X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RE5 demo


Svar
Danny SallingDanny SallingSkrevet 26/01-09 17:48 
Kan man overhovedet dræbe ham den store fede idiot med øksen? Har skudt og slået ham jeg ved ikke hvor mange gange nu, men han dør ikke :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
165 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 27/01-09 00:07, rettet 27/01-09 00:07 
Har ikke prøvet demoen i co-op endnu, men kan forestille mig at det godt kunne blive et ret sjovt co-op spil, selvom jeg aldrig har været så vild med RE.

Grafikken er satans flot, og det er ikke bare teknisk, de japanere har virkelig svedt og kælet for detaljerne, animationerne er så uhyggeligt realistiske at man nærmest får en dårlig fornemmelse i maven af at skyde de første par zombier (RE4 havde lidt af det samme, I know)

Lidt småting, det er da fandens irriterende at spillet ikke pauser mens man vælger våben og healing. Det er klart at det ikke vil fungere i co-op, men det er ekstremt frustrerende, når man står midt i en stor klat zombier (igen, realisme vs. funktionalitet, her går jeg efter det sidste)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/01-09 00:08 
Jeg har det iøvrigt fint med at RE bevæger sig væk fra survival horror, og over mod action - De gamle spil var alligevel ikke uhyggelige. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 27/01-09 00:12 
Nu I alligevel er i gang med at brokke jer, så prøv at overveje dette, hvis I ikke allerede har gjort det :)

Rent genremæssigt har der indtil videre, på de stationære konsoller, vist sig følgende mønster cirka fra midten af sidste generation til nu:

- Mere action i Survival Horrors.
- Mere og mere action i RPG'er (dog primært i de vestlige).
- Action-elementer i mange (arcade)racere.
- Meget få action-adventures (indtil nu i denne generation), og tilsyneladende meget få på vej.
- Meget få platformspil (indtil nu i denne generation), og tilsyneladende meget få på vej.
- Hack 'n slash har fået en revival i 3D (læs: Mere action på spilhylderne).
- 219 udgaver af minispillene fra Mario Party, bare dårligere.

Og:

- Survival Horror og action-adventure kan som genrer i forvejen ses som udvandinger af adventuregenren, tilført en eller anden form for action.

Resultatet af regnestykket: Næste generation vil kun bringe actionspil. Enten renskurede, eller med en lille, overflødig bismag af RPG, adventure, horror osv. Og dårlige partyspil. Yay, we're in for a treat! :P

Der er selvfølgelig også sket en del positivt, det var bare lige for at sætte det hele på spidsen :) Men tendensen er der...
nerosnerosSkrevet 27/01-09 00:50, rettet 27/01-09 00:53 
Ja mere action og så i co-op og alle er glade ;-)

Nej faktisk synes jeg det er en rigtig trist bane at kører på. Nogle gange skulle man tro at singleplayer er ved at uddø..!
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/01-09 01:53 
Det er måske derfor at point n click genren er pænt død? Ikke nok action?

Anyway, jeg syntes at det nye Resident Evil er ganske godt. Jeg vil nok ende med at spille det solo men jeg har indtryk af at bot-partneren godt kan klare sig for det meste... Nu må vi se når det endelige produkt kommer.

Det er en skam at det er ADHD teenagere der sætter standarten for hvordan spil skal være "HVOR SNAKKER DE MEGET! SKYDDDD SKYYYYDD NOGET! SKYYD AARHHHH"

Dog er der også massere af nye spil der stadig er gode til at fortælle en god historie.
SumezSumezSkrevet 27/01-09 08:33 
neros>
Nej faktisk synes jeg det er en rigtig trist bane at kører på. Nogle gange skulle man tro at singleplayer er ved at uddø..!

Jeg synes det er positivt at co-op på den måde er på vej frem igen! Noget man ikke rigtig har set særlig meget af siden de gamle arcade-dage.

Deathmatches kan være sjovt, men så skal der være en eller anden form for fokus på det (quake, sportsspil, street fighter), men co-op er næsten den ultimative form for multiplayer, og de spil der kommer frem i dag fokuserer meget på at man sidder sammen i samme stue og spiller, hvilket er med til at give en rigtig god spiloplevelse.

Iøvrigt virkede hende makkerens AI til at være fortræffeligt god, at dømme efter demoen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 27/01-09 09:24 
jaes>
Resultatet af regnestykket: Næste generation vil kun bringe actionspil.

Alligevel er vi nogle der er rigtig glade for Mirrors Edge og Tomb Raider: Underworld, og det på trods af at jeg helst vil skyde ting ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 27/01-09 09:33 
Sumez>
Jeg synes det er positivt at co-op på den måde er på vej frem igen! Noget man ikke rigtig har set særlig meget af siden de gamle arcade-dage.

Ja du har ret sådan havde jeg faktisk ikke tænkt på det ;-)
Bashful Neophyte
SonicSonicSkrevet 27/01-09 10:43 
Jamen R.I.P. gode gamle Resident Evil stil. Syntes faktisk allerede det gik en smule fløjten i sidste episode. Co-op shooter? Inspireret af GOW? Tjah, det var så det ^^
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 27/01-09 10:51, rettet 27/01-09 10:51 
Altså, hvis du er så vild med at blive bange, kan jeg klart anbefale FEAR 2-demoen i stedet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 27/01-09 11:15 
Det er nu ikke så meget det. Det er self en del af det, men de første spil i serien havde bare en rigtig skummel atmosfære. Dét, sammen med gameplayet (adventure, puzzle, ikke unlimited ammo, ikke shoot em up style) syntes jeg de har droppet, ud fra hvad jeg kan se. Det er med sikkerhed et udemærket spil når det kommer, det er bare ikke det jeg elskede ved Resident Evil mere :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/01-09 11:52, rettet 27/01-09 11:53 
Jeg syntes stadig der er det dér stress med at man ikke er lavet af uendelig ammunition og der er 10000 sure Majini der er ude efter en.
Jeg syntes at de nævnte på et tidspunkt at spillet var inspireret af Black Hawk Down og der er da også den trykkede stemning at selvom der er 12-15 fjender på skærmen bliver man nødt til at finde en effektiv måde at nakke dem på da man kun har 20 kugler tilbage.
WehnerWehnerSkrevet 27/01-09 11:53 
Kristensen>
Wehner>
Jojo bevares, dårlig styring er jo seriens vartegn. Synes bare det var på tide, den fik sig et nyt, men gamle (ukritiske) fans vil naturligvis føle sig hjemme.

Jeg regnede faktisk med, at du ville klappe i dine hænder over muligheden for coop, men det var åbenbart ikke nok til at tilfredsstille den umættelige lyst folk som dig har til at ville gøre alt så mainstream, at det er til at brække sig over.

Hvis god styring = mainstream, så lad os da endelig få gjort RE-serien mere mainstream. Som Playkid også siger, kunne man sagtens finde et kompromis, men at skulle stå HELT stille når man skyder i et actionspil (efter hvad demoen viser), se dét er til at brække sig over.

Som sagt er jeg naturligvis glad for co-op-delen, og pt. er det den der gør, at jeg regner med at gennemføre spillet. Der kommer stadig langt flere single player-spil, så jeg tror ikke folk behøver være nervøse for at de er ved at uddø...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 27/01-09 14:08, rettet 27/01-09 14:09 
Der er intet galt med styringen, men din tilgang til spillet.
Du forstår simpelthen ikke konceptet. Hvis alt skal være Tom Clancy og Halo før det er rigtig godt, så har du som tidligere nævnt rigeligt at tage dig til.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
WehnerWehnerSkrevet 27/01-09 14:12 
Prøv at forklare, hvorfor dårlig styring passer godt ind i den demo, der foreligger i stedet for at være nedlandende og bedrevidende, så skal jeg svare.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-09 14:17 
Jeg kan ikke se hvad Kristensen har sagt der er forkert. For mig lyder det virkelig som om du kun er ude efter Co-op og FPS-action, og det skinner igennem i næsten alle spiltråde du deltager i.
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 27/01-09 14:31 
Lad mig lige slå fast, at jeg med mit indlæg ikke mente single-player vs. multiplayer eller historiedrevne vs. spil uden historie. Det var først og fremmest genrer, jeg talte om. Der er en drejning mod action i mange genrer, hvilket ikke er dårligt i sig selv. Men det giver mindre plads til spil, der fokuserer på andet end action, og det er synd.

For lige at runde co-op, så ville et action-adventure i co-op være fantastisk. Situationer hvor man skal hjælpe hinanden med at løse en puzzle, som man eventuelt skal være to eller flere for at udføre. Og pressede situationer, hvor 1-2 spillere løser en puzzle, mens 1-2 spillere nakker fjender.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 27/01-09 14:36, rettet 27/01-09 14:37 
Wehner>
Prøv at forklare, hvorfor dårlig styring passer godt ind i den demo, der foreligger i stedet for at være nedlandende og bedrevidende, så skal jeg svare.

Eller også kan du prøve at forklare mig hvorfor man skal kunne strafe og hoppe i et actionspil før styringen er god?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
StormStormSkrevet 27/01-09 14:44 
Jeg har endelig fået spillet og gennemført demoen. Kunne ikke så godt lide den nye styring, da jeg syntes spillet blev lidt for run & gun agtigt. Opdagede ved et tilfælde at man kunne konfigurere spillet til at være ligesom Resident Evil 4 og så føltes det godt igen. Det er jo meningen at man skal stoppe op og tage sigte inden man skyder. Ellers er det ret besværligt at lave headshots og skyde folk i knæskallerne. Det går ud på at spare på sin ammunition, så det er også en af grundene til at man stopper op, sigter og skyder. Var heller ikke vild med at man kunne bevæge kameraet hele vejen rundt og alt det der. IMO forvirrede det mere end det gavnede, for jeg endte med at kigge alle mulige andre steder hen end holde fokus på det jeg var interesseret i.

Læste mig frem til at produceren på Resident Evil 4 ikke har haft noget med 5'eren at gøre, og har udtalt at han vist ikke forventer sig det store af spillet og måske ikke engang gider spille det.
nerosnerosSkrevet 27/01-09 14:58 
Jeg har faktisk lidt samme fornemmelse om demo'en som dig.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 27/01-09 15:52 
Kristensen>
Wehner>
Prøv at forklare, hvorfor dårlig styring passer godt ind i den demo, der foreligger i stedet for at være nedlandende og bedrevidende, så skal jeg svare.

Eller også kan du prøve at forklare mig hvorfor man skal kunne strafe og hoppe i et actionspil før styringen er god?

Det skal man ikke nødvendigvis, for styringen er også god i Perfect Dark Zero. Men jeg vil have god styring i mine spil - uanset genre. Behøver jeg forklare, hvorfor jeg vil have god styring?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 27/01-09 16:22 
Jeg siger, at du finder mangler i styringen fordi dine øjne er blevet for farvede af alle de FPS/TPS du har spillet. De spil du mener har god styring mener jeg 90% af tilfældene er tegn på ubeskrivelig dårlig smag.
Det er vel ikke meget længere end, at RE5 ikke falder i din smag, men det gør det altså på ingen måder dårligt heller ikke styringen deri. Spillet lokker endda med coop og mere action efter alt at dømme og du vil bare mere. Du stopper bare ikke med din kritik af serien før du får et GoW med RE-skin lyder det til.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
HeroldHeroldSkrevet 27/01-09 16:27 
Wehner>
Det skal man ikke nødvendigvis, for styringen er også god i Perfect Dark Zero. Men jeg vil have god styring i mine spil - uanset genre. Behøver jeg forklare, hvorfor jeg vil have god styring?

Er det ikke mere væsentligt at du uddyber hvorfor du mener styringen er dårlig?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dpldplSkrevet 27/01-09 16:35 
RE5 styring var sgu fint for mig.

Var blevet usikker om jeg skulle købe det eller ikke. Men efter spille begge baner 2 gange med en over live blev jeg sgu solgt. Spille det selv = skod, men co-op = awesome!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/01-09 17:20, rettet 27/01-09 17:22 
Jeg skulle lige vende mig til styringen, og tog den i første omgang som dårlig. Efter et par strategiske ændringer, forstod jeg dog at den formår at tvinge spilleren til at følge gameplayets spilleregler - run and gun etc. Man kan så diskutere om det er godt spildesign, ikke at lade spilleren udforme sin egen strategi, frem for at tvinge ham til at følge en, der fra udviklerens side er fastlagt. Det får spillet til at spille anderledes end så mange andre TPS'er, og det tager jeg som noget ubetinget godt, når spillet fungerer - og det gør det.

Jeg kan godt lide realismen i at skulle stoppe op, sigte og skyde - de der har prøvet at skyde med pistol, ved hvor hunde-svært det er at ramme et mål (der er langt væk) med sådan et våben, frem for en riffel. Det passer godt til Chris Redfields baggrund, som agent og den viden og træning han bør have fået, men måske knap så godt til det relativt urealistiske zombie/sygdoms scenarium.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-09 17:26 
Sonic>
Det er nu ikke så meget det. Det er self en del af det, men de første spil i serien havde bare en rigtig skummel atmosfære. Dét, sammen med gameplayet (adventure, puzzle, ikke unlimited ammo, ikke shoot em up style) syntes jeg de har droppet, ud fra hvad jeg kan se. Det er med sikkerhed et udemærket spil når det kommer, det er bare ikke det jeg elskede ved Resident Evil mere :)

100% enig.

Det har ikke noget med om spillene er "uhyggelige" eller ej, det er hele atmosfæren og den speciele stemning.

Det her har simpelthen ikke noget med Resident evil, som vi kender det, at gøre.

Tror serien mister utroligt mange fans på det her spil. Stor fejl af Capcom at de vælger lave en så stor gameplay forandring i et RE spil der er en del af det primære handlingsforløb i serien.

Når de nu ville lave et RE med ren action og coop burde de have lavet det som en side-story, ligesom de før har gjort med dead aim, survivor, outbreak ect ect, istedet for at skuffe fans a den oprindelige historie og gameplay med sådan en omgang crap her.

Virkelig en stor skuffelse for mig, havde virkelig set frem til en ny RE, især efter jeg så RE:degeneration forleden. Men *suk*, så laver de sådan et stunt her - D'OH.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/01-09 17:30 
Echelon VI>
Det passer godt til Chris Redfields baggrund, som agent og den viden og træning han bør have fået, men måske knap så godt til det relativt urealistiske zombie/sygdoms scenarium.

Hvad mener du? Spillet er da bygget på virkelige begivenheder. :-)
WehnerWehnerSkrevet 27/01-09 17:43, rettet 27/01-09 23:27 
Herold>
Wehner>
Det skal man ikke nødvendigvis, for styringen er også god i Perfect Dark Zero. Men jeg vil have god styring i mine spil - uanset genre. Behøver jeg forklare, hvorfor jeg vil have god styring?

Er det ikke mere væsentligt at du uddyber hvorfor du mener styringen er dårlig?

Der må da herske bred enighed om at styringen i survival/horror-genren overordnet set er dårlig. Kan huske dengang, vi læste om den innovative styring i Eternal Darkness, og da vi så prøvede spillet var det "gå i den retning du peger dit stick". Det er i hvert fald så åbenlyst, at jeg ikke gider diskutere det noget videre.

At man ikke kan bevæge sig overhovedet mens man skyder og at man bevæger sig dårligere end "Lasse, 34 år og aldrig motioneret" (selvom man i øvrigt er totalt buff og har masser af våben), det synes jeg er dårligt. Genrer må gerne udvikle sig, hvis der er behov (ellers ville man jo heller ikke kunne sigte op og ned i fps'er for det er ikke tro mod genren oprindeligt), og selvom styringen naturligvis er bedre i RE5 end i flere af forgængerne, skal man jo huske, at man kan skabe en stemning på andre måder end ved at give træg kontrol.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SonicSonicSkrevet 27/01-09 18:32, rettet 27/01-09 18:39 
Det er også fint nok. Jeg har ikke prøvet demoen, så kan ikke udtale mig om kontrollen. Ja, de gamle spil i serien var måske sværere at styre, end hvad dette spil bliver. Men én ting skal vi da lige blive enige om alle sammen, at løbe rundt i en afrikansk landsby, og plaffe afrikanere i bedste Black Hawk Down stil giver bare ikke helt samme stemning, som at rende rundt i et forladt kæmpe hus alene, og støde på underlige skabninger, imens du skal holde styr på alskens puzzles, og holde styr på ammo, health-packs m.m.

Det er såsandeligt en skam at Capcom har hevet et virkeligt genialt spil ned på et level, hvor Johnny Brian der ikke har tålmodighed til andet end Duke Nukem også kan være med. For hånden på hjertet, Resident Evil var ikke for alle, men jeg syntes helt bestemt, at de lavede noget særligt den gang, som altså så nu er blevet til en gang pladder, der ikke holder stilen specielt meget mere. Desværre. Havde også glædet mig vanvittigt til et nyt spil i serien, men jeg ved ikke rigtigt om dette er noget at glæde sig til. Jeg håber inderst inde, at de vil lave en tilbagekomst til deres mere dystre koncept, istedet for et shoot-em-up på Hawaii.

Edit: Denne post var ikke henvendt til nogen specielt btw, lukkede bare lidt galle ud over Capcoms design valg :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
nerosnerosSkrevet 27/01-09 18:42, rettet 27/01-09 18:46 
Echelon VI>
Jeg kan godt lide realismen i at skulle stoppe op, sigte og skyde - de der har prøvet at skyde med pistol, ved hvor hunde-svært det er at ramme et mål (der er langt væk) med sådan et våben, frem for en riffel.

Enig! Jeg har godt nok ikke tænkt så meget realisme ind i måden man skyder på, men du kan da have helt ret i det du skriver. RE4 for mig var netop utrolig fedt på grund af at man skulle time sin action efter det. Super fed ide. Så jeg er meget glad for de dog ikke har undladt det her i RE5. Hvis bare kufferten dog kom tilbage som mini-spil.. ØV! :-/

Iøvrigt angående Shoot-em-up på Hawaii så var slottet i RE4 mega sejt og uhyggeligt hvis man spørger mig. Husk lige de der gale hunde i labyrinten. Damn...! Sådan noget vil jeg gerne se igen!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 27/01-09 19:01 
Sonic>
Det er såsandeligt en skam at Capcom har hevet et virkeligt genialt spil ned på et level, hvor Johnny Brian der ikke har tålmodighed til andet end Duke Nukem også kan være med.

3D Realms og jeg vil gerne frabede os alle fremtidige unødige nedgørelser af et af spilhistoriens mest banebrydende spil, hvad banedesign angår - hvis det skal være uintelligent og i første person er der langt mere oplagte kandidater...

Jeg kan sagtens forstå at nogen ytre bekymringer omkring manglen på Resident Evil-atmosfæren, og det kan da sagtens være at den er gået helt tabt - men mon ikke der bare et par baner med uhyggelige gotiske bygninger etc. (selvom de må fremstå noget malplaceret sammen med de afrikanske stepper). Samtidig må man også være så åben og objektiv at man ikke straffer spillet, fordi det prøver noget nyt - skuffet og ærgerlig er en helt anden snak.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-09 19:18 
Det er jo ikke kun manglen på den originale RE atmosfære. Hele coop konceptet ødelægger jo totalt "survival horror" delen. At rende hektisk rundt to mand i bedste Rambo stil og nakke folk har ikke ret meget med de oprindelige RE værdier at gøre.

Og når man så ligefrem læser at Chris Kramer har sagt ting som “You have the ability to feel more like an action hero”, så er det virkelig svært at se noget somhelst positivt.

Seriøst, hvad sker der - "feel more like an action hero". Så mangler vi bare de fjerner chris og smider Arnold ind i rollen.

Jeg vil stoppe med at poste i dette topic, inden jeg hidser mig selv for meget op over denne kæmpe skuffelse. Flot Capcom, henvend spillet til hjernedøde amerikanske teenagere, istedet for den oprindelige fanbase der har ventet længe på et nyt kapitel, virkelig flot.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-09 19:21, rettet 27/01-09 19:22 
Er det så svært bare at ignorere co-op delen hvis du ikke bryder dig om den? Det er bestemt ikke co-op der tiltaler mig ved spillet og jeg formår stadig at være yderst positiv efter at have spillet demoen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 27/01-09 19:32 
Echelon VI>
3D Realms og jeg vil gerne frabede os alle fremtidige unødige nedgørelser af et af spilhistoriens mest banebrydende spil, hvad banedesign angår - hvis det skal være uintelligent og i første person er der langt mere oplagte kandidater...

Ja ok, trækker den med Duke Nukem i mig så, indsæt selv hjernedødt FPS istedet for :P
Parental Advisory: Explicit Lyrics
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-09 19:35, rettet 27/01-09 19:40 
Du kan jo netop ikke ignorere coop-delen, fordi det er en integreret del af gameplayet.

Hele spillet er jo netop baseret på coop, både i single og multiplayer.

Single player er en joke i RE5. Du skal hele tiden rende og redde røven på din AI makker, hvor fedt er det lige? Spillet lægger stor set udelukkende vægt på coop, det har capcom selv udtalt, ergo skal man samarbejde og sørge for hinanden ikke bliver dræbt, hvor fedt er det er lige med en AI makker?

Så ikke nok med at survival horror delen er totalt væk og vi nu spiller GOW med zombier og føler os som action helte der mejer alt hvad der rører sig ned med vores miniguns, istedet for at være alene med en fed spooky atmosfære, ja så skal vi oven i købet også rende rundt og redde røven konstant på en eller anden røvsyg AI.

Det er jo så tamt som noget overhovedet kan blive.

Jeg håber virkelig spillet bliver jordet af anmelderne og det ikke sælger 1/10 af det forventede salg, så det måske kan være Capcom vel genoverveje denne udvikling RE har taget til en eventuelt RE6.
KalicolaKalicolaSkrevet 27/01-09 19:41 
Jeg var vild med 4'eren, Men jeg kunne ikke få mig selv til at spille demo'en helt igennem. Styringen er jo helt til grin :(
For The Love Of The Game
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-09 19:44, rettet 27/01-09 19:44 
Azzkikr>

Har du spillet RE4? Jeg skulle tage meget fejl hvis der ikke var en pige ved navn Ashley deri man også ganske ofte skal rende og beskytte. Hende her kan i det mindste skyde og til en hvis grad beskytte sig selv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-09 19:47 
Darknon>
Jeg var vild med 4'eren, Men jeg kunne ikke få mig selv til at spille demo'en helt igennem. Styringen er jo helt til grin :(

Med undtagelse for de ombyttede A og X knapper så var kontrollen da helt identisk med den i 4'eren?
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-09 19:48, rettet 27/01-09 19:50 
Det er jo en så lille del af spillet, hvor du skal redde ashley, "ganske ofte" må være dagens overdrivelse.

Det er jo ikke en integreret del af gameplayet, som det er i RE5, hvor du har konstant coop. Hele pointen med RE5 består i coop delen, det er det spillet lægger vægt på.

Kan overhovedet ikke sammenlignes med de par gange du skal redde ashley i RE4.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-09 19:51 
Al den tid du render sammen med Ashley er hun i potentiel fare. Og du render rundt med hende i så stor en del af 4'eren at det virkelig lyder vildt at du ikke kan tolerere kvinden i femmeren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-09 20:13, rettet 27/01-09 20:14 
Igen, du kan overhovedet ikke sammenligne det. Det er en lille del af RE4, og er på ingen måde coop på samme niveau eller i samme omfang som i RE5.

RE5 er designet til coop og putter dig konstant i situationer hvor du skal hjælpe eller blive hjulpet. Hele spillet er coop, der er ingen forskel fra single players til multiplayer, blot at AI'en styrer din makker istedet for et menneske.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-09 20:20, rettet 27/01-09 20:21 
Jeg synes det er så vildt at du totalt kan afskrive hele singleplayer delen ud fra demoen. Hvis det viser sig at hele spillet kun er spilbart i co-op er spillet naturligvis broken. Det var der dog intet der tyder på i demoen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-09 20:42 
Det skal sikkert nok være spilbart, jeg kan bare sige på forhånd at det ikke bliver noget for mig. Mine forventninger til spillet ligger simpelthen for langt væk fra det endelige resultat.

Spillet har intet at gøre med det som jeg forbinder med Resident Evil. For mig har de ødelagt serien med dette spil.

At transformere RE om til en GOW clon virker for mig som et håbløst forsøg på at gøre spillet mere mainstream, hvilket er en stor fejl og som RE fan føler man sig pisset på af Capcom.
nerosnerosSkrevet 27/01-09 21:20 
Darknon>
Jeg var vild med 4'eren, Men jeg kunne ikke få mig selv til at spille demo'en helt igennem. Styringen er jo helt til grin :(

Ja helt det samme skete for mig. Nu venter jeg til demo'en kommer til PS3 for at se om jeg bedre kan lide det med en PS3 kontroller.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 27/01-09 21:30 
Azzkikr>
At transformere RE om til en GOW clon virker for mig som et håbløst forsøg på at gøre spillet mere mainstream, hvilket er en stor fejl og som RE fan føler man sig pisset på af Capcom.

Har vi spillet to forskellige demoer?

Syntes RE5 demoen var meget langt fra Gears...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/01-09 21:39 
Såeh, det I siger er, at RE5 er Army of Two, hvor man i singleplayer er tvunget til at være spiller #2 og rende i røven på AI-partneren, som går forrest og leder vejen?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-09 21:55 
Der er vidst ingen her der har påstået at AI'en styrer spillets gang...
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/01-09 22:13 
Beano>
Har vi spillet to forskellige demoer?

Syntes RE5 demoen var meget langt fra Gears...

Selfølgelig er det ikke ens. Det skal ikke tages 100% bagstaveligt, blot et udsagn for hvor action baseret det er blevet.

Men du kan ikke komme uden om at de tydeligvis har fundet inspiration fra GOW, hvilket Chris Kramer også bekræfter.

Synd at et af årets mest ventede titler er så skuffende :/
HeroldHeroldSkrevet 27/01-09 22:47 
Wehner>
Der må da herske bred enighed om at styringen i survival/horror-genren overordnet set er dårlig. Kan huske dengang, vi læste om den innovative styring i Eternal Darkness, og da vi så prøvede spillet var det "gå i den retning du peger dit stick". Det er i hvert fald så åbenlyst, at jeg ikke gider diskutere det noget videre.

At man ikke kan bevæge sig overhovedet mens man skyder og at man bevæger sig dårligere end "Lasse, 34 år og aldrig motioneret" (selvom man i øvrigt er totalt buff og har masser af våben), det synes jeg er dårligt. Genrer må gerne udvikle sig, hvis der er behov (ellers ville man jo heller ikke kunne sigte op og ned i fps'er for det er ikke tro mod genren prindeligt), og selvom styringen naturligvis er bedre i RE5 end i flere af forgængerne, skal man jo huske, at man kan skabe en stemning på andre måder end ved at give træg kontrol.

Jeg synes der er væsentlig forskel på dårlig styring og så en styring, der er en del af designet. Begge dele kan selvfølgelig sagtens kombineres, men jeg synes fx at det fungerede fint i RE4. Det er jo netop ikke meningen at man skal være en overnaturligt adræt supersoldat, der kan strafe rundt om de langsomme zombier, mens man skyder huller i skallen på dem med milimeter-præcision. Jeg synes kun at styringen er blevet mere venlig over for spilleren siden de gamle spil, hvor den var lidt ekstrem, men sådan var verden dengang :P Men jeg vil godt give dig ret i at en mulighed for at kunne bevæge sig ville være rar - det må sagtens kunne designes, uden at det bliver for stor en fordel. Man kunne fx gøre det umuligt at præcisionsskyde akkurat lige som det er i virkeligheden.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PlaykidPlaykidSkrevet 27/01-09 23:02 
Det er netop det, muligheden for at røre sig mens man sigter ville være rigtig rar at have. Det behøver ikke være specielt hurtigt, men en form for bevægelse ville bidrage meget positivt til spillet, det er en skam det ikke bliver anerledes.
Når Capcom har lavet det så action præget iforhold til de andre spil, så synes jeg ikke det er for meget forlangt. Personligt har jeg savnet det siden de remakes der var til gamecube.

Jeg er heller ikke begejstret over for settingen af spillet, det virker for langt fra de gamle spil og horroren er væk, i hvert fald i demoen. Selv RE4 synes jeg klarede det bedre.

Er dog alligevel overbevist om spillet nok skal blive godt, coop er i hvert fald et stort plus i min bog.
Spiller nu: Halo 3
165 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig