X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Demon's Souls


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/02-09 23:22 
Prøv at checke det hér spil... Demon's Souls.
Det er et beat-em-up hvor man er en ridder der løber rundt og tæver monstre og det ser egentlig ret fængende ud.

Jeg havde egentlig lidt tænkt på at købe den Japanske version da det så ud til at være rimeligt nemt at gå til men jeg har opdaget at der udkommer en Asiatisk version på Kinesisk og Engelsk hér den 24 Februar.
Se hele indlægget
302 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
PapandPapandSkrevet 29/06-10 12:24 
Jeg er med på, at det foregår uafhængigt af hinanden. Men i verden 1 så jeg pludselig, at dragerne var væk, så jeg tænkte at nu måtte den port ved starten være åben. Det er den bare ikke. Jeg har klaret 1-1, 2-1 og skudt den røde drage ned.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/06-10 12:33 
Den blå drage forsvinder fra 1-1 når du har nakket den røde i 1-2.
SumezSumezSkrevet 29/06-10 13:19 
Azzkikr>
Hvis du allerede har nakket dragon god er det for sent at få sværdet i 2-3, det skal gøres imens bossen er i live.

Er du sikker? Jeg mener jeg gik ind og tog det bagefter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/06-10 14:53 
Er ikke 100% sikker, måske kan du hente det bagefter såfremt at du var pure white da du nakkede bossen eller blev det ved den.

Du kan i hvert fald ikke nakken bossen og så blive pure what bagefter og hente den.
SumezSumezSkrevet 29/06-10 15:06 
Hvorfor mener du ikke det? Det har jeg aldrig hørt om. Det stemmer ikke overens med den måde Pure White virker på i de andre verdener.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/06-10 16:34 
Hvordan vil du blive pure white efter at have nakket dragon god?

Det er så godt som umuligt, så skal du lade dig dø i body form indtil du bliver pure black og så nakke black phantoms der invader.

Er flere events/items der bliver 'næsten' umulige at få hvis man ikke har pure white første gang man går ind i banen.
SumezSumezSkrevet 29/06-10 16:46 
Azzkikr>
Hvordan vil du blive pure white efter at have nakket dragon god?

Der er stadig primeval demon :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/06-10 16:52 
Som kun kommer når der er black world tendency, så det hjælper ikke meget :P
SumezSumezSkrevet 29/06-10 16:56 
Verdens status opdateres jo først når man går tilbage i Nexus, så man kan godt nå både at dræbe en black phantom og en primeval demon i samme omgang :) Så vidt jeg husker er det nok til at gå direkte fra sort til pure white.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 29/06-10 17:22 
Kun til 90%, så vidt jeg har læst mig til. Det må være derfor skidtet stadig blokerer for mig.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/06-10 17:41 
Bare tag det i NG+ istedet, det er alligevel ikke specielt godt.
SumezSumezSkrevet 29/06-10 17:42 
Nej, jeg har aldrig brugt det til noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 29/06-10 18:20 
Får man noget ud af at andre anbefaler de beskeder man efterlader?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 29/06-10 21:17 
Yep, du får fuld healing hver gang det sker :)

Sjældent særlig brugbart, men meget sjovt. Tror også at dem med højere anbefalinger bliver længere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 29/06-10 21:29 
Jump down here!

;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 30/06-10 08:11 
This is harsh. Evaluate me.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 30/06-10 08:17 
Ahh, det er derfor der er så mange: "I'm in trouble, please recommend this message"..

Jeg må sige at jeg nu, først efter 5 timer er begyndt at forstå og sætte pris på spillets kvaliteter. Men nu er jeg også hooked..

Kan man ikke sælge sit udstyr? Syntes jeg har rigtig meget ubrugeligt skidt.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
SumezSumezSkrevet 30/06-10 08:21 
Du kan vist bare smide det ud, mener jeg?


Sjovt, jeg var hooked på spillet lige fra første time! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 30/06-10 13:17 
Jeg blev først rigtig hooked på spillet efter jeg omsider fik nakket flamelurker. Jeg var meget tæt på at droppe spillet før det, pga jeg døde så mange gange til den boss og faldt i døden konstant i 2-2 pga jeg ville tage shortcut til den :P
PapandPapandSkrevet 30/06-10 23:22 
Og nu ramlede jeg så ind i Maneater (3-2). Det kostede næsten en controller i dag. Har forsøgt 5 gange. 2 gange er jeg drattet ned og 3 gange bliver jeg ramt, inden jeg når at heale.

Overvejer snart glitchen med at skyde pile gennem tågen...
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/07-10 03:31 
Maneater kan godt være svær, dog mest i NG+.

Løb ind til midten fra start så du kan gemme dig bag den brazier der, så har han tendens til bugge lidt og forsøge at angribe uden at være i nærheden af at ramme dig og så kan nakke den. Brug et upgraded spyd og brug begge hænder, skjold er nytteløst mod dem alligevel. Brug en eller anden protection spell en sikkerheds skyld også.

Firestorm dræber dem som regel i et hug, men du så vidt jeg kan forstå ikke magiker :p
SumezSumezSkrevet 01/07-10 08:57 
Jeg forstår virkelig ikke at alle hader Maneater så meget. Jeg fandt ham utroligt nem, og klarede ham i første forsøg i første gennemspilning. Den værste udfordring er nærmest at undgå at falde ned. Måske har det bare noget med min spillestil at gøre - det er den eneste boss i spillet (udover dem i verden 5), hvor det godt kan betale sig at være meget aggressiv, og hans angreb gør ikke nok skade til nogensinde at være virkelig truende, så længe man sørger for at heale ofte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 01/07-10 11:38 
Jeg har været så desperat, at jeg prøvede med fireball (jeg har ikke firestorm). Her dansede jeg også rundt om midten, men bliver jeg først ramt og mister stamina, så dræber andet slag mig som regel.

Taktikken i dag bliver at bruge bue/pil og så ellers løbe frem og tilbage på broen. Håber bare jeg kan nå at nakke den første, før den anden også kommer flyvende.

Det er faktisk første gang siden Flamelurker, at jeg har måtte slukke i frustration.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/07-10 11:41 
Så må du jo cheese den og nakke den første inden du går ind ;)
SumezSumezSkrevet 01/07-10 12:09 
Hvorfor bruger du ikke bare dit sværd? Det vigtige er at kunne forudsige hans angreb og rulle væk i tide. Hvis du har for meget armor til at kunne rulle hurtigt, må du gøre noget ved det, om ikke andet så bare for den kamp. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/07-10 16:40 
Ellers må man jo gøre hvad spillet kræver af én: reagere, og tage et område igen/et andet område, hvis en boss er for svær. Jeg tog Maneater relativt sent, efter at være blevet mørbanket et par gange.

Jeg får helt løst til at starte forfra med Demon's Souls...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PapandPapandSkrevet 01/07-10 16:42 
Så smed kæresten spillet sku på hylden. Der røg en blomsterdekoration, da jeg ikke kunne nænne at smadre controlleren.

Det er jo komplet åndssvagt, at en magiker kan smide 3 x firespray, mens jeg skal bruge 30-40 pile for at nedlægge en. Fik nakket den ene og den anden havde cirka 20% tilbage, da den så selvfølgelig får mig skubbet ud over kanten.

Taktikken med sværdet gik slet ikke. Bliver jeg først ramt er jeg prisgivet. Det fungerede udmærket at løbe frem og tilbage med buen, men et enkel fejltrin betyder død.

Næste gang bruger jeg glitchen.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 01/07-10 22:19 
Det forstår jeg slet ikke? Hvis du bliver ramt, rykker du væk og healer, jeg er virkelig uforståelig overfor at folk har så mange problemer med den, især i forhold til spillets andre bosser. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/07-10 05:00 
Det er nu en af sværeste bosser synes jeg.

Der er kun Flamelurker, false king og måske penetrator uden bior der er sværere efter min mening.
SumezSumezSkrevet 02/07-10 08:06, rettet 02/07-10 08:06 
Hm, jeg synes de værste var Flamelurker, Fool's Idol, Old Hero og Penetrator.

Døde bestemt også et par gange hos "false king", men svær er han nu heller ikke, konsekvenserne af at dø hos ham gør bare at han virker mere intimiderende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/07-10 08:30 
Sjovt, jeg synes netop fools idol og old hero er to af de nemmeste i spillet.

Hvordan kan man dø til fools idol? Hun gør næsten ingen damage, især som melee tager det ingentid at dræbe hende. Jeg nakker hende somregel på 2 ture i ng+ som melee selvom jeg faktisk er spec'ed imod magic. Jeg synes faktisk det er den nemmeste boss i spillet.

Samme med old hero, thief ring og vær light armored og gå rundt så er det umuligt at dø til ham, ihvertfald som ranged. Han er dog irriterende at dø til, fordi 4-2 er så svær at rende hurtigt igennem.
SumezSumezSkrevet 02/07-10 08:32, rettet 02/07-10 08:33 
Jeg døde utallige gange til Fool's Idol. Hun gør da virkelig meget skade, og jo længere i kampen du er, jo flere kloner skyder på dig, så det er virkelig svært at få tid til at heale. Og træder man på en af fælderne der er placeret rundt om i kirken, er man bare fucked. :\

Og ja, Old Hero er nem så længe man har thief ring på, holder sig på afstand og skyder ham langt fra, og generelt går meget langsomt frem, men jeg må indrømme at jeg virkelig følte at jeg snød.

Men VIRKELIG svære synes jeg aldrig bosserne var, den eneste der virkede uoverkommelig for mig i starten var Flamelurker, men lige netop Maneater synes jeg er en af de absolut nemmeste. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/07-10 08:53, rettet 02/07-10 08:55 
Fools idol gør da ingen skade? Du skal bare rushe hende fra start, kommer hun minimum ned på halv hp med en god combo, så gemmer du dig bare og finder hende igen med endten bue eller bare rusher rundt og angriber klonerne. Som ranged er den også nem, men tager bare længere tid man kan altid gemme sig bagved de pillars så man ikke bliver ramt og så bare frem og skyde og finde den rigtige. Den eneste boss der er nemmere, er nok dragon god fordi når man først får det lært dør man aldrig igen.

Old hero nu også nem nok som melee, med samme fremgangsmåde, bare list dig ind bag på ham og slå løs og roll væk når han vil slå og så gå bagved ham igen. Helt klart ene af de nemmeste imo. Firestorm er også vild mod ham fordi han er så stor.

2 andre utroligt nemme bosser er nu også leechmonger og collosus, er svært at dø ved dem ligemeget om man er melee, bow eller magic. Men det er nu en god ting for 5-1/2 er virkelig baner man ikke gider spille mere end en gang pr gennemspilning imo.
PapandPapandSkrevet 05/07-10 16:44 
Nu mangler jeg kun 3-3, 4-4 og 5-3.

Kan kun slutte mig til kommentaren om bane 5, den er jo fuldstændig tåbelig, men mest af alt fordi kameraet er ustyrligt i de tætte områder. Der er dog en genvej i 5-2, broen man møder i starten kan sænkes.

Hvad er taktikken til bossen i 5-3? Han tager stortset ingen skade af pile og hvis jeg går tæt på, er jeg død i løbet af no time. Alt hvad jeg finder på nettet er baseret på magi.

3-3 er også irriterende, da jeg åbenbart hele tiden møder andre spillere der er bedre end mig - selvfølgelig alle magibaseret. Eneste løsning er vel at gå offline.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 05/07-10 16:55, rettet 05/07-10 16:55 
Ingen af de gange jeg har været oppe imod 3-3 har jeg været ude for rent faktisk at kæmpe imod et menneske, de har nok logget af med det samme :\

5-3 bossen er nem nok, han tager bare rigtig lang tid. Nu står du ikke og slås imod ham nede i sumpen fuld af døde børn, vel? Man skal bare kæmpe forsigtigt, og sørge for kun at bruge meget korte komboer og rulle væk så snart han skal til at svinge hammeren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/07-10 17:49 
Det værste ved 3-3 er at komme op til bossen, de fjender der er på trappen på vej op er mega irriterende. Rimelig stressende boss dog pga han presser hele tiden, det gælder bare om at undvige og counter hele tiden. Hvis du bruger meat cleaver eller et anden knockdown våben kan du rent faktisk bare blive ved at slå ham i gulvet hele tiden indtil han er død.

I 5-3 plejer jeg bare at nakke maiden og skride, er ingen ide i at nakke ham garl der, det eneste han dropper der er brugbart er dark silver shield som man alligevel kan tage i NG+.
RJKRJKSkrevet 07/07-10 19:57, rettet 07/07-10 19:57 
Sony exec: "Nej, det der Demon's Souls, som vi selv har været med til at lave og har rettighederne på, og har fået ros overalt - det kan umuligt sælge i Europa! De vil kun købe FIFA og Mario. Så lad os forære rettighederne til Namco Bandai, så får de rigtig katten i sækken med det usælgelige spil, haha!"

Demon's Souls
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/07-10 20:28 
Og det kan den officielle chart også bakke op!

Det vil vi gerne have mere af i den gamle verden...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 07/07-10 23:08 
Er det lige før man tør håbe på at udviklerne tør begynde at satse på at lave udfordrende spil igen?


... nah :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 11/07-10 13:53, rettet 11/07-10 13:58 
Har købt en healing-miracle til min Knight, men hvordan bruger jeg den? Har prøvet med en wand, men der sker intet.

Er level 27 og er ved at være pænt hooked på spillet, selvom jeg ikke helt bryder mig om, at banerne er så lange og med ganske få checkpoints (genveje). Virkelig trælst at dø dybt nede i fængselskælderen i Tower of Latria (3-1) for eksempel ... :P

Et andet spørgsmål: Måske har jeg bare sovet i timen, men har endnu ikke forstået, hvad det betyder, når man går igennem sådan en mur af tåge/dis. Bliver fjenderne sværere, eller hvordan?

Og hvordan kan jeg invadere en anden persons spil, samt hvordan kommer folk ind i mit spil? Her den anden dag fik jeg en besked om, at en spiller havde fået adgang til mit spil, men jeg mødte aldrig nogen.
SumezSumezSkrevet 11/07-10 20:57 
Wikzo>
Har købt en healing-miracle til min Knight, men hvordan bruger jeg den? Har prøvet med en wand, men der sker intet.

Man skal bruge en amulet til miracles, de bruges som en wand.

Et andet spørgsmål: Måske har jeg bare sovet i timen, men har endnu ikke forstået, hvad det betyder, når man går igennem sådan en mur af tåge/dis. Bliver fjenderne sværere, eller hvordan?

Det er bare en måde banerne er delt op. Jeg mener primært det har indflydelse på online-delen.

Og hvordan kan jeg invadere en anden persons spil, samt hvordan kommer folk ind i mit spil? Her den anden dag fik jeg en besked om, at en spiller havde fået adgang til mit spil, men jeg mødte aldrig nogen.

Folk kan komme ind i dit spil nårsomhelst du spiller online, men kun når du er i fysisk form.
Du har to ting i dit inventory du kan bruge til at besøge et andet spil som enten black eller blue phantom, kan ikke huske helt hvad de hedder. Som blue phantom er du nødt til at vente på at nogen summoner dig efter du har stillet dig til rådighed, så sørg for at gøre det et sted hvor mange kigger efter det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/07-10 21:12 
Talisman of god til miracles.
WikzoWikzoSkrevet 12/07-10 11:16 
Ok. Hvor finder jeg en talisman henne? Kan den evt. købes nogen steder?

Når man er inde i en anden persons spil, er det så ren PvP, eller kan man principielt set godt samarbejde om at klare en bane? Og hvad sker der, hvis én slår mig ihjel? Mister jeg bare alle mine souls som normalt?
SumezSumezSkrevet 12/07-10 11:48, rettet 12/07-10 11:50 
Den bedste talisman får du lige omkring indgangen til 4-1, selvom du er tidligt i spillet kan det godt betale sig lige at kigge ind forbi bare for at samle denne op, hvis du har tænkt dig at gøre brug af miracles.

Den er lige op ad trappen og så til højre før du går ind på selve fortet (dvs. hvis du når ind der hvor hvor Vanguard holder vagt, er du gået for langt. :))
Det kan også være en god idé lige at gå til venstre for samme port, og kigge bagom på klippeafsatsen efter en af de bedste buer i spillet - Bare pas på dual katana-skelettet når du gør det - gør det evt. af med det vha. projektilangreb.


Og hvis man invaderer et spil som black phantom, er det PvP, gør du det som blue phantom, hjælpes i ad om at klare bossen.
Der findes også såkaldte "friendly black phantoms", der blot er andre spillere, der vil gøre folk en god tjeneste uden selv at kunne vinde noget ved det. De spiller som black phantom, men i stedet for at angribe spilleren, gør de det af med monstrene i området, som ikke angriber black phantoms.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 12/07-10 13:03 
Cool, mange tak!

Er det egentlig muligt at invitere en specifik spiller ind i sit spil via PSN ID?
SumezSumezSkrevet 12/07-10 13:20 
Nope, Demon's Souls er jo ikke klassisk multiplayer/co-op, den slags er nærmest stik imod spillets koncept.

Men det er muligt at planlægge at besøge hinandens spil, hvis man aftaler et præcis tidspunkt og sted at placere sit blue soul sign. Det er en god idé at vælge et afsides sted som ingen andre normalt ville lægge mærke til (modsat normalt).

Det kræver dog også at begge spillere er indenfor X levels fra hinanden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 13/07-10 20:34 
Oplevede lige noget ret sjovt online her i dag:

For første gang forsøger jeg at få andre folk ind i mit spil som Blue Phantoms, og det lykkes da også at få forholdsvis gode spillere ind i min verden. Umiddelbart efter bliver vi invaderet af en Dark Phantom (hvilket er første gang at jeg oplever dette), som kommer løbende op mod os. Da han spotter, at vi er tre spillere, begynder han imidlertid at spæne tilbage den modsatte vej, hvorefter vi selvfølgelig løber efter og inden længe banker ham sønder og sammen med magi og sværd.

Ret sjov oplevelse - man kunne nærmest se, hvordan han fortrød, at han kom ind i mit spil til at starte med :P

Senere spillede jeg en del, hvor en eller to andre spillere kom og hjalp mig i baner, som jeg tydeligvis ikke ville kunne klare på egen hånd. Synes I, at det er cheap at booste sin figur på denne måde? Selvfølgelig spillet naturligvis har en vis charme i, at man løber rundt alene i de skumle dungeons, foretrækker jeg som regel at spille sammen med andre. Dog er det lidt irriterende, at man skal være host (= levende), for at det tæller noget, at man slår en boss ihjel. På den anden side giver det fin mulighed for at grinde bosserne, som man ellers har dræbt i sin egen verden.

Er level 50 nu. Hvad er I?
SumezSumezSkrevet 14/07-10 08:35 
Som du selv siger, er det netop en god mulighed for at øve sig på de bosser, man selv mangler. Idéen med at hjælpe en anden spiller er jo netop at hjælpe denne, ikke at hjælpe sig selv. Resultatet bliver dog at du selv kommer til live og kan tilkalde andre.

Der er intet "cheap" i at tilkalde hjælp i et spil som Demon's Souls, tværtimod lægger det meget op til det. Jeg spillede dog hele første gennemspilning igennem alene, jeg kunne også godt lide den stemning. Men på de sværere steder på NG+, NG++, osv. er det oplagt at få hjælp fra blue phantoms.

Jeg tror iøvrigt generelt der er større risiko for black phantoms, når du har flere blue phantoms i dit spil. Synes at have hørt det et sted.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 16/08-10 17:06 
Så fik jeg gennemført spillet med min lv. 75 Knight. Jeg var virkelig, virkelig skuffet over den sidste boss. Spillet gik fra at være temmelig svært til at være pinagtigt nemt; han skadede mig slet ikke!

Jeg ved godt, at der efterfølgende er mulighed for at spille videre i NG+, men jeg fatter bare ikke, hvordan den sidste boss kan være så intetsigende og nem, når nu stort set alle andre bosser har været sjove og varierede.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/08-10 18:12 
Det hører med den smule historie der er i spillet at King Allant er på den måde.

Den 'rigtige' sidste boss er false king allant fra 1-4.
302 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig