X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dødt BD-drev?


Svar
RJKRJKSkrevet 04/02-09 00:13, rettet 04/02-09 00:13 
Jeg sidder og spiller Valkyria Chronicles og får lavet et angreb præcis samtidig med at jeg får et potential (to forskellige ting der skal loade mere eller mindre samtidig), og så fryser spillet.

Jeg kan høre laserhovedet køre frem og tilbage som en gammel diskette der har read/write error. Jeg kan stadig trykke Home og få PS-menuen frem, hvor jeg vælger Quit Game. Så bliver skærmen sort. Laseren kører stadig, men jeg kan nu absolut intet gøre, og efter at have ventet noget tid, tager jeg strømmen fra PS3'en.

Efter en pause sætter jeg strøm til igen, og den booter op. Jeg tror der ingen skade er sket, til jeg opdager at Valkyria Chronicle-skive-boblen mangler fra menuen. Jeg prøver at ejecte og sætte disken i igen (hvilket går fint). Der sker stadig intet. Jeg kigger på skiven, der ser ud som om den måske har fået en slags let skade, og prøver med et andet spil. Og et andet, og en film og igen. Intet registreres. PS3'en tager fint nok skiverne ind og ud, men spinner dem slet ikke op eller kører med laserhovedet.

Jeg har slet ikke undersøgt noget eller sat mig ind i noget, da der sikkert er nogen her der ved bedre: har jeg et dødt Blu-ray-drev eller hvad?

(fantastisk at jeg stadig har min originale launch 360'er i fin stand uden problemer, som jeg godt nok ikke har brugt voldsomt meget, men dog mindst 25 gange så meget som min PS3, som jeg nærmest ikke har brugt - og så er det dén der dør...)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 04/02-09 00:42 
Og hvis det er, hvad får jeg så hvis/når det ikke kan betale sig at reppe den? Er man så tvangsindlagt til de nye ikke-bagudkomptabile sparemodeller uden kompensation?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/02-09 02:09 
En af mine venners BC PS3 var også nede og dykke engang men hun fik vidst lavet en ny BC PS3... Jeg kan lige prøve at finde ud af hvad hun gjorde og skrive tilbage.
ChronoChronoSkrevet 04/02-09 07:18 
Surt :(

Så vidt jeg ved, så kan de reparere drevet uden at skifte maskinen helt ud. Men du må nok hellere tage backup af dine saves inden du sender den ind!

Virker DVD'er heller ikke?

Jeg må hellere få trykket Install i Valkyria Chronicles så jeg ikke udsættes for samme nummer - for den læser godt nok meget fra drevet hele tiden.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/02-09 07:32 
Jeg mener at de stadig laver bagudkompatible PS3'er. Desværre har jeg hørt at det kan tage ret lang tid før man får dem tilbage, da de ofte skal skaffe specielle dele til dem. I dit tilfælde er det kun BD-drevet så det kan vel tages fra nye modeller?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 04/02-09 08:35, rettet 04/02-09 08:36 
I Eb-Games/Gamestop fik jeg at vide at de ikke reparer de PS3'er som kommer ind på grund af at det tager for lang tid og de ikke gider at bøvle med det. Så jeg fik en ny maskine :-)

Jeg må sige jeg hellere vil have en ny end at skulle have det gamle lort tilbage. Alle save games etc. ligger du bare over på et USB stik.

Det tager en måned..!
Bashful Neophyte
ChronoChronoSkrevet 04/02-09 09:03 
Problemet er vel at man med en ny mister PS2 BC?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
WehnerWehnerSkrevet 04/02-09 09:30 
neros>
Alle save games etc. ligger du bare over på et USB stik.

Det tager en måned..!

Deres USB-porte må alligevel være endnu langsommere end deres Blu-ray drev så.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 04/02-09 09:39 
Chrono>
Virker DVD'er heller ikke?

Intet virker. Jeg tror ikke motoren kører.

Jeg må hellere få trykket Install i Valkyria Chronicles så jeg ikke udsættes for samme nummer - for den læser godt nok meget fra drevet hele tiden.

Og jeg havde vel at mærke installeret det på harddisken :) Men det henter stadig jævnligt fra drevet også, så vidt jeg kan vurdere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 04/02-09 09:42 
Så lader jeg være :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 04/02-09 09:49, rettet 04/02-09 09:51 
Wehner>
Deres USB-porte må alligevel være endnu langsommere end deres Blu-ray drev så.

Ahahaha :-)

Jeg mener selvfølgelig at det at tager en måned før du har maskinen igen sorry!

PS3'en langsom? Det tror jeg nu ikke ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 04/02-09 11:12 
Nu nævnte han det jo også i henhold til drevet :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 14/02-09 20:02, rettet 14/02-09 20:02 
Er der nogen der har hørt om et lignende tilfælde hvor drevet alligevel godt vil læse DVD'er og PS2-spil?

Min kammerats PS3 er pludselig holdt op med at ville "se" PS3-spil og BD-film.

Og i så fald er, tror det er noget der kan fixes med en rensning eller andre "lettere" indgreb for egen hånd?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 14/02-09 20:32 
Ekspedienten i den butik jeg indleverede min PS3 til reperation påstod, at han havde set flere eksempler på maskiner der ikke kunne læse skiver i forskellig grad, hvorefter en "nulstil til fabriksindstillinger" løste problemet. Jeg tvivlede meget på at dette skulle være sandt, men han insisterede og så prøvede jeg det trods alt (selvfølgelig uden resultat...).

Jeg er i øvrigt blevet lovet at få en bagudkompatibel launch-model igen, hvis de udskifter den. Åbenbart har de dem stadig liggende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-09 22:59, rettet 14/02-09 23:00 
Der er ikke noget mere fascinerende end ekspedienter der lukker åbenlyst bræk ud men er fuldt overbeviste om at det passer.

Jeg har overhørt en der sagde at hvis man brugte koder i GTA-spillene så ville skiven blive ridset fordi PS2'en skulle lede så mange steder på skiven efter våben, tanks og what not...

"Arrrrrrrrr kan det nu passe?" sagde jeg, og fik at vide at han selv havde oplevet det og hans skive var "ridset som med en gaffel"...

Jeg brugte relativt mange koder i det gamle GTA III (shame on me) men jeg er pænt sikker på at skiven forblev i mint stand.

Den gamle Xbox med Thomson drev kunne ridse skiverne hvis man brugte dem for meget, fordi laseren var for voldsom. Det resulterede i cirkelrunde meget, meget fine streger i skiven og lyder ikke umildbart som "ridset med gaffel"...

EDIT: Men rart at det lader til at man stadig kan få launch modeller lavet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 16/02-09 16:33 
Så længe han ikke foreslog at stoppe en blå rokke ned i drevet :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig