X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Rygte: Silent Hill 1 remake til Wii!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/02-09 17:47 
Og PSP! Men det er lige meget! Tanken om et Silent Hill til Wii er for fedt :-)

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
72 emne(r).
1 2 > »

Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/02-09 17:47 
Og PSP! Men det er lige meget! Tanken om et Silent Hill til Wii er for fedt :-)

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/02-09 18:25 
Hvad der helt specifikt ville være fedt ved et Silent Hill til Wii, kan jeg ikke forestille mig, selvom jeg gør mig umage. Det er efterhånden lang tid siden der var et for alvor godt Silent Hill (ikke siden 2'eren!?), selvom de fleste spil i serien har været af en ok kvalitet. Jeg tillader mig at være pessimistisk...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/02-09 18:56, rettet 26/02-09 19:06 
En remake af det første SH spil ville være fedt - også på PSP :)
NaidNaidSkrevet 26/02-09 19:16 
Et remake til wii er da helt hul i hovedet. Hvis det blev til PS3 eller 360'eren, så var det jo en helt anden sag. Rent økonomisk er der selvfølgelig en verden til forskel, men resultatet bliver da så sandelig også derefter. :/
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/02-09 19:28 
Beano>
En remake af det første SH spil ville være fedt - også på PSP :)

Problemet med et sådan remake, er i mine øjne det farlige ved at pille for meget ved en klassiker. Det kan næsten ikke undgå at blive en fiasko; På den ene side må man forestille sig at udvikleren/udgiveren ønsker at opdatere spillet mere eller mindre til nutidens standarder, men på den anden side trækker fan-basen udviklingen i den anden retning, og forsøger at skrige sig til et produkt der ligner originalen så meget som muligt. Et remake af et så forældet, men samtidigt godt spil som Silent Hill, er en svær opgave.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/02-09 19:29 
Enig - men man kan da håbe at det lykkedes :)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/02-09 21:47 
Kobra>
Et remake til wii er da helt hul i hovedet. Hvis det blev til PS3 eller 360'eren, så var det jo en helt anden sag. Rent økonomisk er der selvfølgelig en verden til forskel, men resultatet bliver da så sandelig også derefter. :/

Jeg kunne da godt se en smart brug af Wiimotens højtaler til at skabe stemning (Radioen). Igen hvis udviklerne sætter sig ned og tænker kreativt er der masser af muligheder i Wii'en.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
GreaseballGreaseballSkrevet 27/02-09 00:38 
Kobra>
Et remake til wii er da helt hul i hovedet. Hvis det blev til PS3 eller 360'eren, så var det jo en helt anden sag. Rent økonomisk er der selvfølgelig en verden til forskel, men resultatet bliver da så sandelig også derefter. :/

Vi så da en meget flot remake af det org. Residen Evil til GameCube, et spil som selv idag er utrolig flot og godt skruet sammen for en remake. Så hvis programørene af en mulig Silent Hill til Wii er gode, så er der virkerlige mange muligheder. Hvorfor PS3 eller 360'eren skulle være et bedre valg har jeg svært ved at se. Deres simple grafiske styrke over Wii?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/02-09 00:58 
Og normale controllere frem for eventuel gimmick-kontrol?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 27/02-09 00:58 
Silent Hill er jo (som jeg erindrer det) ikke nær så åbenlyst forældet på mange områder, som det originale Resident Evil var, så derfor må jeg også umiddelbart tilslutte mig, at der ikke er åbenlys grund til et remake her og nu.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
GreaseballGreaseballSkrevet 27/02-09 01:25 
Konsolkongen>
Og normale controllere frem for eventuel gimmick-kontrol?

Hvor til vi kun har Xbox360 tilbage ;P
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 27/02-09 13:30 
For mit vedkommende kunne det være super fedt, er aldrig kommet igang med serie, da jeg ikke har SH1, men har 2´ern til at lægge, og jeg ikke så meget for at starte med en sequal.
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/02-09 14:35 
Du kan roligt gå i gang med 2'eren, da det nærmere er et seperat spil, end en direkte efterfølger - det er desuden det bedste spil i serien, hvis du spørger mig. Det tredje spil er derimod det tætteste du kommer på en direkte efterfølger til det første spil, da det forsøger at forklare en del af de spørgsmål det første spil efterlod.

Silent Hill 2 er en af de bedste spiloplevelser jeg har haft, så jeg synes du snyder dig selv, hvis du ikke går igang med det samme :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CoreCoreSkrevet 27/02-09 21:25 
Beano>
En remake af det første SH spil ville være fedt - også på PSP

Et PSN-release af originalen ville være federe ;)

Silent Hill 1 på PSP for 40 kr.

Generelt set, syntes jeg bare at man skulle til at få fingeren ud, og få udgivet nogle af de rigtig fede PSX-spil via PSN. Det er godt nok noget skuffende, med den smule der er kommet indtil videre.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 27/02-09 21:53, rettet 27/02-09 21:55 
Jeg kan ikke være mere enig. Der er så mange fede PSX titler som kan udgives til PS3/PSP via PSN - flere af dem er faktisk allerede ude i USA of Japan. Skuffende SCEE stadig numser rundt også på dette punkt. Er de bange for at tjene penge? :D
MusicManMusicManSkrevet 28/02-09 00:14 
Beano>
...flere af dem er faktisk allerede ude i USA of Japan.

Jeg ved godt det er en tastefejl, men kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet over den her! :-P
BeanoBeanoSkrevet 28/02-09 08:22 
He he he :)

Ja der burde selvfølgeligt stå "USA Of China".
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 07/03-09 23:49, rettet 07/03-09 23:51 
Jeg tror ikke en eventuel remake af SH bliver et *bedre spil* end originalen. Ikke hvis det kun laves, bare fordi Wii kan tilføre "lidt mere motorik" til denne spilserie.

Det er mest af alt trist, at Team Silent ikke længere udvikler spillene, selvom Akira Yamaoka stadig har en finger med i de nyere spil (men han gør det altså ikke godt nok lydmæssigt i specielt SHO og SH5 ift. SH1+SH2+SH4 - jeg kan dårligt huske hans lyd i SH3).

SH5 har et bedre tag i mig, end jeg havde ventet. Jeg synes Double Helix har magtet opgaven med SH5 bedre, end Climax gjorde med Silent Hill Origins. Måske fordi SH5 har fat i noget af dét, der gjorde SH2 til en dybfølt spiloplevelse.

SH5 er vel rent atmosfærisk det hidtil bedst iscenesatte spil i serien, jeg har oplevet (medmindre hukommelsen svigter mig :)).

Men det er nok SH2 fra Team Silent, der stadig har det mest uforglemmelige udtryk, og har gjort det største indtryk, for mit vedkommende.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
CoreCoreSkrevet 20/03-09 11:50 
Core>
Beano>
En remake af det første SH spil ville være fedt - også på PSP

Et PSN-release af originalen ville være federe ;)

Silent Hill 1 på PSP for 40 kr.

Det ligger så online i PS Store nu :o)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/03-09 16:41 
Gør det? Jeg kan hverken finde de i EU eller US!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-09 16:50 
Jeg er også stødt på det derinde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/03-09 18:11 
Det ligger ikke under PSone classics i hvertfald.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/04-09 11:42, rettet 02/04-09 11:43 
Det er blevet bekræftet at et remake er under udvikling til Wii, med et par detaljer fra produceren. Personligt mener jeg at det lyder forfærdeligt, at de har tænkt sig at ændre meget på klassikeren.

Not a joke...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 02/04-09 12:10 
Echelon VI>
Personligt mener jeg at det lyder forfærdeligt, at de har tænkt sig at ændre meget på klassikeren.

Jeg synes det lyder fedt
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/04-09 12:20 
Det er nok bare mig der er bitter...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/04-09 14:58, rettet 02/04-09 15:00 
Jeg er mest bange for, at de propper latterlige quicktime events ind hist og pist. Det vil være altødelæggende for gameplayet og stemningen.

Sådan lyder det i hvert fald på udtalelserne.

"Flee using context-sensitive manoeuvres" UHA!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/04-09 16:31 
Jeg læser det faktisk som om de har fjernet mange af de ting, der gør at jeg altid kører træt i Silent Hill...

"And puzzles - handled by Wiimote interaction - will always be close at hand, resulting in "a lot less backtracking".

"Long-time fans of the series will also be delighted to learn that there's a way through every locked door; no more checking dozens of entrances only to find that 90 per cent of them are permanently barred shut," added Hulett".

Og combat har altid sucked i Silent Hill. Nu bliver der fokus på historie og stemning.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
NaidNaidSkrevet 02/04-09 18:08 
Det lyder faktisk mere lovende end først antaget. Jeg blev faktisk lidt harm over at høre at man ville lave et remake til en konsol, der teknisk set er næsten 10 år forældet. Jeg tager sku hatten af for at de vil forsøge noget nyt. At de vil fjerne fokuset fra kampsystemet, er helt i originalens ånd. Det bliver også spændende at se om de virkelig kan få bugt med backtracking. Jeg håber bare ikke at de får ødelagt alle de positive minder jeg har fra originalen. Det lyder under alle omstændiger lidt som knald eller fald. :)
The DaneThe DaneSkrevet 02/04-09 18:16 
Det at dørerne var/er lukket er da ellers en del af atmostfæren - hvad så når man lukker en dør op, så er der bare ikke noget brugbart inde i rummet?
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 02/04-09 18:23 
Jeg synes også det med åbne døre lyder rigtig godt... og jo, Dane, jeg forestiller mig bare, at der er mange veje gennem byen, og alt efter rute render man ind i diverse bæster, som man skal undslippe.
The DaneThe DaneSkrevet 02/04-09 18:33 
mmh kan vel være rigtigt nok. Ville være godt med noget i retning af hvad man havde i det oprindelige Alone in the Dark. Hvis du gik ud af hoveddøren var du død :D
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/04-09 23:45 
Og så blev det bekræftet at spillet også kommer til PS2 og PSP. Spændende at se hvor forskellige de versioner vil være i forhold til Wii-versionen.

Shattered Memories...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaidNaidSkrevet 07/04-09 00:30 
Det bekræfter vist bare at der ikke er noget innovativt at komme efter. Her troede man lige at det blev wii eksklusivt, øv. :(
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-09 02:21 
Der står ellers nået om at Wii-moten vil blive brugt som lommelygt, og at højtaleren i den vil fungerer som mobiltelefon (fungerede udmærket i No More Heroes). Så helt uden Wii-specifikke features bliver udgaven ikke.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaidNaidSkrevet 07/04-09 03:02, rettet 07/04-09 03:03 
Nu snakkede jeg mere innovative features til Wii. Det kommer der næppe, når de også vil udvikle spillet til PS2 og PSP. Wii udgaven får selvfølgelig det sædvanlige gimmick, men det er ikke ligefrem det jeg efterspørger. :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-09 13:09 
Jeg troede da netop at gimmicks var det eneste Wii havde at tilbyde feature mæssigt :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaidNaidSkrevet 07/04-09 17:53 
Det kan i hvert fald diskuteres :)
BeanoBeanoSkrevet 07/04-09 18:08 
Nu hænger innovative Wii-eksklusive titler ikke ligefrem på træerne - men det er måske også PS2 og PSP skyld? :D
NaidNaidSkrevet 07/04-09 19:12 
Det er da absurt at påstå at multiplatform titler IKKE nedtoner mulighederne for innovative wii eksklusiver. Når det så tilmed er climax der igen skal forsøge sig, så vil mine forhåbninger jo nærmest ingen ende tage. :P
BeanoBeanoSkrevet 07/04-09 21:02 
Jeg syntes det er mere absurt at forvente større "innovation" end lidt wiimote-styring i en remake :)
NaidNaidSkrevet 07/04-09 22:45 
Det er dejligt at vi må have hver vores mening. ;)
SumezSumezSkrevet 08/04-09 08:18 
Hvad havde så været innovativt at gøre?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaidNaidSkrevet 08/04-09 19:26 
Undlade at spillet gik multiplatform, og så rent faktisk bare koncentrere sig om at udnytte wii'en mest muligt. Hvis du har prøvet origins, så ville du hurtigt se hvor svært climax havde ved bare at udvikle et silent hill på traditionel vis. For slet ikke at tale om den fuldstændige ideløse port til PS2.
BeanoBeanoSkrevet 09/04-09 08:41, rettet 09/04-09 08:41 
Så Wii-eksklusivitet er innovation?
NaidNaidSkrevet 09/04-09 09:27 
Det modsatte er i hvert fald ikke.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/04-09 15:32 
Det kommer da helt an på hvor meget energi de ligger i Wii-versionen. Jeg kan da kun se det som noget positivt at det kommer på alm. konsoller også. Chancerne er uhyggeligt store for at Wii-versionen bliver noget juks uanset, så det er rart med nogle neutrale alternativer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaidNaidSkrevet 09/04-09 19:50, rettet 09/04-09 20:30 
Ja og så ligger climax nok ekstra meget energi i wii udgaven, nu når spillet går multiplatform?. Jeg synes at det virker ret åbenlyst at multiplatformspil giver nogle begrænsninger i udviklingsfasen. Der skal tages hensyn til den senere tilpasning, af de forskellige platforme. Alternativet ville være at sætte sig ned, og så udvikle flere forskellige udgaver af samme spil fra bunden. Lyspunktet i det her er at Wii, PS2 og PSP ligger tæt på hinanden rent teknisk. Kig bare på de nuværende multiplatformspil til wii, altså det er sku da en joke af værste skuffe. Jeg kan ikke komme i tanke om ét eneste multiplatformspil til wii, der er xbox360 og PS3 versionerne overlegen på nogle punkter. Jeg kan så til gængæld komme på en masse der IKKE er. Jeg mener at man bremser udviklingen af innovative wii spil, ved simpelthen af gå multiplatform. Jeg håber da selvfølgelig at det her lykkedes for climax, men jeg vil altså se det før jeg tror det. :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/04-09 01:21 
Kotaku har en lille artikel baseret på en fremvist demo.

Det ser ud til at Kobra får sin innovation :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/04-09 02:06 
http://kotaku.com/photogallery/shatteredapr13/1007916018?viewSize=thumb800x800
Nå det var dér, at kameraet fra Dead Rising blev af :-)
NaidNaidSkrevet 14/04-09 03:03 
Echelon VI>
Det ser ud til at Kobra får sin innovation :p

Jeg er nu ikke imponeret. Puzzle elementer ser nu ud til at have potentiale, men det lugter mest af gimmick. :)
72 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig