X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2008: Vinderen


Svar
RJKRJKSkrevet 03/02-09 00:01, rettet 03/02-09 00:02 
Efter en måneds cup-afstemning med et par tusinde stemmer har vi hermed kåret P:R's Årets Spil 2008.

I år var der ingen oplagt vinder fra starten, men i hvert fald fire store favoritter, som også nåede til semifinalerne, på bekostning af andre fremragende, men noget smallere spil.

Vinderen klarede sig videre med 80%, 75%, 73%, 59% og slutteligt 55% af stemmerne, hvormed ... Se hele indlægget
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
119 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
RJKRJKSkrevet 03/02-09 00:01, rettet 03/02-09 00:02 
Efter en måneds cup-afstemning med et par tusinde stemmer har vi hermed kåret P:R's Årets Spil 2008.

I år var der ingen oplagt vinder fra starten, men i hvert fald fire store favoritter, som også nåede til semifinalerne, på bekostning af andre fremragende, men noget smallere spil.

Vinderen klarede sig videre med 80%, 75%, 73%, 59% og slutteligt 55% af stemmerne, hvormed det gennemgående var den relativt mest sikre sejrherre hele vejen igennem.

Og uden videre bortforklaring...

[/LINK]" target="">Årets Spil 2008: Vinderen

(tryk for stor størrelse)

Vi takker for interessen og håber at alle spiller årets spil, Fallout 3, og også giver nogen af de smalle nominerede chancen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HankyHankySkrevet 03/02-09 00:11 
It's a lie!

Damn.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 03/02-09 00:21 
Wow, det havde jeg faktisk slet ikke regnet med :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 03/02-09 00:44 
Kanont!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
PapandPapandSkrevet 03/02-09 00:48 
Den rigtige vinder. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
solid snakesolid snakeSkrevet 03/02-09 01:12 
Den falske vinder.. :O(
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkenDarkenSkrevet 03/02-09 01:40 
Det var da pænt tæt
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
ChronoChronoSkrevet 03/02-09 07:53 
Sådan! Jeg havde gerne set en smal titel vinde, men det ville selvfølgelig være urealistisk. Den største overraskelse for mig, er at LittleBigPlanet ikke vinder - af favoritterne, så synes jeg det fortjener sejren mest. Men Fallout 3 har trods alt givet mig en af de allerbedste singleplayer oplevelser i år - så det er også en godkendt vinder :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 03/02-09 07:53, rettet 03/02-09 07:55 
Jaja så blev der ingen overraskelser i år andet end at Rainbow Six: Vegas 2 ikke var med ;-)

Hvor meget vandt F3 over MGS4?
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 07:57 
Snake?... Snake?... SNAAAAKE!!
SumezSumezSkrevet 03/02-09 08:08 
neros>
Hvor meget vandt F3 over MGS4?

55%, står i første indlæg ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 03/02-09 08:14 
Jeg er vist ikke vågen endnu ;-)
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 03/02-09 09:43 
Det er sjovt at se på listen og "deltagere" at jo tættere vi kommer på målet jo mere mainstream er titlen.
Hmmm havde dog troet GOW2 havde holdt længere... længere en LBP ;P
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 09:48 
Havde jeg også regnet med - og slet ikke at F3 vandt da jeg ikke syntes der var specielt hype omkring spillet herinde ;)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/02-09 10:17, rettet 03/02-09 10:18 
Jeg er overrasket over, at Mirror's Edge klarede sig gennem hele 2 kampe... og kunne faktisk godt have forestillet mig at det havde banket GTAIV.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 03/02-09 11:02, rettet 03/02-09 11:07 
Jeg synes ikke, at hverken Fallout 3 eller MGS4 havde fortjent titlen som årets spil - men skulle det være en af de to, virker det som det rigtigt valg.

Jeg havde gerne set, at Gears 2 eller GTA4 var rendt med titlen og at Fable 2 og Mirror's Edge havde været med til det sidste.

Næste år så jeg også gerne, at man lavede en reel afstemning (f.eks. i forskellige opfindsomme kategorier) og ikke et cup-system, hvor spillene ikke for alvor viser deres indbyrdes styrkeforhold, da mange spil aldrig møder hinanden... Cup-systemet er måske mere spændende, men ikke den rigtige måde at afgøre årets spil på - måske også grunden til, at ingen andre gør det på den måde.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
tmliljatmliljaSkrevet 03/02-09 11:10 
Enig!
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 11:22 
Som jeg også sagde sidste år, så ser jeg gerne det igen næste år - en sjov og anderledes måde at finde årets spil på selv om jeg ikke er enig i resultatet :)
Men helt enig i at en reel afstemning er en mere præcis måde at måle brugernes favoritter.
HeroldHeroldSkrevet 03/02-09 11:27 
Og også røvkedelig. Formålet er jo at skabe noget debat omkring de forskellige spil, og de får også profileret nogle af de mere skæve titler, selvom de selvfølgelig ikke har en chance mod de store mainstream-titler som MGS4.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/02-09 11:34 
Jeg havde f.eks. meget gerne set at MGS4 allerede havde tabt til Braid. Jeg har prøvet begge titler et par timer hver, og Braid har bare så mange flere kvaliteter, som står tydeligt frem helt fra starten... på den anden side er 2 timers "spil" i MGS4 jo ½ times reelt gameplay og 1½ times cut scenes :-D
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/02-09 12:44 
Og nu er MGS4 jo også relativt længere end Braid er, så selvfølgelig, havde jeg nær sagt, har du kunnet se flere umiddelbare kvaliteter i Braid efter en så kort session med de to kandidater. Dermed ikke sagt at jeg foretrækker MGS4 frem for Braid, de to spil er begge gode, men også svære at sammenligne.

Jeg er tilfreds med Fallout 3 som årets spil. Ud af de rigtigt mange gode titler der udkom sidste år, har F3, for mig, været en af de bedste og mest positive oplevelser.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 03/02-09 12:50 
Jeg havde slet ikke forestillet mig Fallout 3 som årets spil, men jeg startede forfra med det i går, og bliver til stadighed overrasket over detaljerne, som Bethesda har fået med i spillet. Jeg bliver mere og mere overbevist over at det var det rigtige valg. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
silverstarsilverstarSkrevet 03/02-09 13:53 
Fint oversigtskort. Min største anke var at Valkyria Chronicles og Odin Sphere ikke kom længere end det var tilfældet, det er begge spil der IMO fortjener mere "hujen og skrigen" :D
Jeg kunne godt have set Mario Kart Wii ryge ud i første runde, jeg synes den serie begynder at lugte af EA sports evigheds-serier, det er et gammelt, træt koncept, som ikke bringer nyt til bordet mere...
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BonziniBonziniSkrevet 03/02-09 14:02 
Og alligevel er Mario Kart, det Wii spil der når længst i konkurencen, godt nok et sløjt spil-år for Wii, dog ikke salgsmæssigt, man undres.
SumezSumezSkrevet 03/02-09 14:03 
Både Mario Kart og Smash Bros. er klasse-titler...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 03/02-09 14:11 
Nej, ikke specielt :)
Men jeg havde da hellere set Mario Kart vinde end F3. Mario Kart har da i det mindste sjæl. F3 var så grafisk dødt, at det var decideret smertefuldt at kigge på IMO.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 03/02-09 14:22, rettet 03/02-09 14:27 
Så grafik er lig sjæl?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/02-09 14:29, rettet 03/02-09 14:43 
Jeg har stadig flere af de højt profilerede titler til gode (heriblandt MGS4, LBP og Fable 2), men for mig virker Fallout 3 som et udmærket valg af årets spil. Spilverdenen er fantastisk skruet sammen og den form for 'emergent gameplay' det lægger op til er jeg ret vild med.
Det og GTA4 er nok favoritterne blandt de AAA titler jeg har spillet i år. Braid, World of Goo og Professor Layton er blandt de bedste 'små' titler jeg har spillet.

At f.eks. Gears of War 2 ikke nåede længere er kun fint, da jeg synes det var en småkedelig affære, baseret på single-player kampagnen.

Edit:

Mht. F3's grafik, så vil jeg da bestemt erkende, at det ikke ligefrem sprudler af farver og at den gråbrune dystopi kan blive lidt meget. Jeg savnede nogle af BioShock's stærke farver, som passede fint der, selvom det også foregik i dystre omgivelser.
Dog synes jeg det postapokalyptiske, støvede og trøstesløse univers i F3 er ramt flot og selv sørgede jeg for, at det næsten altid var dag i spillets dag/nat cyklus, da man får nogle fantastiske udsigter her.
(...)
SumezSumezSkrevet 03/02-09 14:32 
Kan man spille GoW2 i single player?? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 03/02-09 14:41 
Herold>
Så grafik er lig sjæl?

Det er jo meget svært at definere hvad der giver spil sjæl, men jeg skal da gerne indskyde ordet eksempelvis i mit tidligere indlæg, så du ikke så bevidst misforstår det :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 03/02-09 14:46 
Det var bare for at få defineret det i dit indlæg. Af et atomart ruinlandskab så synes jeg da det har ganske meget sjæl. Det er jo mere et stemningsbillede end noget andet. Det er Mario Kart måske også, men det skal alligevel ikke understrege andet end at det hele er så rart og dejligt og solskinsfedt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 03/02-09 14:50, rettet 03/02-09 14:50 
Synes også at Fallout 3 er rimelig truende, depressivt, og atomkrigsfedt, men kan godt følge Kristensen i at "livet" (i den ellers døde verden) føles en smule tørt. Jeg nåede aldrig rigtig at leve mig ind i verden og figurerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 03/02-09 14:51 
Jeg kræver en omstemning :D
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/02-09 14:51 
Sumez>
Kan man spille GoW2 i single player?? :D

Touché :) Dog tror jeg det er fordi, at jeg er kørt død i det spils univers og spilmekanik. Kan bedre lide Vegas 2 til co-op plafferi.
(...)
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 14:54 
Sumez>
Kan man spille GoW2 i single player?? :D

Sejt!

Er også træt af min ene controller lugter af sure tæer efter jeg har spillet det co-op alene...
jaesjaesSkrevet 03/02-09 15:01, rettet 03/02-09 15:06 
Beano: Vand + sæbe = folk vil gerne spille co-op med dig igen :)

EDIT: Personligt har jeg ikke noget imod Cup-afstemningen, men evt. kunne man blande cup med en traditionel afstemming, cup i første runde, derefter traditionelt. Man kunne også lade brugerne være med til at nominere titlerne, så er der i hvert fald ingen som kan brokke sig... jo, der skal nok være noget, en eller anden kan finde på at pive over, det er jo Danmark ;)
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 15:03 
:D
SumezSumezSkrevet 03/02-09 15:07 
GoW2 er klart et af årets spil for mig. På overfladen er det ikke så anderledes fra etteren, men finjusteringerne gør at spiloplevelsen er noget af det mest medrivende, jeg har oplevet i et co-op spil.

Derudover er det Lost Odyssey, Super Smash Bros. Brawl og CV: Order of Ecclesia, der ligger i den absolutte top af 2008 for mig. Sidstnævnte tæller dog som 2009 i Europa. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 03/02-09 15:22 
Det LittleBig spørgsmål er vel så: Var 2008 et godt spilår?

For mit vedkommende bedre end 2007, betydelige dårligere end 1998 :) Og 2009 tegner mere lovende.

Målt i "antal retail-titler jeg vil give en pæn slat mønter for baseret på omtale", nåede det vel op på 5 i 2008 mod 2 i 2007.
ChronoChronoSkrevet 03/02-09 16:01 
The World Ends With You og Valkyria Chronicles var nået meget længere hvis jeg bestemte. Jeg er lige begyndt forfra på Valkyria Chronicles - det er altså ikke mange spil jeg gider det med.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
GreaseballGreaseballSkrevet 03/02-09 16:02 
nu er jeg nysgerri, hvad skete der lige i 1998??
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/02-09 16:08, rettet 03/02-09 16:09 
Jeg syntes stadig at Valkyria Chronicles burde have vundet. Men det var to stærke titler der kom i finalen og selvom det ikke var den rigtige af dem der valgt er Fallout 3 også ganske ok.

@Greaseball

Der kom rigtig mange gode spil ud det år

http://en.wikipedia.org/wiki/1998_in_video_gaming
HeroldHeroldSkrevet 03/02-09 16:18 
Jeg synes også at Valkyria Chronicles er et rigtigt godt spil, men jeg ville på ingen måde kunne forestille mig et spil i den genre kunne nå indenfor et spydkast af en finaleplads.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 03/02-09 16:26 
Darkbeat>
@Greaseball

Der kom rigtig mange gode spil ud det år

http://en.wikipedia.org/wiki/1998_in_video_gaming

ok.. lige bortset fra Panzer Dragoon Saga og HalfLife så er det ikke den mest ophisende liste jeg har set ^Oo^
men ok jeg havde så kun Saturn og spillede meget lidt PC, faktisk kun HL
HeroldHeroldSkrevet 03/02-09 16:40 
Darkbeat>
Der kom rigtig mange gode spil ud det år

http://en.wikipedia.org/wiki/1998_in_video_gaming

Sjovt nok det år Fallout 2 udkom :D :D :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 03/02-09 16:49 
Havde faktisk regnet med MGS4 ville vinde her.

Gad vide hvor mange nye accounts Herold har måtte lavet for at få F3 til at vinde :p

Synes bestemt ikke F3 er årets spil, men derimod dybt overvurderet. Jeg ville have svært ved at presse det ind i en personlig top5 for 08.

Men okay, spillet er mere FPS end RPG og findes på 3 forskellige platforme, hvilket gør at det appellere til en langt bredere gruppe end MGS, så det er vel ikke den store overraskelse alligevel.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/02-09 16:51, rettet 03/02-09 16:53 
Kristensen>
Nej, ikke specielt :)
Men jeg havde da hellere set Mario Kart vinde end F3. Mario Kart har da i det mindste sjæl. F3 var så grafisk dødt, at det var decideret smertefuldt at kigge på IMO.

Tilgengæld havde F3 da en snært af originalitet, en stor del af indholdet i MKW er svjh. genbrug, nu tilsat wiikontrol. Sjæl og grafik er også to ret uheldige ord at nævne i sammenhæng med så trist og slidt en serie som MK.
Det er fair grafikken ikke tiltaler dig i F3 men så tar du jo slet ikke spillets enorme verden i betragtning. Som grafikken nu engang er i F3 synes jeg den er ret flot.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/02-09 16:58 
Fox McCloud>
Kan bedre lide Vegas 2 til co-op plafferi.

Ooh! En fellow Vegas 2'er! Jeg kunne godt bruge noget hjælp i co-op Realistic på olie-banen, hvor man er alene... den trækker sgu tænder ud, specielt første kapitel!
nerosnerosSkrevet 03/02-09 17:18 
Hyakotake>
Ooh! En fellow Vegas 2'er! Jeg kunne godt bruge noget hjælp i co-op Realistic på olie-banen, hvor man er alene... den trækker sgu tænder ud, specielt første kapitel!

Jah den er svær, men det lykkedes mig til sidst efter ja jeg har ikke tal på det, men mange forsøg at gennemfører det ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 03/02-09 17:21, rettet 03/02-09 17:21 
Darkbeat>
Der kom rigtig mange gode spil ud det år

http://en.wikipedia.org/wiki/1998_in_video_gaming

Radiant Silvergun udkom da i 1998! Iøvrigt kom der mange gode import titler ud til Saturn det år.
Bashful Neophyte
119 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig