X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Collectors Editions?


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/03-09 19:57, rettet 03/03-09 19:57 
Er der nogle eksempler på at C.E. til feks PS2 eller andet i CD udgaver EU versioner bliver noget værd? Jeg ved ikke helt om jeg vil beholde mit SFIV C.E. nemlig?
Hoid to colony C05 where the computer is...
silverstarsilverstarSkrevet 03/03-09 20:09, rettet 03/03-09 20:10 
Jeg tror ikke det er noget du skal regne med at kunne spinde guld på i forhold til hvad de har kostet fra ny.
Collectors/limited edition når vi snakker spil idag er sjældent særligt "limited" når det kommer til stykket. Jeg tror de sælger alle de eksemplarer de kan komme afsted med, med mindre der direkte er meldt ud at der kun produceres x antal styks.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/03-09 20:34 
Mener du også om feks 5 år?
Hoid to colony C05 where the computer is...
silverstarsilverstarSkrevet 03/03-09 20:55 
Ja. SF IV collectors edition er solgt i så store antal at den sandsynligvis aldrig vil blive anset for sjælden i samler-øjemed.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-09 21:14 
Jeg tror ikke rigtig der er kommet nogen "Limited Edition" herhjemme i denne generation der bliver noget særligt værd.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BonziniBonziniSkrevet 03/03-09 21:22 
Om ikke andet bliver det sjovt at grave denne tråd frem om 5 år og se hvad værdien er.

Er den egentlig nummereret? Jeg solgte for et års tid siden en Zelda limited til 350£ men der var så også kun udgivet 1000 stk. på verdensplan, og jeg tvivler det er tilfældet med SFIV?

Zelda vurdering
happyEDhappyEDSkrevet 03/03-09 21:57 
Om 5 år er det helt sikker ikke meget vær.
Du kan jo bare se div halo, gears of war mm. der er udkommet de sidste par år. og ikke koster mere end højst 149,- idag Men det er jo som sagt i så store oplag at det er til grin at de kan få folk til at købe dem.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/03-09 22:25 
Det er så ladt de ikke laver dem i meget få eksemplarer, så er noget at blære sig med :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
CoreCoreSkrevet 03/03-09 22:32 
Du kan da blære dig med, at du har penge nok til at betale 50/100 kr. mere for de samme spil, end alle andre ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BonziniBonziniSkrevet 03/03-09 22:34 
KroeboCop>
Det er så ladt de ikke laver dem i meget få eksemplarer, så er noget at blære sig med :=P

Helt enig, jeg går overvejer at købe de versioner, men det er godt nok sjældent de er pengene værd, for det første indholdet og så det at de bare pumper dem ud.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/03-09 22:35 
Core>
Du kan da blære dig med, at du har penge nok til at betale 50/100 kr. mere for de samme spil, end alle andre ;)

Hehe :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
HankyHankySkrevet 03/03-09 22:42, rettet 03/03-09 22:43 
Er der nogen der ved, hvor mange eksemplarer der i grunden findes af SFIV Collectors Edition? GameStop i Bruuns Galleri havde i hvert fald meget få, og GAME havde én tilbage, ud af 3-5 stykker de havde fået, eller sådan noget.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BonziniBonziniSkrevet 03/03-09 22:46 
Tror jeg så en 30-40 stykker i Fona2000..
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/03-09 22:46 
Whoaw!
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkenDarkenSkrevet 03/03-09 23:40 
Mindes at Jade Empire til PS2 havde en extra spilbar class i CE versionen... ellers synes jeg det er tit er minimalt med indhold (hvis man ikke tæller mmo's med som har det med at komme soundtracks og lækre artwork books med i pakken).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/03-09 06:34 
Jeg er totalt sucker for collectors editions af spil men det er rigtig at det ikke er alle der er noget værd.

Den skodeste jeg har må næsten være Resident Evil 4 til PS2. Den eneste forskel er at den kommer i et metal cover og at der er et par sider fra en Brady Games strategi guide med.

Til gengæld er jeg ret glad for mine collectors editions af World of Warcraft og Star Wars Galaxies. Selvom jeg ikke spiller nogen af spillende længere er der nogen fede soundtracks og flotte art-books og der var da også mulighed for at skille sig ud i spillet ved at flashe et eller andet collectors pet (i WoW) eller head-gear (i SWG).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-09 07:30 
Darken>
Mindes at Jade Empire til PS2 havde en extra spilbar class i CE versionen...

Xbox... Men ja det er rigtig nok at der var en ekstra figur med i CE. Jeg husker dog at det var muligt at patche den originale så den også fik samme, så det var jo egentlig ikke så meget anderledes end f.eks. COD4 og COD4: GOTY nu til dags.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-09 07:33, rettet 04/03-09 07:34 
Darkbeat>
Den skodeste jeg har må næsten være Resident Evil 4 til PS2. Den eneste forskel er at den kommer i et metal cover og at der er et par sider fra en Brady Games strategi guide med.

Jeg synes at Residente Vil 4 CE var en af de bedre. Der var ikke så meget pis som med de andre og ikke al besværet når man skulle spille dem.

GOW var rigtig slem, først skulle det gennemsigtige plastik trækkes af, så skulle madkassen åbnes og til sidst skulle man åbne et lille stykke pap der holdt to DVD'er mens man skulle passe på at limen ikke gik helt fra hinanden.
Man betalte en 50'er mere men så fik man satme også en artbook, en making off DVD og et cover der var belastende...
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 04/03-09 08:05 
Bør man overhoved sammenligne collector og limited editions?. Som navnet antyder, bør en collectors edition vel ikke have et produktions limit som sådan. De bør vel egentlig bare fremstilles i det antal som der er købelystne samlere?. At begge versioner så i praksis går under samme kategori nu om dage, er vel lidt en skam. :/
DarkenDarkenSkrevet 04/03-09 10:01 
Ja enig. Der er nogle ting der bliver kaldt Limited som burde have haft "Un" påsat. Så er der CE versioner der opfylder kravet for hvad der svare til en Limited version.. Men i sagens natur, så læner en god CE sig op af Limited pga indholdet har en høj productions pris (artbooks og soundtracks m.m.) og en mindre eftertragtet CE (hvor det feks blot er et metal cover o.lig.) kan blive spyttet ud i det antal der kan sælges.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig