X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Navn på (klassisk?) melodi


Svar Sortering
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-09 23:04 
Jeg står og skal forsøge at hjælpe min nevø med et skoleprojekt, dertil skal han bruge et stykke musik som jeg ikke kan huske hvad hedder.

I kender den uden tvivl, stykket er blevet brugt et hav af gange, især i dokumentar programmer vedrørende anden verdens krig.

Det er ret svært forklare rytmen, men den starter stille ud og bygger sig så op, både melodi og "sang". Meget simpel rytme.

Er der nogen der har den fjerneste ide om hvad jeg snakker om :D? Nu har jeg efterhånden brugt en time på at søge efter skidtet på youtube uden held. Alle her har uden tvivl hørt det før, det er 100% sikkert, det er et meget kendt stykke musik.
McBrainMcBrainSkrevet 09/01-09 23:23 
Ravels Bolero?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-09 23:32, rettet 09/01-09 23:32 
Nej desværre.

Der er noget mere tempo i den jeg snakker om. Og der en slags "sang" på gud ved hvad sprog der kører i samme takt som beatet og som også gradvist bliver højere som stykket skrider frem.
SephSephSkrevet 09/01-09 23:39, rettet 09/01-09 23:40 
Carmina Burana af Carl Orff?

Carmina Burana
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-09 23:43 
Carl Orff ja!

Mange tak, nu kan jeg sove rolig i nat.
nerosnerosSkrevet 09/01-09 23:44 
Kan det være Wagner med The Ride Of The Valkyries?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 09/01-09 23:49 
Azzkikr>
Carl Orff ja!

Mange tak, nu kan jeg sove rolig i nat.

Selvfølgelig :-) Jeg har altid gerne ville finde ud af hvad det hed så jeg takker også. Af en eller anden grund forveksler jeg det altid med noget fra Beethoven kan bare heller ikke helt huske hvad det er, men mener det kunne være den niende symfoni? Det er ihvertfald også noget med noget sang som starter stille og bliver højere i tempo. Flot Musik!
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/01-09 23:51 
Daaamn, det var godt fundet frem til... skal vi se hvor lidt info, der skal til før nogen kan gætte det rigtige musikstykke jeg tænker på:

Det er sådan noget med violiner, og så er der nogle gange en der slår lidt på pauken. Hvad er det nu den hedder? :-D
nerosnerosSkrevet 10/01-09 00:05 
Er det den fra Space Odyssey 2001 i starten med aberne? ;D
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 10/01-09 01:42 
Heh, ja, det var rimelig godt ramt.

Hya> Er det den her?
http://www.youtube.com/watch?v=lV3SHBFyDZM

Nåh nej, der er vist ikke pauke med :)

Tillægs-spørgsmål:
Hvilken film bliver netop dette stykke musik brugt i med stor effekt?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HeroldHeroldSkrevet 10/01-09 01:44 
Apocalypse Now.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/01-09 03:22 
Eh, er det ikke Deer Hunter?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/01-09 03:23 
Argh! Platoon!
nerosnerosSkrevet 10/01-09 11:29 
silverstar>
Heh, ja, det var rimelig godt ramt.

Hya> Er det den her?
http://www.youtube.com/watch?v=lV3SHBFyDZM

Har i set det til ende? Han tuder jo til sidst..!
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-09 12:05 
neros>
Kan det være Wagner med The Ride Of The Valkyries?

Herold>
Apocalypse Now.

Det var da en lidt underlig rækkefølge, de to kom i. Nå men, STIK!
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 10/01-09 13:28 
Seph>
Carmina Burana af Carl Orff?

Whoa, verdens klart mest samplede stykke klassisk musik. Enigma alene har gjort det mindst tre gange.
Og jeg vurderer at mindst 50% af gangene, nogen opretter en forumtråd hvor titlen på et stykke klassisk musik efterlyses, er det dette.

Det kendte stykke fra Carmina Burana (som er et langt værk) hedder iøvrigt O Fortuna
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 10/01-09 15:49 
Hyakotake>
Argh! Platoon!

Korrekt :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig