X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Digitizer


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/01-09 22:29, rettet 11/01-09 22:32 
Udover et nyt tastatur, er jeg også på udkig efter en digitizer/tablet - jeg fik aldrig rigtigt brugt min gamle billige Wacom model ret meget, blandt andet fordi jeg ikke følte den var specielt god, og ej hellere passede til mit skærm-format.

Da jeg har indtryk af at der er relativt mange kreative hoveder blandt de folk der kommer på P:R, tænkte jeg at nogen i blandt jer, kunne komme med input - om ikke andet, så omkring den model jeg tænker på:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=399708&Specs=true

Wacom er tilsyneladende det eneste rigtige at gå efter, når man leder efter tablets. Da jeg som sagt gerne vil have noget bedre end min billige wacom, vil jeg ofre lidt flere penge på en den her gang, og har derfor fundet ovenstående som det bedste bud. Er der nogen herfra der kan abefale den? Det ville gøre det lidt lettere at punge så mange penge ud på en gang.

Kan nogen anbefale noget tilsvarende, gerne billigere? Den skal hovedsagligt bruges til tegnearbejde i Photoshop, og evt. også noget 3D-arbejde.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-09 22:41, rettet 11/01-09 22:45 
Jeg har en Wacom Bamboo som jeg er meget glad for. Den virker fint under linux og er meget præcis. Knapper, hjul og viskelæder virker ikke umildbart i Linux så dem kan jeg ikke sige så meget om :) Installation på Windows og Mac er så simpelt som det kan blive da der følger installations cd med.

Den første jeg havde (blev stjålet) kostede omkring 8-1000kr. Den nye jeg købte i sidste månede kostede lige under 600kr.

Eneste negative jeg kan sige om den er at man skal passe på at pennen ikke bliver for skarp i spidsen da den kan ridse pladen. Den gamle blev godt fyldt med ridser men virkede stadigvæk upåklageligt.

EDIT:

Men jeg ser lige at prisen på den du har fundet er en hel del højere. Vil derfor gå ud fra at kvaliteten der er meget bedre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/01-09 23:08 
Problemet på min gamle Wacom, som jeg går ud fra svarer nogenlunde til den du har, var at jeg følte at både præcisionen og responstid var dårlig. Kan du sige noget om responstiden på din Bamboo, og hvilket skærmformat og størrelse du har? Hvilken Wacom havde du før?

Jeg har selvfølgelig overvejet at nøjes med en Bamboo, men har været tilbageholdende af førnævnte årsager. Du brugerne den også til digitalt tegnearbejde?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-09 23:44 
Responsen er tæt på instant her. Min pc skærm er 16:10 og jeg mener at pladen passer meget godt til det. Jeg har kun haft Bamboo, begge gange :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/01-09 23:55 
Ok! Hmmm jamen så kan det jo godt være jeg bare skal nøjes med sådan en Bamboo. Jeg fik ikke lige med om du også brugte den til digitalt tegnearbejde?

Tak for responsen!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-09 00:13 
Jo jeg bruger den kun til at tegne med. Har kun prøvet den i The Gimp men går bestemt ud fra at den virker perfekt i Photoshop osv. også :) Trykfølsomheden virker også rigtig fint.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/01-09 00:42 
Jamen jeg tror jeg nøjes med sådan en Bamboo så. Lige et sidste spørgsmål; Kan se der eksistere tre modeller, Bamboo One, Bamboo og Bamboo Fun; Hvilken model er det du har?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/01-09 08:04 
Den alm. Bamboo. Svjh. er det den eneste der er understøttet af Linux, så jeg kan desværre ikke sige så meget om de andre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/01-09 08:05 
Ok, de ser også relativt ens ud. Overvejer den lidt større Bamboo fun. Tak for hjælpen!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dchangdchangSkrevet 12/01-09 12:56 
Evt. overvej at købe en brugt Intuos, jeg købte en A5 til min kæreste sidste år. Hun har også haft en Bamboo og siger selv at der er en verden til forskel, hun foretrækker Intuos'en og bruger den på arbejdet også (er grafiker).

Kan se at der er en A5 til salg på dba.dk, måske kunne man prutte lidt om prisen.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/01-09 01:26, rettet 14/01-09 01:28 
Tak for ideen med hensyn til det brugte. Jeg har spurgt de der sælger brugt, men har indtil videre ikke været heldig. Fandt en der havde fået 3300,- for en Intuos3 A5 Wide SE - underligt når man tænker på at en ny koster ca. 2600,-

Jeg er imidlertid blevet enig med mig selv om at jeg ikke kan nøjes med en Bamboo, og måske knap nok med en Intuos3 A5 Wide. Det kommer mest af at jeg har siddet og leget med min gamle Wacom Graphire 3 (som har nogenlunde samme opløsning som en Bamboo), og har sat den op så den passer til mit skærmformat etc. Det føles hverken naturligt eller særligt præcist. Jeg er brændt temmelig varm på en Wacom Cintiq 12WX, der har indbygget skærm. Det ville være klart at foretrække, men jeg har på ingen måde de der 8500,- bobs sådan en koster. Jeg har overvejet at bygge en selv, ud af en brugt Intuos3 A4, en gammel MacBook og et LCD panel, men tænker at jeg måske bare tager et sommerjob i stedet.

I første omgang prøver jeg nok en Intuos3 A5 wide, den kan jeg trodsalt lidt lettere spare op til - og jeg kan tilsyneladende altid sælge den igen, med gevinst :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KilroyKilroySkrevet 16/03-09 11:57 
Jeg genopliver lige tråden her, håber ikke det gør noget:)

Min ældre Trust TB-2100 Wireless Tablet er nemlig gået itu.
Jeg er derfor begyndt at kigge lidt omkring, og selvom der sikkert er mange fine Wacom-tablets, så synes jeg de er mægtigt dyre til mine krusseduller.

Jeg har kigget på denneher: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=500119&Specs=true

Eller har I nogle bud? Mine eneste krav er sådan set at tegneområdet er så stort som muligt og at prisen ikke så gerne overstiger de 600. Man er jo ligesom ikke lavet af penge, især ikke til lidt fritidstegneri.

(Havde det været tilfældet, så havde jeg købt en Cintiq. Damn sådan en er lækker *Savler*)
Kilroy Was Here
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig