X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Præcedens ved reklamationsret på konsol?


Svar
RJKRJKSkrevet 23/02-09 12:31 
Som beskrevet i anden tråd så stoppede min ca. halv andet år gamle PS3 med at genkende skiver, og jeg indleverede den til reparation. Jeg snakkede i forløbet med to forskellige medarbejdere i butikken, der begge gav udtryk for at det var helt normal procedure, og der blev på intet tidspunkt nævnt at konsollens fejl eller forløb (som de begge var fuldt ud informerede om) var noget der kunne tænkes... Se hele indlægget


Død BD-drev-tråd
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
101 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
PapandPapandSkrevet 21/04-09 14:19 
Herold>
Så konklusionen er at NFI ikke kan tillade sig at presse et gebyr ned i halsen på folk, FØR det er konstateret at fejlen (ikke) er forbrugerens skyld - samt at man ikke kan afvise en maskine med den begrundelse at den er over ét år gammel, og derfor er ødelagt af forbrugeren, og da slet ikke når man har set den - right?

Så vidt jeg har forstået vil der ganske simpelt komme en regning tilbage fra værkstedet, som så går til butikken og dermed forbrugeren, hvis det viser sig skaden er selvforskyldt. Men butikkerne kan i princippet også tillade sig at tage et gebyr, så fremt at skaden er selvforskyldt. Det skal man selvfølgelig bare oplyse om inden.

Maskinen kan ikke afvises før den er undersøgt, med mindre der er tale om tydelige fysiske skader. Kunden skal bare være opmærksom på at et gebyr kan fremkomme, så fremt undersøgelsen ikke går kundens vej.

Butikken er tvunget til at hjælpe kunden bedst muligt med at få dennes vare undersøgt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
101 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig