X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lysegrøn skærm på PS3!?


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/03-09 13:22 
I dag når jeg tænder for min nyindkøbte ps3, får jeg bare lysegrøn skærm, hvad i alverden er der galt med den?? :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KTCKTCSkrevet 13/03-09 13:44 
For det første bør du give din tråd en mere meningsfuld titel, og så har vi en "Aaargh"-tråd, som dit indlæg umiddelbart godt kunne høre under.

Men, hvilke kabler bruger du og har du prøvet at tilslutte den til et andet TV? Kan du høre startlyden, eller kommer der heller ikke noget?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/03-09 13:46 
Har tilsluttet med hdmi, der kommer ikke nogen lyde overhovedet, har ikke prøvet med et andet tv endnu, men det virkede fint nok igår, så fatter det ikke :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
MrCaseMrCaseSkrevet 13/03-09 13:56 
Kan det være fordi dit fjernsyn forventer at få enten rgb eller Y Pb/Cb Pr/Cr som farvesystem via hdmi og får det modsatte?
Have you considered sucking less?
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/03-09 13:57 
Nu kom der billede, helt af sig selv faktisk, men det ser ikke ud som igår, det er som om der er for meget lys nu, igåe kunne det godt ligne det var en anelse for mørkt, men nu er det meget for lyst :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/03-09 13:58 
Det virkede igår som sagt, men lidt mørkt, ikke noget der ikke kunne afhjælpes med at skrue lidt op for lyset på tv´et, men selvom jeg har skruet ned for lyset igen, er det alt alt alt for lyst nu :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
BeanoBeanoSkrevet 13/03-09 14:06 
Prøv de forskellige display settings... Full RGB, etc.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-09 16:31 
Kan det ikke bare være baggrunden der skifter farve alt efter hvad tid på dagen du bruger maskinen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 13/03-09 16:56 
Prøv at reset video settings ved at holde knappen nede på ps3'en.... Har du uden tvivl gjort et hav af gange.

Er dit HDMI kabel et kvalitets kabel? Eller bare noget billigt lort. Har hørt om mange der har haft problemer med skod kabler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/03-09 18:00 
Jeg har ingen problemer med mit GameStop skod kabel. Det giver nøjagtig ligeså godt et billede som det Clicktronic jeg købte for 3-400kr da jeg skulle ha' PS3'en i sin tid.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 13/03-09 21:29, rettet 13/03-09 21:30 
Hvis HDMI virker, så virker det. Er det i stykker ses det tydeligt i form af udfald eller åbenlyse billedfejl, såsom 'sparkles' i hele billedet, eller lignende. Dog ville jeg holde mig fra Amazon.co.uks kabler hvor man får vist nok to meter for 15,-, for det kan også blive FOR billigt, og det vil så kunne mærkes i elendig byggekvalitet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SlothSlothSkrevet 15/03-09 23:00, rettet 15/03-09 23:02 
Jeg har prøvet at få grøn skærm på mit TV (et billigt LCD-TV). Der hjalp det at slukke for strømmen til TV'et, og så tænde det igen. Det var ikke nok blot at sætte TV'et på stand-by, strømstikket skulle helt ud og i igen.
Kiss me, would you kindly?
Danny SallingDanny SallingSkrevet 16/03-09 11:37 
Det virkede fint igen senere på dagen, lod det hele stå tændt i nogle timer, hvorefter jeg så lige kiggede for at se om der var billede på, og det var der så. :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SonicSonicSkrevet 26/04-09 16:49, rettet 26/04-09 17:16 
Låner lige denne tråd.

Jeg har fornyeligt oplevet et underligt "blinken" fra tid til anden på video playback.

Jeg har mest bemærket det når der streames fra netværket, men har også så sent som idag oplevet det på video playback fra en DVD.

Når det sker, ser det nogenlunde ud, som på det billede jeg har vedhæftet her:

Lysegrøn skærm på PS3!?

Altså, det er kun et ganske kort glimt, og det fylder aldrig hele skærmen. Det kan dog sagtens optræde op til flere gange i løbet af en film.

Er det HDMI kablet, forstærkeren, fjernsynet, firmwaren, eller noget helt andet der er skyld i dette? Jeg har for ikke så lang tid siden opdateret firmwaren på min PS3, og vil tro, at det egentligt først er begyndt at ske efter den update. HDMI kablet er nede fra kvickly. Forstærkeren er Marantz SR7002, og TV'et er et Panasonic 42G10E.

Jeg hælder selv mest til firmwaren, eller kablet, men er på herrens mark.

Hov forresten, jeg har også set dette ske i XMB nu jeg tænker mig om.

Pænt træls.

*Edit* Har lige læst lidt om, at mange har oplevet noget lignende, sålænge de bruger opløsningen 1080P. Er det noget i andre har bemærket?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-09 18:13 
Nu er det et stykke tid siden jeg har haft en film i min maskine. Men jeg har aldrig oplevet det der i menuen hvor jeg også kører 1080p.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 26/04-09 18:26 
Hm, jeg er lidt i tvivl om hvilken version HDMI kabler dem fra kvickly er. Det kan faktisk meget godt passe, at det der flickering er begyndt efter jeg har skiftet til 1080p fra 720p.

Jeg har læst lidt på AV-Connection, og det er åbenbart ikke alle kabler der er certificerede til at køre 1080p? Såh, mon et andet kabel ville gøre nogen gavn?

I'm puzzled.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
NaieraNaieraSkrevet 26/04-09 18:30 
Start i hvert fald med at prøve et nyt kabel. Trækker du en eller to meter er det ikke videre nødvendigt at købe 1080p-certificerede kabler, og du vil nok få svært ved at finde andre end det du har, der ikke kan klare den opløsning.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 26/04-09 18:37 
Ja, kan ske jeg skal prøve det. Har kigget på disse her:
http://av-connection.dk/?PGr=863&ML=785

Hvis de ikke hjælper, er det enten forstærkeren, eller PS3'en der fejler.

Meget mystisk, for det sker ikke altid, men kan komme ganske pludseligt, helt uprovokeret.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-09 18:41, rettet 26/04-09 18:43 
Jeg har det Clicktronic kabel du linker til på 1m. Det kan helt sikkert klare de 1080p. Det gælder selvfølgelig også for de længere kabler :)

EDIT: Men de billige crap-lign. kabler du kan købe i GameStop på 2m kan også sagtens klare 1080p.

Jeg har mit Clicktronic fra PS3 til forstærker og derfra går det videre til tv med det billige fra GameStop.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 26/04-09 18:42 
Lyder godt. Jeg smutter lige i AV-Connection imorgen så, og henter 2 x 1 meter :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
MrCaseMrCaseSkrevet 27/04-09 08:41 
Jeg tilslutter mig også lige forklaringen med de dårlige kabler.

Jeg har samme problem hjemme hos mig.
Jeg kører med en hdmi-switch som forbinder til xbox, playstation, dvd og pc.
Pc'en står længst væk og trækker derfor et 2,5 skod-kabel over til switchen hvorimod de andre kun kører med 0,75 m.
Fra switchen og til fjernsynet kører jeg med et lækkert kabel.

Og jeg også det der blinken på min pc, men ikke på mine andre apparater. Og de kører alle samme opløsning, dvs. kabellængden er den eneste forskel.
Altså: For lange dårlige kabler kan lave 'blink'.

Og man kan også se at det er 'periodisk', altså nogle gange er det der mere end andre, så det hænger sammen med hvilket billede man sender igennem, støjforhold osv...
Have you considered sucking less?
SonicSonicSkrevet 03/05-09 22:55 
Tjoh, mit blinken ser ud til at være forsvundet.
Her til aften skete der så noget andet underligt. Midt i en film forsvandt billede og lyd, og på TV'et var der noget "sne" agtigt static, hvorefter billedet kom igen, men ingen lyd. Jeg slukkede så min forstærker, og tændte den igen, og der var atter både billede og lyd.

This is driving me nuts! Nogen der har en ide om, hvad dette skyldes? :S
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 04/05-09 08:07 
Fejl i forstærker?

Prøv at lade være med at føre HDMI igennem forstærkeren i en periode og se om fejlen stadig opstår.

Hvilken forstærker har du?
SonicSonicSkrevet 04/05-09 09:13 
Jeg har en Marantz SR7002. Har prøvet at slå al form for op og ned konvertering fra på PS3'ens HDMI osv., så nu må vi se. Har også prøvet at bytte rundt på den port PS3'en går ind på, samt den port der benyttes af TV'et.

Skal lige teste over de næste par dage om det sker igen, men 1 gang er næsten 1 gang for meget :-/
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig