X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets spil på Gametrailers.com


Svar
nerosnerosSkrevet 02/01-09 10:09 
Hmmm Tjaaah :-/

Flashing Lights!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/01-09 10:47 
Besynderligt valg, når man ser på samtlige andre nominerede spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/01-09 11:05 
Jah jeg blev også lidt overrasket, men når man tænker over det så fik det spil sindsyge gode anmeldelser over alt..?
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/01-09 11:09 
Ja, jeg er nu meget enig i valget. Men det er jo et spil der deler vandene. Det er på min top tre for 2008, så...

I kan i øvrigt se hvad vi har udvalgt som årets spil på G-TV en af de nærmeste dage (og efterfølgende lægger jeg indslaget på sitet)
ComradeComradeSkrevet 02/01-09 11:44 
Det er fair nok at det er blevet årets spil, men at det samtidig også er kåret til både 360 og PS3 GOTY er lidt tyndt synes jeg.. Der burde man kun nominere eksklusive titler, og her mener jeg da begge platforme har gode kandidater.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SumezSumezSkrevet 02/01-09 11:49 
neros>
Jah jeg blev også lidt overrasket, men når man tænker over det så fik det spil sindsyge gode anmeldelser over alt..?

Det forstår jeg så heller ikke :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 02/01-09 11:50 
Comrade>
Det er fair nok at det er blevet årets spil, men at det samtidig også er kåret til både 360 og PS3 GOTY er lidt tyndt synes jeg.. Der burde man kun nominere eksklusive titler, og her mener jeg da begge platforme har gode kandidater.

De kategorier er slet ikke logiske til at starte med. Både X360 og PS3 byder på stort set samme slags spil, og hvad der er eksklusivt handler mere om penge og tilfældigheder, end noget der er relevant for spilleren af spillene.
Kun Wii kunne til nøds retfærdiggøres sin egen "GOTY-kategori"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/01-09 12:06, rettet 02/01-09 12:07 
GTA4 er nok nr. 2 som årets spil for mig. Bedste GTA spil i serien og løfter historie, karakterer og gameplay op på et nyt niveau men føles stadig som GTA. Det fangede mig vildt meget og har brugt alt for mange timer på det :)

Eurogamer har også været igang med deres årlige top 50...

Her er deres top 10
SumezSumezSkrevet 02/01-09 12:12, rettet 02/01-09 12:13 
Beano>
Bedste GTA spil i serien og løfter historie, karakterer og gameplay op på et nyt niveau men føles stadig som GTA.

Så langt er jeg også enig, men det med at spillet gør alle delene perfekt forstår jeg ikke, jeg synes faktisk at det om noget er spillets svaghed, at hver eneste delelement virker fladt og ligegyldigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/01-09 12:14 
Perfekt.. hvor skriver jeg det?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/01-09 12:50 
Undskyld mig - er I overraskede over at GTA er blevet valgt til årets spil???
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
nerosnerosSkrevet 02/01-09 13:04 
Nej ikke som sådan da folk jo er elle vilde med det, men jeg er så ikke enig i at spillet er så utrolig godt. Jeg var ved at kede mig selv ihjel med den titel :-(
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 02/01-09 13:04 
Beano>
Perfekt.. hvor skriver jeg det?

Det er GT, der siger det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 02/01-09 13:19 
Jeg kan sagtens forstå det. Det er et daaarjligt spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/01-09 13:27 
Sumez>
Det er GT, der siger det.

Åh på den måde ;)
ChronoChronoSkrevet 02/01-09 13:37 
Kan man se listen uden at se filmen?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 02/01-09 17:13 
Jeg er også enig med GT må jeg sige, dog er det close-up med MGS 4
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
nerosnerosSkrevet 02/01-09 19:13 
MGS4 har været nomineret i mange kategorier, men har egentlig ikke vundet noget så vidt jeg husker og det finder jeg mærkeligt?
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/01-09 19:25, rettet 02/01-09 19:48 
Må indrømme jeg ville have svært ved at presse GTA4 ind i en personlig top5 for 08, spillet er jo gentagelse efter gentagelse og historien er ikke god nok til at man kan holde focus med alle de gentagelser.

Men det er vel det spil der har størst appeal til den almindelige gamer, og derfor vinder den.

neros>
MGS4 har været nomineret i mange kategorier, men har egentlig ikke vundet noget så vidt jeg husker og det finder jeg mærkeligt?

Det blev game of the year på gamespot.

video review: http://www.gamespot.com/best-of/game-of-the-year/index.html?tag=topslot;thumb;1

Og jeg kan kun erlærer mig 100% enig. Som en anmelder sagde "this is the game that people will remember" hvilket ikke kan siges meget bedre hvorfor det er GOTW08. Synes generelt de har ret i det meste. På trods af der har været rigtig mange gode spil i år så er MGS4 nok det eneste jeg vil huske og minde om 5 år.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/01-09 19:48 
Valkyria Chronicles skulle have vundet i ALLE kategorier... Også årets DS spil!

Ej... GTAIV er forståeligt. Jeg syntes selv at det slog benene væk under mig da det udkom. Det var lang tid siden jeg havde spillet et spil der var så detaljeret og med så meget indhold på det tidspunkt.
Nu er spillets glans falmet lidt med tiden men jeg mener stadig at det er et solidt spil og jeg kan godt se den brede appeal for alle gamere i det.

Men jeg syntes stadig Valkyria Chronicles skulle have vundet det hele ;3
CoreCoreSkrevet 02/01-09 21:11 
Darkbeat>
og med så meget indhold på det tidspunkt.

Det kan jeg ikke forstå at folk bliver ved at slå på, da GTAIV jo rent faktisk har mindre indhold en San Andreas havde.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 02/01-09 21:48 
Måske i størrelse af område men ikke i detaljegraden. GTA4 føltes lange mere ægte og livligt.
nerosnerosSkrevet 02/01-09 22:43, rettet 02/01-09 22:44 
Azzkikr>
Det blev game of the year på gamespot.

Ok så er jeg mere rolig igen. Jeg synes det ville være synd hvis det ikke vandt noget fordi det jo måske er sidste gang vi ser Snake, og det er vist på tide jeg får fingeren ud og køber det.

Med hensyn til GTAIV så er jeg helt enig i at det er et inormt flot spil. Jeg får nogle gange lyst til at spille det igen, men så kommer jeg til at tænke på hvor meget jeg kedede mig undervejs, og sådan havde jeg det faktisk også med Fallout 3. Openworld skulle egenligt være noget man ville tage imod med kyshånd som gamer idag, men hvorfor det bare ikke vil hæfte sig på mit spilhumør er mig lidt en gåde?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 02/01-09 23:50, rettet 03/01-09 00:06 
neros>
Openworld skulle egenligt være noget man ville tage imod med kyshånd som gamer idag, men hvorfor det bare ikke vil hæfte sig på mit spilhumør er mig lidt en gåde?

Det kan selvfølgelig lade sig gøre, men det er jo svært som udvikler at give en fokuseret og medrivende oplevelse i en stor og "fri" spilverden fordi, der er så mange faktorer at tage hensyn til. Jeg har ikke spillet Fallout 3, men synes de 10 timer, jeg indtil videre har lagt i GTAIV har været søvndyssende både mht. historie og gameplay. Personerne holder live i oplevelsen, men der skal snart ske noget, ellers bliver det solgt :)

EDIT: Må lige præcisere; historien er helt fin, men den har været dårligt pacet indtil videre.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/01-09 03:58 
@Core.

Jeg mente i forhold til hvad vi ellers har set i denne her "næste generation" af spil.

Rigtig mange af de titler der har været siden det dér next-gen boom som f.eks. Kameo, Perfect Dark Zero, Gears of War, Assassins Creed, Lair osv har alt sammen været spil der ikke har kunne overraske ved at have den samme mængde substans som spil i PS2 generationen har haft. 2008 har været året hvor jeg syntes at vi endelig har fået spil med meget mere fylde og ikke kun et flot ydre.
CoreCoreSkrevet 03/01-09 12:16, rettet 03/01-09 12:25 
Egentlig syntes jeg ikke at den tendens behøver at være noget dårligt.

Jeg er med på at folk er glade for "free-roaming" i mange spil, og jeg var selv vildt begejstret for det tidligere, men nu syntes jeg at det har taget overhånd. "Free-roaming" proppes efterhånden ned i alle genrer, og jeg selv syntes ikke at det er alle steder at det fungerer ligegodt. Jeg hader det i Burnout: Paradise, og det er en af de bærende grunde til at jeg knap nok har spillet det. Andre gange kan jeg leve med det, fordi at nogle heldigvis har smidt en "fast-travel"-funktion ind i spillene (Assassins Creed, Oblivion m.m.), men generelt set er jeg ved at være træt af at rende hvileløst rundt i kæmpe områder for at aktivere missioner der hele tiden dukker op i den modsatte ende af spilverdenen, end den man står i (Saints Row 2).

Jeg syntes ikke at GTAIV er dårligt, men for mig selv var det lidt af en skuffelse, og selv med al den objektivitet jeg har i hele min krop, er det NO WAY NEAR årets spil.

Jeg mener dog heler ikke at MGS4 kan kaldes for GOTY. Jeg selv elsker det, og syntes at det er fantastisk, men det er i al for høj grad et niche-spil, der henvender sig til allerede eksisterende fans. Jeg tror ikke at nye spillere, får samme store oplevelse ud af det, selvom de selvfølgelig stadig ville kunne nyde et lækkert spil.

Beano>
Måske i størrelse af område men ikke i detaljegraden.

Da også i indhold. Fra San Andreas til GTAIV slagtede man bl.a. det udvidet nærkampsystem, en hel del af aktiviteterne, co-op-delen (på samme konsol), tanks, jagerfly, bil-pimperiet, bandekrigene, grafitti-skriverierne og muligheden for at ændre sin hovedpersons udseende (jeg er SÅ træt af at rende rundt og ligne en ubarberet, stiv polak i GTAIV).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 03/01-09 13:23 
Til gengæld er der tilføjet comedy sekvenser, dart, pool, billard og internet.

Jeg synes den væsentligste positive forskel på SA og IV er at byen nu ikke bare indeholder de samme 5 personmodeller klonet igen og igen.
Det gør oplevelsen meget mere troværdig.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 03/01-09 13:29, rettet 03/01-09 13:33 
Core>
Da også i indhold.

Syntes jeg stadig ikke. GTA4 føltes langt mere livligt og ægte og ikke så tomt som tidlige spil - specielt SA føles kedeligt. Er ihvertfald glad for de skar ned på omfanget og gimmicks og i stedet gik mere i dejalje med 4'eren.


SeventhSun>
Til gengæld er der tilføjet comedy sekvenser, dart, pool, billard og internet.

Og ikke at forglemme en fortræffeligt shooter del der for en gang skyld virker og ikke bare er i vejen :)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 03/01-09 17:30 
Core>
... men generelt set er jeg ved at være træt af at rende hvileløst rundt i kæmpe områder for at aktivere missioner der hele tiden dukker op i den modsatte ende af spilverdenen, end den man står i (Saints Row 2).

Øh, man kan da fasttravel med taxi lige så godt i Saints Row 2, som du kan i GTA4 og lign.
HeroldHeroldSkrevet 03/01-09 19:11 
Arh, helt lige så godt er det ikke - men det er der, det er rigtigt nok :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CoreCoreSkrevet 03/01-09 19:19, rettet 03/01-09 19:31 
What he said...

Langt fra ligeså godt, og så skal man bare til at rende rundt og lede efter og indhente taxier. Ikke rigtig sammenligneligt, men rigtig nok et forsøg på alternativ "fast-travel".

SeventhSun>
Til gengæld er der tilføjet comedy sekvenser, dart, pool, billard og internet.

Nogle af dem var der til dels også i San Andreas, og selvom der er et par tilføjelser i GTAIV, er der stadig færre muligheder i det store hele end der var i SA.

Beano>
Er ihvertfald glad for de skar ned på omfanget og gimmicks og i stedet gik mere i detalje med 4'eren.

Det er rigtig nok ikke al indhold der var lige godt i SA, men der var stadig mere af det.

Variationen i hele spillets verden var da også langt større. Jeg elskede man kunne blæse fra centrum og ud over stepperne, ud af motorvejen og igennem landsbyer, skove og bjergområder.

Generelt set syntes jeg egentlig også selv at både dart, pool og netcafé var ligegyldige gimmicks i 4'eren, og jeg var kun omkring dem i det omfang spillet ligefrem krævede af mig. Mens jeg aldrig har fattet hvorfor SA's ellers udmærket nærkampsystem er blevet skiftet ud, med et næsten ikke eksisterende nærkampsystem og nogle kvalmende ringe counterangreb.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/01-09 18:26 
Så kom G-TVs "Årets Spil" op. Flere af jer er sikkert vildt uenige, men sån er det. Indslaget kan ses på kanalen fra i aften eller via linket

Det er altså vores favoritter :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 18:59 
Sikkert bare et Linux problem, men videoplayeren virker ikke her :) Bruger Firefox.
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/01-09 19:05 
Uuurgh, ja... du skal bruge Quicktime. Jeg arbejder på at få den erstattet med en flash-player... det er ikke så nemt som man skulle tro :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 19:27 
Det forklarer jo en hel del. Troede slet ikke quicktime blev brugt mere...? Håber på en flash udgave istedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 08/01-09 20:01, rettet 08/01-09 20:12 
King Chaos>
Så kom G-TVs "Årets Spil" op. Flere af jer er sikkert vildt uenige, men sån er det. Indslaget kan ses på kanalen fra i aften eller via linket

Jeg er bestemt ikke helt enig i nogle af de spil i har valgt, men synes det er rigtig fedt med en ny dansk spille-site. Tillykke med det :-)

Modigt at vælge Braid ind på en 3 plads hos X360!
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 08/01-09 20:21 
Quicktime ikke brugt mere? Er du overhovedet på andre sites end PlayRight? :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 08/01-09 20:32 
Jeg kan heller ikke se den slags...

Flowplayer er god hvis du skal have en flashplayer på dit site: http://flowplayer.org
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 08/01-09 20:41 
Nåh, jeg downloadede jeres indslag her:
http://www.g-tv.dk/images/stories/videos/Best%20of%202008.mp4

Indtil videre er jeg skuffet over at The World Ends With You ikke er på top 5 over håndholdte spil :!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 21:01 
Jeg fik downloaded klippet vha. Chronos link. Der er kun problemer når det skal streame i browseren, det virker fint i VLC nu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 21:37, rettet 08/01-09 21:43 
Jeg var heller ikke enig med ret meget af det. Synes det var lidt kedeligt at se de gamle officielle trailers istedet for noget nyt der fokuserede mere på gameplayet.

Jeg forstod heller ikke helt opdelingen af multiplatformtitler. Er Fifa bedre på PS3 end det er på 360'eren? Eller er det fordi PS3'en manglede flere gode titler i år at den kom med? Iså fald burde GTA4 vel også være på PS3 listen når den nu lå nummer et på 360?

Ordet "perfekt" blev også brugt om onlinedelen i Mario Kart Wii hvilket jeg synes var lidt spøjst da jeg har hørt mange negative ting om den. Men det er nu bagateller :)

Ellers en udmærket præsentation af jeres meninger om årets spil, hvor forkert den så end måtte være ;)
Jeg ville nu helst ha' foretrukket en top 20 for alle formater. Så multiplatform titlerne også havde passet bedre ind. IMO naturligvis :)

EDIT: Jeg går ud fra at det kommer til at forløbe lidt anderledes næste år da i vel først lige er kommet i gang med G-TV?
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 08/01-09 22:08 
Ja, det var jo første gang... og noget som nogen kloge hoveder fandt på lige inden jul. Jeg havde faktisk droppet at lave det i år, men hva faen. Ja, set i bakspejlet skulle vi nok ha lavet en samlet top 10, 20 eller 25. Det blev hurtigt noget rod. F.eks. mener jeg at mange spil er stort set identiske på tværs af platforme.

Mht. Mario Kart mener jeg faktisk at det kører rigtig rigtig godt online. Jeg har ikke oplevet problemer og dem jeg har spillet med heller ej. Nintendos online service sutter til gengæld.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/01-09 22:41 
Jeg har ingen erfaringer personligt. Men jeg grinte lidt fordi jeg har hørt en del galde fra en af mine venner over det :)

Overvej at smide et direkte download link ved alle videoer, så kan jeg i hvert fald være med fremover på den måde :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 09/01-09 06:18 
Konsolkongen>
Overvej at smide et direkte download link ved alle videoer, så kan jeg i hvert fald være med fremover på den måde :D

God ide!
SumezSumezSkrevet 09/01-09 08:14 
Herold>
Quicktime ikke brugt mere? Er du overhovedet på andre sites end PlayRight? :D

Det er da meget få websites, der bruger Quicktime til visning af video i forhold til førhen, næsten alle er gået over til flash video, der er nemt for begge parter, og iøvrigt tillader dig at lave dig eget kontrol-interface. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 09/01-09 08:20 
Jeres side fik min browser til at låse, og da den bare blev ved med at æde RAM, stoppede jeg den ved 300MB. En stemme herfra på Flash-afspiller også!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 09/01-09 09:15 
Konsolkongen>
Jeg var heller ikke enig med ret meget af det. Synes det var lidt kedeligt at se de gamle officielle trailers istedet for noget nyt der fokuserede mere på gameplayet.

Jeg forstod heller ikke helt opdelingen af multiplatformtitler. Er Fifa bedre på PS3 end det er på 360'eren? Eller er det fordi PS3'en manglede flere gode titler i år at den kom med? Iså fald burde GTA4 vel også være på PS3 listen når den nu lå nummer et på 360?

Helt enig. Det forstod jeg heller ikke med hensyn til den opdeling?
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig