X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp! Trommer? Rock Band Eller GH 4


Svar
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 14/01-09 21:22, rettet 14/01-09 21:23 
Hej!

jeg havde en kammerat på besøg idag, med sit trommesæt,(guitar hero 4) og syntes det var kanon sjovt, selv har jeg spillet meget guitar hero.. ( 1-3 ) guitar kun op til expert på meget FÅ sange dog. :D.

vil så gerne ha et spil med trommer, og ved ikke hvilket jeg skal vælge?, vil gerne have det bedste mulig trommesæt jeg har som sagt guitar hero 2 guitaren ( 2 stk) men ved ik om rock band er bedre spil end guitar hero 4. og hvilke trommer er "bedst".

så afhænger det os meget af sang-valget syntes jeg, jeg er mest til metal ;) eller hård rock. så igen vil jeg ha det spil med flest mulig rock / metal sange.

og eller til sidst, kan tromme sættet bruges til begge spil? altså rock band til GH og omvendt gh til rock band.?

hjælp hurtigst mulig :D. vil ud og købe trommerne i morgen eftermiddag (torsdag).

sorry for lidt rodet indlæg men skal til og på arb. og håber på mange gode svar når jeg kommer hjem.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CoreCoreSkrevet 14/01-09 22:27 
Guitar Hero har det bedste hardware (når det virker), mens Rock Band er det bedste spil. ISÆR hvis du skal have metal. Dog er det hele DLC, så du kommer til at betale for det. Men gør du det, er her både All That Remains, Dream Theater, Machine Head, Children Of Bodom, Disturbed og Megadeth m.m.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 14/01-09 22:28 
Jeg tror ikke du kan bruge Rock Band-sættet til GHWT - måske Rock Band 2. GHWT virker tilgengæld med Rock Band og formentlig også 2'eren.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 14/01-09 22:36, rettet 14/01-09 22:42 
Yo. Jeg har spillet begge spil en del, med begge trommer.

Rockband trommerne reagerer super godt når man slår på dem. Men de larmer når man slår, og så er der kun 4 af dem. Og den stortromme pedal vi har på arbejdet er gået i stykker mange gange, så den er tapet sammen med noget træ osv :) Men den er også blevet brugt flittigt med sko og hele lortet på.

Jeg købte selv guitar hero trommerne, og det er et langt federe trommesæt i look og kvalitet. jern stativ, og hihat og bækken er løftet op, men det ved du jo godt :) og der hvor man slår er der sådan noget lækkert læder og silikone noget som ikke larmer nær så meget som rockband trommerne. Og så er der jo 5 ting at slå på, hvor rockband kun har 4, og det er jo så lige en tand mere udfordrende.

guitar hero trommernes store problem, og måske det største problem af dem alle, er at de ikke virker ordentligt ud af boksen.
Det vil sige at trommerne er SÅ lidt følsomme at de ofte ikke reagerer når man slår på dem. Hvilket jo for mig var et kæmpe problem da jeg hele tiden missede noder/knapper fordi den ikke reagerede når jeg slog, også selvom jeg slog ret hårdt.

Efter meget frustration og søgen på nettet, fandt jeg 2 løsninger. Den ene er at skille de enkelte trommer ad, og sætte et stykke tape hen over en lille sensor i trommen, og på den måde forstærker man følsomheden i trommen.

Link:
http://www.youtube.com/watch?v=dhF5noVUBN8

En anden løsning er at man får tilsendt et specielt kabel fra udviklerne, og via det og et lille program til computeren kan man sætte følsomheden i hver tromme til det som virker bedst.

Link:
http://www.youtube.com/watch?v=nGJlWdGeLzA&feature=related

Jeg prøvede selv først med kablet, det hjalp, men det var ikke helt godt nok. Så prøvede jeg samtidigt tape-løsningen, og efter det, blev det rigtigt godt. Nu reagerer alle trommerne godt når jeg slår, og jeg behøver ikke engang at slå særligt hårdt nu. Der er stadig en smule bøvl med den tromme længst mod højre, men den bruges ikke så tit, og det er lidt mere omstændigt at putte tape på den. Men har i sinde at gøre det når jeg får tid og lyst. Men lige nu fungerer det rigtigt godt.

Det sælger selvfølgelig ikke guitar hero trommerne særligt godt. Men er man villig til at gennemgå alt det besvær, så er de noget sjovere at spille på, pga mindre larm, bedre placering at trommerne, og højere kvalitet i materialer. Er man en stat-hunter som ikke kan tåle den mindste smule slinger i valsen, så er rockband trommerne mest pålidelige.

Personligt foretrækker jeg guitar hero trommerne (efter alt besværet), de er bare sjovere at sidde med på trods af misses hist og her :)

Begge trommer virker med begge spil, så ingen problemer der :) Og når jeg siger rockband så mener jeg 2'eren. Jeg ved ikke om guitar hero trommerne virker med 2'eren. Det kan du nok hurtigt undersøge på nettet hvis du gider bruge 5min på det ;)

bare spørg løs, hvis du kan nå det, inden du fiser ud og køber det :)

EDIT: af musik på diskene er jeg klart til guitar hero 4. Den har flest sange som jeg kender, som hotel california, living on a prayer, american woman, one way or another og nogle andre jeg ikke lige kan huske.
Hvorimod rockband cd'erne ikke indeholder ret meget jeg kender, og er lidt mindre tråd.. Men jeg kender heller ikke: All That Remains, Dream Theater, Machine Head, Children Of Bodom, som blev nævn længere oppe, og hvis det er almen kendt, ja så ved jeg sgu ikke :D
For The Love Of The Game
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/01-09 22:42, rettet 14/01-09 22:43 
Herold>
Jeg tror ikke du kan bruge Rock Band-sættet til GHWT - måske Rock Band 2. GHWT virker tilgengæld med Rock Band og formentlig også 2'eren.

Jeg er temmelig sikker på, at du kan bruge Rock Band-sættet til GHWT.

Kig også i beskrivelsen til videoen.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
NaieraNaieraSkrevet 14/01-09 22:54 
Nedenstående kombatibilitetsmatrix skulle være helt opdateret.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 14/01-09 23:01 
dvs hvis jeg køber rock band, så vil trommerne virke,? til GHWT, ifølge Herold's link..

syntes det lidt for dyrt og købe begge trommer.. men igen, vil også gerne have kvalitet.

det virker som om det sæt, rock band har, ikke kvalitets-mæssig er go materiale, men det virker godt, hvor det andet har godt kvalitet, men virker ikke?.. den er lidt tricky. :S.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
HeroldHeroldSkrevet 14/01-09 23:12 
Konsoljunkeren>
Herold>
Jeg tror ikke du kan bruge Rock Band-sættet til GHWT - måske Rock Band 2. GHWT virker tilgengæld med Rock Band og formentlig også 2'eren.

Jeg er temmelig sikker på, at du kan bruge Rock Band-sættet til GHWT.

Ah snedigt at de alligevel har programmeret spillet til at kunne registrere det! I mit mindset ville der mangler en tromme. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 14/01-09 23:17, rettet 14/01-09 23:17 
Ok, nu jeg virkelig forvirret, hehe.

virker guitar hero 4 sættet fuldt ud til rock band 1 & 2?.

for så det jo klart det sæt jeg ska ha, ud fra hvad i siger med kvalitet/larm fra rock band.. bor midt i midten i en blokke så mindst mulig larm er også stort plus.

men fatter rock band så at "pedalen" er samme knap som rock bands "pedal" knappe?.

edit: nogle af jer må ha prøvet rock band på trommerne og omvendt :P
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
CoreCoreSkrevet 14/01-09 23:28 
Både Rock Band- og Guitar Hero-trommerne virker sammen med GH: World Tour, Rock Band & Rock Band 2. Dette er dog kun gælddende for Xbox 360-versionerne.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-09 23:29, rettet 14/01-09 23:30 
Mon ikke det er den midterste tromme i GHWT der ikke vil blive brugt i Rock Band?

Jeg ville også købe GHWT sættet pga. instrumenterne. Jeg har f.eks. kun hørt dårligt om Rock Band guitaren. Så ville jeg købe RB2-spillet for download musikken.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 14/01-09 23:35 
Rock Band 1-guitaren er i hvert fald det argeste lort.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KalicolaKalicolaSkrevet 14/01-09 23:38, rettet 14/01-09 23:39 
Den bedste kombination tror jeg, er at købe guitar hero med alle instrumenterne, og så købe rockband 2 ved siden af, så man har begge spil.

På mit arbejde har jeg spillet GH:WT på rockband trommer, og det virker helt fint med fodpedal og det hele. GH:WT er indrettet sådan at den ved hvis det er rockband trommer, så derfor er der også taget højde for at der er en tromme mindre.

Hvis man spiller rockband med GH trommer, så har jeg læst at det er bækken som er slået fra. Altså den øverste tromme til højre bliver slet ikke brugt.

Og ja. hold dig fra rockband guitaren. Den er lam. hvor den nye GH guitar er super fed, og trådløs :)
For The Love Of The Game
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 14/01-09 23:42 
Konsolkongen>
Mon ikke det er den midterste tromme i GHWT der ikke vil blive brugt i Rock Band?

Jeg mener at kunne huske, at det er trommen længst mod højre der ikke bruges til noget når GHWT-sættet sluttes til Rockband. Altså den grønne.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
BeanoBeanoSkrevet 15/01-09 07:57, rettet 15/01-09 08:55 
Core>
Både Rock Band- og Guitar Hero-trommerne virker sammen med GH: World Tour, Rock Band & Rock Band 2. Dette er dog kun gælddende for Xbox 360-versionerne.

Gælder også på PS3... nu.
http://www.shacknews.com/onearticle.x/50223

Ellers gå efter GH:WT instrumenterne (specielt trommerne), men man kan ikke købe dem seperat endnu - de sælges desværre kun i bundles.

Nogen der evt. kunne være interesseret i at splitte en GHWT PS3 bundle (jeg mangler trommer)?

"Instrument Compatibility Reference Guide 2.0 "
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 15/01-09 20:00, rettet 15/01-09 20:50 
så har jeg købt hele guitar world tour sættet, Rock band 1 er det værd og købe eller skal man eje begge?
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
WehnerWehnerSkrevet 15/01-09 20:28 
Rock Band 2 har en meget lækrere opsat career - det er faktisk svær at spille de andres bagefter. Alle sange (minus 3) kan eksporteres fra RB1 til RB2 for lidt m$points.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 16/01-09 07:33 
Med andre ord; køb 2'eren, og lån 1'eren af en eller anden(eller find det meget billigt, og sælg det igen efter eksporteringen) , og vær forberedt på at skulle bruge KASSEN på DLC, for det er kun der al det fede metal ligger.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dpldplSkrevet 16/01-09 08:04 
Huske rock band 2 trommer også gerne snart skulle ramme... (Håber jeg sgu, da vil ikke have dem fra RB1). Kun læst mange god ting om den og nye guitar skulle også være en del bedre(Faktisk set folk der fortrakker den frem for GH guitaren)

Udover det vil jeg give Core ret. Køb 2(også den bedste) også finde et sted du kan låne 1´eren fra. Da fleste flok ikke rigtig bruger den mere ><.
Huske have både penge og plads til DLC. (Har for over 3GB selv, og nok en del over 5000MS point brugt. Og mangler stadig købe ac/dc delen..)

Og sidste mulighed er at vente på Metallica version, som kommer i maj (US for den i marts :S)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
CronossCronossSkrevet 27/03-09 14:18, rettet 27/03-09 14:58 
Vi har på Gametest lige fået Rock Band 2 til PS3, men ingen af os har instrumenter til andet end Xbox 360.

Er det muligt at bruge instrumenterne fra Rock Band 1 til Xbox 360 - til Rock Band 2 på PS3?
(Mærkeligt spørgsmål, men det er jo USB - så måske :-))
dpldplSkrevet 27/03-09 14:55 
Rock Band 2 skulle gerne understøtte alle kontroller findes (Sålænge er udgaven beregnet til den konsol ofcourse)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
HeroldHeroldSkrevet 27/03-09 15:56 
Er det så et nej, dpl? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/03-09 16:44, rettet 27/03-09 16:44 
Jeg tør godt sige nej. PS3 guitaren virker heller ikke på samme måde som de alm. controllere så der skal en USB modtager i maskinen før de virker. Sådan en skal ikke bruges på 360.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dpldplSkrevet 27/03-09 18:24, rettet 27/03-09 18:30 
Ja det var et nej. Men fik ikke lige tid til at rette mit inlæg, så det kunne forståes. Nettet gik ned da jeg trykkede "ret" ><

EDIT: damn jeg staver jo være end normal idag :S
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-09 19:09 
Naiera>
Nedenstående kombatibilitetsmatrix skulle være helt opdateret.

Der var en kunde inde i butikken i dag der havde købt Rock Band 2 til brug med GH instrumenterne, som ikke kunne få trommerne til at virke.

I følge det du linker til skulle det virke så hvad kan han ha' gjort galt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-09 19:09 
Naiera>
Nedenstående kombatibilitetsmatrix skulle være helt opdateret.

Der var en kunde inde i butikken i dag der havde købt Rock Band 2 til PS3 til brug med GH instrumenterne, som ikke kunne få trommerne til at virke.

I følge det du linker til skulle det virke så hvad kan han ha' gjort galt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/04-09 20:16 
Lod han spillet opdatere til v1.01?

Ved ikke om det er relateret til trommer, men der er ihvertfald en opdatering til spillet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-09 21:26 
Det ved jeg ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/04-09 21:44 
Fundet på farmerdating.dk... eller lign...

Hardware:
* Provided support for third party drum and guitar controllers including GHWT & RR.
* Adjusted crosstalk values for drum hardware.
* Bug fix for remote drum fills being silent – users will now hear the drum track when drum fills.

Gameplay:
*Fixed overlapping drum fill bug on drum track.
*Fixed rare network crash involving client signing out during setlist creation.
*Fixed rare crash on calibration screen when users mash guitar controller buttons.
*Fixed bug where Leaderboard scores in BWT were not uploading after users played the first song.
*Fixed bug where Leaderboard career scores were posted including DLC songs and not just disc songs as originally intended.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-09 22:32 
Nå ok det siger jeg videre så :) Tak for hjælpen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig