incredibly realistic worlds full of interactive materials and objects. As a result, PC gamers will get to experience intense realism and fully immerse themselves in Batman’s journey into Gotham City’s asylum for the criminally insane.

Hardware accelerated by supported NVIDIA GeForce GPUs, PhysX technology provides an even deeper level of engagement for players of Batman: Arkham Asylum by utilizing the processing power of the NVIDIA GPU to render stunning in-game physics objects in the environment that not only add to the overall look of the game, but create an immersive and believable world.

With PhysX technology enabled, players can explore darkened corridors packed with volumetric fog which reacts to Batman’s movement and cobwebs which tear with his passing. Combat becomes a maelstrom of motion as office papers are thrown into the air alongside soda cans and litter as Batman lands each punch upon The Joker’s henchmen. Throughout the game, the decaying gothic architecture is realized to an incredible detail with wall tiles chipping and breaking, stone pillars crumbling upon impact, and particles from breaking glass and debris shattering and falling down around Batman’s feet.

“Supporting NVIDIA PhysX technology has allowed us to add that little bit extra to the PC version of the game,” said Sefton Hill, Game Director at Rocksteady Studios. “As Batman interacts with the world, the aging asylum creates a more immersive, believable world which really draws the player in.”

Batman: Arkham Asylum™ exposes players to a unique, dark and atmospheric adventure that takes them to the depths of Arkham Asylum – Gotham City’s psychiatric hospital for the criminally insane. Gamers will move in the shadows, instigate fear amongst their enemies and confront The Joker and Gotham City’s most notorious villains who have taken over the asylum. Using a wide range of Batman’s gadgets and abilities, players will become the Invisible Predator and attempt to foil The Joker’s demented scheme.

The NVIDIA PhysX development platform consists of a robust physics engine, API, and middleware designed to give developers and animators unprecedented creative control over the look of their final in-game interactivity by allowing them to author and preview physics in real time. To take advantage of PhysX technology in Batman: Arkham Asylum, players must have a compatible NVIDIA GPU and a copy of the Games for Windows LIVE version of the game, which will be available beginning September 15th, 2009, in North America, and September 18th, 2009, in Europe and Australia.

Batman: Arkham Asylum™ will also be available for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft® and PLAYSTATION®3 computer entertainment system from August 25th, 2009, in North America and August 28th, 2009, in Europe and Australia.

For more information on Batman: Arkham Asylum™, visit www.batmanarkhamasylum.com and for more information on NVIDIA PhysX technology, please visit www.nvidia.com/physx.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KajikaKajikaSkrevet 13/08-09 01:29 
Hvis PC versionen så bare udkom samme dag :/ Vente og spille med 360 Controller vs. købe 360 udgave, den er svær...
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
HeroldHeroldSkrevet 13/08-09 03:22 
KTC>
Hmmm, interessant. Ja, så giver det jo ingen mening at de ikke smider det på alle versionerne af Batman og Mirror's Edge. Måske er det for krævende for hardwaren, hvis spillet skal køre fornuftigt...

PhysX er både software- og hardware-understøttet. At pc-versionen får PhysX-understøttelse, betyder at de af nVidias grafikkort, der understøtter det, vil få hardware-accelereret fysik. Af samme grund, er det ikke til at finde i konsolversionerne af begge spil, fordi den understøttelse de praler af, kun findes i hardwareaccelerationen - hardware, som ikke findes i hverken PS3- eller 360-versionen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 13/08-09 07:58 
Men ikke desto mindre findes der PhysX SDK til både PS3 og 360, så jeg kan ikke se dit argument. Som dRxL skrev længere oppe, findes der alligevel en del spil med PhysX tech til 360 og PS3 allerede...

Jeg har leget en del med PhysX tidligere, da man kunne downloade nogle libraries på PC, som også havde nogle tech-demoer, hvor man blandt andet kunne kaste rundt med en ko og rykke et meget mørt gardin i stykker.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 13/08-09 08:59, rettet 13/08-09 09:24 
PS3 udgaven låser op for Batman "outpost cave" som personligt space (lejlighed) i Home - sød lille bonus gimmick :)

EDIT: Mon der også kommer nogle 360 avatar bonus ting?

Link
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/08-09 10:45 
Det kunne være passende. Jeg ser frem til at man kan åbne for ting til avataren via achivements, som det efter updaten er lagt op til. Et fedt Bat-kostume kunne være en god start!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/08-09 11:31 
Beano>
PS3 udgaven låser op for Batman "outpost cave" som personligt space (lejlighed) i Home - sød lille bonus gimmick :)

Ja, i hvert fald i den amerikanske version: "However, as European Home users will be well used to by now, there's no confirmation that the promotion will appear on this side of the Atlantic yet."
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 13/08-09 11:48 
KTC>
Men ikke desto mindre findes der PhysX SDK til både PS3 og 360, så jeg kan ikke se dit argument. Som dRxL skrev længere oppe, findes der alligevel en del spil med PhysX tech til 360 og PS3 allerede...

Som jeg skriver, består PhysX både af en hardware og en software-løsning. Hardwaren findes ikke i hverken PS3 eller Xbox 360, og derfor er det ikke muligt at lave samme effekter til konsollerne, som det er til en pc med et nVidia-kort med PhysX-understøttelse (GeForce 8XXX og frem).

Alt PhysX på konsollerne er den software-drevne løsning, hvorimod Batman og Mirrors Edge udnytter muligheden for hardware-acceleration.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 13/08-09 11:54 
PalleJensen>
Ja, i hvert fald i den amerikanske version: "However, as European Home users will be well used to by now, there's no confirmation that the promotion will appear on this side of the Atlantic yet."

Nej, det vil jo ikke overraske... men hvem quoter du lige?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 13/08-09 11:59 
Dine venner fra Eurogamer... :)

http://www.eurogamer.net/articles/batman-ps3-unlocks-batcave-in-home
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
dRxLdRxLSkrevet 13/08-09 12:03 
Det tror jeg ikke at du har helt ret i Herold. Med vægt på _tror_ da jeg ikke selv har undersøgt det helt til bunds.

Så vidt jeg har forstået handler physx om at bruge enten dedikeret hardware (den oprindelige løsning før nvidia overtog) eller køre fysikberegningerne i de programerbare shadere på et grafikkort. Xbox 360 har nogle fine programerbare shadere med mulighed for at køre fysik og uden at slå det op så mener jeg også at ps3 har det.

Bare for at slå fast at jeg ikke umiddelbart køber "manglende hardware" som svar på hvorfor konsollerne ikke har de samme effekter. Det rigtige svar kan så være at den hardware der sidder i konsollerne ikke er kraftig nok, men den er der.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 13/08-09 12:20 
I -princippet- kræves der jo bare en video-port :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/08-09 12:34 
PalleJensen>
Dine venner fra Eurogamer... :)

Åh... dem ;)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/08-09 12:44, rettet 13/08-09 12:44 
Herold>
KTC>
Men ikke desto mindre findes der PhysX SDK til både PS3 og 360, så jeg kan ikke se dit argument. Som dRxL skrev længere oppe, findes der alligevel en del spil med PhysX tech til 360 og PS3 allerede...

Som jeg skriver, består PhysX både af en hardware og en software-løsning. Hardwaren findes ikke i hverken PS3 eller Xbox 360, og derfor er det ikke muligt at lave samme effekter til konsollerne, som det er til en pc med et nVidia-kort med PhysX-understøttelse (GeForce 8XXX og frem).

Alt PhysX på konsollerne er den software-drevne løsning, hvorimod Batman og Mirrors Edge udnytter muligheden for hardware-acceleration.

Det er samme opfattelse, jeg har af PhysX: Den fysikmotor *leverer mest optimale resultater* med de senere Nvidia-kort.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KTCKTCSkrevet 13/08-09 12:45, rettet 13/08-09 12:50 
Det dRxL sagde...

PhysX blev udviklet af et firma kaldet Ageia, og deres plan var at man skulle købe seperate fysik-kort, som skulle aflaste CPU og GPU. Nvidia opkøbte så Ageia og satte GPU'en til at lave disse beregninger, hvilket med programmerbare shadere er ret effektivt og derfor mere eller mindre eliminerer nødvendigheden for en PPU (fysikprocessor).
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/08-09 12:56 
Lige så andre ikke mister "tråden" helt mht. PhysX-debatten ift. Batman: Arkham Asylum:
-----------------------------------------------------------------------------------------------
What is NVIDIA PhysX Technology?

NVIDIA® PhysX® is a powerful physics engine enabling real-time physics in leading edge PC games. PhysX software is widely adopted by over 150 games and is used by more than 10,000 developers. PhysX is optimized for hardware acceleration by massively parallel processors. GeForce GPUs with PhysX provide an exponential increase in physics processing power taking gaming physics to the next level.

Google Oversæt:

Hvad er NVIDIA PhysX teknologi?

NVIDIA ® PhysX ® er en stærk fysikmotor, der muliggør real-time fysik i førende pc-spil. PhysX software er almindeligt vedtaget af over 150 spil og bruges af mere end 10.000 udviklere. PhysX er optimeret til hardwareacceleration ved massivt parallelle processorer. GeForce GPUs med PhysX giver en eksponentiel stigning i fysik processorkraft og tager gaming-fysik til det næste niveau. (Google Oversæt)
-----------------------------------------------------------------------------------------------

PhysX findes kun i pc-udgaven af Batman: Arkham Asylum.

PhysX FAQ
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 13/08-09 12:59 
dRxL>
Det tror jeg ikke at du har helt ret i Herold. Med vægt på _tror_ da jeg ikke selv har undersøgt det helt til bunds.

Så vidt jeg har forstået handler physx om at bruge enten dedikeret hardware (den oprindelige løsning før nvidia overtog) eller køre fysikberegningerne i de programerbare shadere på et grafikkort. Xbox 360 har nogle fine programerbare shadere med mulighed for at køre fysik og uden at slå det op så mener jeg også at ps3 har det.

Bare for at slå fast at jeg ikke umiddelbart køber "manglende hardware" som svar på hvorfor konsollerne ikke har de samme effekter. Det rigtige svar kan så være at den hardware der sidder i konsollerne ikke er kraftig nok, men den er der.

Så vidt jeg har forstået det, så har nVidia, efter købet af Ageia, gjort det muligt for kort i serie 8 og opefter, at aflaste CPU'en og køre fysikberegningerne via kortet istedet.

Fra Wiki:
"Any CUDA ready GeForce graphics cards, GeForce series 8 and newer, can take advantage of PhysX without the need to install a dedicated PhysX card."

Hverken Xbox 360 eller PS3 har serie 8+ - derfor kan pc hardwareaccellere fysikken. Samme fysik ville trække for meget på CPU-kræfterne på de to konsoller.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/08-09 13:06, rettet 13/08-09 13:07 
KTC>
Det dRxL sagde...

PhysX blev udviklet af et firma kaldet Ageia, og deres plan var at man skulle købe seperate fysik-kort, som skulle aflaste CPU og GPU. Nvidia opkøbte så Ageia og satte GPU'en til at lave disse beregninger, hvilket med programmerbare shadere er ret effektivt og derfor mere eller mindre eliminerer nødvendigheden for en PPU (fysikprocessor).

Min forståelse er også, at PhysX giver de mest frugtbare resultater med Nvidia-kort i SLI-tilstand: altså 2 eller 4 grafikkort, der arbejder sammen. Den ene GPU håndterer PhysX (alle grafikkort kører grafikrendering). Nvidias grafikdrivere med til at optimere balancen mellem PhysX-håndtering og grafikrendering.

Jeg tror næppe PhysX håndteres bedre eller med tilsvarende effektivitet af X360/PS3.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/08-09 13:09 
Herold>
Så vidt jeg har forstået det, så har nVidia, efter købet af Ageia, gjort det muligt for kort i serie 8 og opefter, at aflaste CPU'en og køre fysikberegningerne via kortet istedet.

Jep - i øvrigt fra Nvidias FAQ:

Which NVIDIA GeForce GPUs support PhysX?

GeForce 8-series GPUs and later (with a minimum of 32 cores and a minimum of 256MB dedicated graphics memory) support PhysX.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 13/08-09 13:52, rettet 13/08-09 13:59 
Godt så :D Så vi kan altså derfra godt konkludere at PS3/360 ikke har samme mulighed for PhysX, som grafikkort af nyere udgave - og der derfor ikke kan være nogen tvivl om hvorfor der er mere fysik i flagermusemanden på pc?

Edit: PS3 har iøvrigt serie 7, og Xbox 360 har ATI-hardware - jeg går ikke udfra at det får lov til at lege alt for meget med PhysX?

Mere Edit: Det lader til at ATI-hardware godt kan få lov til at lege med PhysX (jvf. links jeg fandt fra 2008), men Xbox 360 har stadig lidt ældre hardware.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/08-09 15:39, rettet 13/08-09 15:39 
Det sker stort set i hver generation af konsoller at PC'en på et eller andet tidspunkt overhaler inden om.
Jeg er desværre droppet ud af PC gaming for et par år siden efter at man pludselig gik fra AGP over til PCI Express hvilket jeg måtte skifte hele mit bundkort ud for at opgradere og da jeg senere skulle opgradere grafikkort igen var kortet fysisk for stort til at være i min PC (27 cm langt).

Så nu har jeg en Mac fordi jeg blev træt af at opgradere hele tiden men det kan godt være jeg beslutter mig for at skrue en dedikeret gaming PC sammen på et tidspunkt for nu er jeg begyndt at blive hooked på Champions Online som min bootcamp LIIIIIGE akkurat kan køre.
KTCKTCSkrevet 13/08-09 16:19, rettet 13/08-09 16:22 
Herold>
Godt så :D Så vi kan altså derfra godt konkludere at PS3/360 ikke har samme mulighed for PhysX, som grafikkort af nyere udgave - og der derfor ikke kan være nogen tvivl om hvorfor der er mere fysik i flagermusemanden på pc?
Hold nu op med at komme med konklusioner om ting, som du ikke underbygger bedre. dRxL kom med et link med en lang række spil, som bruger PhysX på Xbox 360 og PS3, og det, kombineret med at der er PhysX SDK på både Xbox 360, PS3 og Wii, er da bedre beviser end det du er kommet med...

Herold>
Edit: PS3 har iøvrigt serie 7, og Xbox 360 har ATI-hardware - jeg går ikke udfra at det får lov til at lege alt for meget med PhysX?
RSX er hurtigere end serie 7, og fordi Nvidia kun har ladet driverne understøtte PhysX fra serie 8 på PC, betyder jo ikke, at de gør det samme på konsollerne. Og jævnfør SDK og listen over PhysX spil, har Nvidia tilsyneladende ladet ATI-kortene være med.

Herold>
Mere Edit: Det lader til at ATI-hardware godt kan få lov til at lege med PhysX (jvf. links jeg fandt fra 2008), men Xbox 360 har stadig lidt ældre hardware.
Igen, det er meget svage argumenter, så skal vi ikke bare slutte her?

EDIT: Forresten var en Ageia-mand kommet til at udtale sig om, at Xbox 360 ikke var i stand til at klare alle PhysX features, og det måtte han æde igen senere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/08-09 16:29, rettet 13/08-09 16:33 
Herold>
Godt så :D Så vi kan altså derfra godt konkludere at PS3/360 ikke har samme mulighed for PhysX, som grafikkort af nyere udgave - og der derfor ikke kan være nogen tvivl om hvorfor der er mere fysik i flagermusemanden på pc?

Reelt har jeg ikke den fjerneste anelse om, hvad PS3/X360 kan håndtere mht. PhysX. Det må jeg læse lidt op på. Så jeg vil ikke helt konkludere noget endnu. :) Men jeg har kørt med Nvidia-kort siden "Riva 128" i 1999, der var et af de første kort til at understøtte 3D-acceleration (der virkelig gjorde gavn i Quake 2 og Unreal).

Jeg skiftede til et Voodoo 3-kort i 2000 og til Nvidia 5XXX-serien i 2002. Herefter til 6XXX-serien i 2006 og 8XXX-serien i 2008.

I pc-demoen til Batman: Arkham Asylum synes jeg ikke der er den store grafiske forskel fra PS3-udgaven. Men PhysX-understøttelsen på pc løfter jo spillet "lidt" med mere "grafisk indlevelse".

Med et de bedste Nvidia-grafikkort på markedet falder PS3/X360-udgaverne dog mere bagud. Jeg ved endnu ikke, om jeg vil betale mig fra at opleve dét med et Nvidia-kort i 2XX-serien.

Udvalget af grafikkort i dag er mindre uoverskueligt, men Nvidia promoverer for tiden GTX275 til PhysX:

http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?sp=all&nf=strmatrix4%253a%255e%2522NVIDIA%2bGeForce%2bGTX%2b275%2b%25c2%25a40.0000000000%2522%2524%255bMultiValSep%255d%25c2%25a7specifictaxonomy%253a%255eHardware%257c2%252fGrafikkort%257c15%2524&s=price&cpath=1-2-15&qt=Fql]EDBpriser > Grafikkort> GeForce GTX 275[/LINK]" target="">EDBpriser > Grafikkort> GeForce GTX 275 (fra 1.486,00 DKK).

Det er lige før, man får lyst til at bygge en Bat-computer (se: Bat'puter, B-pc, Bat-comp osv.) til lavest mulige budget for at køre spillet optimalt med PhysX, eller? :D Det er en tanke, der pirrer lidt.

Hvor finder man et Batman-kabinet til pc? Det skal naturligvis ligne Batmobilen... :)

Se her en spec-sammenligning af de mest optimale grafikkort i Nvidias 2XX-serie:

>>>>> Fuld størrelse: Højreklik på grafik nedenfor og vælg Vis billede - afhængig af browser <<<<<
Batman: Arkham Asylum

Pris- og ydelsemæssigt er GTX 260/275 sikkert fornuftige valg for dem, der vil spille Arkham Asylum på pc med alle grafikindstillinger på maks, inkl. PhysX.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/08-09 16:43, rettet 13/08-09 16:45 
KTC>
Herold>
Godt så :D Så vi kan altså derfra godt konkludere at PS3/360 ikke har samme mulighed for PhysX, som grafikkort af nyere udgave - og der derfor ikke kan være nogen tvivl om hvorfor der er mere fysik i flagermusemanden på pc?
Hold nu op med at komme med konklusioner om ting, som du ikke underbygger bedre. dRxL kom med et link med en lang række spil, som bruger PhysX på Xbox 360 og PS3, og det, kombineret med at der er PhysX SDK på både Xbox 360, PS3 og Wii, er da bedre beviser end det du er kommet med...

Ifølge Nvidia understøtter visse pc-spil avancerede hardware-features i relation til PhysX. Det udelukker vel så visse funktioner i PhysX-spil på X360/PS3? Dét, kombineret med Nvidias hyppige driveropdateringer og deres SLI-konfiguration af grafikkort, gør det sandsynligt, at spil med PhysX på pc kan køre mere optimalt og med flere funktioner end på X360/PS3. Men det kan der måske kompenseres for med systemopdateringer af de maskiner?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KTCKTCSkrevet 13/08-09 17:05, rettet 13/08-09 17:06 
Selv om PC og konsoller de senere generationer ligner hinanden mere og mere, så er der stadig forskel, og derfor kan man ikke bare sammenligne på den måde.
At udvikle et spil til PC kræver for det meste, at man både understøtter ældre hardware og giver mulighed for at udnytte det nyeste. Udover det, har man et styresystem og ofte meget forskellig hardware, som bliver koblet sammen via drivere.
På konsoller er sagen mere enkel, for her er hardwaren ens og man har ikke et decideret styresystem at programmere op imod. I stedet er det meste bygget ind i de såkaldte SDK, som løbende bliver opdateret med nye features. Dette, kombineret med systemopdateringerne, giver rig mulighed for at udnytte konsollerne på en anden måde end PC. Både PS3 og Xbox 360 har flere kerner i deres CPU, som udviklerne kan regne med (PC-spil kræver typisk ikke flere kerner, og man kan derfor ikke satse på dette), og en eller flere af disse kunne jo sagtens dedikeres til at tage sig af PhysX beregninger.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
King ChaosKing ChaosSkrevet 13/08-09 18:48 
[Med bøs stemme]: Tilbage til emnet!

...eller det her er måske emnet... jeg er forvirret... godt jeg ikke er sherif herinde :)
HeroldHeroldSkrevet 13/08-09 20:05 
KTC>
Hold nu op med at komme med konklusioner om ting, som du ikke underbygger bedre. dRxL kom med et link med en lang række spil, som bruger PhysX på Xbox 360 og PS3, og det, kombineret med at der er PhysX SDK på både Xbox 360, PS3 og Wii, er da bedre beviser end det du er kommet med...

Ja, men det gavner diskussionen en del, hvis du læser hvad der bliver skrevet. Jeg har FLERE gange nævnt at PhysX findes i både soft- og hardware. nVidias egne kort understøtter det fra serie 8, ATIs kan understøtte det - hvilket jeg også har skrevet.

At der er PhysX-understøttelse i flere konsolspil er åbenlyst SOFTWARE-baseret. PhysX blev lanceret oprindeligt som et hardware addon, og dét i sig selv gør det ret tydeligt at det kræver en anseelig mængde maskinekraft for at køre. Det er sikkert derfor at nVidia ikke har enabled det i ældre kort end serie 7. Men ja, det er selvfølgelig spekulation, men til stadighed bedre begrundet end nogle af argumenterne imod?

KTC>
RSX er hurtigere end serie 7, og fordi Nvidia kun har ladet driverne understøtte PhysX fra serie 8 på PC, betyder jo ikke, at de gør det samme på konsollerne. Og jævnfør SDK og listen over PhysX spil, har Nvidia tilsyneladende ladet ATI-kortene være med.

Nej, det gør det ikke. Men eftersom det er tydeligt at fuld PhysX-understøttelse kræver mere hardware end software-udgaven, så synes jeg - sammen med dét at vi kun har set de fulde PhysX-effekter i Mirrors Edge (og Batman) - så ser jeg det som om at det er åbenlyst at den ekstra fysik er pga. den ekstra regnekraft som mange pc'er har. Men nej, det er selvfølgelig ikke skåret i sten. Det er derfor jeg spørger om vi ikke kan konkludere det - indtil der er mere information i sagen.

KTC>
Igen, det er meget svage argumenter, så skal vi ikke bare slutte her?

EDIT: Forresten var en Ageia-mand kommet til at udtale sig om, at Xbox 360 ikke var i stand til at klare alle PhysX features, og det måtte han æde igen senere.

Jeg argumenterer sådan set ikke - jeg skriver netop at ATI også kan - så det burde ikke være dét der gjorde forskellen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 13/08-09 20:26, rettet 14/08-09 00:53 
Herold>
Ja, men det gavner diskussionen en del, hvis du læser hvad der bliver skrevet. Jeg har FLERE gange nævnt at PhysX findes i både soft- og hardware. nVidias egne kort understøtter det fra serie 8, ATIs kan understøtte det - hvilket jeg også har skrevet.
Jeg har fint læst hvad du skriver, men jeg vil gerne se en kilde på, at der findes en supersej hardware-udgave som kan det hele og en neddroslet software-discount-udgave, som kun kan en brøkdel af førstnævnte...

Herold>
At der er PhysX-understøttelse i flere konsolspil er åbenlyst SOFTWARE-baseret. PhysX blev lanceret oprindeligt som et hardware addon, og dét i sig selv gør det ret tydeligt at det kræver en anseelig mængde maskinekraft for at køre. Det er sikkert derfor at nVidia ikke har enabled det i ældre kort end serie 7. Men ja, det er selvfølgelig spekulation, men til stadighed bedre begrundet end nogle af argumenterne imod?
Du gentager hvad jeg skrev omkring det oprindelige fysik-kort, og så indrømmer du at det er spekulation. Dog skriver du også, at PhysX-understøttelsen er SOFTWARE-baseret, hvilket hverken du eller jeg bør udtale os om, uden at have en troværdig kilde (udviklerne).

Det er i øvrigt en tåbelig diskussion vi har, for reelt set døde den rene hardware-løsning med Ageias fysikkort. Nvidia har overført fysikmotoren til de programmerbare dele af deres GPU, så reelt set er det jo hardwareoptimeret software vi har at gøre med i dag. Set på den måde, er der vel ikke så meget at diskutere, andet end din påstand om de to forskellige udgaver af PhysX.

For lige at opsummere, så bestrider jeg ikke alt hvad du skriver, men du drager bare nogle konklusioner, som virker usandsynlige for mig, og så længe du ikke kommer med kilder eller brugbar fakta, så kommer jeg efter dig.


On-topic:
Jeg synes stemningen i demoen er fed, men pånær Jokeren og Harley Quinn, synes jeg ansigterne er grimme og dårligt animerede (ingame). Kampene får mig heller ikke op af stolen, for de virker for tunge og ensartede i demoen, på trods af at de skulle være ultra dynamiske. Snigeriet fungerer, men virker i demoen også lidt påklistrede, og Sam Fisher bliver svær at slå af pinden.

EDIT: Typos
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/08-09 20:55 
Ny gadgets trailer

http://www.gametrailers.com/video/exclusive-gadgets-batman-arkham/54109

Den dér Grapnel Gun havde jeg ikke luret ud fra de trailere jeg havde set indtil videre.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/08-09 21:55, rettet 13/08-09 22:03 
Det korte af det lange: PhysX helt indiskutabelt i pc-ejernes favør (lige nu), da PhysX *er* mest udbredt i pc-spil. PS3/X360 har vel noget at indhente her.

King Chaos>
[Med bøs stemme]: Tilbage til emnet!

...eller det her er måske emnet... jeg er forvirret... godt jeg ikke er sherif herinde :)

"Nogen af os" går i selvsving, men sådan er det nu engang, når man skriver om "ting", man går op i. :) Og så er det vel kun godt, at folk bliver lidt mere bevidste om de ting, fx PhysX, der bør have mere fokus i spilsammenhæng, da realistiske fysikeffekter kan højne spiloplevelser.

Jeg mener især PhysX-debatten er relevant ift. hvilken af de tre forskellige udgaver af Batman: Arkham Asylum, der er "mest optimal" at købe. Summasummarum:

Landet ligger sådan, at det er påfaldende, at "fysikmotoren" PhysX kun findes i pc-spillet. De sidste mange indlæg er kickstartet af spørgsmål om, hvorfor PhysX ikke er inkluderet i PS3/X360-spillet (da begge maskiner understøtter PhysX). Det bør sådan set være fokus i debatten, og ikke at de maskiner eventuelt i teorien kan håndtere PhysX lige så godt som pc.

Dertil påpegede (vistnok) Herold meget naturligt, at årsagen kunne simpelthen være den, at PS3/X360 ikke kan trække den PhysX-implementering, der findes i pc-spillet. Jeg tror på noget tilsvarende - og ikke at Eidos har lavet en eksklusiv aftale med Nvidia omkring pc-spillet. Jeg tror heller ikke på, at Eidos' eventuelle fokus på pc-udgaven har fået dem til at glemme alt om PhysX på PS3/X360. :)

Jeg betvivler heller ikke muligheden for, at PhysX på PS3/X360 kommer til at blive mere udbredt, men PhysX er lige nu primært fordelagtigt for pc-ejere.

Vil det være realistisk at se frem til en eventuel PhysX-addon som download til PS3/X360-udgaverne af Batman: AS? Det vil da være muligt, ikk?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/08-09 22:13, rettet 13/08-09 22:18 
SkyblazeR>
Vil det være realistisk at se frem til en eventuel PhysX-addon som download til PS3/X360-udgaverne af Batman: AS? Det vil da være muligt, ikk?

Det er vel muligt at lave alt som add-on, men hvis de skal hen og tilføje PhysX skal de vel hen og lave meget af spillet om og tilpasse performance osv for at det vil køre ordentligt.
Det lyder ikke realistisk at de vil bruge tid og penge på det. Og især fordi jeg ikke regner med at spillet bliver så godt at man vil gennemføre igen pga. forbedret fysik. Der vil næppe være et marked for det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/08-09 22:31, rettet 13/08-09 22:33 
Det ville vel også være uhensigtsmæssigt overfor os forbrugere at frigive en sådan PhysX-addon senere. Den slags bør være tilstede i spillet fra begyndelsen. Jeg er så "heldig" at have en kilde, der er tæt på udviklerne af spillet, så jeg håber, der kommer et helt præcist svar på hvorfor PhysX ikke er i PS3/X360-spillet snarest. Godt nok er vi "bare" ydmyge forbrugere, men hvis man har mulighed for at gå direkte til kilden for at prikke til deres PhysX-ansvarlige menmeske(r), og høre om de har sovet i timen - så gør jeg altså dét... :) > Gå efter mennesket, ikke bolden....eller noget. :)

PhysX bliver nok ikke den helt store genspilningsfaktor på pc, men førstegangsoplevelsen er for mig det absolut vigtigste - ikke genspilningen af et spil som dette. Livet er vel også lidt for kort til (offline) challenge-modes (er selv mest til Castlevania-agtig backtracking :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KTCKTCSkrevet 14/08-09 00:04 
Jeg tror heller ikke på en add-on. Der er selvfølgelig en grund til, at de ikke har implementeret det i konsol-versionerne, og det er sandsynligvis fordi det kræver for meget. Jeg vil til enhver tid foretrække høj framerate og færre pop-detaljer frem for et smukt slideshow...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-09 00:22 
Efter endnu en gennemspilning af Batman demoen ville det egentlig ikke gøre mig noget hvis der kom en PhysX add-on :p

Batman: Arkham Asylum
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/08-09 00:31 
Der kan man se nogen tricks man lære ved at sidde inde længe nok :D
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/08-09 02:21, rettet 14/08-09 02:28 
Jeg har talt 3 synlige Trophy i demoen, men kan kun få fat på 2. Der er en skakt, der virker komplet umulig at nå. Jeg har som en anden Bat-abe prøvet adskillige "ting" uden held :/ Manden kan jo ikke hoppe rigtigt eller gribe fat i noget :P ... (dvs. han kan godt gribe fat i noget, men jo ikke skakte der er højt oppe - og den her skakt ser ikke ud til at have en åbning i den anden ende)

Batman: Arkham Asylum

[man kan skimte Trophy ved at kaste Batarangen derop]

I den sidste lokalitet i demoen er der en anden helt-umulig-at-nå-skakt...

Batman: Arkham Asylum

[den går sikkert om til bossrummet, hvor demoen slutter]

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=29891&sort=0&start=200#413799]Den Trophy, Darkbeat nævner[/LINK]" target="">Den Trophy, Darkbeat nævner, kan jeg slet ikke få øje på.

Her er væggen, der kan bombes ned (bare ikke i demoen, åbenbart)...

Batman: Arkham Asylum

@Konsolkongen - det er messed up...hvilket Bat-stunt udførte du dog på den arme psykopat? :]
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HeroldHeroldSkrevet 14/08-09 02:48 
KTC>
For lige at opsummere, så bestrider jeg ikke alt hvad du skriver, men du drager bare nogle konklusioner, som virker usandsynlige for mig, og så længe du ikke kommer med kilder eller brugbar fakta, så kommer jeg efter dig.

Jeg drager konklusioner ud fra fakta - det er mere end hvad du gør. :) Pc er de eneste med den avancerede fysik, pc er den eneste platform med grafikkort i serie 8-klassen.

PhysX er en software platform, der understøtter hardware-acceleration. Du kender forhåbentlig Havok, som er et komplet fysiksystem til flere forskellige spil, heriblandt Half-Life 2. PhysX er det samme, men forskellen er at PhysX er de eneste der understøtter hardware-accelerationen. Og det er netop dét du ikke vil vedkende dig - at PhysX kan eksisterer uden hardware acceleration.

Fra nVidia selv:
NVIDIA® PhysX® is a powerful physics engine enabling real-time physics in leading edge PC games. PhysX software is widely adopted by over 150 games and is used by more than 10,000 developers. PhysX is optimized for hardware acceleration by massively parallel processors. GeForce GPUs with PhysX provide an exponential increase in physics processing power taking gaming physics to the next level.

Fra wikipedia:
The major competitor to the PhysX SDK is the Havok SDK, which is used in more than 150 games, including major titles like Half-Life 2 and Dead Rising.[12] However, Havok does not currently support hardware physics acceleration.

Fra pressemeddelelserne:
Hardware accelerated by supported NVIDIA GeForce GPUs, PhysX technology provides an even deeper level of engagement for players of Batman: Arkham Asylum by utilizing the processing power of the NVIDIA GPU to render stunning in-game physics objects in the environment that not only add to the overall look of the game, but create an immersive and believable world.

“Supporting NVIDIA PhysX technology has allowed us to add that little bit extra to the PC version of the game,” said Sefton Hill, Game Director at Rocksteady Studios. “As Batman interacts with the world, the aging asylum creates a more immersive, believable world which really draws the player in.”


Der har du det sort på hvidt.

Og ja, PhysX er ikke nogen ren hardware-løsning, men PhysX understøtter hardware-acceleration, og det er dét der bliver brugt i pc-udgaven og mangler i konsoludgaverne. Hvis du stadig mener at andet er tilfældet, så skal du være velkommen til at vise mig konsolspil, der understøtter samme niveau af fysik. Jeg har vist dig to pc-spil, hvor konsolversionerne ikke har noget lignende, og Ubisofts eget udsagn burde cementere at du tager fejl.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/08-09 03:56 
SkyblazeR>
Jeg har talt 3 synlige Trophy i demoen, men kan kun få fat på 2.

Hvorfor gå op i det? Det er en demo :)

@Konsolkongen - det er messed up...hvilket Bat-stunt udførte du dog på den arme psykopat? :]

Jeg ved det ikke, Batman fylder som sagt hele skærmen ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
479 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig