X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Macbook hvilken?


Svar
RaGeRaGeSkrevet 05/01-09 07:56, rettet 05/01-09 08:00 
Jeg har set mig varm på den nye Macbook, hvor selve kabinettet er skåret ud i et stykke aluminium. Prisen er jo på de 9299,- for den lille model, men så faldt jeg sgu lige over denne her fra eplehuset.dk, hvor de tilbyder den forrige MacBook (med bedre specs) til kun 6990 kr., så er kommet i tvivl om dette ikke er et bedre tilbud, og selvom det er den lidt ældre model, synes jeg stadigvæk rigtigt godt om designet dog har jeg hørt, at kabinettet har tendens til at flække oO

Ville i vælge den nye fremfor denne her?

virker som en god deal..
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dRxLdRxLSkrevet 05/01-09 08:07 
Jeg ville ikke.
For det første kunne jeg aldrig finde på at købe en plastik mac igen.
For det andet går du så glip af multi-touch pegefeltet som har overrasket mig med hvor glad jeg er blevet for det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RaGeRaGeSkrevet 05/01-09 08:14, rettet 05/01-09 08:15 
Ja multi-touch virker som en rigtig nice feature :) Er det ikke os noget med, at de integrerede grafikkort fra nvidia i den nye macbook skulle være op til 5x hurtigere end Intels X3100 i den gamle, og derved gøre forskellen mellem Macbook/Pro knap så stor.

Tror jeg nupper den nye model, vil dog gerne lige læse folks meninger.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
nerosnerosSkrevet 05/01-09 08:20 
Jeg ville heller ikke! Gå efter den nyeste model. Jeg har hørt at der skulle have været en del problemer med den ældre model. Don't go for plastic!
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-09 08:27, rettet 05/01-09 08:28 
De fem der har mac på min kollegie-gang, har alle oplevet at deres plastic-macs er flækket nederst til højre på kabinettet. At Apple DK så har valgt ikke at hjælpe dem, men siger det er deres egen skyld, er desuden en varm fortaler for at investere i producentens "fantastiske" produkter.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RaGeRaGeSkrevet 05/01-09 08:31, rettet 05/01-09 08:51 
Du mener måske jeg burde spare pengene og købe mig en anden bærbar end macbook? Har hørt, at deres kundeservice ikke er så god mere som den har været.

Hvis jeg køber en, så ryger der bestemt en kasko-forsikring med i købet.

Men damn hvor jeg dog elsker designet på den nye, det får savlet til at rende i spandevis ^^ Nogle der har erfaringer med Vista på Macbook, vil man miste nogle features ved det og falder batteritiden, når man benytter et andet styresystem? Regner med at bruge Mac OS X, men det er jo rart at man kan vælge et alternativ.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
CronossCronossSkrevet 05/01-09 09:10 
Meh, der er nok ingen tvivl om at jeg har været mest tilfreds med min Macbook Pro, ud af de forskellige bærbare jeg har haft.

Men som de andre siger, så er Apples kundeservice ca. lig nul - alle mine venner der har haft den hvide Macbook, har oplevedet at kabinettet flækkede nederst til højre som tidligere nævnt. Det kostede dem så lige omkring 1500 kr. at få lavet...

Vista på en Macbook Pro var super lækkert og utroligt nemt at have med at gøre.
Så hvis du vil have en lækker og virkelig gennemført bærbar, er det sikkert et godt valg. Jeg ville bare vælge Macbook Pro, og så krydse fingre for at den ikke gik i stykker...
dRxLdRxLSkrevet 05/01-09 09:16 
RaGe>
Nogle der har erfaringer med Vista på Macbook, vil man miste nogle features ved det og falder batteritiden, når man benytter et andet styresystem?

Kommer an på hvor vigtig højreklik er for dig i Windows ;-) Har ikke prøvet maskinen med Vista, men da Apple giver dig de drivere du skal bruge, regner jeg med at det fungerer lige så problemfrit som windows XP.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/01-09 11:25 
Cronoss>
- alle mine venner der har haft den hvide Macbook, har oplevedet at kabinettet flækkede nederst til højre som tidligere nævnt.

Ja, det er altså lidt spøjst, for der er ingen problemer med den sorte macbook. Min har det fint, men min klassekammerats hvide macbooks er også knækket.

Men jeg er ikke så imponeret over Vista på macbook. Synes det kører noget trægt, og er lang tid om at starte op.
Det er en Core 2 Duo, så undrer mig lidt over at det ikke kører bedre.
Men man kan jo bare køre XP, jeg har alligevel ikke brug for Vista.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 06/01-09 11:28 
dRxL>
Kommer an på hvor vigtig højreklik er for dig i Windows ;-) Har ikke prøvet maskinen med Vista, men da Apple giver dig de drivere du skal bruge, regner jeg med at det fungerer lige så problemfrit som windows XP.

Hvad skulle problemet være med højreklik? Hold 2 fingre på og tryk på knappen, er altså ikke så besværligt ;-)
Dog virker scroll funktionen bestemt ikke lige så godt og flydende som i osx.

Har hørt fra flere at Apple's drivere ikke er de bedste. Selv fra folk som sidder og laver service macbooks.
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 06/01-09 15:41, rettet 06/01-09 15:42 
RaGe>
Du mener måske jeg burde spare pengene og købe mig en anden bærbar end macbook? Har hørt, at deres kundeservice ikke er så god mere som den har været.

Jeg mener bestemt ikke at du skal holde dig fra en Mac, hvis det er det du har bestemt dig for. For mange brugere er det klart det bedste valg. OSX er et lækkert styresystem, og i de fleste tilfælde langt bedre end konkurrentens når vi snakker brugervenlighed, og design.

Jeg ville blot gøre dig opmærksom på Apples dårlige service, og at byggekvaliteten på den sidste generation af macs er elendig.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
la0sla0sSkrevet 06/01-09 16:03 
Jeg har oplevet at mit flækkede, og det var der ingen problemer med, ligesom jeg også ordnede det for en kammerat i telefonen da han havde oplevet det samme.. generelt har mine oplevelser med deres support været rigtig fin.

Eksempelvis fik en kammerat også nyt batteri i da han skulle have fikset noget, fordi han nævnte at det var lidt sløvt.
Hvad sker der?
IqonIqonSkrevet 06/01-09 17:49 
Min lillebror fik også sin Macbook fikset ganske gratis og uden problemer, da den flækkede. Min mors Macbook har netop gjort det samme, og jeg regner da med at også hun kan få den lavet lige så nemt.

Det er selvfølgelig alt for ringe og uacceptabelt at det sker for så mange Macbooks (men maskinen er dog trods alt stadig brugbar, der er jo ingen røde ringe), men mine egne og bekendtes oplevelser med Apples kundeservice har været ganske gode.

Jeg kunne heller aldrig finde på at skifte tilbage til en Mac i plastic-skal, dertil holder jeg for meget af min fine Macbook Pro :)
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
jaesjaesSkrevet 07/01-09 02:45, rettet 07/01-09 02:52 
Rage: Evt. kan du købe den nye Macbook for cirka 8000 kr. med porto, hvis du køber fra England. Men Pundet er steget en del, og muligvis fortsætter det lidt endnu, så du skal nok skynde dig :)

Warehouseexpress.com er vist blandt de gode og billige steder at handle fra, men sammenlign hellere med et eller to andre steder.

EDIT: Ja, ok der er jo lige det med dansk tastatur, det er lidt sent nu :) Men måske kommer der et kit med danske taster, men det er nok lidt risky at satse på...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig