X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Musikafspiller - software?


Svar
KnightrideRKnightrideRSkrevet 10/03-09 20:28 
Hvad bruger i til, at høre musik på jeres pc med? Brugte selv Winamp i en lang periode, men er nu gået over til iTunes istedet, da jeg syntes det var lidt mere brugervenligt.

Hvad bruger i, og hvad mener i er bedst? :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
KeenKeenSkrevet 10/03-09 20:40, rettet 10/03-09 20:40 
jeg bruger winamp og vil højst sansynligt blive ved med at bruge det...
SaftenSaftenSkrevet 10/03-09 20:44, rettet 10/03-09 20:44 
Winamp, har brugt det siden tidernes morgen. Her på min nye comp. kunne jeg dog ikke få winamp til at spille wma-filer, så har brugt windows media player i et stykke tid. Gjorde dog endnu et forsøg med winamp, da wmp's shuffle funktion gentager de samme numre hele tiden. Men nu virker winamp og man føler sig hjemme igen:P
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
dpldplSkrevet 10/03-09 20:51 
Winamp.

Stadig ikke fundet noget der er bedre. Og for mig er itunes VÆRRE end alle andre.(Samme tid æder den PC kraft!)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KnightrideRKnightrideRSkrevet 10/03-09 21:02 
Ok, lyder til det er Winamp, som er den mest populære :) Nu bruger jeg lige iTunes i et par dage, så må jeg se, om jeg forbliver tilfreds ;)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/03-09 21:37 
Jeg bruger iTunes, og er fint tilfreds med det - jeg foretrækker klart den brugerflade frem for Winamp, som jeg ganske vist ikke har brugt siden tidernes morgen. Man skal bare være klar over at den æder en del resourcer.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkenDarkenSkrevet 10/03-09 21:53 
hader itunes, bruger den kun til min ipod og manner hvor er manglen på drag n drop bare nederen.

Winamp (ver 5) pga skins, pga det er brugervenligt.. det har windoze højre klik funktionalitet, playlists gemt som filer, drag n drop (som itunes af en eller anden grund ikke magter.. man SKAL browse via programmet) og så pga alle de plugins man kan finde til afspilleren (der er blandt andet plugins til at kunne afspille orignale lydfiler fra feks snes og nes spil).

Men smag og behag ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/03-09 22:02 
Før jeg gik over til Mac sværgede jeg også til Winamp, primært pga playlisten og muligheden for at afspille filer uden at automatisk tilføje dem til library. Men på Mac findes der ikke noget rigtig godt alternativ til iTunes, og nu har jeg vænnet mig til det. Jeg synes også iTunes appellerer mere til at have fulde albums, fremfor at have masser af enkelte filer liggende. Det giver selvfølgelig lidt problemer/arbejde hvis man skifter program, men jeg synes bare der er mere værdi at have hele albums, i stedet for enkelte filer.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
KTCKTCSkrevet 10/03-09 22:40 
Jeg bruger VLC meida player til både film og musik.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/03-09 22:58 
Winamp... for teh win! :-)
KeenKeenSkrevet 10/03-09 23:02 
KTC>
Jeg bruger VLC meida player til både film og musik.

jeg bruger VLC til film
KnightrideRKnightrideRSkrevet 11/03-09 08:09 
VLC player bruger jeg også kun til film. Men jeg takker for svarene! :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
BeanoBeanoSkrevet 11/03-09 08:27 
Også Winamp her til musik. Til video bruger jeg Media Player Classic.
jaesjaesSkrevet 11/03-09 13:27, rettet 11/03-09 14:37 
Hvis du har RAM nok er Winamp sikkert et bedre valg, men jeg bruger bare Windows Media Player 11, da de andre afspillere jeg har sammenlignet med bruger en del mere RAM*, og jeg har kun 1 GB i min computer EDIT: (som kører med Windows XP).

VLC og MPC bruger dog vist nogenlunde det samme, men de er så vidt jeg husker ikke specielt gearet til musik (dårligere index og afspilningsliste).

* Et tip er dog at minimere afspilleren. I de fleste programmer falder RAM-forbruget meget ved minimering.
KnightrideRKnightrideRSkrevet 11/03-09 14:37 
jaes>
Hvis du har RAM nok er Winamp sikkert et bedre valg.

Jeg har 2 GB RAM, så det burde ikke være noget problem. Mener du ikke iTunes? :)

Er lidt tøvende omkring iTunes, for det skal bruge Quicktime player og så installere det en masse Apple/Ipod fis, som jeg ikke har noget at bruge til, da jeg har en Creative Mp3 afspiller... Så måske skulle jeg nok bare gå tilbage til Winamp :P
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
jaesjaesSkrevet 11/03-09 15:51 
KnightrideR>
Jeg har 2 GB RAM, så det burde ikke være noget problem. Mener du ikke iTunes? :)

Sikkert ikke et problem, med mindre du kører krævende ting samtidig, men 2 GB er vel ikke engang noget specielt, hvis du bruger Vista :)

Nej, jeg mener, at Winamp sikkert er et bedre valg end WMP (længe siden jeg har kigget nærmere på Winamp). Hvis du tænker på RAM-forbrug, så er både Winamp og iTunes en del mere krævende end WMP.
DarkenDarkenSkrevet 11/03-09 16:23, rettet 11/03-09 16:23 
Hov der var lige en extra nice ting ved winamp. Man kan downloade et plugin hvor man selv kan definere hvilke knapper skal styre hvilke funktioner i winamp. Det kan jeg godt lide ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KnightrideRKnightrideRSkrevet 11/03-09 19:53 
Jeg bruger Xp, så ikke noget pladsmangel her ;)

Ja, syntes også Winamp er en del bedre end WMP, ihvertfald hvad gælder muligheder i programmet.
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
KnightrideRKnightrideRSkrevet 11/03-09 19:54 
Darken>
Hov der var lige en extra nice ting ved winamp. Man kan downloade et plugin hvor man selv kan definere hvilke knapper skal styre hvilke funktioner i winamp. Det kan jeg godt lide ;)


Vidste jeg faktisk ikke - men lyder meget fedt! :)
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
DarkenDarkenSkrevet 11/03-09 22:23, rettet 11/03-09 22:25 
Bare hvis der var nogen der ville prøve det, billedet viser det ikke, men i dropdown menuen kan man vælge samtlige winamp funktioner.

DIMIN Hotkeys
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SaftenSaftenSkrevet 12/03-09 00:49 
Det du snakker om, er det ikke allerede installeret i selve winamp? Har ihvertfald ikke selv haft nogen problemer med at konfigurere knapper i winamps egne indstillinger. Har også virket til multimedie-knapperne på min computer.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
DarkenDarkenSkrevet 12/03-09 08:45 
Vi snakker ikke blot om play, next osv, det er alle funtionerne i winamp der kan bindes til hvilken som helst key. Det er ikke standard ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SeventhSunSeventhSunSkrevet 12/03-09 09:35 
Darken>
hader itunes, ... og manner hvor er manglen på drag n drop bare nederen.

Ah hva for noget sluddder?

Der er da masser af drag'n'drop i iTunes?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/03-09 12:35 
Jeg kunne godt forestille mig, at han med "manglen på drag n drop" mener mangel på MSC-overførsel. Så vidt jeg har forstået, kan man kun overføre filer til en iPod vha. et program, der kender iPod'ens overførselsprotokol, feks. iTunes?

Min gamle MP3-afspiller kunne kun få overført filer med Windows MTP dvs. gennem Windows Media Player. WMP havde så den mystiske ide, at det absolut ville konvertere min 320 kbps MP3-filer til WMA-filer med en væsentligt lavere bitrate. Jeg var nødt til at ændre en særdeles kryptist setting lang pokker i vold inde i WMP's indstillinger, for at få programmet til at overføre filerne direkte... den slags giver lange løg :(

Min nye MP3-afspiller understøtter MSC-overførsel, hvilket vil sige, at man bare smidder filerne over som man ville på ethvert andet eksternt drev, hvorefter afspilleren(hardware) selv opretter den nødvendige database. Sådan skal det gøres! :D
AV Intelligent Terminal
KnightrideRKnightrideRSkrevet 12/03-09 13:27 
Killer Bean 2>
Min nye MP3-afspiller understøtter MSC-overførsel, hvilket vil sige, at man bare smidder filerne over som man ville på ethvert andet eksternt drev, hvorefter afspilleren(hardware) selv opretter den nødvendige database. Sådan skal det gøres! :D

Det kan man da kalde luksus! :D
Yippie-ki-yay, motherfu**** :)Spiller nu: Test Drive Unlimited 2, FlatOut 2, Grand Theft Auto IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig