X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Billedopløsning Vs. størrelse?


Svar
KilroyKilroySkrevet 19/02-09 16:15 
Den noget kryptiske overskrift dækker over dette:
Jeg har fundet en række spil artwork i en herlig stor opløsning og jeg vil nu have det printet ud. Min test gik godt nok til at jeg vil forsøge mig med at lave nogle flere billeder, men er der nogen der ved hvor store billeder jeg kan tillade mig at lave, uden at man kan se det på opløsningen?
Eller måske mere ligetil sagt; hvis jeg vil have et billede fremkaldt i størrelsen ca. 50x68 cm, hvilken opløsning burde billedet så have?
Kilroy Was Here
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/02-09 16:22 
Hvilke mål og opløsning ligger billederne i som de er?

Du kan f.eks. prøve at lave dem om til 400dpi og 50x68 cm og så zoome lidt rundt på dem i 100% størrelse... hvis du kan se for meget jaggies er opløsningen nok ikke høj nok.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/02-09 16:49 
Det kommer desuden an på hvilken type billeder, der er tale om; Pixelart kan med den rette software forstørres mange gange, uden at det går ud over kvaliteten.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/02-09 19:09 
CD covers o-lign. bliver trykt i 300dpi. Og mange gange er 150dpi tilstrækkeligt mindre krævende opgaver, f.eks. ikke-professionelle opgaver. Sågar 75dpi kan være fint når det handler om flydende grafik.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig