X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rygte: Silent Hill 1 remake til Wii!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/02-09 17:47 
Og PSP! Men det er lige meget! Tanken om et Silent Hill til Wii er for fedt :-)

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
72 emne(r).
« < 1 2

Svar
jaesjaesSkrevet 14/04-09 11:24, rettet 14/04-09 11:25 
Jeg synes, det lyder fint. Det er kun dørhåndtaget, der indtil videre virker som en gimmick i min bog :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/06-09 15:37 
Fandt en trailer, som jeg synes ser vældigt lovende ud. De mener åbenbart det der med at genopfinde spillet fuldstændigt. Modigt, og det ser ud til at det fungerer. Kan dette blive det første gode Silent Hill, siden 2'eren?

I'm glad you came...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/06-09 16:23 
Wow jeg blev overrasket, kæft det ser fedt ud.

Ser mega nice ud.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/06-09 16:55, rettet 05/06-09 17:05 
Mht. indlevelse vil jeg skyde på, at det seneste Homecoming er det "bedste", jeg har spillet siden 2'eren. 4'eren havde dog et spændende spilkoncept (voyeur-tingen), der skabte et ekstra lag af spænding. Det var mangelfuldt, men en frisk oplevelse i serien. Jeg ved ikke, om det er "I wish"-agtigt at se frem til en genfortælling af det første spil, der også blander elementer fra 2'eren og 4'eren. Det håber jeg det gør, i hvert fald. Det tyder på, at ting i Shattered Memories som "at smugkigge gennem døre" og "et mindre lineært spilforløb" går i den retning (for ikke at glemme den nye styring af lommelygten med Wii-moten).

Jeg ser også gerne, at Akira Yamaoka bevæger sig tilbage til den "mere emotionelt musikalske og mindre industrielt kaotiske" lyd fra de to første spil. Jeg kan ikke mindes toner fra de andre spil, der rigtigt gik ind på rygraden, bortset fra credits-musikken i 4'eren. Noget andet er, at det var en katastrofe at indføre en kvindelig vokal i 3'eren, der til tider totalsmadrede den instrumentale atmosfære.

*Desværre* udvikles Wii-spillet af Climax, og jeg var ikke så begejstret over Silent Hill Origins. Det virkede lidt papmaché-agtigt. Det lyder også til, at Akira Yamaoka kun fokuserer på lyden og ikke på den kreative udvikling af serien mere, som han ellers gjorde i de første spil. Yamaoka skal jo krediteres for en stor del af 1'eren og 2'eren med størst indflydelse på 2'eren.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
TheDukeTheDukeSkrevet 05/06-09 18:32 
Er jeg den eneste der føler irritation, snarere end ængstelse, når man skal flygte fra fjenderne i et spil?

Det er da fint nok hvis man selv vælger at løbe forbi nogle fjender for at spare tid/ammunition, etc., men når spillet tvinger en til det, ja så er det knapt så fedt.

F.eks. Dead Space, et spil jeg følte mig rigtigt godt underholdt af, dog med kraftig undtagelse af de sektioner hvor den skide Hunter dukkede op. Det var ikke en oplevelse af "Åh nej! Det überslemme monster er der igen!", men en oplevelse af "Åh nej...Skal jeg nu igennem det lort igen."

Jeg havde ellers set frem til det her remake, men hvis der virkelig er så meget flugt i det, så tror jeg sq jeg sidder over denne gang. :(
RuneSPRuneSPSkrevet 05/06-09 19:22 
Kommer an på hvordan det implementeres synes jeg.

Flugten fra Lisa i hytten og grotterne i Resident Evil til GC, synes jeg virkede... som den bedste løsning :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/06-09 23:01, rettet 05/06-09 23:02 
Jeg synes ikke at et nyt Silent Hill skal indeholde lige så mange tredjepersons action-elementer som Dead Space - det gjorde IMO spillet langt mindre skræmmende end det kunne have været (et problem der også var til stede i Origins og Homecoming).

Man kan ikke komme uden om, at for megen kompetence med våben fjerner en del af frygten ved mødet med manifesteret uhygge. Jeg synes sagtens et system, der kræver at man ind imellem flygter fungerer fint i både Silent Hill 1 og 2, også som et paranoia-forstærkende element. Et system hvor det konstant kræves vil næppe være underholdende, men det tror jeg heller ikke Shattered Memories ender med at blive.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
TheDukeTheDukeSkrevet 06/06-09 01:43 
Echelon VI>
Jeg synes ikke at et nyt Silent Hill skal indeholde lige så mange tredjepersons action-elementer som Dead Space - det gjorde IMO spillet langt mindre skræmmende end det kunne have været (et problem der også var til stede i Origins og Homecoming).

Nu brugte jeg bare Dead Space som et eksempel, da det stod klart i min hukommelse. For at sætte en krølle på det inden jeg bevæger mig tilbage på topic, så var det der fjernede det meste af uhyggen fra det spil for mig at det blev så forudsigeligt efter et par timer. Du går ind i rum. Der er ingen monstre. Du completer et objective inde i rummet og monstrene kommer frem. Du finder en masse ammunition, og næste rum har et stort encounter. DOOM 3 om igen.

Som et alternativ til flugt vil jeg hellere have stealth.
Jeg syntes at det er et langt bedre værktøj til at skabe den intensitet der klæder survival-horror spil så godt. Hvis man så fejler og bliver spottet kan man så evt. blive straffet med en flugt-sekvens, men hvis flugten i sig selv er kerne-mekanikken, tror jeg at jeg hurtigt bliver træt af det.
HulleHulleSkrevet 08/12-09 09:30 
Silent Hill remake til Wii endte godt :)

Hvis du spørger Eurogamer..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 08/12-09 10:34 
Ser godt ud :)

Det kommer først i marts ikke?
PlaykidPlaykidSkrevet 08/12-09 10:39 
Der er vel ikke en chance for det kommer på xbla vel?

Jeg blev ret glad for SH: homecoming, selvom det ikke var specielt godt og 1'eren har jeg altid gernet ville prøve :)
Spiller nu: Halo 3
SumezSumezSkrevet 08/12-09 11:01 
1'eren er efter min mening stadig det bedste i serien. Eller i hvert fald det mest uhyggelige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 08/12-09 11:19 
Tjaa - vil da kun holde mig enig i at det første var det bedste (men også nemt set ud fra den standard der blev sat efter to´eren).
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 09/12-09 00:54, rettet 09/12-09 00:57 
1'eren var indiskutabelt det mest udfordrende, og det der leverede det største indtryk på mig. 2'eren falder langt bagud på det område. Men det var jo stadig helt exceptionelt - af en 2'er at være. :)

Ser meget frem til Wii-spillet uden at have læst Eurogamers (UK) 4-siders overkill-tekst (jep, jeg tjekkede sideantallet som det første... ;)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaidNaidSkrevet 09/12-09 07:15 
SkyblazeR>
1'eren var indiskutabelt det mest udfordrende, og det der leverede det største indtryk på mig.

Så har du i hvert fald ikke prøvet origins. Der var jeg godt nok ved at give op flere gange undervejs. Fy for dælen da! :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/12-09 23:28, rettet 10/12-09 23:31 
Har spillet Origins på PSP og mener ikke, at sværhedsgraden helt kan hamle op med originalen. Den kan jo være et næsten helt angstneurosefremkaldende spil med sin kombination af sygeligt svære gåder, idiotiske møghunde og andre fjender, der ikke er helt nemme at danse med pga. elendig spilkontrol, samtidig med den her angst over, om radioen snart begynder at skratte igen. :) Alt det blev nogle af os mere vant til i de senere SH-spil, hvor jeg selv savnede mere udfordrende gåder (ikke helt så meget i SH2, hvor sværhedsgraden kan justeres).

Mon ikke man "for sjov" kan sammenligne det første Silent Hill med søvnforstyrrelsen "pavor nocturnus":

"Disse fænomener er beslægtede med søvngængeri: også her er der delvis opvågning ud af dyb søvn, men her vågner barnet med et sæt, skriger og er utrøsteligt; ofte er der gåsehud og kraftig sved. Tilstanden varer nogle minutter, hvorefter barnet som regel falder i søvn igen. Næste morgen huskes intet."

Rygte: Silent Hill 1 remake til Wii!

http://soevnklinik.dk/Andres%C3%B8vnforstyrrelser/Parasomni/Pavornocturnus/tabid/1110/Default.aspx

Det kunne måske i overført forstand "svare lidt til det" at spille Silent Hill i delvis vågen tilstand i 10-12 timer med konstant angst, gåsehud og kraftig sved (for nogen)? :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaidNaidSkrevet 11/12-09 17:37 
Jeg fristes til at tro at det originale Origins på PSP er en "light" udgave af PS2 porten så, men jeg tvivler nu stærkt. Jeg havde ingen problemer med det første Silent Hill, ud over lige et par enkelte hjernevridende gåder som jeg lige husker det. Jeg er dog helt enig i at originalen af Sident Hill, er den bedste på stort set alle punkter. :)
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 18/12-09 22:46, rettet 18/12-09 22:47 
Opskriften på den "perfekte jul":

Hvid jul + at spille Silent Hill: Shattered Memories.

Et "superspontant internetkøb" gjorde faktisk, at jeg nåede at få både en Wii (NTSC US) og det her spil fra Videogamesplus.ca med eksprespost, akkurat inden Post Danmarks pakkebude begyndte at køre galt i sneen (så ka' de lære det).

Og hvis jeg så bare lige kunne finde tid til at komme i gang med spillet...christ :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 04/04-10 19:10 
Nogen der har prøvet Shattered Memories? Sad lige og læste om det og synes faktisk det lyder ret spændende, selvom det er lidt af en budget-titel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 04/04-10 19:28 
Så dyr er den nu ikke 17.95£ på savvi.com + 1£ pund til porto. Din danske pris er kun knap 160kr

Silent Hill Shattered Memories
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KTCKTCSkrevet 04/04-10 20:56, rettet 04/04-10 20:59 
Jeg har gennemført det på Wii, og det har bestemt nogle kvaliteter, men også lige så mange svagheder. Spillet er ret utraditionelt, og hvis jeg skal forklare det, uden at spoile, kan jeg kun sige, at både styring, fortællemåde og opbygning er både frisk og modig, men ikke vil falde i alles smag. Spillets virkemidler og mekanikker bliver også gentaget ret påfaldende igen og igen, og der er en del gimmicks, men til gengæld er visse puzzles noget bedre, end hvad genren normalt byder på. Spillet laver en slags psykologisk profil på spilleren, hvilket er interessant, men i praksis tror jeg nu ikke det gør en kæmpe forskel.

Skal jeg opsummere oplevelsen, sætter jeg bestemt pris på den tid jeg har brugt med spillet, for på trods af kritikpunkterne, går det nogle interessante veje på flere områder, og selv om det ikke er et spil, som man lige gennemfører igen med det samme, skal det helt sikkert gennemspilles engang igen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/04-10 20:42 
Ny relevant tråd til at fortsætte debatten om spillet...

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=31741
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
72 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig