X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt keyboard


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/01-09 13:31, rettet 10/01-09 13:44 
Jeg er på udkig efter et nyt lækkert keyboard til min PC. Efter at have undersøgt markedet må jeg sige at de alle sammen ligner hinanden, med få undtagelser, og er relativt dyre. Jeg er på udkig efter noget der er meget fladt a la Apples herunder, hvilket ville være perfekt, hvis det var sort, og havde de normale PC-taster (altså stadig havde det flade design, men ctrl i stedet for command etc.).
http://www.apple.com/keyboard/

http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard/devices/4740&cl=dk,da
Først faldt jeg over ovenstående keyboard fra Logitech, som indtil videre er det bedste bud jeg har fundet. Det er dog stadig ikke helt perfekt.

Jeg har kigget lidt på de keyboards der følger med til Sony's stationære VAIO-serie, som minder utroligt meget om Apples, men som desværre ikke sælges løst :/ Eller gør de?

Ellers skulle Asus introducere nogle EEE keyboards, der også ser nogenlunde pæne ud, men det vides endnu ikke hvilket interface de vil køre med, og jeg synes bestemt ikke om piano-lacken - mit nuværende keyboard har noget lignende, og jeg yderst træt af det.
http://i.gizmodo.com/5118667/asus-eee+branded-wireless-keyboard-and-mouse-look-surprisingly-stylish

Kan nogen hjælpe mig med anbefalinger, links, priser etc.?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 10/01-09 17:01 
Jeg bruger pt. Logitech's Illuminated keyboard (som du linker til) som jeg er meget tilfreds med. Dog er Insert/Del placeringen fjollet IMO og kræver lidt tilvænning. Men ellers god kvalitet, feel og design.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/01-09 18:00 
Jeg synes nu også ganske godt om det - eneste umiddelbare ankepunkt er tasterne.

Der er meget fokus på "perfect stroke"-teknologien. Er det lækkert at skrive på også? Er der noget kvalitet bag snakken?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 10/01-09 18:20 
Jeg syntes det er godt og præcist at skrive på og er god kvalitet. Knapperne har mindre "travel" som typiske laptop tastaturer men er behageligt nok. Jeg kan anbefale at du checker fysiske butikker da man ofte kan prøve der. Ellers har du jo 14 dages returret ved onlinekøb :)
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 10/01-09 19:16 
Hmmm, de der EEE kayboard er ellers fede nok. Men du kan jo sagtens bruge et Apple keyboard til pc, du mister bare win tasten, og enkelte knapper viser noget andet.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
HeroldHeroldSkrevet 10/01-09 19:37 
Det der Logitech er lækkert. Jeg har en kammerat der har det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/01-09 21:38, rettet 10/01-09 21:39 
Jeg er klar over at Apples keyboard sagtens kan anvendes under XP, og har faktisk stærkt overvejet det. Det er et virkeligt lækkert keyboard, og endda billigt i forhold til hvad konkurrenterne tilbyder - hvornår søren er Apples produkter blevet så billige?

Da jeg arbejder meget i Windows med forskellige mere eller mindre tunge programmer, der kræver forskellige genvejstaster etc., har jeg dog følt at jeg måtte vælge det fra, selvom det lå lige på vippen til at blive det jeg gjorde det. Jeg tror desværre ikke jeg ville blive glad for valget i sidste ende, med den lidt gimpede funktionalitet man, efter hvad jeg har læst, må "nøjes" med, selvom det er meget lidt der ikke fungerer korrekt. Apple burde lave en Windows version af keyboardet - se det ville der være ekstremt mange penge i!

Havde Logitech valgt at designe knapperne helt flade på deres Illuminated Keyboard, ville jeg slet ikke være i tvivl. Jeg tror dog stadig jeg ender med at købe dette tastatur, men holder mig åben for andre forslag - byd ind :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 11/01-09 14:35, rettet 11/01-09 14:35 
Tja, jeg ville faktisk foreslå præcis det Apple-keyboard du linker til. Det har jeg selv brugt til min PC i snart et år og jeg kan ikke forestille mig nogensinde at købe en anden model.

Command-knappen gør intet - den erstatter jo (og fungerer som) windows-knappen, så det er helt fint. Det eneste man lige skal vænne sig til er at specialtegnene på nummertasterne er lidt anderledes. Altså, du trykker stadig alt-2 for at lave @, men tegnet er bare ikke på tasten. Den slags ligger dog i fingrene, så det tager ingen tid at vænne sig til.

Jeg har aldrig haft et keyboard der var mere begaheligt (og så hurtigt) at skrive på. Det er nærmest psykelisk, hvor høje hastigheder jeg kan komme op på og med langt mindre slid på mine fingre.

Jeg overvejer at købe et til bare for at kunne tage det med på arbejde og bruge det der.
AmbyAmbySkrevet 11/01-09 14:45 
Jeg kan også kun anbefale Apple. Dog kun hvis du ikke skal spille på den. Piltasterne er ikke til spilbrug :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
IqonIqonSkrevet 11/01-09 16:39 
Jeg anbefaler også gerne Apples tastatur, men nu er jeg også totalt Apple-fanatiker.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
BeanoBeanoSkrevet 11/01-09 22:19 
Er Apple's tastatur egentligt bagbelyst?
ComradeComradeSkrevet 11/01-09 22:33 
Nope - Men det er fantastisk at bruge :) Kan også varmt anbefales herfra . Jeg købte selv det trådløse, dengang uvidende om at det var uden numpad, hvilket man helt sikkert savner - På den anden side er det trådløse langt mere stilet, fordi det er så lille.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/01-09 22:38, rettet 11/01-09 22:38 
Jeg regnede med at få mange anbefalinger om Apples tastatur :) Har som sagt også stærkt overvejet det. Jeg er bare næsten sikker på at jeg bliver træt af det før eller siden, på grund af forskellen på hvad der står på tastaturet, og funktionen; Jeg har kørt med engelsk tastatur de seneste par år, og har aldrig rigtigt vendet mig til det, selvom jeg har ti-finger system.

Valget står derfor stort set kun mellem det fra Eee og Logitech Illuminated. Da jeg ikke aner hvornår Eee kommer, er der vist ikke réelt noget valg...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 11/01-09 22:51 
Echelon VI>
Jeg er bare næsten sikker på at jeg bliver træt af det før eller siden, på grund af forskellen på hvad der står på tastaturet, og funktionen; Jeg har kørt med engelsk tastatur de seneste par år, og har aldrig rigtigt vendet mig til det, selvom jeg har ti-finger system.

Selvom Apple tastaturet ikke er med i "finalen", så vil jeg sige der er stor forskel på, om der står noget forkert på tasterne, eller der bare ikke står noget. Hvis der står noget forkert, er det langt mere forvirrende.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/01-09 23:02, rettet 11/01-09 23:03 
Det kan der selvfølgelig være noget om. Passer det der står på tal-tasterne etc. med et normalt pc-tastatur? Har i der ejer det, kunnet få det til at virke direkte ud af boxen på XP? Har læst om nogen der har måttet gå nogen omveje for at få det til at virke!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 11/01-09 23:16 
Echelon VI>
Det kan der selvfølgelig være noget om. Passer det der står på tal-tasterne etc. med et normalt pc-tastatur? Har i der ejer det, kunnet få det til at virke direkte ud af boxen på XP? Har læst om nogen der har måttet gå nogen omveje for at få det til at virke!

Det eneste der ikke passer er visse specialtegn. Primært dem på taltasterne. Sådan noget som # og @. Komma, punktum, parantes, umlaut osv er alle som på et almindeligt tastatur.

Og jeg satte bare USB-stikket i og tændte for PC'en, så virkede det i XP. Ingen krumspring. Jeg synes i øvrigt piletasterne er fine. Jeg har ingen problemer med dem.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/01-09 23:24 
Og når du skriver specialtegn, hvilke tænker du så på? Bare for at have helt styr på det :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 08:28 
Lyder som om folk går meget på kompromis for at få et Apple tastatur... ingen numerisk tastatur, ukorrekte tegn, intet lys. Prøv nu Logitech's model - tasterne er meget lave og lyset er altså lækkert at have :)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/01-09 10:11 
Det er nu også det er jeg nået frem til, så der er ingen is på koen :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 10:19 
Så vidt jeg kan se har Apple tastaturet numerisk keyboard, men bare ikke i wireless udgaven :)
AmbyAmbySkrevet 12/01-09 11:34 
Beano>
Lyder som om folk går meget på kompromis for at få et Apple tastatur... ingen numerisk tastatur, ukorrekte tegn, intet lys. Prøv nu Logitech's model - tasterne er meget lave og lyset er altså lækkert at have :)

Kommer vel an på om man savner de ting? Jeg savner dem ikke. Derimod er Apple's det mest behagelige at arbejde ved.

Mighty Mouse skifter jeg dog ud med Logitech.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 11:37 
Har du prøvet Logitech's?
AmbyAmbySkrevet 12/01-09 11:41 
Nej.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
fumfumSkrevet 12/01-09 11:43 
Jeg har et oldgammelt ibm tastatur.
Det er et af de bedste, og det tog en smule tid, at støve et nyt gammelt et op, da der blev spildt vand i det.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/01-09 11:44 
Det får du mig ikke engang til at overveje :p
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 11:45 
Dark-Light>
Nej.

Hvordan kan du så påstå det er bedre at skrive på?
AmbyAmbySkrevet 12/01-09 11:52 
Beano>
Dark-Light>
Nej.

Hvordan kan du så påstå det er bedre at skrive på?

Det gør jeg heller ikke? Jeg siger det er det bedste at skrive på i forhold til hvad jeg har prøvet. Men det burde da i sandhed være selvsagt? Alternativet ville være at jeg havde prøvet alle keyboards i hele verden. Det er forhåbentlig ikke dét du tænkte?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 11:56, rettet 12/01-09 11:58 
Dark-Light>
Derimod er Apple's det mest behagelige at arbejde ved.

Jeg syntes ellers det lød sådan når vi nu talte om Apple's vs. Logitechs :)

Anyway, vil ikke tage noget fra dem som er glade for deres Apple's tastatur - det er sikkert fortræffeligt og ligner ihvertfald en million.
Jeg er selv på konstant jagt på det perfekte tastatur men har bare ikke stødt ind i det endnu (og har prøvet mange). Illuminated Keyboard er bare det bedste jeg har prøvet indtil videre - godt at skrive på, pænt og ikke for mange tåbelige gimmicks som Logitech ellers er så glade for :)
AmbyAmbySkrevet 12/01-09 11:58 
Må være en misforståelse så. Skulle nok have skrevet at det var i forhold til dem jeg havde prøvet.

Har du prøvet Edge? For det er vist det jeg går efter, hvis jeg kunne tænke mig noget andet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 12:00, rettet 12/01-09 12:01 
Jeg har også et Dinovo Edge ja - bruger det primært til min PS3 i stuen. Rigtigt lækkert produkt men også noget dyrere :)
AmbyAmbySkrevet 12/01-09 12:23 
Til min PS3 bruger jeg en Dinovo Mini :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 12/01-09 12:30 
Jeg vil også have så mange penge til at bruge på et tastatur :/ Jeg bryder mig dog ikke om piano-lakken på det nye Dinovo, selvom resten af det er super lækkert.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 12:37 
Dark-Light>
Til min PS3 bruger jeg en Dinovo Mini :)

Ok, det skulle også være nice nok men syntes ikke det var pengene værd at opgradere fra mit Edge - så meget skriver jeg heller ikke på min PS3 :)
AmbyAmbySkrevet 12/01-09 12:42 
Det synes jeg heller ikke. Men så skulle du da bruge dit Edge inde ved din primære computer?

Jeg har også en HTPC derinde, så det er helt genialt Dinovo Mini kan skifte imellem dem.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 12:49 
Nej, Edge har ikke numerisk tastatur og wireless er mest praktisk i stuen :)

Tasterne på Edge og Illuminated Keyboard er ca. det samme - måske er Edge en anelse bedre.
KTCKTCSkrevet 12/01-09 13:00 
Steelkeys 6G - Ligner ikke noget specielt, har ingen hotkeys og lignende gejl, men til gengæld er tasterne helt fantastiske at trykke på. Har aldrig oplevet at den misser et tegn, selv om jeg trykker "skævt", men tastaturet skal opleves før man forstår hvor godt det er.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 12/01-09 23:05 
Echelon VI>
Og når du skriver specialtegn, hvilke tænker du så på? Bare for at have helt styr på det :)

Sådan her ser 1-0 ud på mit tastatur:
1!
2"
3#
4€
5%
6&
7/
8(
9)
0=

Hvilket egentlig er nogenlunde det samme som et PC-tastatur. Forskellen er, at alle de tegn man laver ved at holde alt nede IKKE står på tasten. Det vil sige følgende mangler:
@£${[]}

Det og så at der står @ på samme tast som * (den til højre for ø) er de største forskelle.

Og som andre har sagt, så HAR Apple-tastaturet i den normale udgave selvfølgelig et numerisk tastatur. Jeg ville gå grassat uden.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 28/01-09 13:59 
Og så kom det endelig ind ad døren, og holdkæft hvor det er super lækkert.

Jeg besluttede mig for Logitech illuminated, og det er jeg rigtigt glad for. Tastaturet har en ekstrem lav profil, og er bygget i nogle virkeligt gode plast-materialer. Tasterne er så flade som de næsten kan blive - man skal åbenbart ikke lade sig narre af, at de har samme form som de høje og mellem-høje knapper, der er den gængse standard. Jeg frygtede inden jeg besluttede mig, at de nederste lidt hævede knapper ville irritere, men det gør de bestemt ikke - de sniger sig også kun lige en anelse op over de andre.

Jeg siger mange tak til jer alle for de fine kommentarer og gode forslag :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 02/02-16 00:01, rettet 02/02-16 00:22 
Jeg skal have mig et nyt keyboard, og jeg har ikke lige kunnet finde det helt perfekte ved aftenens første søgning. Og så vil jeg egentlig også gerne bare have en anbefaling af noget fedt. Her er kravene:

Det skal kunne ligge i en rollermouse. Dvs. at fronten skal være en lige linie, og samtidig skal det være et ret smalt frontstykke.

Der skal være multiemedietaster til play/pause, næste, forrige.

Dansk/skandinavisk tastatur.

Numerisk tastatur.

Det skal helst være med kabel, da jeg med mit setup ikke rigtig har nogen fordel af trådløst. Og det må gerne være lidt lækkert.

Det her er tæt på: http://www.labtech.dk/produkt/6944/logitech-keyboard-k360
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 05/11-23 20:43 
Jeg følger lige trenden og genopliver en totalt gammel tråd.

Jeg har bestilt et Nuphy Air75 V2. De fik mig alligevel, med de der fancy nye tastaturer. Det var en dårlig idé at begynde at se LTT... Tidligere i år købte jeg en trådløs (gaming) mus, som jeg godt nok også fik for en enormt god pris :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 06/11-23 10:04 
Hvad gør du for at tilpasse til Nordic-layout (hvis noget)?
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 06/11-23 13:07 
Jeg regner med bare at lære det udenad.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 06/11-23 22:08 
Ok. Lækkert ser det ud
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 15/11-23 17:19 
Det ér lækkert :) Men det er godt nok højt i forhold til sådan et æblebræt, som jeg har brugt i 14 år. Indtil videre bruger jeg det bare med Mac'en indstillet til dansk, så tegnene slet ikke passer. Det vænner jeg mig nok til. Man sidder jo ikke og kigger i tastaturet alligevel ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 21/11-23 19:54 
Jeg er løbet ind i et lille problem. Vinkelparenteserne <> er væk på det bette ANSI-layout. Det passer med at jeg kan sætte CTRL og de knapper der har dem trykt på ANSI, punktum og komma, til at lave dem med en macro, vist nok, men jeg fatter ikk' en ski' af at lave sådan nogle i hverken VIA eller QMK.

Er der nogen her, der gør? :D
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 22/11-23 12:56 
Kan man ikke lave det gennem styresystemet? Det er måske ikke så elegant..
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 22/11-23 13:09 
Nej, det kan man ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig