X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2008


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-09 22:22 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2008 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit ... Se hele indlægget
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 21/01-09 20:09 
Azzkikr>
Haha så kom 360'r fanboys'ne på banen :)

Prøv liiige at læse indlæggene igen, eller tag den røde pille, eller er det den blå...? ;)
HeroldHeroldSkrevet 21/01-09 20:14 
Azzkikr>
Haha så kom 360'r fanboys'ne på banen :)

Eller også er fanboyen ham der piver? :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 21/01-09 20:15 
Azzkikr>
Haha så kom 360'r fanboys'ne på banen :)

Hvad er der ved, "dRxL har lige været helt i japan for at hente sig en PS3" du ikke forstår? Min PS3 er et fantastisk legetøj og jeg er imponeret over at sony har turdet at ville så mange interessante nye ting med den på én gang.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HankyHankySkrevet 21/01-09 20:18, rettet 21/01-09 20:20 
Azzkikr, jeg ved ikke om det er med ironi, du skriver som du gør (du har trods alt brugt et par smileys hist og her) - hvis ikke, vil jeg mene du er ret så forkert på den, og at det er noget af det dummeste jeg har læst herinde meget længe. Jeg behøver forhåbentlig ikke at uddybe det. The spirit of Jack_D lives on!

Jeg stemte forresten på MGS4.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/01-09 20:39, rettet 21/01-09 20:40 
Konsoltækkeren>
Azzkikr, jeg ved ikke om det er med ironi, du skriver som du gør (du har trods alt brugt et par smileys hist og her) - hvis ikke, vil jeg mene du er ret så forkert på den, og at det er noget af det dummeste jeg har læst herinde meget længe. Jeg behøver forhåbentlig ikke at uddybe det. The spirit of Jack_D lives on!

Flot og du siger at JEG er "tør"? Og så skriver du selv sådan smører en hvor du totalt misforstår min post.

Jøsses da...

Men opnåede hvad jeg ville, et vandfald af tudepost fra 360'r FB's der følte sig truffet :D
BeanoBeanoSkrevet 21/01-09 20:57 
@Darkbeat: +25
HeroldHeroldSkrevet 21/01-09 21:02 
Azzkikr>
Flot og du siger at JEG er "tør"? Og så skriver du selv sådan smører en hvor du totalt misforstår min post.

Jøsses da...

Men opnåede hvad jeg ville, et vandfald af tudepost fra 360'r FB's der følte sig truffet :D

Det er da noget at et selvmål at sidde og indrømme at man troll'er på et forum som dette. Altså, ikke fordi dine indlæg blev taget seriøst i forvejen... :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 21/01-09 21:08 
PalleJensen>
Braid - originalitet vil til enhver tid vinde over cutscenes... ;-D

Og du brokker dig over nogle af de 'underlige' spil der er med i afstemningen?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 21/01-09 21:09 
KroeboCop>
Jeg har det lidt hårdt med at Ketsui: Death Label ikke kom med, det var årets bedste spil for mig :=(

Kun spil der er udkommet i Europa er med i afstemningen. Derfor er det f.eks. først i år at Persona 3 er med, og derfor er Persona 4 ikke med.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 21/01-09 21:49 
Azzkikr>
Tragisk for hele "årets spil" konceptet hvis Braid går videre.

Jeg deltager ikke selv i afstemningen, da jeg har spillet noget nær 0% af de nominerede titler. Men ud fra den smule, jeg har lugtet til Braid og MGS4, kan ærlig talt ikke se hvorfor de ikke begge skulle få meget tæt på halvdelen af stemmerne hver.
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 21/01-09 21:54, rettet 21/01-09 23:53 
Fnis hehehehe! :D Rolig nu allesammen LOL!

Braid er et sjovt påfund og flot lavet, men Braid vs MGS4.... David mod Goliat og hvordan var det nu den historie endte ;D Det ville være totalt klovneri eller P:R historie hvis Braid vinder den dyst.
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 21/01-09 21:59, rettet 21/01-09 22:03 
Azzkikr>
Flot og du siger at JEG er "tør"? Og så skriver du selv sådan smører en hvor du totalt misforstår min post.

Fnis :)

EDIT: Hvis jeg totalt har misforstået din post, vil du så ikke fortælle mig hvordan den skal forstås? For mig at se, kan den kun forstås på én måde, med mindre det selvfølgelig var ironisk ment.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 21/01-09 22:00 
Naiera>
KroeboCop>
Jeg har det lidt hårdt med at Ketsui: Death Label ikke kom med, det var årets bedste spil for mig :=(

Kun spil der er udkommet i Europa er med i afstemningen. Derfor er det f.eks. først i år at Persona 3 er med, og derfor er Persona 4 ikke med.

Nå ok derfor :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 21/01-09 22:50, rettet 21/01-09 22:55 
MGS 4 får min stemme, har ikke spillet Braid så meget, syntes ikke det fanger mig spor!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
AzzkikrAzzkikrSkrevet 21/01-09 23:09 
Konsoltækkeren>
Fnis :)

EDIT: Hvis jeg totalt har misforstået din post, vil du så ikke fortælle mig hvordan den skal forstås? For mig at se, kan den kun forstås på én måde, med mindre det selvfølgelig var ironisk ment.

At du tager min post bundseriøst og sidder og tuder over at det er mest latterlige du nogensinde har læst kan vel kun betegnes som en klar misforståelse, da det ikke var meningen det skulle tages 100% seriøst.

Det var udelukkende ment som friendly banter til alle jer 360'r fanboys.

Men græd du bare videre, det er ganske underholdene ;)
Alf81Alf81Skrevet 21/01-09 23:12 
Det er en smule tosset at kalde Hanky 360 fanboy :)
Ting om dét og pis.
HeroldHeroldSkrevet 21/01-09 23:14, rettet 21/01-09 23:14 
Det er vist ikke det eneste tossede i de indlæg. Jeg kommer til at tænke på stenkast og glashus. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
LarsGLLarsGLSkrevet 21/01-09 23:35 
Braid var nået meget langt i min bog, havde det bare ikke stødt på netop MGS4.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-09 23:46 
Braid.
MGS serien har aldrig fanget mig. Eneste sjove er tegnefilmen Metal Gear Awesome :p
IqonIqonSkrevet 22/01-09 00:19, rettet 22/01-09 00:19 
MGS4, ingen tvivl.

Braid er også et fremragende spil, men jeg ville aldrig kunne få mig selv til at stemme på det mod et spil som MGS4, der stinker så langt væk af genialitet. Man kan jo mærke hvordan der er blevet kælet for selv de mindste detaljer, og selv hvis man udelukkende samler de fantastiske set pieces i MGS4 har man næsten lige så meget gameplay som hele Braid tilsammen. Og derudover kan man så lægge mange timers ekstra (stadig fremragende) gameplay og ufatteligt smukke mellemsekvenser til MGS4's plusside.

Jeg har svært ved at forestille mig hvordan et fint, lille hyggeligt, og ikke mindst opfindsomt, puzzlespil som Braid kan slå et mægtigt monster som MGS4.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
tmliljatmliljaSkrevet 22/01-09 00:20 
Greaseball>
Braid.
MGS serien har aldrig fanget mig. Eneste sjove er tegnefilmen Metal Gear Awesome :p

As he said :)
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 08:03 
Iqon>
derudover kan man så lægge mange timers ekstra (stadig fremragende) gameplay og ufatteligt smukke mellemsekvenser til MGS4's plusside.

Nej nej nej... for 10+ timers gameplay plus en masse cutscenes er stadig dårligere end f.eks. 6 timer gameplay. Cutsscenes trækker jo altid fra. Det er jo logikken på PR :D
SumezSumezSkrevet 22/01-09 08:38 
Azzkikr>
Haha så kom 360'r fanboys'ne på banen :)

Tror du seriøst på at det her er en fanboy-afgørelse? Der er helt sikkert folk for hvem det er afgørende, men i hvert fald to ting skal nok tages i betragtning, og som jeg synes du bør tænke over i fremtiden før du kommer med lignende beskyldninger:

1. Du er på P:R, og selvom der er fanboys til stede, er de fleste brugere gode til at foretage objektive vurderinger. Helt ærligt, der er altså ingen -modne- mennesker der stemmer et spil over det andet pga. konsollen det er udkommet til, snarere end spillets egne kvaliteter.

2. Jeg kender flere PS3-fanboys, men jeg er ikke sikker på at jeg nogensinde har mødt en X360-fanboy. Jeg kender rigtig mange der er glade for maskinen, jeg selv inklusive, men det er en fuldstændig objektiv holdning. Tværtimod virker det som om at rigtig mange der længe har haft "problemer" med Microsoft generelt har måtte bide dette i sig og indrømme at de er glade for deres 360'er.
Eller sagt på en anden måde: Folk holder af Xbox fordi den har Braid. Folk holder ikke af Braid fordi det er på Xbox.


Jeg klynker ikke, men jeg synes heller ikke at beskyldninger om fanboyisme hører hjemme der hvor det ikke... well, hører hjemme. Gem det til du faktisk møder en fanboy, så undgår du at pisse på et halvt forums sukkermadder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/01-09 08:43, rettet 22/01-09 08:43 
Jeg må indrømme at Braid mod MGS4 er en, måske ikke svær, men ond beslutning for mig. Jeg elsker MG-serien og ved at MGS4 er noget af det bedste i serien, selvom jeg ikke har spillet det. Serien har altid været i stand til at udvise en utrolig originalitet, integritet og variation, når man ser udover de mange cutscenes, der efter min mening dog også kun tjener spillene ved at tilføje en fantastisk filmisk stemning.

Samtidig er Braid noget af det mest fantastiske jeg har spillet. Det vinder utroligt mange point på sine kunstneriske kvaliteter, og det faktum at det ikke bare er unikt, men taler til helt andre "sanser" end noget spil før det.
Men i et vejet og retfærdigt, generelt overblik, har jeg svært ved at tro at det er et bedre spil end MGS4. Jeg undlader dog at stemme, da jeg ikke har spillet MGS4.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 22/01-09 08:48, rettet 22/01-09 08:53 
Jeg venter i spændning på det her.
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 08:59 
Sumez>
Tror du seriøst på at det her er en fanboy-afgørelse?

Selvfølgeligt ikke udelukkende, men det har bestemt betydning. Flere Braid stemmer er sikkert mest en stemme imod MGS4 fra flere. Se bare på argumenteringen bag.

Anyway, du er jo meget glad for Braid, så syntes jeg du skal stemme på den. Det er ikke et krav at man har spillet begge :)
ComradeComradeSkrevet 22/01-09 09:05 
I denne afstemning - MGS4 helt klart, uden sammenligning - Tag lige hele pakken i betragtning; den uden tvivl mest velfortalte historie i '08, det optimerede gameplay og også en af de største grafiske præstationer.

For mig er der ingen tvivl, heller ikke objektivt set. Al respekt for det Braid har gjort, men jeg mener ikke at spillet bør være med når det her er hvad det er oppe imod.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
CoreCoreSkrevet 22/01-09 09:08 
Enig :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 22/01-09 09:16 
I like you Comrade.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 22/01-09 10:06, rettet 22/01-09 10:06 
Beano>
Anyway, du er jo meget glad for Braid, så syntes jeg du skal stemme på den. Det er ikke et krav at man har spillet begge :)

Jeg er tæt på 100% sikker på at jeg ville stemme på MGS4 hvis jeg havde spillet det, så nej. :P

Beano>
Selvfølgeligt ikke udelukkende, men det har bestemt betydning. Flere Braid stemmer er sikkert mest en stemme imod MGS4 fra flere. Se bare på argumenteringen bag.

True, men det er jo ikke fordi folk er vilde med X360 eller hader PS3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 10:19 
Jo desværre :)
nerosnerosSkrevet 22/01-09 10:31 
Hehehe! Jeg kan ikke vente med at få resultatet :D
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 22/01-09 11:57 
Beano>
Sumez>
Tror du seriøst på at det her er en fanboy-afgørelse?

Selvfølgeligt ikke udelukkende, men det har bestemt betydning. Flere Braid stemmer er sikkert mest en stemme imod MGS4 fra flere. Se bare på argumenteringen bag.

Beano>
Jo desværre :)

Arh, løsn nu lige lidt op, gamle bønne ;) Jeg kan i hvert fald ikke se nogle kommentarer, der er 360-fanboy-agtige. Hvis du tænker på kommentaren fra din "yndlingsven", så er det vel mere hvad du forestiller dig, personen mener, end hvad der rent faktisk står ;)

Og tingene bliver jo heller ikke bedre af, at man går i forsvar ved (næsten) enhver given lejlighed :)
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 12:11 
Jeg er skam meget "løs" :)

Men pointen er at der er en klar tendens til visse titler ikke "må" vinde og har mere med platformen end spillet at gøre. Virker tyndt at skrige "cutscenes!" hvergang MGS bringes frem istedet for at argumentere for det spil man måtte stemme på.


jaes>
Og tingene bliver jo heller ikke bedre af, at man går i forsvar ved (næsten) enhver given lejlighed :)

Hvem taler du om her?
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/01-09 12:35 
Hvor er vi henne, når PS3'ens flagskib bliver tæsket ud af et XBLA-spil? (Jeg stemte Braid) :-)
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 12:37, rettet 22/01-09 12:39 
I rest my case :D

Men du får garanteret ret...

(løber)
jaesjaesSkrevet 22/01-09 12:42, rettet 22/01-09 12:54 
Sidste indlæg fra mig om fanboyisme, ellers må vi fortsætte i en anden tråd...

Beano>
Men pointen er at der er en klar tendens til visse titler ikke "må" vinde og har mere med platformen end spillet at gøre. Virker tyndt at skrige "cutscenes!" hvergang MGS bringes frem istedet for at argumentere for det spil man måtte stemme på.

Det har jo ikke nødvendigvis noget med platformen at gøre. For mig virker det klart som galde mod spil med lange cut-scenes (FF får jo jævnligt samme tur), og ikke en slagside mod PS3.

Hvem taler du om her?

Dig ;) Men primært når din ven er på banen, og du gør det da mindre end i starten :)

EDIT: Ja ok, jeg talte selvfølgelig også om en generel tendens, men lige i denne forbindelse var det dig ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/01-09 12:47, rettet 22/01-09 12:48 
Få jer der ikke har prøvet Braid vil jeg gerne dele denne video hvor den sorte rapper "Soulja Boy" giver en introspektiv anmeldelse om Braid og alle dets nuancer og facetter. ;D

http://www.youtube.com/watch?v=nebKYFxXrLY

Her er et remix af samme anmeldelse

http://www.youtube.com/watch?v=k5D9OZfmOzk

Braid er rigtigt godt og jeg kan godt lide det kunstneriske udtryk i spillet men jeg syntes nu at MGS4 leverede en væsentlig mere episk historie.
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 12:51 
jaes>
Dig ;) Men primært når din ven er på banen, og du gør det da mindre end i starten :)

Sorry, men det er meget tyndt. Tror din kommentar om at læse hvad folk faktisk skriver fremfor hvad man tror de skriver, skal rettes imod dig selv.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 22/01-09 12:51 
Beano>
I rest my case :D

Men du får garanteret ret...

(løber)

Hahahaaaa, så der er en eller anden underlig tro på, at jeg har stemt Braid KUN fordi det er X360? Dream on!

Jeg har kun spillet begge titler få timer (dvs. jeg fik set de første 2 cutscenes i MGS :-D), men MGS sagde mig ikke en skid, og Braid har så spændende en opbygning og gameplay at det skal belønnes - helt på højde med Portal-idéen for et par år siden. Det er SÅDAN, der kommer noget nyt til spilmediet, ikke ved at tampe rundt i de samme serier og blære sig med grafisk formåen.
SumezSumezSkrevet 22/01-09 12:57 
Heh. Jeg synes så på ingen måder at Portal kan måle sig med Braid. Portal er jo bare et sjovt, lille puzzle-platformspil, Braid er et sjovt, lille puzzle-platformspil og så meget mere. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 22/01-09 14:07 
Iqon>Jeg har svært ved at forestille mig hvordan et fint, lille hyggeligt, og ikke mindst opfindsomt, puzzlespil som Braid kan slå et mægtigt monster som MGS4.

Det har jeg også, men min respekt for P:Rs brugere ville stige en smule, hvis det skete :)

Jeg ser på det ligesom Palle(gameplay over cutscenes). Samtidigt har Braid været min bedste spiloplevelse i år.

Ærgeligt at afstemningen ikke afholdes om nogle år, for så ville det være så meget lettere at se, at Braids kvaliteter er langt mere langtidsholdbare. Braid ville vinde den samme afstemning om 30 år ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
King ChaosKing ChaosSkrevet 22/01-09 14:21 
Braid kan vel vinde igen i 2009-afstemningen, når det udkommer til PC & PS3? :P
jaesjaesSkrevet 22/01-09 14:56 
Beano>
Sorry, men det er meget tyndt. Tror din kommentar om at læse hvad folk faktisk skriver fremfor hvad man tror de skriver, skal rettes imod dig selv.

For en god ordens skyld kan jeg lige nævne, at diskussionen er fortsat her:
http://playright.dk/forumemne.php?id=29313&sort=0&start=280
WonderboyWonderboySkrevet 22/01-09 21:13 
Nå bliver Spændene?.
I love monster land
RJKRJKSkrevet 22/01-09 21:13 
Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots videre med 65%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
tmliljatmliljaSkrevet 22/01-09 21:23 
Mario Kart!
Alf81Alf81Skrevet 22/01-09 21:25 
Nej, Odin Sphere.
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 22/01-09 21:26 
Hæ... jeg fik ret med de 65% men bare ikke med spillet :D

MKW igen her. OS var udemærket og anderledes men MKW har jeg bare brugt mest tid på.
solid snakesolid snakeSkrevet 22/01-09 21:28 
Da jeg ikke har kunne finde speederen i Odin Sphere stemmer jeg på Mario Kart til Wii. :-D
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig