X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Demon's Souls


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/02-09 23:22 
Prøv at checke det hér spil... Demon's Souls.
Det er et beat-em-up hvor man er en ridder der løber rundt og tæver monstre og det ser egentlig ret fængende ud.

Jeg havde egentlig lidt tænkt på at købe den Japanske version da det så ud til at være rimeligt nemt at gå til men jeg har opdaget at der udkommer en Asiatisk version på Kinesisk og Engelsk hér den 24 Februar.
Se hele indlægget
302 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
HulleHulleSkrevet 18/11-09 22:05 
Og hvilket koncept :)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/11-09 22:50, rettet 18/11-09 22:53 
neros>
Er der en grund til at prøve at besejre ham demonen med spyd på den der lange bro-agtige tingest i Boletarian Palace? Jeg dør hele tiden ved ham han er jo godt syg med det der spyd! Jeg har set et walk through på youtube hvor personen der spiller slet ikke går derud...?

Hvis du mener ham den rød-øjede ridder i 1-1, så nej.

Det er en side mission senere i spillet at du skal den vej.
nerosnerosSkrevet 18/11-09 23:00 
Ja det er vist ham og han har røde øjne ihvertfald. Takker så vil jeg ikke længere bekymre mig om ham. Først senere så ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/11-09 00:54 
...en side-mission jeg iøvrigt aldrig fik, fordi Ostrava aldrig dukkede op på 1-4 som han burde, selvom han overlevede både 1-1, 1-2 og 1-3 D:<

Ligeså snart jeg ser ham i NG+ dræber jeg ham, så jeg kan få den skide nøgle. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/11-09 08:33 
Har det ikke også noget med world tendency om han dukker op?
SumezSumezSkrevet 19/11-09 09:41 
Nope, ikke ham. Har tjekket alt, og på GameFAQs boardet er der flere der har haft samme problem. Jeg er 100 på at han ikke døde i 1-3, da han hang ud i Nexus efter jeg mødte ham der.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/11-09 10:08 
Ok - ja det lyder som en bug :(
nerosnerosSkrevet 19/11-09 15:12 
Hvad er det lige man skal oppe ved The Monumental?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/11-09 15:15, rettet 19/11-09 15:39 
Snakke med ham, få spillets forhistorie, og sige ja til at du vil tæske dæmonerne og redde verden :P

The true Demon's Souls starts here
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/11-09 15:18, rettet 19/11-09 15:32 
Ok fandt hende ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-09 15:47 
Jeg brugte nok 30 minutter på at finde ud af at det ikke var statuen, men derimod knægten med stearinlyset man skulle snakke med.

Totalt misledende.
nerosnerosSkrevet 19/11-09 16:04 
Også mig :-) Viste ikke det var en dreng synes bare stemmen er ret kvindelig?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/11-09 16:21 
Der kommer et filmklip, der viser præcis hvor du skal gå hen, men enig, den er ikke helt tydelig. Spiller man online (og det gør man!), er der dog tit beskeder, der gør opmærksom på hans tilstedeværelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-09 16:57, rettet 19/11-09 16:59 
Jeg er efterhånden ved at være træt af ng+. Jeg dør af et slag fra en vilkårlig fjende i soulform uden cling ring. Jeg har intet imod det er svært, men det er lidt for meget.

Det der irritere mig mest at skud/magi'r fra ranged fjender forfølger en, det flyver ihvertfald ikke i en line linie, de er åbenbart varmesøgende...

Jeg har indtil videre kun gennemført 1-1, 2-1, 2-2 (med shortcut og poison cloud abuse), 2-3 og 4-1. Er soul level 105.
SumezSumezSkrevet 19/11-09 16:59 
Hvor er det du har problemer på NG+?
Jeg har kun spillet 1-1 indtil videre, og hvor overraskende over hvor let det var. Men selvfølgelig, det var 1-1. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-09 17:10 
Overalt :)

Det er svært at undgå at blive ramt bare en gang igennem en bane. 2-2 og 2-3 klarede jeg dog uden at dø, men brugte som sagt også shortcut i 2-2.

Døde 250 gange til de første mange skeletter i 4-1, men det hjalp efter jeg endelig fik klaret 2-1 og 2-2 så jeg kunne lave North Regalia (giver 540 attack power med pure black character tendency), lykkedes mig herefter at nakke adjucator i 4-1 (brugte igen shortcut) i 3 forsøg.

Jeg har forsøgt 1-2 et par gange nu, men bliver ved at dø pga idiotiske fejl, har dog nakket dragen. Vil gerne igennem 1-2 og 1-3 så jeg kan få Yuria så jeg kan få soulsucker. Men jeg går nok igang med 4-2 og 3-1 istedet.
SumezSumezSkrevet 19/11-09 18:00 
Hvor er genvejen i 4-1??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-09 18:28 
Det er på højreside indgangen du går ind i hvor der er to skelet archers på toppen på toppen.

Så helt ovre i højreside kan de lade sig at gøre at løbe udover kanten.

http://www.youtube.com/watch?v=_iDnktksr0E

Du behøver dog ikke roll, som han gør i video'en, bare unequip alt og løb.
nerosnerosSkrevet 19/11-09 19:10 
Ok nu begynder spillet seriøst at vise tænder!!! Hvad kan man gøre mod de der drager? Jeg har bue og pile men det er jo umuligt at ramme den? Jeg har også mistet alt hvad jeg havde af souls og kan ikke få fat på dem igen fordi jeg dør og dør og dør og dør og dør og dør og dør og dør......Ok you get the picture :-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-09 19:44, rettet 19/11-09 19:46 
Du kan først nakke den røde drage i 1-2 og den blå i 1-4. De optional, man behøver ikke nakke dem.

Du kan nakke den røde fra det første tårn i 1-2, du skal bare stå og skyde efter den når den kommer flyvene, den kan ikke ramme dig når du er oppe på tårnet.

Det kræver dog 150~ pile.
SumezSumezSkrevet 19/11-09 19:53 
Har lige spillet gennem 1-2 på NG+, og synes det var langt nemmere end i første gennemspilning. Jeg har ikke engang fjernet dragen.

Ang. Neros' drager, hvis du får verden 1 til "pure white", forsvinder dragerne i 1-1. Pga. online kan du være heldig at starte rimelig hvidt, og du kun skal tæve en boss for at nå pure white (det skulle jeg). Men som sagt, forsvinder de også hvis man skyder dem ned senere på banen. Jeg kan godt anbefale at skyde den røde drage i 1-2, da drageområdet i 1-1 bl.a. indeholder Dark Purple Flame Shield, som er det bedste allround-skjold i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 19/11-09 20:11 
Ok tak for svarene jeg må i krig med det senere. Kan man hoppe rundt i de forskelige verdener som man vil, eller er der en bestemt måde at gøre tingene på? Jeg undskylder hvis det her været oppe at vende før ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-09 21:24, rettet 19/11-09 21:25 
Ja det er ligegyldigt hvilken rækkefølge du tager verdenerne i, men nogle rækkefølger er bedre end andre. Generelt er det en god ide at skaffe compound shortbow fra 1-2 (eller compound longbow fra 4-1, hvis du kan), som det første efter 1-1, ligegyldigt om du har tænkt dig at klare de verdener fra start eller ej, en bue er uunværdlig imo.

Hvis man kan nakke flamelurker er det er klar smartest at tage verden 2-1, 2-2 og 2-3 (fordi den er så nem) som de første 3 efter 1-1. Så har man blacksmith ed unlocked + man har den soul til ham.

Men nu fik jeg også 1-2 ned, det var mere et koncentrations problem. Jeg tog ham dog som ranged, hvilket vel er en smule snyd :P. Jeg dør overdrevet let Jeg har 8 Vitality :P det er alt, det er ikke mange HP i soul form. 3-1 lykkedes også i første forsøg, enda som melee.
SumezSumezSkrevet 19/11-09 21:51, rettet 19/11-09 21:53 
Så tror pokker du har haft det svært. :)

Jeg har selv hørt at vitality skulle være ligegyldigt på NG++, men indtil videre har jeg været ret glad for at blive holdt i live af min vitality + armor.

Jeg tog så vidt jeg husker første gennemspilning i denne rækkefølge, og det fungerede meget fornuftigt (selvom det nok kan være en idé at vente lidt med 1-2 og 2-2):

1-1
1-2
2-1
2-2
2-3
3-1
4-1
5-1
1-4
3-2
3-3
4-2
4-3
5-2
5-3
1-4

Men generelt anbefaler jeg, efter 1-1 at du starter med at rende lidt rundt mellem de fem tilgængelige verdener og se spillet an, få dig nogle gode ting, og opgradere våben, osv. før du går direkte efter bosserne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-09 21:58 
5-2 er nok den mest latterlige bane i spillet, i det hele taget er verden 5 bare crap hele vejen i gennem. Bosserne er dog nemme og kan alle nakkes ranged uden at tage skade overhovedet.
nerosnerosSkrevet 19/11-09 23:05 
Ok nu skal jeg nok holde op med alle spørgsmålene. Jeg prøver mig frem, og tak for info fra jer begge ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 19/11-09 23:30, rettet 19/11-09 23:32 
så jeg officielt fucked.

Bior blev nakket af penetrator i 1-3, samme jeg gjorde jeg bagefter med bossen stadig på 20% HP.

Så skal jeg nakke ham alene nu i NG+ uden at blive ramt en eneste gang :)

Bliver dejlig umuligt, tror spillet ryger på hylden nu.

Der er desværre ingen exploit til penetrator ;/
SumezSumezSkrevet 20/11-09 09:26 
Azzkikr>
5-2 er nok den mest latterlige bane i spillet, i det hele taget er verden 5 bare crap hele vejen i gennem. Bosserne er dog nemme og kan alle nakkes ranged uden at tage skade overhovedet.

Ja, alle er vist enige om at de er rimelig ærgerlige. 5-1 er bare kedelig, mens 5-2 er umulig at finde rundt i, eller bevæge sig rundt i. Det eneste reelt besværlige i 5-2 er kæmpe-troldene, men det er også nok til at pisse rigtig meget på ens sukkermad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/11-09 09:29 
Azzkikr>
så jeg officielt fucked.

Bior blev nakket af penetrator i 1-3, samme jeg gjorde jeg bagefter med bossen stadig på 20% HP.

Så skal jeg nakke ham alene nu i NG+ uden at blive ramt en eneste gang :)

Bliver dejlig umuligt, tror spillet ryger på hylden nu.

Der er desværre ingen exploit til penetrator ;/

Kan godt forestille mig at han er svær uden Biorr til at tage en masse "agro", på NG klarede jeg ham også i første forsøg, med Biorr gennem hele kampen.
Men du spiller primært ranged, ikke? Håber jeg har bedre held med min melee figur, skal nok fortælle hvordan det går mig når jeg når dertil. :)

Der er folk der har spillet over 40 gennemspilninger (NG++++++etc.), så helt umuligt kan det ikke være. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/11-09 13:18 
Jeg har farmet en 3 timer nu. Er Soul level 183. Så snart jeg får homing soul arrow nakker jeg Penetrator :)
SumezSumezSkrevet 20/11-09 13:24 
Haha, så røg spillet ikke på hylden alligevel? :P

Det er sgu svært at lægge det spil fra sig. Jeg mangler stadig at komme i gang med Borderlands og en række andre spil..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/11-09 16:12, rettet 20/11-09 16:12 
Ja det er svært at lægge fra sig :P.

Jeg mangler kun hele verden 5 nu i NG+, det er bare så nederen...
SumezSumezSkrevet 20/11-09 16:16 
Har du gjort reel brug af online (pvp/co-op) delen endnu?

Det er mit indtryk at NG+ og fremefter fokuserer langt mere på dette, og det er derfor ikke helt dumt at hente blue phantoms ind i spillet til at hjælpe med de svære bosskampe.
Hvis du er i soul form, vil en normal fremgangsmåde være først at hjælpe en anden spiller med den samme boss, så du får din krop igen (og mere erfaring med bossen), hvorefter du gentager fremgangsmåden med en anden spiller.

Den egentlige fordel ved at være i body form er, som jeg ser det, ikke den højere max HP, men muligheden for at tilkalde blue phantoms.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/11-09 17:08 
Jeg har brugt det få gange mod nogle bosser. I 4-2 blev jeg boostet igennem af 2 blue phantoms, det er den eneste gang jeg har brugt dem uden for boss kampe.

Jeg synes ikke det fungere ret godt, mest fordi den soul-level range man skal være i for at kunne coop eller pvp er for lille.

Jeg har forsøgt at invade mange gange, men det er kun lykkedes meget få gange at finde et spil.
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 22/11-09 13:11 
Så har jeg også fået bestilt Demons Souls! Den her tråd er jo fyldt med guldkorn, det er super :)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 22/11-09 14:34 
Glæd dig :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/02-10 09:33 
2'er på vej?

"Demon Souls 2 (maybe) teased for fall `release` in Japan"
SumezSumezSkrevet 10/02-10 09:47, rettet 10/02-10 09:48 
Jeg er ret sikker på at der kommer en 2'er før eller siden, da From er ret kendt for at lave efterfølgere (og DS på sin vis er en efterfølger til King's Field-spillene) :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/02-10 10:38 
Jeg har nu fået spillet og er ikke kommet så langt. Synes det er svært... og lidt uhyggeligt... men nu kommer der en toer! ...\o/ \o/ \o/ ... eller noget
SumezSumezSkrevet 10/02-10 10:54 
Det er ikke svært hvis man bare spiller forsigtigt. :)
Er et område for svært, kan man tage et af de andre, de største udfordringer ligger i starten før man får ordenligt udstyr til at kunne håndtere de forskellige udfordringer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 10/02-10 11:10 
Jeg må også hellere komme videre med det snart.
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/02-10 13:34, rettet 10/02-10 13:44 
Jeg håber de bringer lidt flere story elementer ind i en eventuelt 2'er selvom man egenligt ikke savnede det i Demons souls, men det kunne alligevel give noget ekstra.

Derudover så jeg meget gerne noget 'unikhed' i de forskellige classes, jeg synes det er tamt at alle classes i bund og grund er de samme bare med forskellige stats og så kan man ellers lave en mage class om til de vildeste melee hitter hvis man gider smide point i de stats. Det vil give langt mere replay value hvis der var 7-8 unikke.

Items er der også for lidt af og systemet holder ikke i længden taget i betragtning af at man i realiteten kan blive soul level 712.

Hele soul level systemet og med at joine hinanden spil osv skal selfølgelig modificeres meget, det virkede rimelig broken i det første spil, især i soul lvl 100+.

Men bliver spændende at se om en 2'er kan fange ligeså meget som etteren gjorde.
SumezSumezSkrevet 10/02-10 13:51 
Sjovt, lige netop de ting du nævner "bør ændres" er nogle af de ting jeg bedst kan lide ved spillet, og jeg håber bestemt ikke de piller ved disse!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/02-10 14:31, rettet 10/02-10 14:32 
Sådan er vi jo så forskellige.

Jeg kan ikke se ideen i at have X antal premade classes når man starter et spil og så de alle i bund og grund ender ud i det samme, så kan man ligeså godt droppe hele class systemet og bare give x antal stats til at distribute når man starter en karakter, ville give langt mere mening.

Derudover så jeg gerne at de enten laver shortcut til bossen i alle baner eller laver checkpoints på diverse maps. Det er virkelig nederen at dø til bossen i maps som fx 5-1 og 5-2 og så skal til at løbe hele banen igennem igen. Det vil også opfordre folk til at prøve at nakke en boss anderledes end bare bruge en eller anden cheese tactic som der jo eksistere til stort set alle bosserne.

De er også nød til at lave noget mere (eller ændre) indhold i ng+, så den eneste ide med det ikke bare er at grinde en eller anden black phantom med ring avarice+thirst+soul drain indtil man er lvl 200 hvor det går for en at der rent faktisk ikke er mere i spillet. NG+ er en fed feature i mange spil, men der skal ligsom være noget at komme efter og det er der ikke i Demons souls.
BeanoBeanoSkrevet 10/02-10 14:35, rettet 10/02-10 14:38 
Azzkikr>
Jeg kan ikke se ideen i at have X antal premade classes når man starter et spil og så de alle i bund og grund ender ud i det samme, så kan man ligeså godt droppe hele class systemet og bare give x antal stats til at distribute når man starter en karakter, ville give langt mere mening.

Jeg syntes også rigtigt godt om den nuværende model - at vælge et startpunkt for ens karakter som spilleren så kan udvikle helt i den retning som han/hun vil. Alternativet er fastlåste klasser som i værste fald kan betyde at spilleren skal starte forfra hvis man fortryder mange timer inde i spillet. Jow, i sidste ende bliver ens karakterer nok ens når de er helt udviklet, men der går mange timer før man når til det punkt.
SumezSumezSkrevet 10/02-10 14:41, rettet 10/02-10 14:43 
Jeg er enig så langt at class-systemet kan virke lidt unødvendigt, men det er faktisk muligt at spille rimelig forskelligt afhængigt af hvilke stats og udstyr man lader sig afhænge af. Grundlæggende er udfordringen dog den samme uanset hvad man spiller, og jeg mener det ville ødelægge det geniale i spillet, hvis designerne skulle tage hensyn til at man kan spille som vidt forskellige klasser.
Den mest oplagte "løsning" synes jeg ville være at understrege, ved character creation, at hver class blot er hjælpsomme pointers der viser forskellige måder at spille spillet på, og så i stedet for at have "Royal" class'en, kalde en spade for en spade, og præsentere valget om at starte for level 1 og selv "designe" sin figur. Jeg mener bare ikke der er nogen grund til at ændre i selve mekanikken. Det ville også være fint med mig helt at droppe classes.

Og der ER jo "shortcuts" til alle bosserne i spillet? Den eneste undtagelse er sump-banen, der alligevel i forvejen er lidt sløset designet i forhold til resten af spillet (og bosserne er så nemme, at det ikke er et problem).

Jeg vil BESTEMT ikke have ekstra checkpoints i løbet af banerne, det ville ødelægge nærmest alt hvad spillet står for. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 10/02-10 15:15 
Der er ingen shortcuts i 4-2, 5-2, 5-1 og 1-2 (ok banen er også kort), jeg ved at vejen til bossen i nogle baner bliver forkortet af at aktivere diverse porte osv men i fx 1-3 når man har åbnet porten skal man alligevel bruge 15-20 minutter på at kæmpe sig igennem horder af fjender bare for at blive one-shotted af penetrator, det synes jeg ikke er fair. Udfording er en ting, unødvendig tidspilde er noget andet.

Med hensyn til fastlåste classes med specifikke abilities, så er jeg stor tilhænger af dette. Det giver langt mere replay value og lyst til at starte en ny karakter (især taget i betragtning af at der ingen historie er i spillet som man kan leve sig ind i 'igen').

Efter min mening ligger karakter systemet i DS på grænsen mellem middel og dårlig, det er ALT for begrænset, men kudos til FROM for at alligevel kunne lave banerne, bosserne og resten af gameplayet så godt at jeg alligvel brugte 80 timer på spillet :).
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/02-10 21:09 
Jeg er gået igang med Demon Souls, og synes det er vældigt fedt. Men nørrjj hvor er det en nederen feature, at man bare bliver smidt ud af spillet uden noget gemmes, hvis der sker en netværksfejl/man mister forbindelsen til PSN. 2½ time spildt :s
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 11/02-10 21:16, rettet 11/02-10 21:16 
Øh, hvordan lige det?

Jeg har engang hevet netværkskablet midt inde i spillet uden der skete noget og det gemmer konstant. Slukkede du maskinen mens den gemte?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/02-10 21:26 
Jeg var nået til dragen i den første verden, og pludselig poppede der en besked op hvor der stod "Signed out of PSN - Returning to titel screen" og det eneste der kunne trykkes var "ok". Jeg havde absolut intet rørt!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
302 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig