X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2008


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-09 22:22 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2008 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit ... Se hele indlægget
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-09 20:48 
Ja du kan da ikke brokke dig over resultatet når du ikke selv har gidet at stemme... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/01-09 21:02 
Det eneste der er til at regne med i sidste ende er finalen. Man kan jo ikke bruge sekundære placeringer til en skid i en KO-turnering, så giv mig en god grund til at skulle stemme før finalen.
Og desuden brokkede jeg mig ikke, jeg kaldte det sørgeligt :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-09 21:06, rettet 29/01-09 21:06 
De spil der nu kommer i finalen kommer dertil fordi de bliver stemt på. Hvis du ser et spil som du gerne så kommer dertil er det da bare med at stemme.
Spiller nu: Phantasy Star IV
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/01-09 21:15 
Uhu hu... den er svær... fede spil begge to. Det blir LBP!
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/01-09 21:54 
Konsolkongen>
De spil der nu kommer i finalen kommer dertil fordi de bliver stemt på. Hvis du ser et spil som du gerne så kommer dertil er det da bare med at stemme.

Jeg ville sige præcis som dig havde det drejet sig om et folketingsvalg, men her virker det lettere omsonst.
Når du bliver så overrasket over, at kun eksklusive PS3 titler er kommer så lang lyder det ikke som om seedningen har betydet ret meget for din opfattelse af spændingen i hele KO-konceptet. Det er nok der jeg stejler, og mener det hele er lettere ligegyldigt. På den her måde ender jeg med at skulle vælge mellem to onder.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 29/01-09 22:02 
Det ville være lettere hvis alle bare gjorde som jeg sagde istedet :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-09 22:05 
Det er selvfølgelig nemt at være bagklog nu og sige at netop disse spil var dem der ville komme så langt. Men resultaterne i flere runder viser jo at nogle af den lå meget lige, så det kunne ha' gået begge veje for flere af dem.

At Valkyria Chronicles og Mirrors Edge kom så langt som de gjorde havde jeg ikke set. Omvendt havde jeg naturligvis regnet med at GTA4, F3 og MGS4 ville ende i toppen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/01-09 22:30 
Fallout 3 er overvurderet og skuffende, men stadig pissegodt.
LBP er også pissegodt, men ved siden af al legetøjet og community-delen er der blot tale om en middelmådig (nærmest under middel) platformer.

Det må blive Fallout 3 her :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 29/01-09 22:35, rettet 29/01-09 22:35 
Konsolkongen>
At Valkyria Chronicles og Mirrors Edge kom så langt som de gjorde havde jeg ikke set. Omvendt havde jeg naturligvis regnet med at GTA4, F3 og MGS4 ville ende i toppen.

Og uden seedning kunne man jo snildt lave en turnering der i sidste ende ville få samme udfald som denne, men med helt andre og ligeså ubrugelige sekundære placringer, derfor kan jeg ikke tillægge ret meget andet end finalen særlig værdi.
Jeg har ikke meget mere at sige andet end GO LBP ATW FTW! :p
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/01-09 22:48 
Kristensen>
Og uden seedning kunne man jo snildt lave en turnering der i sidste ende ville få samme udfald som denne...

Sagtens :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/01-09 00:53, rettet 30/01-09 00:53 
Hanky>
Hvis LBP er overvurderet, er Fallout 3 det da i hvert fald også?

Det er jeg selvfølgelig ikke enig i :)

Min pointe var måske ikke så meget den, at spillet er overvurderet, men nærmere at det ikke var den kæmpe blockbuster, Sony har markedsført det som. Misforstå mig ikke; Jeg synes vældigt godt om Little Big Planet, men det er ikke meget mere end en hyggelig titel med nogle gode muligheder for bruger-genereret indhold. Det er i mine øjne bare ikke nok til at blive valgt som årets spil.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 30/01-09 09:33 
Men hvad har salgstal så med sagen at gøre?

Spilkvalitet og innovation hænger desværre alt for sjældent sammen med salgstal. Som forbrugere er det heldigvis ikke salgstal vi skal dømme spillene på, de må vi lade publishers om ;)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/01-09 13:49 
Blockbuster var måske det forkerte ord at bruge...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 30/01-09 13:54, rettet 30/01-09 14:02 
Åh på den måde... Jeg er selvfølgeligt er ikke enig (smag og behag, osv.), men det giver mening ;D

Spillet har ikke solgt som det burde og troede det var det du refererede til.
RJKRJKSkrevet 30/01-09 19:05 
Og det blev Fallout 3 til finalen med 59%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 30/01-09 19:10 
yes! håbed på det blev MGS 4 eller Fallout / GTA4. så er jeg glad :D
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
ChronoChronoSkrevet 30/01-09 19:21 
Yay, en semifinale med to spil jeg slet ikke gider spille og hvor jeg ikke engang har mere sympati for den ene frem for den anden. Det må blive blankt fra mig.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-09 19:38 
MGS4 GOOOO!!
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 30/01-09 19:44 
Chrono>
Yay, en semifinale med to spil jeg slet ikke gider spille og hvor jeg ikke engang har mere sympati for den ene frem for den anden. Det må blive blankt fra mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KamekKamekSkrevet 30/01-09 20:09 
Metal Gear!
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/01-09 20:12 
Det må blive Metal Gear.
IqonIqonSkrevet 30/01-09 20:52 
Tough call, men det må blive MGS4. Det er det af de to spil der stadig står klarest i min erindring bl.a. pga. nogle helt fantastiske sekvenser, som jeg aldrig har set lignende i noget andet spil.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 30/01-09 21:17 
jeg kan virkelig godt li begge spil, er dog kun 40% igennem MGS, er kommet ildt fra det desværre, hvorimod GTA 4 kørte bare derud af og jeg direkte glæded mig ekstremt til at komme hjem efter arbejd og fortsætte med at game, fed fortælling i GTA. GTA it is!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
BeanoBeanoSkrevet 30/01-09 22:18 
LBP ude?!!?... bah humbug... snyd... fun-haters!!... recount!!! :)

Nå men svær en den næste - begge super gode opfølgere efter min mening men har brugt mest tid på GTA4 og mere kød på den selvom MG universet er mere interessant. Så stemme til GTA4 herfra :D
King ChaosKing ChaosSkrevet 30/01-09 22:55 
GTA
HankyHankySkrevet 30/01-09 23:02 
Kolera eller pest - jeg stemmer ikke :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 30/01-09 23:17 
Grå stær / svejser øjne den kommentar overses!.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
HankyHankySkrevet 30/01-09 23:21 
;)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
tmliljatmliljaSkrevet 30/01-09 23:28 
GTA! (Årets spil)

Hvis GTA ryger ud her, lover jeg, at jeg ikke stemmer i finalen.

MGS mod Fallout er ikke som "pest eller kolera" - det er MEGET værre... ;)
GreaseballGreaseballSkrevet 30/01-09 23:28 
GTA4 igen.
MGS er sikker udemærket, men det har aldrig fange mig.
GreaseballGreaseballSkrevet 30/01-09 23:33 
Naiera>
Greaseball>
Der skal være plads til alle genre også de mere skæve af dem.

Øh, hvordan passer dét med resten af dit indlæg, som du bruger på netop at sable de mere skæve genrer ned?

Det jeg mener min ven er at jeg ikke har noget imod skæve titler.. bare at nogen af dem kan være så langt ude at man er ikke helt ved hvad der er tænkt på da de lavede det.
Men det skal ses mere som en snap efter dem som er efter GTA og GOW bare fordi det ikke er japansk og inholder så mange plot twist at man mister tråden efter kort tid.
Ja, jeg spiller skam også den slags spil, derfor syns jeg selv jeg kan tillade mig at sige det.
HeroldHeroldSkrevet 31/01-09 04:33 
GTAIV. Old snake is ooold.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/01-09 05:39, rettet 31/01-09 05:49 
MGS4 selfølgelig.

Det eneste spil der virkelig har skilt sig ud i 08. Det er det eneste spil man virkelig vil huske fra i år. Når man om 5 år tænker tilbage på 08 er det ikke fallout3, gow2, lbp, olst odyssey eller andet man vil huske. Man vil huske MGS4 for godt og ondt. Det er det spil man vil huske.

Et spil der teknisk er i særklasse og så også afslutter den bedst fortalte historie, og vil til tider give selv inkarnarede fans kulegyninger:) (A4) Der har været mange gode spil i 08, men hvad angår speciel moments hvor man bare sidder klistret til skærmen, fejer MGS4 alt af vejen. Der var flere store øjeblikke i MGS4 end der var store spil i år, hele spillet er opbygget af en række fantastiske oplevelser.

/fanboy rant :)
SumezSumezSkrevet 31/01-09 08:21 
Herold>
GTAIV. Old snake is ooold.

Men GTA4 er friskt og nytænkende? :P
Sorry, ved godt at denne debat lige har været der, men i forhold til GTA4, er det nok det sidste argument jeg ville bruge imod MGS4 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/01-09 08:22 
Azzkikr>
hvor man bare sidder klistret til skærmen, fejer MGS4 alt af vejen.

Ja, det er jo li'som seriens trademark... ingen pause-knap, ingen skip-knap, bare uendelige film-sekvenser man ikke kan slippe for... men det er næsten så godt som en rigtig historie i en rigtig film!!! :D
HeroldHeroldSkrevet 31/01-09 12:26 
Sumez>
Herold>
GTAIV. Old snake is ooold.

Men GTA4 er friskt og nytænkende? :P
Sorry, ved godt at denne debat lige har været der, men i forhold til GTA4, er det nok det sidste argument jeg ville bruge imod MGS4 :)

Haha, det var nu også mere bare for at skrive noget. Jeg synes skam at Metal Gear Solid 4 er et godt spil, men oplevelsen med det var på ingen måde bedre end min oplevelse med GTAIV. Desuden så synes jeg at ethvert spil, der i den grad har stortudende, rabiate fanboys hamrende voldsomt i tastaturet af vrede, bør stemmes ud lige på målstregen :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
silverstarsilverstarSkrevet 31/01-09 14:35, rettet 31/01-09 14:39 
Herold>
Desuden så synes jeg at ethvert spil, der i den grad har stortudende, rabiate fanboys hamrende voldsomt i tastaturet af vrede, bør stemmes ud lige på målstregen :D

Hehe, ja, MGS4 kan virkelig bringe de rabiate 360 såvel som PS3 fans op af stolen :P
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
HeroldHeroldSkrevet 31/01-09 14:47 
Det er jo derfor det er et godt spil ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 31/01-09 16:46 
Herold>
Desuden så synes jeg at ethvert spil, der i den grad har stortudende, rabiate fanboys hamrende voldsomt i tastaturet af vrede, bør stemmes ud lige på målstregen :D

Hmm, men alligevel stemte du på GTA? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 31/01-09 17:47 
Ja, jeg har overhovedet ikke oplevet samme mængde hylen mod månen med GTAIV. ;) Egentlig har jeg bare haft det sjovere med GTAIV, så jeg synes reelt det er et bedre spil.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 31/01-09 18:57 
Ok, jeg synes GTA-serien er en af de mest overhypede nogensinde.
4'eren er også rigtig god, især i forhold til de tidligere spil, der alle er noget middelmådige, men forstår alligevel ikke at folk går SÅ meget i selvsving over det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 31/01-09 19:52, rettet 31/01-09 19:55 
GTA IV får helt klart min stemme, jeg synes MGS4 havde nogle rigtig fede cutscenes, men der er simpelthen for mange af dem, så det ødelagde lidt lysten til at fortsætte. Jeg er godt klar over historien er en vigtig del af spillet, men for "ikke hardcore fans" der ikke følger intenst med ved hver detajle og info er det bare et stort irritationsmoment, når der ingen mulighed er for at skippe.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HeroldHeroldSkrevet 31/01-09 19:56, rettet 31/01-09 19:58 
@Sumez: Det kan jeg godt til dels være enig med dig i. Jeg var ret glad for GTAIII, Vice City gjorde det også ret godt. San Andreas gik jeg kold i til sidst. GTAIV formåede for mig at formidle en historie der virkede, og forbedrede deres efterhånden slidte model.

MGS4 er bestemt også godt, men jeg finder det bestemt mere overhyped end GTAIV - især hvis man kigger på nogle af de helt hovedløse kommentarer herinde, der nærmest roser spillet bare for at gøre det. Det synes jeg ikke jeg har bemærket ved GTA. Jeg har helt klart flere kritikpunkter ved MGS4, jeg gider bare ikke at spille det igen lige med det samme, for at friske dem op; jeg fandt bare styringen en smule kluntet og historien er bygget op på en måde, der bare ødelægger flowet for mig.

Edit: Som ham ovenover skriver, så kræver MGS4 åbenbart at man er hardcore fan for at komme helt op og ringe hvor det gælder, og det er IMO slet ikke nok til at det kan blive årets spil, men jeg har det fint nok med at det er med i opløbet, for det ER godt, og visse folk er vilde med det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 31/01-09 21:11 
GTA 4 leved 100% op til mine forventninger, syntes det var så godt overall. får helt lyst til og gå igang igen !!.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
RJKRJKSkrevet 31/01-09 21:28 
Med 55% er det Metal Gear Solid 4 i finalen, og dermed endelig afgørelse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 31/01-09 21:36, rettet 31/01-09 21:38 
Hmm... det var en overraskelse. GTA4 var min 2. favorit sidste år.
Nå men så får MGS4 min stemme denne gang - trods alt meget bedre end Udfald - Sorry, Herold :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/01-09 21:40 
Det var finalen jeg havde håbet på. Flere gange har jeg overvejet hvad jeg skulle stemme hvis det til sidst stod mellem F3 og MGS4. Jeg har ændret mening mange gange men har her valgt at stemme MGS4. F3 har så meget mere at byde på end MGS4. Til gengæld har MGS4 en fantastisk historie og det er den det vinder min stemme på.

Uanset hvad der vinder er jeg meget godt tilfreds med resultatet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 31/01-09 21:42 
Så må det sku blive Fallout 3, det fortjener mer at vinde end MGS4, spillet der slog GTA 4 ud, ska ik vinde, og fallout 3 er årets spil. ja tak! :D
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
HeroldHeroldSkrevet 31/01-09 21:42 
Beano>
Hmm... det var en overraskelse. GTA4 var min 2. favorit sidste år.
Nå men så får MGS4 min stemme denne gang - trods alt meget bedre end Udfald - Sorry, Herold :)

Jeg overlever nok ;) Det var bare rart at se det var så tæt et løb.

Fallout 3 her :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
tmliljatmliljaSkrevet 31/01-09 21:44 
Som lovet ingen stemme herfra. :/
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig