X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2008


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-09 22:22 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2008 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit ... Se hele indlægget
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Svar
DarkenDarkenSkrevet 31/01-09 22:03, rettet 31/01-09 22:04 
NuckingBigFuts>
spillet der slog GTA 4 ud, ska ik vinde

Bare lidt forkert når folk stemmer sådan =(

(altså at man stemmer på et spil fordi man ikke kan lide det andet)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
HeroldHeroldSkrevet 31/01-09 22:34 
Motivationen er vel ligegyldig. Hvis han ikke mente at spillet fortjente at være nummer 1 over det andet, ville han vel stemme anderledes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 31/01-09 22:45, rettet 31/01-09 23:06 
Det vigtigste ved sådan en afstemning på et forum som dette er vel ikke hvilken placering de enkelte ender på, men at processen åbner op for en masse diskussion?

/Hippie

I øvrigt var årets spil for mig nok Super Street Fighter II HD Remix, bedømt ud fra hvor glad jeg er i låget mens jeg spiller det. En af grundene til at det er så godt, er dets netkode der stort set er lag-fri. Noget jeg for et halvt års tid siden ikke ville have troet var muligt. Eminent!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 31/01-09 22:51 
Gode gamle Street Fighter II :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 31/01-09 23:23 
Ja så er der jo ingen tvivl - Fallout 3 bliver årets spil! Hvis min stemme kan afgøre det da :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 31/01-09 23:40 
Det er sjovt med GTA og MGS. Den måde de fortæller historier på er meget forskellige, og begge metoder har det enten med at pisse folk af eller gøre dem klovneglade. MGS har uendelige cut-scenes, og i GTA skal man lave en uendelig række opgaver før, historien rykker videre. MGS hylder det filmiske, hvor GTA hylder en følelse af at leve i spilverdenen i realtid.

På et eller andet plan er begge fremgangsmåder vel ikke specielt gode i spilsammenhæng. Men da der naturligvis ikke er en opskrift for god historiefortælling, kan begge metoder omvendt ses som gode, fordi de er ret kompromisløse i deres tilgang til narrativitet.
WehnerWehnerSkrevet 31/01-09 23:47 
Eller ringe fordi de er det?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 31/01-09 23:59, rettet 01/02-09 00:03 
Det mener jeg bestemt ikke. Mange ting er da som regel bedre, hvis der er undgået for mange kompromisser. Om vi så taler underholdning, kunst, design eller noget fjerde. Det kan godt være, at en mere eller mindre kompromisløs fremgangsmåde smager bittert i nogle folks munde, men til gengæld står oplevelsen så meget stærkere for de personer, som godt kan lide håndteringen af visionen bag.

Men som sagt kan det give nogle problemer i spilsammenhæng. Men det gør vel ikke metoderne ringe, bare alternative. Hvis alle spil fortalte historier som GTA og MGS, kan vi tale om problemer for spilmediet :)
WehnerWehnerSkrevet 01/02-09 00:13 
jaes>
Det kan godt være, at en mere eller mindre kompromisløs fremgangsmåde smager bittert i nogle folks munde, men til gengæld står oplevelsen så meget stærkere for de personer, som godt kan lide håndteringen af visionen bag.

Det er godt formuleret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KamekKamekSkrevet 01/02-09 05:31 
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/02-09 15:41 
Jeg kunne bedst lide historien i Metal Gear Solid 4 så det bliver mit valg.
HankyHankySkrevet 01/02-09 16:51 
:(
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 02/02-09 08:37, rettet 02/02-09 08:37 
Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig at F3 kan måle sig med MGS4, men når jeg ikke har spillet det (MGS4 altså), tør jeg ikke drage konklusionen, og melder pas igen :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 02/02-09 08:51 
Jeg bliver overrasket hvis det er MGS4 som vinder.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 02/02-09 09:46 
Det gør jeg egentlig ikke :D Fallout 3 er godt, men det har på ingen måde den samme hujende skare af aber til at stemme på sig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 02/02-09 09:47 
Jeg ved virkelig ikke hvor du får dine facts fra.
GTA4 og Fallout 3 er da om noget de spil fra 2008, der har den største mændge hujende aber! Når MGS4 ikke har flere, tror jeg dog kun det skyldes at der ikke er nogen mennesker, der har en PS3. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/02-09 09:50, rettet 02/02-09 09:51 
Ja, man skal bare sige "Oblivion with guns" for at se trætoppene blive levende og høre brøl :)

Mens vi venter på resultatet...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 02/02-09 09:52 
Ligesom man bare skal sige "uendelige cutscenes" - så er der lavtgående PS3 folk i luften... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 02/02-09 09:58, rettet 02/02-09 09:59 
Nemli - men jeg har vist aldrig påstået Fallout 3 var Oblivion med guns - og slet ikke i hver anden post om spillet. Så fej for din egen dør først.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/02-09 10:35 
Yay, en finale med to spil jeg slet ikke gider spille og hvor jeg ikke engang har mere sympati for den ene frem for den anden. Det må blive blankt fra mig.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
HeroldHeroldSkrevet 02/02-09 10:52 
Sumez>
Jeg ved virkelig ikke hvor du får dine facts fra.
GTA4 og Fallout 3 er da om noget de spil fra 2008, der har den største mændge hujende aber! Når MGS4 ikke har flere, tror jeg dog kun det skyldes at der ikke er nogen mennesker, der har en PS3. :P

Ja, det har du ret i, men nu er det vel Fallout 3 og MGS4 der er oppe mod hinanden? :P

Anywho, så mindes jeg dog stadig kun at have set hujen for MGS4 frem for GTAIV her i denne tråd, så jeg har svært ved at drage andre konklusioner i dette forum :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/02-09 10:58 
Hvis vi isolerer os til denne tråd, så har du ret :)
GreaseballGreaseballSkrevet 02/02-09 12:15 
Sumez>
Når MGS4 ikke har flere, tror jeg dog kun det skyldes at der ikke er nogen mennesker, der har en PS3. :P

Hvilke hænger sammen med det lidt lave salgstal MGS4 fik. Gad vide hvordan det var gået hvis de var gået multiformat med denne title som mange andre gør idag. All in the name of profit XD
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 02/02-09 13:05 
Jeg kan kun se noget positivt i at langt de fleste spil går multiplatfrom den dag i dag...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
DarkenDarkenSkrevet 02/02-09 13:45 
ja hvis de bare formår at lave ordenlige ports ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
GreaseballGreaseballSkrevet 02/02-09 14:15 
Ja, men det er da heldigvis ikke så slemt som dengang med PS og Saturn.. eller Dreamcast'en der fik ports af PS spil bare i high-res. Men nu er det mest Wii udgaverne der lider mest under det syns jeg. Med få tilfælde.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-09 14:17 
Herold>
Anywho, så mindes jeg dog stadig kun at have set hujen for MGS4 frem for GTAIV her i denne tråd, så jeg har svært ved at drage andre konklusioner i dette forum :P

Så vidt jeg husker har der været langt mere hype over GTA4 end MGS4 her på P:R.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 02/02-09 14:53 
Og du husker sikkert rigtigt, men det har intet med mit indlæg at gøre :D

Hype er nu heller ikke lig med hujen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-09 15:11, rettet 02/02-09 15:12 
Nej men grunden til at folk hujer over MGS4 er fordi det leverede, mens dem der hypede GTA er blevet trætte af det med tiden og nu har de ikke noget at huje over ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 02/02-09 15:35 
Jeg kiggede lige på vinderbilledet fra sidste år, og det er meget svært at se hvilke spil der blev slået ud i første runde. Hvis man laver et lignende billede i år, kunne man så ikke forskyde hvert andet billede i første række vertikalt, så man får mere horisontal plads at vise hvert enkelt billede på?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
GreaseballGreaseballSkrevet 02/02-09 15:58 
Konsolkongen>
Nej men grunden til at folk hujer over MGS4 er fordi det leverede, mens dem der hypede GTA er blevet trætte af det med tiden og nu har de ikke noget at huje over ;)

Ikke enig :p Der er mange der finder sjov i GTA's spil og sikker lige så mange der glæder sig til de nye downloads.
At du ikke kan lide det har de fleste vist fattet XD Men det har du også ret til.
HeroldHeroldSkrevet 02/02-09 17:38 
Konsolkongen>
Nej men grunden til at folk hujer over MGS4 er fordi det leverede, mens dem der hypede GTA er blevet trætte af det med tiden og nu har de ikke noget at huje over ;)

Det er selvfølgelig en teori, som godt kunne diskuteres til hudløshed. :P Jeg synes bare at visse udsagn i tråden taler for sig selv. ;) Selvfølgelig leverede MGS4, men der er begejstring og så er der hujen. :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 02/02-09 18:23 
what the hell er hujen hvis det ikke er hype eller begejstring?
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/02-09 19:05 
Får vi snart en afgørelse?
tmliljatmliljaSkrevet 02/02-09 19:57 
Nej, vi skal lige ind i starten af marts, før afstemningen slutter... ;)
RJKRJKSkrevet 02/02-09 20:22 
Måske er der lige nogen der stadig ikke har nået at stemme på det spil der burde vinde... ;) Nej, vi lukker afstemningen i aften.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/02-09 20:40 
Ja, lyt nu til manden og giv et sidste stort skub til Fallout 3 :p
(...)
The DaneThe DaneSkrevet 02/02-09 21:24 
RJK>
Måske er der lige nogen der stadig ikke har nået at stemme på det spil der burde vinde... ;) Nej, vi lukker afstemningen i aften.

ahaa altså en fair afstemning som på diplomatisk vis kan blive skubbet i den rigtige retning :p
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
nerosnerosSkrevet 02/02-09 21:43 
Jeg venter i spændning ;D
Bashful Neophyte
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig