X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RE5 demo


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/01-09 17:48 
Kan man overhovedet dræbe ham den store fede idiot med øksen? Har skudt og slået ham jeg ved ikke hvor mange gange nu, men han dør ikke :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
165 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/01-09 23:06 
Konsolkongen>
Der er vidst ingen her der har påstået at AI'en styrer spillets gang...

Æh, jo...

Azzkikr>
Single player er en joke i RE5. Du skal hele tiden rende og redde røven på din AI makker, hvor fedt er det lige?
WehnerWehnerSkrevet 27/01-09 23:07 
Det Temmy sagde (stort set).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-09 23:23, rettet 27/01-09 23:24 
Hyakotake>
Æh, jo...

Jeg læste dit indlæg som at AI'en i AoT bestemte hvorhen du skulle gå for at komme videre. Det er ikke tilfældet i RE5.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/01-09 23:30 
Azzkikr>
Men du kan ikke komme uden om at de tydeligvis har fundet inspiration fra GOW, hvilket Chris Kramer også bekræfter.

Men hvor er det lige det ligner Gears specifikt?

Jeg ser meget lidt fra der adskiller RE5 fra RE4 mht. action, styring og gameplay - og slet intet der har med Gears at gøre. Jo menuen er "real-time" og der er noget co-op blandet i, men der lugter stadig meget af RE4 IMO.
Fint at Kramer fætteren siger de bl.a. har kigget på Gears, men det fremtræder bare ikke fra demoen. Kan være noget der er i det fulde spil han taler om :D

Syntes også det er lidt tidligt at vurdere det fulde spil udfra en lille demo. Fair nok du syntes demoen er skuffende, men skal vi ikke lige se tiden an? ;)
jaesjaesSkrevet 27/01-09 23:44, rettet 28/01-09 00:00 
Folk der gerne vil have skummel stemning med lidt uhygge iblandet OG moderne styring, bør i øvrigt overveje Dark Sector. Faktisk et helt ok spil, og boomerangen er fint implementeret, og er ikke et gimmick.

Historien er meget a la GoW1 i opbygning, men det passer egentlig udmærket til spillet.

EDIT: Glemte helt at nævne noget andet vigtigt i denne sammenhæng: Med en virus og noget der minder om zombier, er temaet lidt i samme kategori som Resi-spillene :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/01-09 00:45 
Herold>
Jeg synes der er væsentlig forskel på dårlig styring og så en styring, der er en del af designet. Begge dele kan selvfølgelig sagtens kombineres, men jeg synes fx at det fungerede fint i RE4. Det er jo netop ikke meningen at man skal være en overnaturligt adræt supersoldat, der kan strafe rundt om de langsomme zombier, mens man skyder huller i skallen på dem med milimeter-præcision.

Et helt konkret eksempel er hovedpersonens måde at gå på (i så vidt jeg husker samtlige RE-spil); at man kun kan gå frem og tilbage (op og ned på pad), og dreje karakteren rundt (højre og venstre). Det stammer vel fra de oldgamle Playstation-controllers, der kun havde digital D-pad at bevæge sig med... og dér fungerer det jo efter præmissen.

Men at samme (nu langt forældede) styring er fulgt med op gennem spilrækken, på trods af at der er kommet analoge styrepinde og at de blev testet i Eternal Darkness (hvor man kunne gå i den retning man havde lyst uden at have "fuld svensker"-styring, som den gammeldags RE-styring i visse kredse er blevet kendt som), er RE-udviklerne stadig de samme forstokkede fjolser, der tror at hele RE-konceptet lider døden, hvis de tør prøve noget nyt og innovativt.

Alligevel tør de godt gå væk fra zombie-plotline i RE4, og de tør godt gå ud i fuldt dagslys i RE5... hvorfor kan styringen så ikke få en overhaling, så den er mere tidssvarende?

(Jeg var fint tilfreds med de tiltag, der var gjort i RE4, men det kan stadig gøres bedre... hvis RE5 styres på cirka samme måde som RE4 er jeg i hvert fald glad)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-09 00:56 
Det gør det. Og btw så har jeg altid kendt det som "fuld gønlænder styring" :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 28/01-09 01:35 
Er der ingen på P:R der gerne så de sidste to udgivelser i RE serien havde heddet noget andet?
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 28/01-09 08:01 
Jeg har aldrig rigtigt brudt mig om de første spil på grund af styringen, men det blev kraftigt forbedret i RE4 som er et gude spil ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 28/01-09 08:26 
Echelon VI>
gameplayets spilleregler - run and gun etc.

Eh? RE5 giver da netop IKKE mulighed for run'n'grun.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/01-09 08:29 
Sonic>
Men én ting skal vi da lige blive enige om alle sammen, at løbe rundt i en afrikansk landsby, og plaffe afrikanere i bedste Black Hawk Down stil giver bare ikke helt samme stemning, som at rende rundt i et forladt kæmpe hus alene, og støde på underlige skabninger, imens du skal holde styr på alskens puzzles, og holde styr på ammo, health-packs m.m.

Men ville det ikke bare være kedeligt med ENDNU et "rend-alene-rundt-i-et-stort-hus-spil"? Dette spil fanger min interesse i langt højere grad.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/01-09 08:33 
Konsolkongen>
Har du spillet RE4? Jeg skulle tage meget fejl hvis der ikke var en pige ved navn Ashley deri man også ganske ofte skal rende og beskytte. Hende her kan i det mindste skyde og til en hvis grad beskytte sig selv.

Iøvrigt reddede hun bestemt også min røv rigtig mange gange :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/01-09 08:44, rettet 28/01-09 08:52 
Et RE5 egentligt bekræftet til udelukkende at foregå i den samme setting som demoen viser?

Syntes 1UP på et tidspunkt nævnte at det ville variere mere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-09 09:11 
4'eren varierer meget, især hen mod slutningen. Det regner jeg også med vil være tilfældet her.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 28/01-09 09:18 
Ja jeg vil gerne se underjordiske huler og grotter i Ngorongoro ;D
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 28/01-09 09:57 
Se filmen fra TGS sidste år. Den viser både huler og store underjordiske baser i beste Resident Evil stil. Glæder mig til spillet. Detsvære kan jeg ikke spille demo'en i nu, har kun SilverLive så må vente lidt.. SNYYYYYD!

Forstår dog ikke helt jer der siger at en dårligere kontrol skal være noget der passer denne form for spil. At man ikke kan bevæge sig rundt mens man skyder, bare det at man burde kunne gå, ville da være den mest naturlige ting at lave i spillet. IMO er det bare en dovnen holding fra programmørene side, en måde at få spillet til at føldes svære. Spil GOW2 på en højer sværheds grad, det kan være svært nok.
Det der skal skabe den fornemmelse af survivor horror er da mere stemning i spillet, ikke en crappy control og "hjælp min føder er naglet til jorden hver gang jeg skal skyde".. det er survivor fustration
HeroldHeroldSkrevet 28/01-09 11:56 
Det er jo fordi vi siger at den ikke er 'dårligere', den er 'anderledes'. Jeg mener ikke problemet er styringen, men at spillerne forventer noget andet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 28/01-09 12:01, rettet 28/01-09 12:03 
Jeg vil faktisk give Azzkir helt ret i sin kritik.
Spillet føles fuldstændig fokuseret på Co-Op - både i single og multi - hvilket for mig gør at der aldrig bliver opbygget den samme stemning som i RE4. Og det hjælper jo ikke at AI'en i singleplayer er hjernelam og belastende...

Samtidig er skiftet fra Survival Horror til Action med til at sætte fokus på den irriterende kontrol - den var fin i RE4 fordi den passede til spillets tempo, men her er det bare irriterende.
Hvis Capcom vil lave et actionspil - så gør det ordentligt!
Jeg har ingen interesse i et RE-spil der lægger større fokus på action end RE4, så ud fra demoen må jeg stille mig utrolig skeptisk overfor det færdige produkt.

Og før Betjent Larsen overfalder mig - Jeg HADEDE sekvenserne med Ashley i RE4. De episoder var seriøst ved at få mig til at opgive spillet...
WehnerWehnerSkrevet 28/01-09 12:11 
Der var i øvrigt meget mere horror i Left 4 Dead-demoen, end der er i Resident Evil-demoen - tight styring til trods.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 28/01-09 12:15 
Jeg fatter slet ikke hvorfor folk har gidet spille RE-serien før 4'eren, og synes at skridtet mod actiongenren er den rigtige retning. :)

Jeg håber at Dead Rising 2 kommer til at køre på samme grafik/fysik/animations-engine :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 28/01-09 12:32 
Jeg vil nu gerne se det endelige produkt inden jeg smider alt for mange grimme ord efter RE5, men umiddelbart er noget forkert ved tempoet nu hvor spillet ikke længere pauser i menuerne. Giv mig kufferten tilbage!
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
jaesjaesSkrevet 28/01-09 12:42, rettet 28/01-09 12:46 
Actiongenren synes jeg er en forkert vej at gå, men jeg har ingen problemer med at serien får GoW-styring, så længe det sker indenfor konceptets rammer. Dvs. man skal bevæge sig relativt langsomt, selv når man løber. Måske lige en mulighed for at spurte nogle sekunder ad gangen. Rullefald og hop bør formentlig aldrig komme med.

Som flere nævner, er der utallige andre måder at skabe survival horror-stemning på end via styringen. Jeg kommer til at tænke på de fede situationer i Half-Life 2, hvor man konstant udgik for ammunition og fabrilsk begyndte at smide koste og kanelgifler efter fjenderne :)

EDIT: Ammunition, ikke animation hehe.
KalicolaKalicolaSkrevet 28/01-09 13:01 
Man accepterede styringen i 4'eren fordi det var re-opfindelse af genren, og fordi alt var så meget bedre end før, også styringen.. Men nu holder den altså ikke mere.

Det endte tit med at jeg kom til at stå med hovedet lige ind i vommen på ham den store øksemand. Og fordi man ikke kan strafe, så kommer man til at stå og ligne en eller anden mekanisk robot som ikke kan finde ud af at komme forbi et objekt foran den. Man står bare og laver underlige 3-punks-vendinger for at manøvrer rundt, det er ubrugbart, og det ser råbeligt ud. den anden mulighed er at lave en 180 og løbe væk, men inden man får drejet og kommet op i fart, så har man fået en økse i baghovedet. Føj Capcom!
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/01-09 13:05 
Man kan da godt strafe nu. Det er én af de nye features.
Jeg spiller med Setting D selv. Du kan godt nok ikke strafe imens du løber, kun imens du går.
WehnerWehnerSkrevet 28/01-09 13:13 
Og ikke mens du skyder.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/01-09 13:20 
Nej så kan man jo heller ikke ramme :D

Er der en setting hvor man kan gå og skyde samtidig forresten?
BeanoBeanoSkrevet 28/01-09 13:28 
Nej
GreaseballGreaseballSkrevet 28/01-09 13:45 
Ja hvad ang. styring så heller jeg meget mod dobble analog styringen som vi ser mange gange i FPS og lign.

Og når vi taler om uhygge, hvor mange kan så huske den første gang man gik gennem de tomme gange i det første Halo og fandt ud af der var en 3. spiller i kampen. Måske ikke det mest uhyggelig, men det beviser at man kan lave en dyster stemming ved netop ikke at havde nogen modstandere men at bygge en stemning op som om noget her er meget galt. Resident Evil er mere bygger på at man er desperat mens man en overflod af fjerner kommer mod en.
Dog havde RE 4 den lille fejl at man aldrig følte at man ville løbe tør for skud, så spillet kom let til at havde lidt "skydetelt" over sig ;)

Jeg syns godt at de personer man styre i RE 5 kunne lave lidt mere, rulle for at undgår slag osv. De laver tros alt alle mulige fancy moves i QTE sekvenserne. De skal jo forstille at være nogen der kan overleve XD
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 28/01-09 15:48 
Darknon>
Man accepterede styringen i 4'eren fordi det var re-opfindelse af genren, og fordi alt var så meget bedre end før, også styringen.. Men nu holder den altså ikke mere.

Så du siger indirekte, at RE4 heller ikke holder i dag grundet styringen?
Det får mig nærmest til at le en smule...
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/01-09 17:43 
Darknon>
Man står bare og laver underlige 3-punks-vendinger for at manøvrer rundt, det er ubrugbart, og det ser råbeligt ud. den anden mulighed er at lave en 180 og løbe væk, men inden man får drejet og kommet op i fart, så har man fået en økse i baghovedet. Føj Capcom!

Hvis du trykker Analog-pinden nedad samtidig med A vender han 180 grader. Sådan var det 4'eren, sådan er det stadig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
StormStormSkrevet 28/01-09 18:19 
Og det er et rigtigt gude move! Jeg foretrækker at bruge det, fremfor at kunne strafe rundt om fjenderne. Det kan man desværre i RE5 men man kan heldigvis også slå det helt fra og bruge RE4 styring. Jeg tror bare at man har gjort RE5 endnu mere actionfyldt og puttet flere fjender end tidligere på skærmen og så er jeg bange for at RE4 styringen kommer til kort. Det der før virkede så elegant i 4'eren, kan hurtigt blive spoleret hvis Capcom ikke er om sig.

Frygter stadig at man bare har gjort RE5 til endnu et actionspil som absolut skal have proppet co-op mulighed ind i det. Frygter det værste men håber det bedste.
KalicolaKalicolaSkrevet 30/01-09 08:23 
konsolkongen: Ja det ved jeg godt, det skrev jeg også før. Men det er stadig en dårlig løsning i forhold til at springe til siden eller bagud, eller løbe bagud, eller blokke et angreb, eller baglens rullefald. De har valgt den dårligste mulighed af dem alle. Hvem fanden vender også ryggen til en fjende, for at løbe lidt væk og for at vende sig igen. Det er tåbeligt. Jeg er da interesseret i at have min fjende i view hele tiden. Det var tåbeligt i 4'eren og det er det stadig.

Kristensen: Styringen holder ikke i resident evil 4 og 5. Men man accepterede det i 4'eren fordi alt var en forbedring i forhold til forrige spil. Har jeg ikke skrevet det før? Og ja idag holder det slet ikke. Hvorfor har vi ikke fået en styring tilsvarende gears of war? Prøv at forstil jeg gears of war hvor man ikke kan rulle baglens eller til siden. Det ville ikke gi nogen mening i gears, og det gir ingen mening i Resident Evil, men alligevel har de gjort det.
For The Love Of The Game
StormStormSkrevet 30/01-09 09:34 
Hvis jeg ville løbe fra en fjende, ville jeg osse vende mig om og løbe væk. Jeg ville ikke begynde at løbe baglæns, bare så jeg hele tiden kunne se ham. Man løber heller ikke så hurtigt på den måde.

Jeg tror heller ikke at jeg ville vælge at strafe rundt om en fjende for at lægge afstand til ham. Næh, man vender sig da om og sprinter som man aldrig har sprintet før, og når man har opnået en passende afstand SÅ vender man sig om, og skyder ham i knæskallerne.
WikzoWikzoSkrevet 30/01-09 19:26 
Måske det er med for at skabe en mere stressende stemning?

Jeg er selv ikke særlig glad for styringen (i demoen), da den virker kluntet og ikke særlig intuitiv. Jeg brugte lang tid på at huske, hvad de forskellige knapper gjorde. Samtidig synes jeg ikke særlig godt om den måde, man bruger kniven på; han/hun slår på en mærkelig måde, og man skal være meget tæt på, før den overhovedet er nyttig. Jeg ved ikke, hvad man ellers kunne have gjort, men det føles bare mærkeligt og lidt akavet.
WehnerWehnerSkrevet 30/01-09 19:44 
Kniven fungerede også yderst elendigt for mig, der ikke forstår genren.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/01-09 20:52 
Me three (og jeg forstod ellers RE4 ganske godt). At bruge kniven er et totalt gamble... det kan lige så vel falde ud til fjendens fordel at man står der og fægter. Hvis de oprettede nogle visitationszoner og... hov, forkert forum :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-09 21:05, rettet 30/01-09 21:07 
Ej det er sgu ikke et spørgsmål om held om du rammer med kniven, det kræver bare øvelse. Men jeg har altså også svært ved at bruge den til andet end kasser og tønder, og gruer for hver gang jeg er nødt til at hive den frem mod fjender ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/01-09 21:59, rettet 30/01-09 22:00 
Darknon>
Kristensen: Styringen holder ikke i resident evil 4 og 5.

Og jeg synes stadig din holdning er sjov på den søde måde :)
Man kan da i hvert fald undre sig over hvordan et spil der er så forældet som RE4 kan få så pæne anmeldelser som det gjorde på Wii. Og nej selve styringen af Leon er ikke en dyt anderledes når man ikke sigter.

EDIT:
Kniven er da ganske brugbar i RE især når fjenderne ligger ned.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 30/01-09 22:23 
Kristensen>
Kniven er da ganske brugbar i RE især når fjenderne ligger ned.

Aih, hvordan kunne jeg glemme den taktik! Ja, et godt skud med shotgun, så den muterede bondemand flyver gennem luften og så løb frem og chop-chop-chop ham til døde med kniven! (Så skal man bare bekymre sig om alle hans bondevenner) :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-09 22:35 
Du kan jo bare kigge dig omkring før du stormer hen og snitter i ham. Det er da ren dumhed at gøre det hvis der står 10 andre fjender lige omkring hvor han ligger... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 30/01-09 22:53 
Eller man kunne bruge en pistol i stedet og nøjes med at skyde dem i benene, så flyver de heller ikke så langt.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/01-09 00:16 
Det syntes jeg faktisk er en forbedring fra 4'eren. At man kan curb-stompe dem der ligger ned istedet for at stå og ridse i dem imens de langsomt prøver at rejse sig op.
BeanoBeanoSkrevet 02/02-09 14:09 
PS3 demoen skulle komme EU PSN Store i dag. Den er vist på JAP Store allerede.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-09 15:33 
Demoen er på EU store nu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 02/02-09 16:30 
Hm, efter at have prøvet det ganske kort, må jeg erkende, at jeg ikke er alt for pjattet med styringen. Specielt det der med at stå stille for at skyde. Hvor fjollet.

Og jeg holder stadig på, at de der "zombies" ikke er zombie nok for mig. De minder mere om nogle hjernevaskede ekstremister imo.

Jeg er i syv sind her. Skal man springe denne titel over, eller give det en chance når det kommer? Hm!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/02-09 17:14 
Det lyder som om du ikke er interesseret i RE5 på dets egne præmisser, men vil have et helt andet spil, så jeg tror du skal springe over.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 02/02-09 17:31 
Sonic, jeg vil skyde på at du ikke har spillet 4'eren?

Der er zombierne nemlig også "uhyggeligt" menneskelige, og det er vistnok en del af spillets koncept.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 02/02-09 17:40 
Jo det har jeg skam, men var heller ikke helt overbevist om de "zombies" der var deri. And I'm a sucker for zombies, aner heller ikke hvorfor :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-09 18:02 
Hvad har i af download hastighed siden i allerede kan spille den nu? Jeg satte den til at downloade da jeg skrev at den var kommet, og den er kun 56% nede nu. Jeg har 5mb ned og når computeren henter er det med fuld hastighed.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 02/02-09 18:20 
True story Kobra.

@Konsolkongen, har 20 Mbit her.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
165 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig