X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mass Effect 2


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 23/02-09 22:04, rettet 23/02-09 22:05 
Så kom der endelig en trailer for ME2, mange har nok set den allerede. Men jeg glæder mig igen til at udforske galaxen og tilbringe mange timer på det.
Var meget glad for det første spil så det bliver spænende om de kan holde tempoet og bringe nyt til spillet.

Det stå dog indtil vider til at kommer til Xbox306 og PC.
Men var der ikke noget med at de også ville lave 2'ere... Se hele indlægget


Teaser Trailer HD
201 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 26/01-10 12:15 
Ok fino :)

Et hurtigt kig på GameFaqs forumet viser også at der er import - det tales ihvertfald meget om det.
dpldplSkrevet 26/01-10 12:36, rettet 26/01-10 12:37 
Import af ME1 chars har nu været officiel i et par måneder nu. Ved cannon er human counsel, hvorimod folk med ME1 jo havde valg i slutningen.

Gælder mig vildt til om 2 dage
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 26/01-10 12:40, rettet 26/01-10 13:01 
dpl>
Import af ME1 chars har nu været officiel i et par måneder nu.

Det ved jeg - men syntes det stod nævnt et sted at der ikke var med alligevel i final. Åbenbart bare en and!

EDIT: Men det kræver end-game save for at importere en karakter, ikke? Det påstås på GameFaqs.
WehnerWehnerSkrevet 26/01-10 13:29 
Det lyder sandsynligt i forhold til processen, hvor de to valg fra hen mod slutningen bliver nævnt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 26/01-10 13:44 
Så er der ingen grund til jeg begynder at oparbejde en karakter i etteren til på fredag ;)
WehnerWehnerSkrevet 26/01-10 14:08 
Min online-ven Vilsen har gennemført ME 1 ca. 25 gange. En typisk gennemspilning tager ham 4,5 nu. 3,5 hvis han skynder sig, så bare kom i gang :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 26/01-10 14:08, rettet 26/01-10 14:09 
Timer, dage, uger, ... ? :D
WehnerWehnerSkrevet 26/01-10 14:12 
Timer :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 26/01-10 14:28 
Tvivler dog på jeg kan nå (eller tage mig sammen til) at gennemføre det første gang på tre aftener ;)
WehnerWehnerSkrevet 26/01-10 14:44 
Næppe. Under importen kunne jeg se, at jeg havde brugt 25½ time på min gennemspilning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 26/01-10 14:58 
Beano>
Tvivler dog på jeg kan nå (eller tage mig sammen til) at gennemføre det første gang på tre aftener ;)

Nu behøver du jo heller ikke starte på 2'eren den dag, den udkommer ;)
BeanoBeanoSkrevet 26/01-10 15:08 
Nej, men ikke nogen grund til at slæbe sig igennem etterens dårligdomme når den bedre to'er ligger lige ved siden af - den smule baggrund og par bonuser kan jeg sagtens overleve uden :)
WehnerWehnerSkrevet 26/01-10 15:33 
Etteren er blandt generationens bedre spil og ikke noget, man slæber sig igennem (men husk at installere det på hd'en).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 26/01-10 15:38, rettet 26/01-10 15:40 
Det vil jeg overveje hvis jeg ikke får nok i 2'eren ;)

Det skal siges jeg spillede etteren i nogle timer hos en kammerat da det var nyt men fangede mig ikke rigtigt dengang - og har glemt historien siden.
dpldplSkrevet 26/01-10 15:56 
For mig var det universet og ikke gameplay der gjordet Mass effect 1 til et de bedre spil. Tog mig 30 til 40 timer, men fik så 2 af de dumme "complet most game with "him/her"", hvilket kræver så mange kedelige sidequest.

Men efter hvad jeg læst er det over 100 ting de kommer med fra nummer 1 af. Nogen er meget små (Som den fan man har eller at slå den reporter). Udover det er der jo altid det med counsel, wrex, ashley/kaiden og rahxi queen hvilket kan have store ændring i spillet.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SaftenSaftenSkrevet 26/01-10 16:29 
Efter at have haft ME1 liggende i et år, fik jeg endelig taget mig sammen og fik gennemført det her natten over. Satte mig til at spille igår aftes kl. halv 12 og lagde ikke controlleren fra mig før kl. 8 her til morgen. Havde i forvejen klaret Liara's dig site og Noveria, men hold da kæft et endgame. Et af de bedste rpg jeg nogensinde har spillet, og fuldkommen episk til det sidste.
Hvis nu jeg bare havde råd til ME2:P
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
dpldplSkrevet 26/01-10 16:37 
Du har en dag med gamestops byt 2 spil ind og få det gratis! :P
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
jaesjaesSkrevet 26/01-10 16:46, rettet 26/01-10 17:09 
Efter at have læst/skimmet et par anmeldelser af ME2, synes jeg umiddelbart, det er skuffende, så lidt nyt der er sket.

Fint at gameplayet er poleret, men da det allerede fungerede ret godt, er det jo begrænset, hvor meget der er at polere på. En eller to af ændringerne lyder også som et skridt tilbage. BioWare måtte gerne have tilføjet lidt mere gameplay frem for stort set kun at have afpudset de eksisterende mekanikker. Og hvorfor intet køretøj? :/

Det skal selvfølgelig ejes, da originalen var fed, men alligevel lidt ærgerligt :)

EDIT: Justering i andet afsnit.
BeanoBeanoSkrevet 26/01-10 16:56 
Køretøjet åbnes vist op senere... via DLC?
dpldplSkrevet 26/01-10 17:10, rettet 26/01-10 17:10 
Har prøvet PC versionen nu (Ven fik det tidligt, men fik prøvet et par timer). Kan kun sige, jeg følt det helt modsatte af hvad jaes siger.

Først og fremmest så fungerede gameplay ikke særlig godt allerede. Personlig synes jeg skyde delen af første ME var ringe, stadig lidt bedre end fallout 3. Men at de droppet alt det dårlig(Mako og paragon/renegade/hacking/descryption skills er sgu dejlig). Lidt mindre skills nu, samt hver skill har 2 version man kan vælge ved max level.
Våben og armor har lige pluslige en role at spille, i sidste spil var det par forskellig stats. Nu kan alt værre forskelligt. F.eks en heavy kan være granatkaster eller "blackhole" ting fra Gamestop preorder.

Så ingen loot mere, men så derimod en rigtig godt customation system.

Efter hvad jeg kan se har ME2 alt gode fra ME1 samt rettet fleste problemer ved første. Gameplay var den vigtiges opgradering spillet har fået efter min menig. God TPS med god "snakkesystem"(eller hvad man kalder det) gøre nok dette til mit favorit spil i år, vis det holder hele vejen

EDIT: Ja Hammerhead(Overtage Mako job) kommer som gratis DLC om en uges tid.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
jaesjaesSkrevet 26/01-10 17:26, rettet 26/01-10 17:29 
Som RPG-skydesystem, synes jeg det fungerer fint i 1'eren. Forventede man Gears of War, kan jeg godt se, hvorfor man blev skuffet :)

Det er som sagt også fint, at de har forbedret det eksisterende, men i forvejen balancerede spillet jo på det repetitive, så jeg havde håbet på lidt mere at fortage sig.

Makoen var svær at styre*, men så kunne de jo havde erstattet med et andet køretøj. Det har jeg også læst, de ville, så måske kommer det som DLC, som Beano nævnte.

* Når man først har lært dens mærkværdigheder, synes jeg dog, at det kan ses som positivt, at Makoen føles som en svært manøvrerbar tank, da det giver finesse til gameplayet. Men rent designmæssigt passer det naturligvis ikke supergodt til spillet.

EDIT: Ser lige din EDIT. Spøjst den ikke er med fra starten.
dpldplSkrevet 26/01-10 17:38, rettet 26/01-10 17:40 
Fordi du startet din besked 6sek før jeg lavet mit edit. :P

Men jeg har dog altid set mass effect som et RPG lite. For mig er det som gøre ME til et RPG faktisk mere hele universet de bygget op, samt historien med masser af valg. Skills, loot, levels og så videre var bare små ting ved siden af.

EDIT: Men nu jeg tænker over det. Så det jeg elsker ved Dragon age faktisk helt det samme. Altså gå snakke med folk og hører hvad de siger. Den del synes jeg Bioware har gjordet godt i denne generation (Hvorimod bethesda fik mig til springer over engang imellem, trak mig aldrig ind på samme måde)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/01-10 17:41 
jaes>
Forventede man Gears of War, kan jeg godt se, hvorfor man blev skuffet :)


Det er ellers hvad EA (og Pixel TV) vil have os til at tro: Et skydespil i rummet.
dpldplSkrevet 26/01-10 17:50 
Glad det ikke er. Nok vi får Marcus og Dom i lost planet 2!!!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
jaesjaesSkrevet 26/01-10 18:05, rettet 26/01-10 18:09 
King Chaos>
Det er ellers hvad EA (og Pixel TV) vil have os til at tro: Et skydespil i rummet.

Lige dér talte vi om forventningerne til 1'eren :)

EDIT:
dpl>
Fordi du startet din besked 6sek før jeg lavet mit edit. :P

Jeg mente, spøjst at køredimmeren ikke er med fra starten :)
dpldplSkrevet 26/01-10 18:09, rettet 26/01-10 18:13 
Bah de skuffer mig endnu engang, først LE udgaven. Nu er zaeed DLC udsat :(

EDIT:
Jeg mente, spøjst at køredimmeren ikke er med fra starten :)

Ahh. Det er det vel enlig, især de snakkede en del om hvordan de vil gøre det bedre. Men vis de holder gang i DLC som ved dragon age, så har jeg ingen problem med hammerhead kommer senere(Især når den er gratis)

zaeed dlc delayed on 360
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
SumezSumezSkrevet 26/01-10 21:54 
Jeg synes også "skydesystemet" fungerede rigtig godt i Mass Effect. Det var da i hvert fald ikke spillets univers, der var særlig interessant. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 26/01-10 22:09 
Det også det jeg hiver frem (sammen med Fallout 3) når jeg skal vise folk hvor langt skydespil er kommet :P
jaesjaesSkrevet 26/01-10 22:23 
Sumez>
Det var da i hvert fald ikke spillets univers, der var særlig interessant. :)

Du tænker sikkert på de småkedelige baser, arkitekturen osv. Jeg kan godt sætte mig ind i, at det kan blive for meget for nogen. Men personligt synes jeg, stilen passer suverænt godt til spillet, fordi der også er baner, som skiller sig meget ud.

Udover kampsystemet, så er det den stålhårde sci-fi-stemning, som fanger mig. Bare musikken er næsten et køb værd. Men havde det ikke været for de mere farvestrålende baner som variation, så havde spillet haltet gevaldigt.

Der er en sidemission, hvor man ikke laver meget andet end at trucke rundt på en gold, blågrå planet, afbrudt af lidt udforskning på små baser, og vist også en lille grotte. På papiret måske ikke alverden, men for første gang i et spil får man fornemmelsen af at deltage i en nogenlunde realistisk sci-fi-verden. Selvfølgelig ikke kun pga. denne mission, men den er symptomatisk for meget af atmosfæren i spillet. Slurp :)
SumezSumezSkrevet 26/01-10 22:42 
jaes>
Du tænker sikkert på de småkedelige baser, arkitekturen osv. Jeg kan godt sætte mig ind i, at det kan blive for meget for nogen. Men personligt synes jeg, stilen passer suverænt godt til spillet, fordi der også er baner, som skiller sig meget ud.

Nej, jeg tænker på den flade og uinteressante kliché-space opera setting med manglende indlevelse og uinteressante figurer og racer, der blot er en slavisk genfortælling af de klassiske historie-byggesten vi har set en milliard gange før. Der var intet medrivende i spillets historie, men som spil syntes jeg det var godt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-10 20:26 
hvad vælger i? pc eller xbox? og hvorfor?

Jeg er selv meget i tvivl, jeg vil gerne ha pc'en for hi res grafik, og jeg vil gerne ha 360'en for surround og behagelig controller.
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 30/01-10 21:11 
X360 uden tvivl, men det hænger selvfølgelig mest sammen med at jeg ikke ejer en PC der kan køre spillet, og heller ikke er særlig vild med at spille spil på PC generelt.

Jeg kan dog ikke se hvad højere opløsning end den X360 byder på skal kunne gøre for spillet. Det bliver vel ikke pænere af den grund. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-10 21:15 
Spiller bliver skarpere og man slipper for flikkering osv ved at køre en høj opløsning. Og hvis det her spil handler om at leve sig ind i en flot verden, så er det værd at tage med ik :)
For The Love Of The Game
PlaykidPlaykidSkrevet 30/01-10 21:28 
Næ :)
Spiller nu: Halo 3
WehnerWehnerSkrevet 30/01-10 21:43 
Det kører i hvert fald vildt godt på 360. Er ved at skrive anmeldelse nu... jeg er vild med det :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-10 21:46 
Som den grafik luder jeg er, har jeg lige købt det på steam.. Jeg ved det. Sørgeligt grunlag for at købe det på pc. Og det er sikkert samme gen i mig som gør at jeg ser transformers 2 igen og igen :)
For The Love Of The Game
JmogJmogSkrevet 30/01-10 22:45 
Darknon>
og man slipper for flikkering osv ved at køre en høj opløsning.

Hvis det er en fordanskning af "flickering", som er et kluntet udtryk for "dårlig framerate", så undrer det mig meget at højere opløsning skulle hjælpe på det. Højere opløsning kan faktisk kun skade framerate.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/01-10 22:58 
Mon ikke der menes tearing!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-10 23:54 
Det er ikke framerate eller tearing jeg mener.

Det jeg mener er, at finere detaljer i grafikken bliver til flimmer hvis opløsningen og anti alising ikke er høj nok. Oftest er det græs og træer som flimrer lidt. Tit i bilspil er det ude i horisonten at der er flimmer. Ligesom på film når man ser et hønsenet eller en som har en bluse på med tynde fine striper på, så flimrer det
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 31/01-10 00:57, rettet 31/01-10 01:14 
Der er ingen tearing i 360 versionen denne gang men framerate er smule funky enkelte stedet - heldigvis ikke noget der ødelægger oplevelsen. Kan godt være der er en smule flimmer i kanterne pga. AA'en og en dårlig texture her og dér, men det er altså MEGET lidt og spillet ser fantastisk ud IMO :)

Probing Uranus... LOL!
SumezSumezSkrevet 31/01-10 03:22 
Darknon>
Det jeg mener er, at finere detaljer i grafikken bliver til flimmer hvis opløsningen og anti alising ikke er høj nok. Oftest er det græs og træer som flimrer lidt. Tit i bilspil er det ude i horisonten at der er flimmer. Ligesom på film når man ser et hønsenet eller en som har en bluse på med tynde fine striper på, så flimrer det

Hehe, og det jeg mener er, at der ikke rigtig er nogen fine detaljer i Mass Effect 2. :P Nu har jeg selvfølgelig ikke psillet 2'eren, men synes umidelbart det ligner 1'eren meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JohsJohsSkrevet 31/01-10 11:58 
ME 2 er flottere end ME 1. Begge spil kører på Unreal Engine, og den motor har fået et par opgraderinger de sidste to-tre år.

Og mange steder er ME 2 virkelig utroligt flot. Ikke Uncharted-2-flot, men stadig meget, meget flot.
SumezSumezSkrevet 31/01-10 13:12, rettet 31/01-10 13:12 
Hvilken engine det kører i har vel ikke noget at gøre med detaljegraden i grafikken. :)

Uncharted 2, her kan man snakke om detaljer, ja, og det ser da "fint" ud på PS3 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 31/01-10 17:32, rettet 31/01-10 17:42 
Sjovt, jeg vælger som regel en relativt lav opløsning i 1. personsspil på pc, da jeg synes oplevelsen er bedst, hvis objekterne på skærmen svarer til den virkelige verden mest muligt. Hvis opløsningen er høj, bliver mange objekter jo unaturligt små.

For mig skal skærmen helst virke nogenlunde som en forlængelse af mine øjne, når jeg spiller spil i 1. person.

På et tv virker det som regel bedre, selvom man sidder nogle meter fra, så længe skærmen er ikke direkte er lille - sikkert fordi objekterne så har en mere naturlig størrelse, og det gør så mindre, at man sidder et stykke fra. For mig i hvert fald.

EDIT 2: Uddybede/tydeliggjorde et par ting.
dpldplSkrevet 02/02-10 04:02 
38½ timer tog det mig for at gennemføre hele spillet. Som man kan se blev jeg fanget en del af slutning da jeg stadig op ved denne tid(Godt jeg ikke skal noget imorgen :P).

Vil gerne nævne nogen ting om spillet, men alt ville være ren spoilers. Hvilket nok er lidt for tidligt, da ikke alle har gennemført det endnu.

Men dette er sgu et godt spil og overgår ME1 i stor stil. Men det er så min menig, og nu venter jeg bare på kommer noget godt DLC til det. (Zaeed loyalty mission var en fine mission for en DLC)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 02/02-10 09:12 
Kom også igennem i går... tog mig små 28 timer.

Super spil - fin variation af missioner, solidt shooter-gameplay, udemærket historie og spændende karakterer med højkvalitets voice acting bag. Og så er grafikken og stemningen rigtig fed - utroligt gennemført univers og glæder mig allerede til 3'eren:)

Skal jeg finde noget at kritisere må det være scanning af planeter som bliver ekstremt monotomt og syntes heller ikke der er mange ekstra missioner når man ser bort fra loyalty missionerne. Syntes der mangler et større følelse af udforskning end bare at scanne en skidestak planeter for resourcer. Ok, jeg har heller ikke scannet alle planeter endnu så kan være jeg har overset noget, men indtil videre er jeg kun stødt ind i 2 mini missioner der dukkede op ved en rutinescanning af planeter - og jeg har scannet MEGET :P

Syntes også baghistorien kunne være dækket betydeligt bedre - en elementær form for resumé video på f.eks. 5-10 min. for nye spillere, ville have været nice. At sidde og læse codex er lidt for kedeligt og ustruktureret og jeg følte i starten at jeg missede meget.
Savner også et sted at se stats for mine karakterer. Kan kun se det ifm. missioner - eller har jeg overset noget?

Men det er _små_ kritikpunkter og jeg syntes rigtigt godt om spillet som er enormt underholdende og havde svært at lægge det fra mig undervejs. Kan varmt anbefales herfra :D
SaftenSaftenSkrevet 02/02-10 09:32 
Beano>
At sidde og læse codex er lidt for kedeligt og ustruktureret og jeg følte i starten at jeg missede meget.
Savner også et sted at se stats for mine karakterer. Kan kun se det ifm. missioner - eller har jeg overset noget?

Mener at man kan se stats på sine karakterer ved sin personlige terminal under "Team Status".
Hvad angår Codex, syntes jeg det var noget de kunne have fyldt loading skærmene ud med, det ville måske havde fået mig til at læse dem.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
BeanoBeanoSkrevet 02/02-10 09:40, rettet 02/02-10 09:40 
Saften>
Mener at man kan se stats på sine karakterer ved sin personlige terminal under "Team Status".

Nope. Man kan kun se hvilke karakterer der er og hvilke evner de har - ikke hvor mange point de enkelte skills har. Under Squard i menuen (ved at trykke Start) kan man se skill points - men kun under missioner og for de to karakterer man har med sig.
SaftenSaftenSkrevet 02/02-10 11:05 
Hmm, ja det er lidt mærkeligt. På den anden side, er det vel egentlig først i missioner man har brug for at se det.
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
BeanoBeanoSkrevet 02/02-10 11:11, rettet 02/02-10 11:11 
Nej det syntes jeg ikke - savnede det for at se hvilke karakterer jeg skulle arbejde på at forbedre mht. skills. Direkte fjollet at man ikke kan se det før man har valgt karaktererne til en mission. Gør det også svært at få overblik.
201 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig