X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Digitale tunere


Svar
WehnerWehnerSkrevet 05/02-09 22:11 
Jeg ville i dag have købt et HD-TV, da jeg havde fundet et superbilligt med både DVB-T, DVB-C og MPEG4 tuner. Tænkte at det ville være nogenlunde fremtidssikret også efter 2012, hvor MPEG2-signalet forsvinder.

Der stod bare et andet tv med meget bedre billede (endda 500,- billigere) ved siden af, men kun med MPEG2 tuner.

Sælgeren sagde så til mig, at når jeg har kabel-tv (Stofa), skal jeg slet ikke bekymre mig om MPEG2/4, men bare sikre mig at mit kommende tv har DVB-C(able). De andre tunere er til folk, der modtager via egen antenne.

Skeptiker som jeg er, tænkte jeg dog, at jeg lige ville høre her, om sælgeren har ret inden jeg køber uden MPEG4-tuner.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 05/02-09 22:12 
Du kan ligeså godt bare vænne dig til, at tunere er noget man har ved siden af tv'et, og så købe tv efter vigtige ting som BILLEDKVALITET, i stedet for tunere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 05/02-09 22:21 
Jojo, og plasma i stedet for lcd osv., men tv benyttes fjernsynet nok til omkring 10% efterfulgt af DVD-varianter 20% og så gaming for resten, så nu ville jeg gerne lige vide, om manden har ret.

Hehe, dit "vænne" ser helt mærkeligt ud, fordi man ser ordet så sjældent i dag :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 05/02-09 22:21 
Men derudover så har sælgeren da ret? Eller vil DVB-C også overgå til MPEG4 komprimering?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 09/02-09 10:35 
Ingen der ved det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 09/02-09 11:27, rettet 09/02-09 11:29 
Hmm, det er et godt spørgsmål hvad de forskellige DVB-C udbydere har tænkt sig. Det er sandt at det kun er DVB-T der er berørt her lige nu og her, men som jeg ser det, kan det ikke være nogen dårlig idé at fremtidssikre sig med MPEG4 understøttelse, medmindre det pt. betyder at skulle betale en halv arm. ;-)

Problemet med DVB-C er at udbyderne næsten altid leverer deres egen boks med speciel firmware som kræves for at vise deres (krypterede) signal.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/01-10 15:23 
Der må efterhånden være en del af jer som har investeret i en digital boks til tv-et.

Jeg er på udkig efter en god boks som har
· MPEG4
· HD
· Fornuftigt brugerinterface

Den må ikke være pisse dyr. Nogle gode forslag?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
dchangdchangSkrevet 10/01-10 16:04 
Den her er udmærket:

Sagem ITD81HD...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/01-10 16:09 
Okay, tak. Synes bare jeg læste på et forum med nogen som havde problemer med softwaren.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HankyHankySkrevet 10/01-10 17:26 
Hvad er pisse dyrt?

Alt andet end Sagems bokse, vil jeg umiddelbart sige. Jeg har ejet en, og benyttede mig af min 14 dages fortrydelsesret.

Om den specifikke boks kan blandt andet nævnes
- Forringelse af billedet, sammenlignet med mit TV's interne tuner
- Udfald selvom signalstyrken var langt over gennemsnittet
- Langtsomreagerende betjening
- Remote af tvivlsom kvalitet

Dette var blot mine egne oplevelser, men jeg ved at de deles af flere på recordere.dk

De fleste benytter sig nu af bokse fra Maximum og Triax. Jeg selv bruger Technisat's, og den er mere end hvad jeg havde forventet.

Technisat DiGYBOXX - 1095,- inkl. HDMI kabel
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
la0sla0sSkrevet 10/01-10 17:42 
Er der nogen der kender en billig og god DVB-C tuner?
Hvad sker der?
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/01-10 17:48 
Hanky, tak for info. Jeg havde forestillet mig noget mellem 500-1000 kr., da jeg må erfare at det ikke kan gøres fornuftigt under 500 kr.
Jeg kan se Elgiganten har tilbud på en Triax som normalt koster omkring 1500, til 799 kr. Synes det virker meget fornuftigt.

http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvb-t-c-bokse/THD405VA/triax-dvb-t-tuner-helt-crazy
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig