X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Denon AVR-3808A


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 15/02-09 18:47 
Hej med jer.

Jeg skal ha ny surround reciver. Den skal gi mig perfekt lyd og perfekt billede i form af true hd lyd og alt det nye fede :)

Jeg har kigget hifi klubben igennem.

Jeg overvejer lige nu at købe en DENON AVR-3808A, Men forskellen på den og så DENON AVR-2809 er umiddelbart en usb indgang, og der er meget stor prisforskel. Er der en som kan fortælle mig hvorfor jeg burde gi 5.500 mere for DENON AVR-3808A?

Og er der andre recivere i den prisklasse som er bedre? Det skal primært bruges til blu-ray film og spil.

På forhånd tak.
For The Love Of The Game
MrCaseMrCaseSkrevet 15/02-09 19:04 
Forskelle inkluderer at 08 og 09 er to forskellige generationer.
Og så er 380x en kraftigere forstærker (større model) end 280x.
Umiddelbart vil jeg sige en 2809 er det bedste køb
til prisen.
Selvfølgelig, hvis du har meget store højttalere kan 280x være lige lille nok, men det burde være rigeligt.

Denon laver geniale surround-receivere... det og så dvd-afspillere, der er de svære at slå.
Have you considered sucking less?
KalicolaKalicolaSkrevet 16/02-09 08:46 
Det lyder som om jeg snupper den lille så :)

Lige et spørgsmål mere. Hvordan er HD lyd i forhold til dts og alt det gamle? Kan man egentligt høre forskel, eller er det bare reklame snak?
For The Love Of The Game
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 16/02-09 09:01 
Man kan godt høre forskel ;-)

Det er tydeligt hvis filmen både har alm Dolby Digital og PCM spor, der er der en ret stor og hørbar forskel.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
jaesjaesSkrevet 16/02-09 13:00 
Der er en del som sværger til Yamaha. Udover kvaliteten så giver Yamaha vist meget lyd per krone, så jeg ville da lige sammenligne med Yamaha i samme prisklasse(r) og lidt under.
KalicolaKalicolaSkrevet 16/02-09 15:16 
Jeg har søgt lidt på yamaha, men det er sgu ikke lige til at finde en side hvor de lister dem og med priser osv, ligesom hifi klubben gør til et 13 tal. Det ender bare med at jeg sidder og klikker rundt for forskellige sites som jeg ikke blir meget klogere af :(
For The Love Of The Game
jaesjaesSkrevet 16/02-09 15:52 
Prøv:
www.tapeconnection.dk
www.dvdpriser.dk
KalicolaKalicolaSkrevet 17/02-09 08:28 
Jaes: Tak for linkene.

Efter Jaes links har jeg nu kigget på en "Yamaha RXV 1800 Titan" også.

Men det er sgu ærligt talt lidt svært at beslutte. Da forskellene er en masse tal og ord som man aldrig har hørt om før. Egentligt handler det bare om hvilken recever som kan gi den bedste lyd når jeg ser transformers på blu-ray.

De er rigtigt gode til at sælge og beskrive deres elektronik i hifi klubben, og det er nok derfor jeg mest hælder til denon.

Her er et link til yamaha'en, og fortæl mig så lige om jeg er den eneste som syntes at det er sort snak.

Yamaha RXV 1800 Titan
For The Love Of The Game
HankyHankySkrevet 17/02-09 08:32 
Jeg ville til hver en tid vælge Denon over Yamaha, i hvert fald når det kommer til receiver.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KalicolaKalicolaSkrevet 17/02-09 09:08 
Fedt. Det er også det der bliver sagt på hifi4all.

Tak for jeres svar. Det har været nyttigt :)
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 18/02-09 09:58 
Jeg købte en denon 3808a, og det menu system syntes jeg sgu også er lidt compliceret...

Jeg har et spørgsmål. Jeg testede den igår med nogle blu-ray film igennem min PS3. Og det eneste som står på denon display'et når jeg spiller de film er "Multi CH Direct" Og jeg ved ærligt talt ikke hvad det betyder. Jeg forventede at der ville stå "TrueHD" eller DTS-HD" eller sådan noget, men det gør der ikke, så jeg tror at jeg gør et eller andet forkert.

Nogen som kender noget til det?
For The Love Of The Game
NaieraNaieraSkrevet 18/02-09 10:02 
Du gør ikke noget forkert. PS3'en dekoder selv HD-lyden og sender det ud som multikanals-PCM, og det er så det din receiver giver udtryk for. Du kan ikke få den til at skrive TrueHD eller DTS-HD med din nuværende afspiller, og det er også ligemeget, for afspiller-dekodning er det mest korrekte alligevel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 18/02-09 10:45 
Ok fedt så :)

kan man få en forklaring på hvad "PS3'en dekoder selv HD-lyden og sender det ud som multikanals-PCM" egentligt betyder :)
For The Love Of The Game
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 18/02-09 12:00 
PS3'en skal indstilles til "PCM" og ikke til "bitstream". Af en eller anden grund kan den ikke smide DTS-HD og TrueHD over HDMI, så den skal dekode til PCM først. Du mister ikke kvalitet, bare rolig, den skriver bare ikke DTS-HD og TrueHD på forstærkeren.
Alm. DTS og Dolby Digital kan den godt smide over HDMI, men hvis du ikke dekoder til PCM, får du kun "core" signalet som netop kun er alm. DTS og Dolby Digital.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 18/02-09 12:28 
Cenobite DK>
Af en eller anden grund kan den ikke smide DTS-HD og TrueHD over HDMI, så den skal dekode til PCM først.

Den bruger en speciel HDMI-chip der ikke understøtter bitstreaming af HD-lyd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 18/02-09 14:09, rettet 18/02-09 14:09 
Allright. Tak for svarende.. Så er alt jo godt :)

Det kan være der kommer flere undervejs. Altså spørgsmål
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 18/02-09 22:47 
Nu havde jeg før et spørgsmål omkring multi ch direct når jeg afspiller playstation, og fandt ud af at alt er som det skal være, og det lyder super nice.

Nu prøvede jeg en HD-DVD film igennem min xbox360 (transformers), og der skriver den dolby digital på display'et.. Er det nu rigtigt, burde der ikke stå dolby digital HD, eller noget af det der? Mine dvd film spiller jo dolby digital...

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad der skal stå på det display. I hifi klubben så jeg at der stod TrueHD på displayet da de viste Iron Man, og det var en denon.

Jeg kunne desværre ikke skruge helt op for transformers så jeg rigtigt kunne høre om det var ukomprimeret lyd eller bare dolby digital.
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/02-09 22:52, rettet 18/02-09 23:02 
Det er spørgsmålet om 360'eren overhovedet kan overføre så god digital lyd til din forstærker?

Det lyder som om de har haft en anden afspiller på i hifi-klubben end PS3 siden den har vist TrueHD i displayet.

Jeg fattede i starten heller ikke noget af at der konstant stod "Linear PCM" i displayet på min Sony forstærker. Men ligsom hos dig er det altså rigtig nok når PS3'en først konverterer det til PCM. Det lyder bestemt bedre end alm. DD og DTS :)

Lidt OT, men hvilken funktion har det at sådan en forstærker har en RJ-45 (LAN) port?
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 19/02-09 07:01, rettet 19/02-09 07:06 
RJ-45 porten bruges til Denon Link, som er Denons egne digitale lydoverførsel. Det er synkroniseret, og derfor bedre end overførsel via HDMI, coaxial, optisk, osv., eftersom der ingen jitter forekommer. Kun Denons egne produkter bruger det, og det er selvfølgelig ikke nødvendigt at købe Denons egne vanvittigt dyre kabel, som de bare lancerede fordi nogle audiofile havde problemer med at acceptere at et normalt RJ-45 kabel kunne give bedre lyd end deres andre vildt dyre kabler. Denon Link understøtter desværre ikke overførsel af de nye HD-formater, og kræver selvsagt at man har både afspiller og receiver fra Denon.

X360'eren kan så vidt jeg ved slet ikke overføre HD-lyd, så selvom HD DVD'en har dét, så er der ikke noget at komme efter med sådan en som afspiller. Desuden er der ikke rigtig HD-lyd på HD DVD-udgaven af Transformers, der er kun DD+.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KalicolaKalicolaSkrevet 19/02-09 10:16 
Så xbox'en er ikke i stand til at spytte ukomprimeret lyd ud? Jeg er dybt skuffet.

Og fortæller du mig at Michael Bay (the lord of action movies) ikke har tilføjet HD lyd på en film som Transformers. Jeg kan ikke sætte ord på min skuffelse. Det må jeg vidst lige ha dobbelt tjekket. Skal jeg virkelig købe transformers til bluray for at få max lyd?
For The Love Of The Game
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 19/02-09 10:29, rettet 19/02-09 10:33 
Ja

Xboxen dekoder truehd, men enkoder det til DTS eller DD inden den spytter det ud. Tjek her:
http://forums.highdefdigest.com/hd-dvd-hardware-general-discussion/33275-xbox-360-can-decode-dolby-truehd.html
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
NaieraNaieraSkrevet 19/02-09 12:44 
Darknon>
Og fortæller du mig at Michael Bay (the lord of action movies) ikke har tilføjet HD lyd på en film som Transformers.

Stod det til Michael Bay var der nok HD-lyd på Transformers HD DVD'en; den er også encoded med AVC/MPEG4, hvilket vidner om at der måske allerede lå en BD-udgivelse klar, før Paramount gik HD DVD-eksklusiv, som havde det TrueHD-lydspor der er på den man kan købe i dag.

Så ja, du skal have Blu-ray-udgivelsen for at få 'max lyd'.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig