X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Demon's Souls


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/02-09 23:22 
Prøv at checke det hér spil... Demon's Souls.
Det er et beat-em-up hvor man er en ridder der løber rundt og tæver monstre og det ser egentlig ret fængende ud.

Jeg havde egentlig lidt tænkt på at købe den Japanske version da det så ud til at være rimeligt nemt at gå til men jeg har opdaget at der udkommer en Asiatisk version på Kinesisk og Engelsk hér den 24 Februar.
Se hele indlægget
302 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/02-10 21:30 
Surt :(

Bruger du wifi?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/02-10 21:34 
Jeps, men jeg skulle vist have slået koldt vand i blodet - Kun en halv time mistet. Jeg troede spillet ville sende mig tilbage til Nexus, uden nogen af mine 7000 indsamlede sjæle, men jeg startede bare lidt længere tilbage på banen. Demon's Souls er stadig genialt :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 11/02-10 21:37 
Pyha så ;)

Overvej evt. at bruge wired LAN - hvis det er praktisk muligt og du ofte ryger af. PS3 wifi kan være temmeligt skrøbeligt.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/02-10 22:48 
Jeg har desværre ikke mulighed for at bruge trådet net, men det er ikke noget jeg oplever særligt ofte - og som du beskriver, og som jeg nu også har lagt mærke til, gemmer spillet rimeligt konsekvent, hvert andet minut.

Indtil videre er Demon's Souls utroligt fængende. Jeg tror dog hellere jeg vil kalde det udfordrende end direkte svært (indtil videre) - dermed ikke sagt at jeg ikke nåede at dø en fem gange i den første verden :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 12/02-10 07:23 
Kun 5 gange?... så er du jo hardcore til DS :)
SumezSumezSkrevet 12/02-10 08:18 
Spillet autosaver KONSTANT, så man mister ikke noget af at blive smidt ud. Du kan også sagtens slukke spillet midt i en bane og så vende tilbage senere.
Men husk nu på kun at slukke spillet "rigtigt", så I ikke fucker Jeres savegames. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 12/02-10 08:19, rettet 12/02-10 08:20 
Echelon VI>
Indtil videre er Demon's Souls utroligt fængende. Jeg tror dog hellere jeg vil kalde det udfordrende end direkte svært (indtil videre) - dermed ikke sagt at jeg ikke nåede at dø en fem gange i den første verden :)

Præcis. Spillet giver en udfordring, men den er ALTID overkommelig. Jeg er aldrig stødt på noget i DS som jeg ikke kan overkomme, der findes spil der er langt langt sværere :)

Jeg døde iøvrigt ikke nogen gange i første bane (man kan stort set altid undgå det så længe man er forsigtig nok), men spillet bliver så også hurtigt rimelig meget sværere derefter :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/02-10 08:53 
Det afhænger også meget af hvad man laver i den første verden første gang. Hvis man f.eks. forvirrer sig ud til den røde ridder eller dragereden, så nakkes man med garanti :)
SumezSumezSkrevet 12/02-10 09:01 
True that :)
De "blå riddere" kan også være farlige hvis man ikke helt er forberedt på hvad der kommer (men det er altid muligt at trække sig tilbage og spise lidt græs, modsat dem i 1-2 hvor man har en drage i ryggen :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/02-10 14:53 
"Så længe man er forsigtig nok" må være keysentence for at gennemføre DS.

Thief ring + bow/magic baseret karakter og så gå langsomt frem, så kan man stort set snegle sig igennem hele spillet med undtagelse af få steder.

Det bliver bare utroligt kedeligt i NG+. Hvis jeg nogensinde starter en ny karakter gør jeg ham helt sikkert til ren melee, det andet bliver simpelthen for kedeligt i længden.
SumezSumezSkrevet 12/02-10 15:05 
Jeg har spillet ren melee det meste af vejen igennem (bortset fra de steder hvor magi er nødvendigt, f.eks. 2-2), og har heller ingen problemer med min meleefigur på NG+.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/02-10 23:19, rettet 20/02-10 23:27 
Demon's Souls har været fast tidsfodriv de sidste par dage, og jeg føler efterhånden at jeg, efter tyve timer, må dele min fascination.

Hvor andre spil sagtens kan tilbyde en lignende sværhedsgrad, formår Demon's Souls samtidigt at være ekstremt fængende, og kun meget sjældent frustrerende. Dette er spillets største og mest imponerende force - en udfordring som helt og holdent afhænger af spillerens evne til at mestre spillet, og i minimal grad, forhold som spilleren ingen kontrol har over. Det er et imponerende balancestykke, der på en gang opfordrer til at spilleren udforsker og eksperimenterer, men samtidigt forsøger at føre ham ved hånden, i form af stærke konsekvenser med negativ progression, hvis spilleren taber hovedet, og går for hurtigt frem. Det giver et spil der belønner spilleren for hans reelt optjente erfaring, og ikke bare at han kan følge linearitet, eller tekstbider der fortæller hvad han skal gøre. At et spil på en gang indeholder så meget subtilitet, og tydelighed, er en mindre geni-streg, og et designvalg man meget sjældent ser.

Demon's Souls er en ret anderledes oplevelse i disse moderne tider, men samtidigt også et eksempel på at sværhedsgraden kan være en stærkt integreret del af spiloplevelsen, i stedet for at der bruges set-pieces og imponerende grafik til suge spilleren med ind i oplevelsen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 21/02-10 11:49, rettet 21/02-10 11:49 
You said it :)
Primært fra 32-bit tiden og opefter har spilmediet gradvist rykket sig længere og længere væk fra fokus på at udfordre spilleren, og til gengæld byde på mange andre ting via spillet.

Jeg synes det er sjovt at se de seneste After Eight-reklamer ved busstoppene, der siger "Efter X'nde Game Over" (kan ikke lige finde et billede eller huske den præcis ordlyd), mens man ser en dreng og en pige der sidder og spiller Xbox 360. For "Game Over" er åbenbart stadig en del af massernes opfattelse af computerspil, på samme måde som film og TV stadig fremstiller dem med http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ArcadeSounds]tilfældige biblyde[/LINK]" target="">tilfældige biblyde.
Men i praksis er der jo ikke noget der hedder "Game Over" i spil længere, alle skal helst kunne gennemføre et spil, så de er sikker på at få hele oplevelsen. Kan I huske sidste gang i mærkede sejrens sus da I endelig gennemførte et spil, I har haft liggende længe, som om I virkelig havde opnået noget. Jeg har kun meget sjældent haft denne oplevelse siden NES-dagene (og det seneste spil der gav mig det har vist været noget så gammeldags som DOS-udgaven af Prince of Persia).

Det er som om spiludviklerne har glemt hvordan man udfordrer spilleren. Og i stedet skabes illusionen om forhindringer, som i frygt over at de vil resultere i frustration snarere end en sund udfordring, selv holder spilleren i hånden, så straffen for at træde forkert aldrig er større end at man bliver sendt et par meter tilbage. Eller også gør man brug af "falsk udfordring", som når GTA-spillene i mangel på dybere reel gameplay blot smider en ellers formålsløs tidsbegrænsning på sine missioner, da enhver anden form for udfordring nemt kunne blive for begrænsende for målgruppen.

Demon's Souls er ikke bange for at udfordre spilleren, fordi det ved at det gør det rigtigt. At uanset hvor mange gange man som spiller straffes, vil man vende tilbage og forsøge igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/04-10 09:05 
Demon's Souls i Europa alligevel?

"Looks Like Demon's Souls Is (Finally) Coming To Europe"
SumezSumezSkrevet 15/04-10 09:20 
Fint, så kan det være med i årets spil igen :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/04-10 10:15 
Så tror jeg der bliver oprør :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/04-10 13:15 
Utroligt at der nu om dage stadig er spil der bliver udsendt flere år senere i nogle regioner.

De bør koncentrere sig om at udgive en 2'er istedet., helst ww relese.
SumezSumezSkrevet 15/04-10 14:33 
Jeg tror ikke de folk, der skal lave 2'eren har noget somhelst med den europæiske udgivelse at gøre alligevel, så det skal du ikke bekymre dig om. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/04-10 19:17 
Og hvis etteren ikke fik en europæisk udgivelse ville chancen for at toeren fik det jo også være ret lav.
SumezSumezSkrevet 15/04-10 19:30 
Det afhænger nok også lidt af salgstallene. Så alle der ikke har det, køb det når det kommer i Europa :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 16/04-10 08:10 
Så blev det officielt...

"Demon’s Souls formally dated in Europe for June 25 by Namco Bandai"
Per SPer SSkrevet 16/04-10 17:49, rettet 16/04-10 17:50 
- og jeg har hele pressemeddelelsen her (fra i dag):

NAMCO BANDAI PARTNERS ANNOUNCES AGREEMENT WITH SONY COMPUTER ENTERTAINMENT INC TO DISTRIBUTE

‘DEMON’S SOULS’ IN EMEA AND PAL ASIA
- NAMCO BANDAI Partners S.A.S. to Distribute Acclaimed PlayStation®3 Action RPG Title from Sony Computer Entertainment Inc. of Japan across EMEA and Asia Pacific Regions -

STOCKHOLM, SWEDEN – 16 April 2010 – NAMCO BANDAI Partners S.A.S., one of the video game industry's leading distribution, marketing and sales companies, today announced an agreement with renowned Japanese publisher Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) for the distribution of the acclaimed action RPG title Demon’s Souls across the EMEA and Asia Pacific regions.

Following its `release` in Japan and North America where it garnered high praise from media and a loyal audience of fans, the PlayStation®3 (PS3™) game will be launched on June 25, 2010 as an exclusive European limited edition retail pack containing:

· The soundtrack CD

· A new artbook

· A brand new strategy guide

“We’re very pleased to be working with SCEI to bring the fantastic Demon’s Souls to gamers outside of Japan and North America,” said Olivier Comte, VP Marketing, Sales & Publishing NAMCO BANDAI Partners S.A.S.

“The game is exactly the kind of quality experience with which we are continuing to grow the NAMCO BANDAI Games portfolio of titles, and we will be working hard to ensure it’s at least as much of a success in our markets as it has already proven to be elsewhere.”

Beautiful, compelling, and unforgiving, Demon's Souls is one of the hardcore RPG experience PS3 owners have been waiting for since the platform's launch.

Revolutionary online features support your adventure like never before, presenting seamless interconnectivity that serves in every instance to enhance the single-player game.

Team up with other players in simultaneous cooperative play, working together to topple some of the game's colossal bosses, or force your way into the games of skilled players and challenge them to PvP battle.

Leave hints and clues for those who will follow in your footsteps; either intentionally or through your own inadvertent demise, your bloodstains will allow your successors to view a replay of your death, hinting at how to avoid your gruesome fate.

Unprecedented in its depth and subtlety, peerless in its relentlessly challenging gameplay, Demon's Souls is the ultimate action RPG.

UK website Eurogamer.net awarded the title a resounding 9 out of 10 - "absolutely compelling; dark, detailed, unforgiving, creatively cruel," and adding, "You can learn to love Demon's Souls like few other games in the world."

Gamespot awarded the game ‘Game of the Year 2009’ - “Brutally challenging and utterly engrossing, this innovative role-playing game is one of the year’s best.”

Featuring the game, a brand new hardback artbook filled with mesmerizing concept and game art images, a new strategy guide, plus the deeply atmospheric original soundtrack of the game on CD, the limited edition retail pack of Demon’s Souls is coming exclusively to EMEA and Asia Pacific on June 25, 2010, only for PS3.

The European limited launch of Demon’s Soul’s can be pre ordered now from leading retailers whilst stocks last.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/04-10 17:06, rettet 20/04-10 17:08 
Det EU-lager holder nok ikke længe så, hvis det er en LE-udgivelse only... :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
BeanoBeanoSkrevet 21/04-10 09:25, rettet 21/04-10 09:29 
Limited Edition er en ofte misbrugt betegnelse :)

Den nye guide er forøvrigt skrevet af Wayne og Matthew fra DS wiki'en:

http://demonssouls.wikidot.com/forum/t-234627/announcement
SumezSumezSkrevet 21/04-10 09:38 
Beano>
Limited Edition er en ofte misbrugt betegnelse :)

Ja, i USA kom spillet både i en udgave med og uden bonus cd'en og artbook, og der er vist solgt næsten ligeså mange eksemplarer af den "limited", der er i hvert fald enormt mange af dem derude. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/04-10 14:47, rettet 21/04-10 14:48 
Men mon man ligefrem kan forvente, at forhandlere af denne "eurasiske" LE-udgave ender med at brænde inde med et overflødighedshorn ligesom Nordisk Film gjorde med den kunstneriske Ico-udgave?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HulleHulleSkrevet 15/06-10 15:01, rettet 15/06-10 15:09 
Er soundtracket til Demon's Souls værd at lytte til og er den evt. medfølgende artbook værd at kigge igennem?

Overvejer en Black Phantom Edition, men ikke hvis de to ting er røv og nøgler ;)
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PapandPapandSkrevet 27/06-10 13:51 
Så fik jeg fat i EU-versionen af Demon Souls.

Har nu spillet 5-6 timer og jeg er bestemt overbevist om at det er godt, men for pokker hvor er der mange irritationsmomenter.

Jeg har klaret 1-1 og 2-1. Begge gik forholdsvis smertefrit. Jeg døde primært af fald fra højder. Det er frustrerende, at man ikke kan stoppe sine slag når man først aktiverer dem - dvs. at jeg ofte er jokket ud over en afsats viftende med mit svær. Derudover er der for meget trial & error. Ridderen med de røde øjne skal man åbenbart holde sig fra, det lærte jeg på den hårde måde.

Efter 1-1 fandt jeg den her fine strategi bog frem, som medfølger EU versionen. Den gav mig gode tips undervejs gennem 2-1, men der er flere ting som virker komplet tåbelige. Bossen ved 2-1 kan klares uden at blive ramt, man skal blot stå det rigtige sted og losse magi mod den. Det samme kan gøres mod bossen ved 2-2. Nu er det bare sådan at jeg er 100% melee, så jeg kan ikke "snyde" og har måtte klare det på den hårde måde. Her kommer så den virkelig frustration, for bossen ved 2-2 (Flamelurker) er jo fuldstændig umulig. Han sidder ofte fast pga. fejl i spillet og her kunne jeg jo uden problemer have nedlagt ham med magi.

Jeg sidder med en lidt skuffende følelse. For jeg vil gerne videre i spillet, men det kan ende med at koste både fjernsyn og controller i arrigskab hvis jeg forsøger mig med Flamelurker igen. Omvendt kunne jeg så bare starte forfra og spille som magiker i stedet og "snyde" mig igennem spillet. Men det ville da være ærgeligt.

I strategi guiden får jeg besked på at lave selvmord når jeg har nedkæmpet en boss er og vendt tilbage til Nexus. Der forklares ikke præcist hvorfor, så er der nogen som kan uddybe det? Havde jeg ikke haft guiden var det aldrig faldt mig ind og det virker da fuldstændig tåbeligt?

Derudover kan nævnes at spillet er præget af massiv slow-down flere steder og mange grafikfejl. Det lykkedes mig på et tidspunkt at komme udenfor selve mappet, så jeg pludselig kunne se alt. Det endte så med, at jeg faldt ned gennem jorden og mit lig var forsvundet for altid.

For at opsummere min mening indtil nu: Det er et fantastisk spil, men for pokker hvor jeg hader det. Årets spil - tjaa, her er jeg absolut ikke overbevist.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/06-10 14:04, rettet 27/06-10 14:12 
;D

Vil opfordre dig til at fortsætte. Flamelurker er spillets sværeste boss.

**spoiler** du kan snyde ved ham. Brug thief ring og gå helt til højre når går du ind til ham. Så går du ellers bare helt bag ved ham og kaster poison cloud ved den bagerste stolpe og venter på han dør ;)

Men kan du nok først i NG+.

Edit: hvis det stadig er for svært så bare start forfra som royal class, er utroligt nemt.

Bare invite nogle folk til at hjælpe dig.
RJKRJKSkrevet 27/06-10 14:08, rettet 27/06-10 14:09 
Jeg er også begyndt i går, dog uden at være kommet ret langt. Jeg har jo spillet nogle af From Softwares tidligere forsøg på "vestlig fantasy action RPG" (King's Field, Eternal Ring etc.), som mildt sagt har været mislykkede, så for mig var det med lidt bange anelser. Dog for det meste ubegrundet, for selve det rent gameplaymæssigt er jo lysår bedre i Demon's Souls, end hvad de tidligere har præsteret. Og at det er tredjeperson fremfor førsteperson hjælper også voldsomt... Jeg er så ikke sikker på at jeg pt. helt har den tid og dedikation, som jeg kan forstå det kræver at værdsætte det fuldt ud.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/06-10 14:18 
Ja det kræver helt sikkert dedikation. Jeg havde også mine bange anelser pga king field var virkelig virkelig dårligt, men demons soul er helt anderledes.

Jeg har smidt ca. 80 timer i spillet og det giver virkelig meget igen. Det fanger mere end noget andet spil jeg har spillet til de nyeste konsoller.

Omvendt er det også utrolig frustrerende. Det er nok en smagssag om man kan lide det.
WikzoWikzoSkrevet 27/06-10 20:48 
Mangler stadig at modtage mit eksemplar fra Gameplay.co.uk, men glæder mig!

Hvordan fungerer online egentlig? Modtager man beskederne fra tilfældige folk, eller er det muligt at henvende sig specifikt til én fra sin venneliste på PSN?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/06-10 21:31 
Nej du efterlader et "mark hvor så folk kan vælge at joine hvis de er i soul form.
SumezSumezSkrevet 27/06-10 22:16, rettet 27/06-10 22:17 
Hyppig "fejl" at gå direkte efter Flamelurker lige efter 2-1, før man overhovedet har udforsket verden 3, 4 eller 5. Det tror jeg de fleste af os har gjort. :)

Jeg var også melee, og havde derfor også en del problemer med flamelurker. Jeg kan anbefale dig at du equipper dig til at klare lidt af hvert på forskellige måder. Altså du kan godt klare dig uden bue og pil (men det er meget godt mod f.eks. dragen :)), men du bør stadig ikke gå ud uden noget brugbar magi, selvom du fokuserer på melee. Hvis du går videre til verden 3 og 4 nu, er du garanteret lidt bedre udstyret til at bekæmpe Flamelurker med både magi og våben senere.

Det er rigtigt at nogle af bosserne kan overvindes med "snyd", men det er jo ikke sjovt? Jeg synes ikke det går ud over spillet, da man jo bare kan vælge at lade være. De bosser det virker på, er alligevel generelt rimelig nemme.


Generelt er det et spil der kræver meget tålmodighed, og man må ikke lade sig frustrere bare fordi nogle steder virker umulige. Jeg synes netop spillets styrker ligger i at det aldrig bliver så frustrerende som man kunne frygte.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 28/06-10 02:05 
Efter powergaming i dag er jeg nu oppe på 18 timer. 1-1, 2-1, 2-2, 2-3, 4-1, 3-1 er alle klaret i nævnte rækkefølge. Siden jeg fik nedkæmpet Flamelurker i 2-2 har det gået stødt afsted - faktisk uden en eneste ubevidst død. Jeg er stadig først og fremmest melee, men bruger nu også bue (uvurderlig i 3-1).

Jeg følger så vidt mulig guiden der fulgte med, men jeg har brugt meget tid på at farme 1-1 så jeg kunne få min vitality og endurance op. Nedlagde desuden dragen i 2-1, som gav mig Purple Flame Shield og løb efter sværdet i 4-1. Disse ting gjorde Flamelurker mere overkommelig, men jublen var dælme højlydt da det endelig lykkedes... - og det var uden snyd eller hjælp udefra. Mig, mit sværd, mit skjold og en helveds masse rullefald.

Jeg har som nævnt stadig ingen magi, ikke fordi jeg ikke vil, men tilsyneladende fordi jeg ikke kan? Hvor lærer jeg det henne som warrior?

Jeg må i øvrigt bøje mig i støvet efter "årets spil" debatten. Det her er virkelig en kandidat. Der er dog stadig et par ting som irriterer. Selv med guiden i hånden har jeg stadig ikke fattet hvordan jeg skifter tendency fra hvid/sort? Soul form / ikke soul form, hvad er bedst? Guiden siger jeg skal lave selvmord efter hver boss, så det gør jeg jo, men hvad er egentlig meningen med det? Jeg har læst om de her unikke ting man kan lave hos smeden i 2-1. Jeg har givet ham Flamelurkers soul, men hvad gør jeg så herfra?

Det er sjældent at jeg når op på 18 timer i et spil, uden at have fattet halvdelen af det. Det er fint nok med et spil der ikke holder en i hånden, men der her er lige en anelse for ekstremt. Selv guiden er uforståelig det meste af tiden. :D

For lige at vende tilbage til at rose spillet, så er det værd at nævne stemningen. Specielt bane 3-1 var da helt fantastisk - stemningen her er noget af det mest uhyggelige jeg har oplevet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 28/06-10 09:56, rettet 28/06-10 09:57 
Papand>
men bruger nu også bue (uvurderlig i 3-1).

Hvad bruger du buen til i 3-1? Bossen?

Papand>
Disse ting gjorde Flamelurker mere overkommelig, men jublen var dælme højlydt da det endelig lykkedes... - og det var uden snyd eller hjælp udefra. Mig, mit sværd, mit skjold og en helveds masse rullefald.

Det er fornemmelser som disse, der får mig til at holde af spillet. :)

Papand>
Jeg har som nævnt stadig ingen magi, ikke fordi jeg ikke vil, men tilsyneladende fordi jeg ikke kan? Hvor lærer jeg det henne som warrior?

Der er ingen forskel på classes, de afgør bare hvilke stats man starter med for at lære spillet hurtigere. Der står en person i højre side af nexus som kan lære dig de grundlæggende spells. Du skal også have en "wand" for at kunne kaste dem, men det får man allerede i 2-1.
Når du redder hans læremester i 3-1, kan du lære endnu bedre spells, men det er mest til folk der fokuserer på magi.

Selv med guiden i hånden har jeg stadig ikke fattet hvordan jeg skifter tendency fra hvid/sort? Soul form / ikke soul form, hvad er bedst? Guiden siger jeg skal lave selvmord efter hver boss, så det gør jeg jo, men hvad er egentlig meningen med det?

Det er også et lidt underligt system. Den primære måde at ændre tendency er, 1. Slå bosser ihjel (mod hvid), og 2. Gøre selvmord i fysisk form (mod sort).
Sorte verdener giver mere exp og loot, men sværere fjender. Afhængig af hvor sort verden er, kommer der også til at dukke black phantoms op. I hvide verdener dukker der nye NPC'er og passager op, f.eks. i 3-3 kan du gå ud i venstre side for at samle et vildt sværd op.

Hvis guiden fortælller dig at gøre selvmord (i nexus!!) efter en boss, er det for at få verden mod hvid, så den bliver videre af at du slår bossen ihjel, men ikke sortere af din nærmest uundgåelige død derefter.

Men det jeg gjorde var, nær slutningen af spillet, at gå ind i hver verden, og bruge alle mine "Stone of Ephemeral Eyes" til at blive levende, og derefter gøre selvmord i den pågældende verden indtil den bliver helt sort (det virker blot at hoppe ud over en klippe). Når den så er helt sort dukker der black phantom-udgaver af spillets NPC'er (altså de navngivne figurer man kan snakke med, og kun dræbe én gang), samt en "primevla demon", som er en stor fjende der dør i ét slag, og næsten altid taber en colorless demon's soul. Hvis du sørger for at dræbe én black phantom og denne dæmon (uden at skifte verden i mellemtiden, da de så vil forsvinde pga. hvidere tendens) bør det være nok til at få verden helt over i pure white.
Her er en guide til hvordan man går fra pure black til pure white i hver enkelt verden samt en oversigt over hvilke forskelle der sker:

http://www.atlus.com/mediawiki/index.php/Tendency

Jeg har læst om de her unikke ting man kan lave hos smeden i 2-1. Jeg har givet ham Flamelurkers soul, men hvad gør jeg så herfra?

Det gør at du nu kan lave nogle mere hardcore opgraderinger af dine våben, som den anden smed ikke kan. Det er meget nødvendigt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 28/06-10 12:20 
I verden 3-1 brugte jeg buen til de der Mind Eaters. Første gang jeg løb tæt på dem røg jeg ind i gevaldige problemer.

Jeg har talt med en i Nexus som kan lære mig spells som f.eks. heal. Men det er jo offensive spells jeg har brug for.

Tak for forklaringen af white/black. Jeg går så mod White - hvor lang tid tager det inden man rammer pure?

Hvordan får jeg så de her hardcore opgraderinger af smeden? Skal de nå op på +7 før jeg får den mulighed, eller hvordan?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 28/06-10 12:41, rettet 28/06-10 12:42 
Papand>
I verden 3-1 brugte jeg buen til de der Mind Eaters. Første gang jeg løb tæt på dem røg jeg ind i gevaldige problemer.

Ok, jeg har altid bare brugt sværdet. De dør meget hurtigt, så man skal bare sørge for ikke at blive overrasket af dem!

Papand>
Jeg har talt med en i Nexus som kan lære mig spells som f.eks. heal. Men det er jo offensive spells jeg har brug for.

Det er præsten du har talt med så - de helbredende "spells" er "miracles", spillet indeholder to former for magi. Dem der lærer dig offensiv magi sidde i den modsatte side.

Tak for forklaringen af white/black. Jeg går så mod White - hvor lang tid tager det inden man rammer pure?

Hvis du sørger for ikke at dø mens du er i fysisk form, og klarer alle bosserne i en verden, tror jeg faktisk det er nok til at få pure white. Men som sagt, hvis du går i pure black og dræber primeval dæmonen og én named black phantom (som også tit har fine drops), burde det svjh. være nok til at gå direkte i pure white.

Hvordan får jeg så de her hardcore opgraderinger af smeden? Skal de nå op på +7 før jeg får den mulighed, eller hvordan?

Ja, de skal være på et bestemt niveau, mener det er +8 for de fleste.
Du kan se listen over de våben der kan opgraderes til "unikke" våben her:
http://demonssouls.wikidot.com/trophy-weapons#toc1
Bemærk at du kan bruge alle våben indenfor samme klassifikation, så hvis du f.eks. vil have Large Sword of Searching (og det vil du :)), er det en bedre idé at bruge en Scimitar end en Shotel, da førstnævnte er billigere at opgradere til +8
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/06-10 12:46, rettet 28/06-10 12:52 
Iøvrigt brugte jeg selv Dragon Knight Sword +5 som nærkamps-spiller. Det er et skidegodt sværd i hele første gennemspilning, og det meste af NG+, det giver rigtig høj skade, uden at være afhængig af dine stats, og det er nemt at opgradere til +5. Og de fleste fjender i spillet er ikke særlig vilde med ild.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 28/06-10 19:46 
Har nu forsøgt mig med at få verden 2 til pure black. Har kastet mig selv i døde 6 gange (har brugt Stone of Ephemeral Eyes hver gang) men den ændrer sig ikke ud over neutral. Hvad kan grunden være? Skal jeg dø mere endnu?

I øvrigt så fandt jeg ud af, at man skal have 10 i "magic" før man kan købe spells.

Har nu brugt masser af tid på at farme sten. Har fået "Meat Clever" og Bow +6 indtil videre. Inden længe skulle jeg så kunne få Lava Bow.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 28/06-10 20:07 
Det kan være ret svært at se forskellen mellem neutral og næsten sort. Du er sikkert næsten pure black.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/06-10 06:55 
Lava bow nu ikke specielt brugbar, med mindre du holder dex på et absolut minimum.

Sticky compound long bow er vejen frem hvis din dex kommer over 30, hvis ikke så er white bow nok den bedste.

Lava bow er spild af materialer efter min mening, selvom de spells man kan få den soul heller ikke er noget at råbe hurra for.
PapandPapandSkrevet 29/06-10 11:25 
Sagen er at min dex netop er meget lav, så derfor var den første prioritet. Dens fire damage fungerede fremragende i 5-1. White Bow er på to-do listen.

I øvrigt så fandt jeg ud af at black/white tendency kun opdateres hvis man går tilbage til Nexus. Så virkede tricket med at kaste sig i døden. Jeg fik så verden 2 til pure black og har klaret alle events (Primival Demonen og Black Soul NPC). Nu ser den så ud til at være næsten pure white, men alligevel ikke helt, for jeg kan ikke få sværdet i verden 2-3, som kræver pure white. Er det så tabt for altid i denne omgang?

Har fået lavet Large Sword of Searching og fundet Dragon Long Sword +1. Bruger i førstnævnte regelmæssigt eller er det kun til at farme med pga. drop raten? Hvad med Meat Cleaver, er den overhovedet brugbar?

Stødte i øvrigt på hård modstand i 4-2. Shadowlurkers og Reapers fik taget livet af mig 5 gange, på trods af at banen er forholdsvis kort. Men det lykkedes da til sidst, selvom den bane da for alvor havde mig på kanten af stolen.

Jeg vil i øvrigt anbefale det her til alle der har mod på udfordring, mod at blive belønnet med et fantastisk spil. Jeg har endnu ikke sat fast i en grad, der kunne få mig til at droppe spillet. Sværhedsgraden er høj i forhold til standarden i dag, men de fleste som er nogenlunde vant til spil vil kunne klare sig i Demon Souls. Det handler i højere grad om tålmodighed, forsigtighed og taktik.

Det er længe siden, at jeg har spillet et spil så meget på så kort tid.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/06-10 11:44 
Large Sword of Searching er udelukkende til droprate, der findes i hvertfald langt bedre våben. Den skulle desuden stacke hvis du dualwielder dem.

Meatcleaver er nice våben pga den får så vild stat bonus og kan knockdown fjender med R2. Derudover er den gratis at lave, kræver bare en club + soul.

Jeg brugte dog bare north regalia (kun i ng+ og frem) i melee.

Men var jeg selv stort set aldrig melee udover ved adjucator, men derimod ren bow/magic.

Ja 4-2 er svær, bossen er dog heldig vildt nem. Jeg synes dog 5-2 er sværere, generelt hadede jeg verden 5.
SumezSumezSkrevet 29/06-10 11:49 
Papand>
Jeg fik så verden 2 til pure black og har klaret alle events (Primival Demonen og Black Soul NPC). Nu ser den så ud til at være næsten pure white, men alligevel ikke helt, for jeg kan ikke få sværdet i verden 2-3, som kræver pure white. Er det så tabt for altid i denne omgang?

Det undrer mig, for jeg mener det var sådan jeg fik verden 2 til pure white. Men kan godt være det kræver at man lige klarer en boss også. Har du klaret bossen i 2-3 allerede?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 29/06-10 11:56, rettet 29/06-10 11:57 
Ja, den er pløjet ned. Det er lidt spøjst med det her black/white, for i 1-1 er dragerne væk, så jeg burde derfor være pure white. Porten lige ved starten er dog ikke åben, burde den ikke være det?

Edit: Men nu er det jo ikke værre, end at det vel kan klares i NG+ eller NG++... ;)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 29/06-10 11:58, rettet 29/06-10 11:59 
Så vidt jeg husker skal den blot være en smule ovre i white for at dragerne forsvinder? Det gælder dog også "porten" over til execution grounds - er du sikker på at du kigger det rigtige sted? :)
Det er en sti ned fra broen i venstre side lige hvor du starter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 29/06-10 12:00, rettet 29/06-10 12:00 
Starten af verden 1-1, 20 skridt frem og så ned til venstre?

Edit: Den er lukket.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PapandPapandSkrevet 29/06-10 12:02 
Kan det tænkes, at der er blevet ændret på ting som disse siden i har spillet det? Der er jo komme et par patches.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/06-10 12:14, rettet 29/06-10 12:20 
Hvis du allerede har nakket dragon god er det for sent at få sværdet i 2-3, det skal gøres imens bossen er i live.

Jeg forstår dog ikke helt hvad du mener pga du nævner dragerne i 1-1.

Din tendency i verden 1 har intet med din tendency i verden 2 at gøre, de er uafhængige af hinanden.
302 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig