X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Prodigy i Den Grå Hal 28. februar


Svar
SumezSumezSkrevet 09/01-09 13:29 
Når nu http://playright.dk/forumemne.php?id=13257]de fik en P:R-tråd[/LINK]" target="">de fik en P:R-tråd sidst de spillede i Danmark (for 4 år siden), og det er et af de få bands jeg kan være enige med de fleste andre P:R-brugere om, synes jeg det ville være fair at gøre det igen denne gang. :)

Denne gang har jeg nemlig penge til endelig at få set dem, og til min store glæde er det i Den Grå Hal denne gang, der er under halvt så stor som KB Hallen, og både Keith Flint og Maxim er med live (jf. diskussion i dumme spørgsmål-tråden)
Har også set nogle live-videoer af flere af de nye numre, og det lader til at det kommende album mildest talt bliver røvfedt, så jeg må nok æde de ord jeg skrev i samme tråd om at Prodigy er et udspillet kapitel. Lyden lader til at gå tilbage til de tidligere 90'ere med klassiske rave-lyde, old school industrialinspirerede beats og masser af punk-attitude. Lige en opskrift for mig, så glæder mig til at se det! :)

Andre, der skal derind?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 09/01-09 14:36 
Overvejer det kraftigt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 09/01-09 14:42, rettet 09/01-09 14:42 
Har sammensat en playlist (egentlig mest til egen reference) med nogle af de fedeste unreleased numre jeg kunne finde, primært fra live-videoer.
Tror de fleste af dem kommer på det nye album, men nogle af dem er nok lidt gamle.

YouTube playlist
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 11/01-09 17:08 
Kan det være rigtigt at der allerede er ved at være udsolgt?
Jeg overvejer at tage afsted..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 11/01-09 18:04 
Ifølge billetnet er der kun få billetter tilbage
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 11/01-09 18:59 
Er de det eneste sted der sælger?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 11/01-09 20:27 
Der er ikke deciderede billetnet-butikker, de skal købes på f.eks. posthuset osv. så svaret må være både et ja og et nej. :P
Ja - Man kan købe billetterne flere forskellige steder.
men
Nej - Det er kun billetnet der sælger
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
solid snakesolid snakeSkrevet 11/01-09 20:41 
Okay tak for det.. Så må jeg overtale nogen venner, da jeg ikke selv vil afsted..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
Krans.KKrans.KSkrevet 25/01-09 17:51 
Arh det bliver satme så fedt, jeg glæder mig sgu til koncerten. Jeg har ikke hørt noget af det nye materiale endnu, men jeg tror nok på det skal blive godt =)
Men nu var jeg faktisk også en af dem, der godt kunne lide Always Outnumbered... albummet. En del af det gamle er bedre, ja, men jeg synes nu bestemt der stadig var nogle rigtig fede ting imellem.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
Krans.KKrans.KSkrevet 17/02-09 12:17, rettet 17/02-09 12:20 
Ja nu er materialet fra den nye skive jo også så småt begyndt at blive lækket mere officielt. Er der nogen af jer andre der har hørt noget, og hvad synes I om det?
Jeg har indtil videre kun hørt Omen og titelnummeret Invaders Must Die, og det lyder generelt rigtigt lovende synes jeg! Ikke mindst sidstnævnte nummer (hvis man vil have en hurtig lille lytter kan man altid prøve sig med deres myspace http://www.myspace.com/theprodigy). Jeg glæder mig sgu til koncerten.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
SumezSumezSkrevet 17/02-09 12:53 
Jeg linkede jo til nogle numre længere oppe, men de fleste er vist blevet fjernet nu, selvom det er live optagelser. :\

Her er track listingen fra det nye album:

Standard edition

1. "Invaders Must Die" - 4:55
2. "Omen" - 3:36
3. "Thunder" - 4:08
4. "Colours" - 3:27
5. "Take Me to the Hospital" - 3:39
6. "Warrior's Dance" - 5:12
7. "Run with the Wolves" - 4:24
8. "Omen Reprise" - 2:14
9. "World's on Fire" - 4:50
10. "Piranha" - 4:05
11. "Stand Up" - 5:35


The Lost Beats EP (Bonus Disc)1

1. "The Big Gundown"
2. "Black Smoke"
3. "Disko Punks"
4. "Fighter Beat"


Jeg kan godt lide Omen og Invaders Must Die numrene. Men især World's On Fire og Warrior's Dance synes jeg er rigtig fede old school-numre, som jeg glæder mig til at høre i studie-versioner.

Run with the Wolves er også et meget sejt, råt "punket" nummer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 17/02-09 17:14, rettet 17/02-09 17:32 
Hvor stammer den der Lost Beats EP fra? Er det en special edition man kan få IMD i, siden du lister den sammen med tracklisten til denne?
Den eneste anden udgave jeg har set er den med dvd'en.

EDIT: Ah jeg fandt den vist selv =) http://www.play.com/Music/CD/4-/8055269/Invaders-Must-Die/Product.html
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
SumezSumezSkrevet 23/02-09 12:31 
Whee, så fik jeg det nye album, og det sparker rimelig go' røv! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 23/02-09 15:30 
Hm, Play sendte mit eksemplar afsted i fredags så jeg håber også det er her snart... til gengæld ankom Music for the Jilted Generation med posten i dag, så det hører jeg nu =D

(ja jeg ved det godt... men nej, jeg havde ikke fået købt det album).
Er der egentlig nogen der ved noget om, eller har nogen idé om, hvor lang man skal forvente koncerten er?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
HolisticHolisticSkrevet 24/02-09 11:28, rettet 24/02-09 11:36 
Fik albummet her til morgen... Er jeg den eneste der er en anelse skuffet over albummet?
Synes lyden er meget outdated, det lyder faktisk flere steder bare som en extension af Fat of the Land albummet.
Der er en snert af det der gjorde Always outnumbered Never outgunned til et super fedt album, men mange af numrene føles bare sådan lidt rushed og uden videre ny inspiration fra Liam(Omen er dog et sikekrt hit herfra).

Men der er altså flere af numrene der får mig til at tænke på Baby's got a temper (hvilket jo bestemt ikke er en god ting), ved godt sounden skulle være old skool Electro.. Men come on... Bare lidt nyt under solen ville være rart.

The prodigy plejer at spille mellem 1-1.5 Time
Det har generelt passet de gange jeg har set dem live.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SumezSumezSkrevet 24/02-09 11:54 
Holistic>
Fik albummet her til morgen... Er jeg den eneste der er en anelse skuffet over albummet?
Synes lyden er meget outdated, det lyder faktisk flere steder bare som en extension af Fat of the Land albummet.

Jeg er vild med old school-lyden, og det eneste jeg kan sætte en finger på er faktisk netop, den lidt for moderne "indiepoprock"-lyd der er over nogle af numrene, f.eks. Colours.

Albummet lyder ikke den mindste smule som Fat of the Land, jeg tror det er for længe siden du har hørt det album, hvis du synes det. :P

Der er en snert af det der gjorde Always outnumbered Never outgunned til et super fedt album

AONO er et elendigt album efter min mening :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 24/02-09 16:22 
Jeg har lige hørt albummet, og der er bestemt nogle gode energirige numre på det. Jeg savner big-beats :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 05/03-09 10:25 
Vil lige indskyde at koncerten i lørdags var helt fantastisk! Er glad for at jeg kunne få presset den ind i min ellers ekstremt overbookede weekend. Der var heldigvis opvarmning på, så jeg ikke gik glip af starten, selvom vi først kom lidt sent. Opvarmningen var iøvrigt ganske fedt, selvom de godt nok ikke så for gamle ud.

Der var virkelig tryk på, og jeg savnede godt nok et par gamle numre (navnligt No Good, Break & Enter og især Out Of Space), men det gjorde mig ikke noget at der var så stor fokus på det nye album, da alle de nye numre fungerede fantastisk live. - Always Outnumbered blev der vist ikke engang spillet et eneste nummer fra.
Mødte overraskende mange jeg kendte derinde, og stødte også på Krans.K :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 06/03-09 01:31 
Ja jeg synes også det var en virkelig god koncert, også selvom jeg har set Gaffa har givet den halvlunkne tre stjerner med henvisning til dårlig lyd. Det var nu overhovedet ikke noget jeg tænkte over, jeg oplevede bare supergod, intens og også rimeligt intim stemning med tæt kontakt mellem scene og publikum, og en rigtig fed setliste fra en veloplagt gruppe.

Bestemt to thumbs up herfra, og ja tak for sidst Sumez, selvom det kun lige blev til en kort sludder ;) Jeg mente nok jeg kunne genkende dig fra et konsoltræf fra for et par år siden =P
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
SumezSumezSkrevet 06/03-09 08:09 
Ja, lyden var ikke noget at råbe hurra for, men det ville vist være optimistisk at håbe på mere fra en koncert af denne type, og den kunne nemt have været værre.

GAFFAs anmelder har tydeligvis ikke være med i crowden oppe foran. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Krans.KKrans.KSkrevet 06/03-09 10:55 
Sumez>
GAFFAs anmelder har tydeligvis ikke være med i crowden oppe foran. :P

Det var også lidt hvad jeg tænkte, for der oplevede jeg det sgu ikke som et problem... der havde man vist heller ikke tid til at hænge sig i petitesser som om man rent faktisk kunne høre hvad der blev spillet =P
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
SumezSumezSkrevet 25/09-09 12:53, rettet 25/09-09 12:54 
Krans.K>
Sumez>
GAFFAs anmelder har tydeligvis ikke være med i crowden oppe foran. :P

Det var også lidt hvad jeg tænkte, for der oplevede jeg det sgu ikke som et problem... der havde man vist heller ikke tid til at hænge sig i petitesser som om man rent faktisk kunne høre hvad der blev spillet =P

Bemærkede så også lige at det er Ra s Bolding, der anmeldte for Gaffa. Den mand lever jo også i en anden verden en alle andre. Han booker heller ikke elektroniske bands, der ikke spiller alting live.


Anyway, det er temmelig old news, men ville alligevel bumpe tråden, da Prodigy spiller i København IGEN, denne gang på Docken, den 15. november. Der er stadig billetter i salg, og hvis det bliver ligeså godt som sidste gang, vil jeg ikke gå glip af det. Håber på at få Out of Space og Break & Enter denne gang. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig