X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Warhammer kort


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 01/02-09 12:47 
Én af min brors kammerater er desværre afgået ved døden og konen har bedt min bror om at finde en køber til nogle Warhammer kort. Der skulle efter sigende være for en værdi af cirka 50.000,-(!!). Er der nogle steder i landet hvor sådan en samling kan vurderes og evt sælges?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 01/02-09 12:57 
Warhammer... kort? Altså, som i et trading card game eller hvad? Eller er det Magic hun tænker på?

Uanset hvad, så vil en henvendelse eller et opslag i Fantask eller Faraos Cigarer helt sikkert være en mulighed. Jeg tror ikke rigtigt nogle af butikkerne selv vil købe noget, men der færdes helt sikkert folk der gerne vil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 01/02-09 13:17 
Hvis det ikke er de helt gamle Magic the Gathering kort fra Alpha/Beta, Unlimited og Arabian Nights (1993-1994) tror jeg desværre ikke i skal forvente at få noget videre for dem, selvom de er dyre nok i indkøb.

Som Herold siger så prøv Faraos Cigarer.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
XiwanaXiwanaSkrevet 01/02-09 14:24, rettet 01/02-09 14:26 
Wehner>
Hvis det ikke er de helt gamle Magic the Gathering kort fra Alpha/Beta, Unlimited og Arabian Nights (1993-1994) tror jeg desværre ikke i skal forvente at få noget videre for dem, selvom de er dyre nok i indkøb.

Som Herold siger så prøv Faraos Cigarer.

Jeg må give Wehner ret. Det må være en gigantisk samling, hvis den er 50.000kr. værd. Det dyreste enkeltkort i MTG - Black Lotus - koster omkring 6500kr. Commonkort koster normalt 1kr. stk, uncommon koster 5-25kr. stk og rarekort koster 50-100kr. stk. Kort fra de ældste serier kan dog være dyrere. Selvom samlingen skulle være blevet vurderet til 50.000kr. (hvilket lyder helt ude i hampen) - så betyder det ikke, at man kan få 50.000kr. for den! Det hele afhænger af, hvad sælger er interesseret i.

Udover Faraos Cigarer kan du også prøve Fantask eller Fanatic i Roskilde. Faraos.dk har et indeks over alle magickort og kortenes anslåede pris.

Faraos.dk
[inspirational quote here]
HyakotakeHyakotakeSkrevet 01/02-09 14:31 
Der findes faktisk et Warhammer Card Game (søgte lige lidt på det). Jeg har dog aldrig hørt om det før, og jeg tror aldrig det har været specielt stort i Danmark. Måske er det bedre at forsøge sig med noget eBay/udland?

Warhammer CCG
XiwanaXiwanaSkrevet 01/02-09 15:12 
Det ser da spændende ud. Men eftersom kortspillet ifølge wikipedia er fra 2001, så kan en samling næppe være 50.000kr. værd.
[inspirational quote here]
JuggernautJuggernautSkrevet 01/02-09 17:08 
Jeg ved ikke engang hvor beløbet stammer fra og jeg må da også indrømme at det lyder noget vildt i mine ører. Jeg kender absolut intet til det univers.
Om vedkommende har indkøbt for 50k, eller han selv mente det var de penge værd, må jeg indtil videre lade stå i det uvisse. Det skulle bare være en _ret_ stor samling hvoraf det meste stadigt er uåbnet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
HeroldHeroldSkrevet 01/02-09 17:16 
Men hvis det er uåbnet, så aner man jo ikke hvilket kort det er? Jeg kan godt forestille mig en Magic-samling til 50.000 kroner i værdi (sådan da), men Warhammer-kort? :S Og da slet ikke uåbnet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JuggernautJuggernautSkrevet 01/02-09 17:32 
Det er bl.a. det jeg mener mht prisen. Jeg må lige prøve at få lidt flere informationer.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
WehnerWehnerSkrevet 01/02-09 17:37 
Jeg har været pænt stor kortnørd og kendt markedet for Magic, Star Wars, Jyhad/Vampire og Lord of the Rings ud og ind. Det gør jeg dog ikke mere, men jeg fandt lige et af de steder, hvor man i min tid kunne få temmelig billige uåbnede kasser, Potomac Distribution. De lister deres Warhammmer før:

http://www.potomacdist.com/list.asp?code=1670

En god pointer er, at hvis et kortspil sælges nede omkring 50% af retail, så er de ikke en dyt værd. Desværre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 01/02-09 18:02 
Måske man kan sælge den slags på ebay?
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 01/02-09 18:41 
Man kan sælge alt på ebay, men man får sjældent mere, end det er værd.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 01/02-09 19:48 
Tænkte det måske var en måde hvor fans eller rigtige kort fanatikere kunne overbyde hinanden og på den måde kunne prisen måske ryge op, men den slags kan man jo ikke regne med.
Bashful Neophyte
XiwanaXiwanaSkrevet 01/02-09 20:13 
Hvis der er tale om uåbnede boosterpacks af Magickort, så kan de faktisk godt være en del værd. Især hvis det er boosterpacks fra de tidl. serier (Alpha og Beta især). Du får sjældent særligt meget for kort, hvis du sælger det på nettet. Jeg har ofte købt sjældne magickort på ebay, da de sælges dér for næsten ingen penge.
[inspirational quote here]
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig