X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2008


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-09 22:22 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2008 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit ... Se hele indlægget
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 19/01-09 08:58, rettet 19/01-09 08:58 
Du mener vist stædig og fordomsfuld :p Hvis der er noget mine erfaringer har lært mig, så er det at man ikke skal afskrive spil inden man har prøvet dem - man bliver ofte overrasket over hvad man godt kan lide.

Nu er der et par stykker af jer, der har kritiseret online-delen i GoW2 og jeg kunne egentlig godt tænke mig at I uddyber - jeg synes nemlig den er glimrende, af stort set samme årsager som det første spil. Det er måske endnu mere balanceret end tidligere, og så er Horde jo fantastisk sjovt.

Det blev Fable 2 for mit vedkommende.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 19/01-09 09:19 
Argh, den er unfair. To af årets absolut bedste spil... tænke tænke...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 19/01-09 09:34 
Echelon VI>
Nu er der et par stykker af jer, der har kritiseret online-delen i GoW2 og jeg kunne egentlig godt tænke mig at I uddyber - jeg synes nemlig den er glimrende, af stort set samme årsager som det første spil. Det er måske endnu mere balanceret end tidligere, og så er Horde jo fantastisk sjovt.

Ja Horde er sjovt. Onlinedelen er balanceret på grund af alt det achievement crap! Men at man ikke selv kan vælge hvad man vil spille ligesom etteren irretere mig så kraftigt at jeg ikke gider det mere. Jeg vil kun spille warzone og det kan jeg så ikke længere :-(

Kald mig bare en kyklop og enøjet, men hvis man tager noget væk fra det man elsker i et spil så kan jeg ikke andet end at surmule over det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 19/01-09 09:53 
Eftersom jeg endnu er single, og kun bor sammen med mænd, er "WAF'en" for mit vedkommende lige høj i Gears of War 2 og Fable 2, og begge spil er blevet spillet rigtig meget af det meste af bofællesskabet, og er dermed også topfavoritter hos mig. Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvilket jeg skal stemme på, men hælder mest til GoW2, da det er et ekstremt velfungerende og finpudset spil, hvor alting fungerer som de skal, mens man nemt kan finde ting, der kunne forbedres i Fable 2, selvom også dette er et fantastisk spil.
Men den er svær.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 19/01-09 09:57, rettet 19/01-09 09:58 
Jeg spillede faktisk for første gange Horde her i weekenden, og det overrasker mig også hvordan sådan en gennemprøvet, men altid kedelig feature faktisk formår at fungere så godt i GoW2.
Jeg mener, klassikeren med bare at sende flere og flere fjender afsted i det samme område, er jo en ekstremt nem og kedelig måde at skabe en udfordring, men pga. dybden i spillets gameplay, bliver det ved med at være spændende og medrivende, og vi havde det virkelig sjovt med at spille op til wave 20 i lørdags, mens udfordringen steg gradvis op mod det der snart ligner det umulige for folk på vores niveau. :)
Det var virkelig en fornøjelse at prøve et rigtigt udfordrende spil her i denne tid med så mange "lidt for brugervenlige" spil.

GoW's svaghed er så at det stadig ikke er særlig spændende i singleplayer, og multiplayer deathmatches heller ikke har så meget at byde på sammenlignet med det normale co-op gameplay.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 19/01-09 12:28, rettet 19/01-09 12:29 
Sumez>
GoW's svaghed er så at det stadig ikke er særlig spændende i singleplayer...

Jeg synes, det fungerer overraskende godt i single-player. De ganske mange "water-cooler moments" som Epic har smidt ind i spillet, frisker det gevaldigt op i forhold til 1'eren (deres ordvalg, man kunne også kalde det situationsbaseret gameplay). Historien er stadig i den lettere ende, på trods af forbedringer, men er til gengæld fedt fortalt IMO. Hvis man da er til oldschool action i stil med Arnolds og Stallones ældre film. GoW2 er over-the-top på samme måde, og har derudover fordelen af at være mere tongue-in-cheek. Her er de fleste ældre Arnold- og Stallone-film cheesy på en mere ufrivillig måde :)
SumezSumezSkrevet 19/01-09 12:32, rettet 19/01-09 12:38 
"water-cooler moments"? Den må du gerne uddybe.

Jeg mener at spillets mildest talt imponerende styrke netop ligger i co-op gameplayet. At spille horde igennem to personer giver en oplevelse jeg hidtil ikke har oplevet så nuanceret i nogen shooter før, og samarbejdet (for ikke at nævne indlevelsen!) mellem de mindst to spillere er ekstremt afgørende for hele oplevelsen. Spillet er da ok i single player, men mister fuldstændig det strejf af genialitet, der præger co-op gameplay.

Faktisk tror jeg mere og mere på at min stemme i denne runde kommer til at gå til GoW2... (kan se jeg også har vurderet det højere i vurder :P)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 19/01-09 13:01, rettet 19/01-09 13:01 
Det er da formentlig rigtigt, at styrken ligger andre steder end i single-player, men det er lidt irrelevant i denne sammenhæng, synes jeg. Jeg sammenligner naturligvis single-player i GoW2 med single-player i andre (action)spil.

STORE SPOILERS


Eksempler på water-cooler moments: Ormens mave og det man laver derinde. Køreturen gennem snebanen med en blanding af kampe og situationerne, hvor man skal undgå at falde gennem isen på søerne. Laboratoriet hvor man skal undgå at sætte gang i sikkerhedssystemet samt situationen, hvor man skal bære en kasse ammunition sammen med en soldater-buddy, mens man skyder fjender med den frie hånd.


SPOILERS SLUT
SumezSumezSkrevet 19/01-09 13:06, rettet 19/01-09 13:06 
Det er eksempler, ikke en forklaring på hvad et "watercooler-element" er :P, men jeg går ud fra at du mener gimmick-agtig variation i gameplayet, hvor man skal spille anderledes end normalt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/01-09 13:07, rettet 19/01-09 13:07 
Jeg forstår stadig ikke hvad "watercooler" er... de scener du nævner kan jeg ikke udskille fra "almindeligt" historiedrevet gameplay. Og hvad betyder ORDET overhovedet? Hvad har "watercooler" med nogetsomhelst at gøre? Ætiologi, please!

EDIT: Sumez beat me to it... :-)
dRxLdRxLSkrevet 19/01-09 13:16, rettet 19/01-09 13:17 
Jeg gætter på at watercooler-elementer, er passager man snakker med kollegerne om ved watercooler'en i en amerikansk virksomhed.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 19/01-09 13:23, rettet 19/01-09 13:37 
Med water-cooler moments, mener Epic vist situationer, hvor man køler lidt ned med noget andet at lave end duck-and-cover-kampe, a ka kerne-gameplayet.

Gimmicks? Flab, Sumez ;) Jeg synes bestemt ikke, det er gimmicks. Det jo bare små sjove afbræk, som falder naturligt ind i historien. Hvis det er gimmicks, så er næsten alt andet end kerne-gameplayet i spil jo gimmicks. Fra de fleste puzzles og småopgaver i Ocarina of Time til Event Games i Final Fantasy VII (her er der faktisk delvis tale om gimmicks, bare ikke hele tiden).

Med denne tankegang kan selv kerne-gameplayet i de fleste spil vel faktisk delvis siges at være gimmick på gimmick, hvis man bryder et spil ned til de enkelte situationer. Fx i FPS'er vil alle de mindre kampe kunne siges at være gimmicks, fordi de er korte, lette og ikke udnytter spilsystemet fuldt ud.

Anyway, jeg synes water-cooler moments/"gimmicks"/situationsbaseret gameplay er enormt vigtigt i mange spil for variationen og historiens skyld. GoW blev fx hurtigt lidt kedeligt i single-player (IMO) pga. det restriktive cover-gameplay.

EDIT: Nu fik jeg faktisk indirekte givet udtryk for at alle afbrækkene i GoW2 er meget korte og lette, og det er de jo ikke :)
HeroldHeroldSkrevet 19/01-09 13:28 
Jeg holder med dRxLs forklaring.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 19/01-09 13:34 
Ja og synes også det er en ret ren forklaring på hvad det er.
Ting om dét og pis.
DarkenDarkenSkrevet 19/01-09 13:36 
Det er også hvad "water cooler moments" er ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KTCKTCSkrevet 19/01-09 13:38 
Sådan, og kom så tilbage til sagen :)

Watercooler moments
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/01-09 13:42, rettet 19/01-09 13:43 
Hah! (I just had to know)

EDIT: Beat again! For fanden da, man skal jo trykke refresh hver femte sekund her på forummet!

dRxL har ret...
SumezSumezSkrevet 19/01-09 14:50, rettet 19/01-09 14:51 
jaes>
Gimmicks? Flab, Sumez ;) Jeg synes bestemt ikke, det er gimmicks. Det jo bare små sjove afbræk, som falder naturligt ind i historien. Hvis det er gimmicks, så er næsten alt andet end kerne-gameplayet i spil jo gimmicks.

Det var selvfølgelig lidt flabet ment, men i de fleste spil ER denne slags elementer tit bare gimmicks. Ikke mindst fordi, når der er tale om andet end spillets gennemførte "core gameplay", er det sjældent en god idé at lægge særlig meget udfordring i den slags.
Lige netop i GoW2 synes jeg dog de fungerer rigtig godt. Der er selvfølgelig de mindre heldige, der dog stadig er til at leve med (at bære rundt på bomben), men f.eks. afbrækket hvor man render rundt i ormen synes jeg virkede helt som det skulle, og formåede at beholde spillets spændende gameplay.

MGS-serien er et andet eksempel på et spil der i stor grad formår at "bøje" grund-gameplayet til at skabe meget varierede, velfungerende oplevelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 19/01-09 18:53 
Fable II videre til næste runde med 53%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/01-09 19:03 
Fallout 3 denne gang.

Bionic Commando Re-Armed er et rigtig fedt klassisk arcade spil men der er om noget lagt væsentlig flere krafter bag Fallout 3
nerosnerosSkrevet 19/01-09 19:04, rettet 19/01-09 19:08 
Wauw Fable II videre. Super haha ;D

Nu er det ved at blive spændene!
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/01-09 19:25 
Fald ud 3 herfra
ChronoChronoSkrevet 19/01-09 19:30, rettet 19/01-09 20:46 
Jeg har ikke prøvet det andet, men Fallout 3 er fantastisk og helt sikkert blandt mine absolutte favoritter sidste år.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
enfenenfenSkrevet 19/01-09 20:28 
Fallout 3 herfra. Har ikke prøvet nogen af spillene, men har Fallout 3 liggende i folie, og er sikker på, at jeg nok skal blive bare lidt glad for det :)
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/01-09 20:35, rettet 19/01-09 20:36 
Fallout går videre med 63%.

Jeg har stemt Fallout.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 19/01-09 20:40 
Det er vist første duel, hvor jeg har prøvet begge spil. Det bliver et sikkert valg af Fallout Pip Boy herfra, selvom jeg ikke er nået voldsomt langt. Hvordan kan man konkurrere med Oblivion + pistoler? ;)
(...)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 19/01-09 20:40 
Fallout 3 får min stemme, det er virkelig godt all around. syntes jeg. bionic er også okay morsomt, dog kun multiplayer
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
dRxLdRxLSkrevet 19/01-09 20:48 
Bionic Commando er så en nominering jeg kan undre mig lidt over, kan I fortæller mere om nomineringsprocessen, er det sådan at folk fra staben vælger ét spil hver, eller?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 19/01-09 20:50 
BCR her. F3 var for meget grind for mig og følte aldrig der skete noget - desværre :(
nerosnerosSkrevet 19/01-09 21:01 
Ja jeg var sku heller ikke for glad for Fallout 3. Jeg må sige det faldt totalt ud hjemme hos mig! Egentligt har jeg heller ikke spillet så meget BCR. Hmmm..

Konsolbønnen?! ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/01-09 21:05, rettet 19/01-09 21:08 
neros>
Konsolbønnen?! ;-)

Og jeg skal skifte tagline igen, igen... :)

EDIT: Ogen igen pga. Laksen...
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/01-09 21:09 
Ja.. kom i gang :)
nerosnerosSkrevet 19/01-09 21:14 
Huh..?
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 19/01-09 21:29 
konsoldRxLen>
Bionic Commando er så en nominering jeg kan undre mig lidt over, kan I fortæller mere om nomineringsprocessen, er det sådan at folk fra staben vælger ét spil hver, eller?

Jeg har ikke været involveret.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 19/01-09 21:40 
Jeg bryder mig ikke om Fallout 3, men jeg gad heller aldrig rigtig Oblivion, så Bionic Commando Rearmed får min stemme :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
jaesjaesSkrevet 19/01-09 21:45 
Sumez>
Det var selvfølgelig lidt flabet ment, men i de fleste spil ER denne slags elementer tit bare gimmicks.

Ja, jeg er enig i, at der er en del missere. Udviklerne skal kun gøre det, når de virkelig mener noget med det. Ellers ender det bare med tåbelige minispil eller gimmicks.

MGS-serien er et andet eksempel på et spil der i stor grad formår at "bøje" grund-gameplayet til at skabe meget varierede, velfungerende oplevelser.

Ja, det fungerer også fint i MGS-serien. Generelt er der tænkt mest over det i action-adventures og platformspil, synes jeg. Og cheerleader-minispillet i Thrillville er ret sjovt ;)

Nå, vi må hellere slutte med off-topic for nu.
solid snakesolid snakeSkrevet 20/01-09 02:14 
Darkbeat>
Fallout 3 denne gang.

Bionic Commando Re-Armed er et rigtig fedt klassisk arcade spil men der er om noget lagt væsentlig flere krafter bag Fallout 3

Det er ikke altid grafikken og musikken der tæller, men Bionic Commando Re-Armed har fået et fedt makeover,
og er bestemt en favorit for mig. Jeg er ikke den store 360er fan endnu, men det spil har virkelig sat skub i det. Utroligt at det ikke er, de store titler som har tiltrukket mig. Men nu er jeg også vokset op med 2D. Så endnu en stemme til B.C.R. ;O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
SumezSumezSkrevet 20/01-09 08:21 
konsoldRxLen>
Bionic Commando er så en nominering jeg kan undre mig lidt over, kan I fortæller mere om nomineringsprocessen, er det sådan at folk fra staben vælger ét spil hver, eller?

Den er udvalgt via en forumdiskussion med fokus på at opnå generel, objektiv enighed.

Ang. Bionic Commando forstår jeg ikke er du undrer dig over det. Jeg synes klart det er et af de bedste spil sidste år.
Det var virkelig en positiv oplevelse, og Fallout 3 var på mange måder skuffende for mig, men vælger alligevel at stemme på F3, pga. dets helt utrolige mængde af indhold og kreativitet sammenlignet med et relativt simpelt platformspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 20/01-09 09:02, rettet 20/01-09 09:03 
Kan ikke lide spil ala Fallout 3 og Oblivion, så BCR får min stemme :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
dRxLdRxLSkrevet 20/01-09 09:38, rettet 20/01-09 09:47 
Sumez>
Ang. Bionic Commando forstår jeg ikke er du undrer dig over det. Jeg synes klart det er et af de bedste spil sidste år.

Er det en meget tro remake, som også har beholdt originalens fejl og døde perioder? Det er muligt at det kunne have været en kanditat til årets spil 1988, men 2008?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 20/01-09 09:57 
Jeg synes netop de har kommet meget godt udover originalens småfejl. Originalen i 1988 havde et skidesolidt gameplay, og det er overholdt til punkt og prikke i det nye spil, men der er altså tilføjet mange detaljer, f.eks. i programmeringen af fjenderne, bedre bosser, osv.
Men hvorfor skulle et spil der var godt i 1988 ikke også være godt i dag? Jeg synes at remakens indlysende forbedringer gør det til en acceptabel kandidat til årets spil 2008, og det kom da også igennem første runde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/01-09 09:58 
LOL :-)

Kom nu konsoldRxLen nu ikke så gnaven. Synes denne match mellem BCR og Fallout 3 er hylemorsom. Tænk hvis BCR gik videre så ville folk ligge og jamre på gulvet og få krampeanfald! Lige en sjov episode jeg husker skete da jeg byttede Fallout 3 i GAME butikken. Ham fyren som jeg blev ekspederet af blev nærmest forbløffet og fornærmet over at jeg byttede det, og truede mig med at jeg ikke skulle sige det var et dårligt spil fordi alle i butiksstaben var elle vilde med det. Han mente det var fordi jeg ikke forstod noget? Idiot..! :-)

Den slags Oblivion med pistoler er jo ikke for alle og jeg dødkedede mig i det spil. BCR er flottere og mere sjovt ;-)
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 20/01-09 10:03, rettet 20/01-09 10:03 
... Amen!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 20/01-09 11:08 
Jeg synes bare at det er et besynderligt valg. Det peger jo ikke imod noget nyt og spændende, men tilbage mod nostalgien.

Angående Oblivion med pistoler, så er jeg ret ligeglad med det. Den slags grind spil appelerer ikke til mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 20/01-09 11:39, rettet 20/01-09 11:40 
Jeg spillede aldrig rigtigt originalen så for mig var det meste i BCR nyt og underholdende. Omvendt har jeg gevaldigt svært ved at se det fede i det nye Mega Man spil som er et nyt men er lavet som om det er 25 år gammelt. Det virker meget fjollet :)
nerosnerosSkrevet 20/01-09 12:20 
dRxL>
Jeg synes bare at det er et besynderligt valg. Det peger jo ikke imod noget nyt og spændende, men tilbage mod nostalgien.

Jeg kan godt forstå hvad du mener, men det er jo stadig en god opskrift på et velfungerende spil. At det så kommer i nye klæder er da kun et plus. Men hvis spil skal bedømmes efter om det er nyskabende for at være godt så er der ikke ret mange spil idag som formår det IMO.

Men klart nostalgien spiller nok en lille fakta her hvad angår BCR, men det er da gjort på den måde man ville lave den slags idag. Det er da herligt at det overhovedet ser dagens lys i forhold til alt det andet som udkommer. Mange mainstream gamere rundt omkring i verdenen er jo vokset op med Playstation 3d grafik og har måske ikke haft mulighed/lyst til at lege med 2d spil. Jeg synes måske man kan sige at BCR er nyskabende set i det lys hvis i forstår hvad jeg mener. Her er der mulighed for at vågne lidt op ;-)
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 20/01-09 13:37 
Min indvending er nok nærmere at det er det samme spil som dengang. Jeg synes ikke at et remake reelt berettiger en plads i kampen som årets spil, heller ikke selvom det er så godt som det nu engang er :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/01-09 13:55 
Så har Lost Odyssey og Gears of War 2 vist heller ikke noget at lave på listen. Same old, same old! :-)
CoreCoreSkrevet 20/01-09 14:04 
Der må da godt nok være et JRPG der har gjort dig noget rigtig slemt i dit liv :)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 20/01-09 14:14 
Herold>
Jeg synes ikke at et remake reelt berettiger en plads i kampen som årets spil, heller ikke selvom det er så godt som det nu engang er :P

Altså hvis det blev årets spil som vi alle ved det IKKE gør, så ville jeg nu godt nok også slå øjenbrynene op og grine højt!
Bashful Neophyte
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig