X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Prototype vs. Infamous


Svar
BeanoBeanoSkrevet 09/01-09 13:00, rettet 09/01-09 13:03 
Der er dukket nye videoer op af ovenstående spil.
Begge er lovende og ligner meget hinanden, men syntes Prototype ser vildest ud... Crackdown på crack? :)

Infamous:
http://www.gametrailers.com/player/44184.html
Se hele indlægget
267 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 12/06-09 16:26 
gamespot siger at det er flot. Ign siger at det er grimt.. Hmm..
For The Love Of The Game
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/06-09 18:13 
Jeg synes det ligger et sted midt imellem... Det er okay, uden at stikke ud i nogen af retningerne...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-09 18:20, rettet 12/06-09 18:27 
Jeg har spillet de to spil lidt og Prototype virker som langt det bedste IMO.

Infamous har lige godt den tørreste free-roaming verden jeg endnu har set og jeg synes ikke rigtig man kommer nogen vegne med powers efter man har spillet et par timer. Det kan være det ændrer sig senere i spillet.

Prototype-byen er heller ikke specielt spændende men helt sikkert mere end den i Infamous, farverne gør en del.
Det er langt sjovere at kæmpe og det virker som om der er mange flere powers at unlocke heri. Savner lidt at man kan aime frit med skydevåben men det gør ikke det store :)

Forstå mig ret, begge spil bliver hurtigt kedelige (freeroaming) men en umildbar vurdering af begge er således: Infamous 6/10, Prototype 7/10.

Jeg har ikke spillet dem nok til at jeg ville gå i retten med det, men IMO må samtlige anmeldere der har givet Infamous 9 eller mere være super købte :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 12/06-09 18:37 
Konsolkongen>
Jeg har ikke spillet dem nok til at jeg ville gå i retten med det, men IMO må samtlige anmeldere der har givet Infamous 9 eller mere være super købte :)

Enig.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 12/06-09 19:00 
Konsolkongen>
Jeg har ikke spillet dem nok til at jeg ville gå i retten med det, men IMO må samtlige anmeldere der har givet Infamous 9 eller mere være super købte :)


ELLER har de spillet det mere end et par timer før de sætter scores på. Jeg ved det - totalt langt ude teori :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-09 19:04, rettet 12/06-09 19:05 
Så du siger altså at spillet pludselig tar fart og udvikler sig til noget HELT andet? :)

Jeg er stadig kun på første ø så det kan da godt være :)

Det er heldigvis ikke ligeså latterligt overrated som Killzone 2 er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/06-09 19:08, rettet 12/06-09 19:09 
Der skrues op for det hele - flere/nye fjender, flere powers etc. Så bliver det sjovere at spille. HELT andet spil bliver det selvfølgeligt ikke.

Men du har jo besluttet dig for ikke at kunne li' det som KZ2, så du bliver nok svær at overbevise.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-09 19:17, rettet 12/06-09 19:20 
Jeg kom 90% igennem KZ2. Der blev snakket om at det skulle skifte til det bedre omkring halvvejs inde? Jeg opdagede aldrig nogen ændring til det positive.

Jeg synes det var noget bras kort sagt :)

Men On-topic igen så regner jeg bestemt med at gå igennem Infamous og håber at det bliver bedre end det er nu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 12/06-09 19:20, rettet 12/06-09 19:26 
Der er ikke nogen af os der siger at det er et dårligt spil. Men 9...9! Det er altså en høj karakter, og så skal det immervæk også rumme mere end det der ses her.

Det er rigtig nok skruet godt sammen, og kvaliteten i produktionen er ikke til at overse, men det er bare ikke sjovt nok at spille.

Værende et spil med superkræfter og free-roaming, så syntes jeg helt klart at der mangler en masse. Man får aldrig rigtig lov til at more sig under de tusindevis af kampe, som man f.eks. gør i SW: The Force Unleashed. Byen er mildest talt røvsyg, og der er ingen synlige skader at se på omgivelserne, efter man har slået sig løs i en voldsrus. Det er meget klodset at kravle og hoppe rundt sammenlignet med Crackdown og Assassins Creed, så der drænes altså også en del morskab fra de elementer. Sidst syntes jeg at gameplayets generelle flow er meget langsommmere, end et spil som dettes burde være, og grafikken kunne helt sikkert godt tåle et pift, når nu omgivelserne er så kedelige i forvejen.

Jeg har ikke givet op på det endnu, men jeg har efterhånden lagt en del mere end bare "et par" timer i det, og et 9-tal kan jeg på ingen måde se at det skulle kunne gøre sig fortjent til. Måske 8...højst sandsynligt 7...men måske 8 (for Beanos skyld)...men 7.

Og for the record: Killzone 2 var helt åndsvagt overrated, og på ingen måde det topspil som jeg havde håbet på, og her et 7-tal helt sikkert på sin plads.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 12/06-09 19:42 
Nu bliver jeg snart nødt til at prøve det dersens Killzone 2, men sådan som I har det med inFamous, så tror jeg at jeg vil være enig med jer. Hvad synes I om Crackdown til sammenligning?

Jeg har spillet ca. 30 mins Prototype indtil videre, og er ganske godt underholdt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 12/06-09 19:48, rettet 12/06-09 19:49 
Jeg syntes egentlig også at Crackdown er voldsomt overrated. Det er sjovere at hoppe rundt, og både byen og dens grafiske udseende kan jeg meget bedre lide. Men selve spillets struktur syntes jeg er overfladisk og ligegyldig. Opskriften er jo bare skyd 100 fjender, bossfight, skyd 100 fjender, bossfight, repeat ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KajikaKajikaSkrevet 12/06-09 19:54, rettet 12/06-09 20:04 
Jeg vil ikke sige at inFAMOUS ændrer sig væsentligt senere hen i spillet. Det hjælper når du får evenen til at "grinde" på togbanerne og de forskellige el-ledninger der er spændt op over byen.

Mit største problem med inFAMOUS er at så snart det er gennemført (her tænker jeg alle quests), har man ikke så meget at give sig til udover at lede efter shards. Når man så har ramt de 350 der er godt fordelt udover øerne er der ikke ret meget at give sig til, fjender er der få af, da man har "clearet" øerne. Jeg vil dog stadig sige at spillet i mine øjne ligger til en 8/10, og bestemt er et kig værd, om ikke andet så for slutningen, den er mildest talt spektakulær ;)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
CoreCoreSkrevet 12/06-09 20:01 
Kajika>
om ikke andet så for slutningen, den er mildest tal spektakulær ;)

Intrigued...jamen så skal jeg jo have slutningen med ;)

Jeg grinder i øvrigt allerede, så det har jeg ikke længere at se frem til.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 12/06-09 20:07 
Core>
Jeg syntes egentlig også at Crackdown er voldsomt overrated.

Her må du bestemt have skrevet forkert. Crackdown er jo underrated!

Core>
Men selve spillets struktur syntes jeg er overfladisk og ligegyldig. Opskriften er jo bare skyd 100 fjender, bossfight, skyd 100 fjender, bossfight, repeat ;)

Du må have spillet det forkert. Opskriften var jo "mor dig i den nye verdens Mario og nyd en engine, der er ligeså lækker som Scarlet Johansson, mens du samler orbs. Skyd eventuelle bosser, du kommer forbi mens du udforsker hustagene".
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 12/06-09 20:13 
Holy crap, Wehner. Jeg kan forstå at du sammenligner et spil med Scarlet, men hold dine beskidte poter fra Mario! :P

Jeg er forresten enig med Core ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 12/06-09 20:36 
Jamen du er også københavner...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 12/06-09 20:46, rettet 12/06-09 20:48 
Det er Core også, han er bare emigreret ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 12/06-09 21:30 
Herold>
Hvad synes I om Crackdown til sammenligning?

Ingen hemmelighed jeg var vild med Crackdown :)

Det havde dog store mangler - campaing/historien var super tynd og generelt for let at gennemføre. Men spillets force var klart det næsten Mario-agtige platforming og udforskning - det meste af tiden brugte jeg på at finde orbs :D

Platforming elementet i Infamous er slet ikke så tilfredsstillende som i Crackdown - det er er gjort nemmere og "brugervenlig" for at holde tempoet oppe. Lidt a.la. Assassins Creed eller Prince Of Persia hvilket fjerner meget af udfordringen.

Men som helhed er Infamous bedre end Crackdown fordi det er mere helstøbt med udfordring, historie og variation af missioner og fjender. Tror/håber Crackdown 2 bliver meget bedre og helstøbt denne gang :)

Infamous står pt. til 85% på Metacritic og syntes jeg passer fint til det 8-tal jeg har vurderet det til. Virker ikke vildt overvurderet fra anmeldernes side.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 12/06-09 21:34, rettet 12/06-09 21:35 
Kan man sige, at Infamous er en Xbox-killer? (det har jeg hørt det omtalt som) Det er vel næppe så godt, at man spæner ud og investerer i en PS3, og da slet ikke hvis der findes et alternativ i Prototype, hvor man får delvist samme oplevelse.

EDIT: også tænkt i forhold til at hele tråden er sat op som en kamp mellem de to titler.
CoreCoreSkrevet 12/06-09 21:37, rettet 12/06-09 21:38 
Hyakotake>
Kan man sige, at Infamous er en Xbox-killer? (det har jeg hørt det omtalt som) Det er vel næppe så godt, at man spæner ud og investerer i en PS3

Nope, det ville jo kræve at det toppede alle Xbox-eksklusive titler, og det ville være noget pladder.

Men det er stadig et godt spil, overrated, men udmærket.

Et 8-tal kan jeg også leve med, uden at føle behov for at være enig ;)

De ting i andre nævner om Crackdown, er også netop de ting jeg kunne lide ved det. Jeg manglede bare et interesant historieforløb, og en smule variation i "kampagnen".
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 12/06-09 21:38, rettet 12/06-09 21:42 
@Hyakotake: Nej - slet ikke en killer-app. Det er det trods alt ikke godt nok til eller adskiller sig fra andet (hverken gameplay eller teknisk). Men har man en PS3 (eller overvejer en investering) så syntes jeg bestemt det er en titel man skal kigge på.

@Core: Jeg sender ingen ninjaer efter dig hvis du er uenig. De er reserveret til KK... kidding :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/06-09 21:56 
Jeg har siddet og spillet InFamous og Prototype i nogen timer og jeg selvom bagge spil er forskellige og gode på hver deres måde er jeg tilbøjelig til at syntes at Prototype er mest interessant.
Det har mest at gøre med at historien er mere spændende og gameplayet er mere alsidigt efter min mening (jeg er ret vild med det dér stealth disguise halløj)
BeanoBeanoSkrevet 12/06-09 21:58 
Ok, jeg ser bestemt frem til at spille det :)

Skulle få det i morgen... hvis de højre magter (posten) vil.
jaesjaesSkrevet 12/06-09 22:06, rettet 12/06-09 22:08 
Hyakotake>
Kan man sige, at Infamous er en Xbox-killer? (det har jeg hørt det omtalt som) Det er vel næppe så godt, at man spæner ud og investerer i en PS3, og da slet ikke hvis der findes et alternativ i Prototype, hvor man får delvist samme oplevelse.

Mener du ikke omvendt? Infamous er multiplatform og Prototype findes kun til PS3.

EDIT: Ah sorry, det er jo omvendt af det jeg skriver :/
WehnerWehnerSkrevet 12/06-09 22:19 
Core>
Det er Core også, han er bare emigreret ;)

I know, we spillede CoD4 sammen, remember :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 12/06-09 22:34 
Og bagefter emigrerede han? Sødt.
CoreCoreSkrevet 12/06-09 22:51 
Wehner>
I know, we spillede CoD4 sammen, remember :)

Jada, men det betyder jo ikke at du husker alt hvad der er blevet sludret om ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 12/06-09 23:29 
Jeg erindrer ikke, om vi snakkede geografisk placering, men din dialekt var ligesom til stede hver eneste session :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/06-09 23:40 
Orv der er cheat codes i Prototype.
Man kan få en extra power ved navn "Body Surfing" ved at taste Right, Right, Left, Down, Up, Up, Up, Down i cheat menuen.
Meget sjovt at det ikke bare er noget så kedeligt som God Mode og Unlimited EP eller sådannoget.
CoreCoreSkrevet 13/06-09 00:15 
Wehner>
men din dialekt var ligesom til stede hver eneste session :)

Ahhh, det er dérfor de kalder dig Sherlock ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 13/06-09 18:58 
Jeg kampspillede Prototype i går, og er egentlig blevet ret glad for det. Jeg tror at fans af Crackdown vil elske det, fordi der er masser af "orbs" af fange. Der er heldigvis også noget for os andre, der kan lide sjove spil :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 13/06-09 19:19, rettet 13/06-09 19:25 
Jeg er også ret positivt stemt over for Prototype. Alle de ting jeg savner i inFAMOUS ser det ud til at jeg får her. Tempo, flow og omgivelser der tager skade. Her kan bilerne nemlig ikke holde til at man hopper på dem.

Det skal dog understreges, at jeg ser en STOR forskel på de to spil, så som tidligere nævnt (af en eller anden) er der RIGELIG plads til dem begge.

Men Prototype er bestemt ikke det flotteste spil jeg har set, og umiddelbart ser inFAMOUS alligevel flottere ud.

Det er i øvrigt Barry Pepper (Pvt. Jackson (sniperen) i Saving Private Ryan) der har lagt stemme til Prototypes Alex Mercher.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-09 20:28 
Core>
Det skal dog understreges, at jeg ser en STOR forskel på de to spil, så som tidligere nævnt (af en eller anden) er der RIGELIG plads til dem begge.

Det virker også som om at de ting der fungerer dårligt i Infamous fungerer meget bedre i Prototype og omvendt. Nærkamp er klart bedst i Prototype mens ranged er mest brugbart i Infamous.

Men Prototype er bestemt ikke det flotteste spil jeg har set, og umiddelbart ser inFAMOUS alligevel flottere ud.

Njah det er det altså for grumset til at kunne være :) Jeg synes at de friske farver i Prototype er langt mere spændende at kigge på. Frameraten (PS3) mener jeg også er lidt højere end i Infamous, men med en lille smule tearing når det bliver voldsomt.

Det er i øvrigt Barry Pepper (Pvt. Jackson (sniperen) i Saving Private Ryan) der har lagt stemme til Prototypes Alex Mercher.

Men det betyder ikke at voiceactingen er noget at råbe hurra for. Især hans kæreste er ret dårligt indtalt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/06-09 21:35 
Har kun nået at spille en lille time på Prototype i dag og syntes heller ikke det er spor kønt (indtil videre!).
Simple omgivelser og objekter, grimme textures og animationer er heller ikke noget at råbe hurra for. Men til gengæld sker der rigtigt meget (i forhold til Infamous), frameraten er høj og så er det ikke aliased. Tearing har jeg ikke observeret endnu :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-09 21:40 
Jeg opdagede også kun tearing når jeg fløj i høj fart henover hustagene.

Tearing plejer at pisse mig af som en i helvede men når det er så lidt som det nu er tilfældet her gør det mig ikke så meget. Det kan selvfølgelig være det bliver meget værre senere i spillet, men det tyder det nu ikke på.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/06-09 21:44 
Der skete meget i den smule jeg spillede og observerede ikke noget - kan være jeg ser noget når jeg vænner mig til kaoset på skærmen :)
nerosnerosSkrevet 13/06-09 21:48 
Hallo drenge! Hvordan er gameplayet? Skidt nu med alt det ydre ;D hehe
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 13/06-09 21:52 
Det eneste jeg tør kommentere på indtil videre :D
nerosnerosSkrevet 13/06-09 21:55, rettet 13/06-09 21:58 
Ok haha! Er det PS3 versionen i spiller? Jeg var ude at snuse lidt i Game butikkerne og var egentlig lidt tændt på Prototype, men Bioshock til PS3'en havde så flot et cover så jeg kom hjem med det istedet! Meget mærkeligt....?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-09 22:42 
Nja du valgte nok det bedste af spillene :) Bioshock er jeg i øvrigt ved at være lidt tændt på at spille igen. Så må vi se om det gør mere for mig denne gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 13/06-09 23:16 
Konsolkongen>
Nja du valgte nok det bedste af spillene :)

Hvad mener du med "nok"?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/06-09 23:41 
Jeg mener at Bioshock nok er bedre end Prototype. Men jeg er ikke sikker for jeg kørte selv hurtigt død i Bioshock da jeg havde det til 360 og synes det var noget overhyped crap ;p

Efter at have spillet demoen på PS3 har jeg dog fået lyst til at spille det igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/06-09 08:29 
@neros: Du har en underlig måde at købe spil på :)

Ikke at Bioshock er et dårlig valg...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/06-09 10:25 
neros er tilsyneladende "lowest common denominator" for reklamebranchen :-)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/06-09 10:54, rettet 14/06-09 10:55 
Det er noget reklame- og spilbranchen har vidst i mange år - et flashy cover sælger spil... Hvorfor skulle EA Sports ellers bruge millioner på at få Rooney, Henri og Ronaldino på forsiden af FIFA-spillene de sidste mange år...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 14/06-09 14:18, rettet 14/06-09 14:29 
Haha ja, men coveret er altså ret vigtigt IMO når man nu er samler ;-) Tilgengæld ville jeg aldrig røre et FIFA-spil eller for den sags skyld et PES-spil.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 14/06-09 14:22 
Så du kan faktisk ikke lide spil, men kun pæne covers? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 14/06-09 14:28 
Nej sådan forholder det sig heldigvis ikke ;-)
Bashful Neophyte
PalleJensenPalleJensenSkrevet 20/06-09 13:47, rettet 20/06-09 13:49 
Nu har jeg spillet både inFAMOUS og Prototype - dog mest inFAMOUS... Selv om jeg i starten var irriteret på inFAMOUS og bedst kunne lide Prototype, så er jeg faktisk mest underholdt at inFAMOUS nu.

Prototype bliver for hektisk for mig og selv om måden man kommer rundt i byen via hustagene på i Prototype, er langt mere flydende end i inFAMOUS, synes jeg faktisk at det er mere tilfredsstillende at hoppe rundt i tagene i inFAMOUS. Er dog stadig irriteret over, at fjenderne kan ramme en fra halvanden kilometers afstand og at de ser alt... Grrr...

Prototype var sjovt i starten, men efterhånden som man får flere egenskaber og fjenderne bliver flere, synes jeg det kammer lidt over.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 21/06-09 11:30, rettet 21/06-09 11:31 
Det med at fjenderne kan ramme en fra meget lang afstand var også noget jeg blev lidt irreteret over i inFAMOUS. Hvilket spil er sværest at spille? Det lyder lidt som om Prototype er lidt som Ninja Gaiden på speed ;-)
Bashful Neophyte
267 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig