X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2008


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-09 22:22 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2008 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit ... Se hele indlægget
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 17/01-09 18:03, rettet 17/01-09 18:05 
PalleJensen>
Det skulle IMO ikke have været nomineret, når det åbenbart er på bekostning af de mange andre gode spil, som P:R åbenbart har valgt at overse i udvælgelsen. Men smag er jo forskellig...

Hvilke spil mener du er blevet overset? Vi har gået efter at få alle tænkelige kandidater med, hvilket selvfølgelig også har betydet at visse nichespil med stærk følge også er kommet med, selvom de nok ikke har nogen chance for at vinde, men topprioritet har stadig været at få alle "favoritterne" med.
Det eneste sted jeg er lidt uenig, er at det virker lidt dumt at Saint's Row 2 ikke er med, når GTA IV er der, men jeg må også indrømme at det trods alt er GTA IV, der er favoritten hos de fleste.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 17/01-09 18:18 
Jeg synes virkelig at Left 4 Dead mangler på listen. Derudover er der naturligvis spil, jeg synes hører hjemme i stedet for noget af det udvalgte Wii-halløj og rpg (eksempelvis Vegas 2 og Army of Two), men Left 4 Dead burde virkelig have været på listen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 17/01-09 18:34 
Left 4 Dead er nummer 33 :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 17/01-09 18:44 
Arh, det var nu kun #34 sammen med Wipeout HD :) Crysis Warhead var #33.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 17/01-09 18:45 
Heh, okay :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 17/01-09 19:49 
Sumez>
Hvilke spil mener du er blevet overset?

Set i lyset af, at spil som Odin Sphere, Soul Bubbles, Zak & Wiki, The World End With You og Professor Layton And The Curious Village er blevet vurderet værdig til en nominering, så savner jeg i høj grad God of War: Chain of Olympys, Grid, FIFA 09 og Patapon. Og også spil som Pure, Resistance 2, LocoRoco 2 og Rainbow Six: Vegas 2 er i mine øjne værdige til at komme i betragtning. FIFA 09 fordi det for første gang for alvor sætter sin største konkurrent til vægs, Patapon fordi er originalt, God of War: Chain of Olympus fordi det er en fremragende konvertering og fortsættelse af PS2-serien og Resistance 2, fordi det måske er årets mest forberede efterfølger.

Men jeg er jo godt klar over, at det bunder i smag og jeg ikke har spillet eller gravet dybt nok ned i de spil jeg ikke synes skulle nomineres, men på overfladen virker nogle af nomineringerne noget mærkelige, når man sammenligner med de titler som er blevet overset.

Bare mine fem cents...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/01-09 20:35 
Der vil jo altid være nogle spil som man personligt ikke mener bør være på listen.

Er ikke noget at tude over, der er jo alligevel ingen af de forbigåede spil som ville have en jordisk chance for at blive årets spil.
RJKRJKSkrevet 17/01-09 20:38 
Mirror's Edge videre som sidste deltager til anden runde med 51%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/01-09 20:52 
Damn det var ellers tæt på denne gang.

LittleBigPlanet videre med 73%
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoChronoSkrevet 17/01-09 21:08 
Selv om jeg er glad for No More Heroes, så har LittleBigPlanet nok alligevel langt flere stærke sider - så det fik min stemme.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 17/01-09 21:21 
RJK>
Mirror's Edge videre som sidste deltager til anden runde med 51%.

Haaahaaah! ;D
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 17/01-09 23:43 
Hvad sjovt er der i det? :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HeroldHeroldSkrevet 18/01-09 00:33 
At neros var en af de sidste til at stemme, da den stod 50/50.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 18/01-09 00:54 
LOL :D
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/01-09 00:55 
Jeg er nok tilbøjelig til No More Heroes selv hér.
Little Big Planet er et rigtig rigtig godt spil meeeen jeg er lidt mere til en rigtig solid historie.
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/01-09 08:07 
Darkbeat>
Little Big Planet er et rigtig rigtig godt spil

Nuff said!
dRxLdRxLSkrevet 18/01-09 10:45, rettet 18/01-09 10:49 
Grunden til at jeg lavede ovenstående liste var selvfølgelig at jeg ønskede at danne mig et overblik til at vælge mit årets spil.

Først troede jeg at det skulle være GTAIV, pga den tekniske excellence og den velskrevne historie. Men det ville være et valg uden begejstring fra min side, bare fordi der jo skal vælges én der er bedst.

Og så tog hustruen og jeg endnu en runde Fable 2 i går aftes, og jeg kom i tanke om hvordan jeg sidder med et sug i maven når vi spiller det. Hustruen er nemlig for første gang blevet så begejstret for et konsolspil at hun helst ser at jeg ikke spiller det uden hun er med. Det skyldes nok dels den magiske stemning grafikken udtrykker (softglow ftw!) og dels at der er en masse beslutninger at tage som vi kan diskutere.
To andre fantastiske kvaliteter jeg må fremhæve omkring Fable 2 er at det oser af stemning, på en måde så jeg sidder og er en anelse skræmt i visse områder og at kampsystemet er dejligt simpelt at bruge men også sammensat nok til at man kan udvikle sine egne fremgangsmåder.

Det burde måske trække ned at det hele føles lidt rodet og tilfældigt sammensat, men det at verdenen er nogenlunde kaotisk er bare endnu én af de ting som jeg finder charmerende.
Fable 2 er i sandhed et spil man kan lege med og jeg tror vi skal helt tilbage til dengang jeg var en lille 10-12 års dreng med en livlig fantasi for at finde eksempler på spil der har indgydt den samme grad af forundring og indlevelse som Fable 2 har.

Edit: Inspireret af den positive buzz omkring Valkyria Chronicles har jeg lige været inde og prøve demoen, og selvom jeg kan se at det er et meget fint spil på sine egne premisser, så vil det aldrig kunne gøre det samme for mig som Fable 2 gør. Nok primært fordi det ikke i samme grad som Fable 2 prøver at sprænge rammerne for hvad et computerspil kan være. Hvilket også er det største problem for GTAIV, det gør egentlig bare det samme som vi tidligere har set, men skruet meget op for alting.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-09 14:17 
dRxL>
Hvilket også er det største problem for GTAIV, det gør egentlig bare det samme som vi tidligere har set, men skruet meget op for alting.

Kan man ikke sige det samme om Fable 2?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 18/01-09 16:30 
Det er bare fordi WAF'en er højere i Fable 2, fordi Fable 2 har en sød lille hunni.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-09 16:51 
Hvad er en WAF?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 18/01-09 16:59 
Wife Acceptance Factor
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-09 16:59 
Ahhh :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/01-09 17:53 
WAF sælger spil og hardware i langt højere grad end achivements og bluray tilsammen (fact!) og der burde forskes mere i det og efterfølgende indføres en mærkeordning IMO :)
dchangdchangSkrevet 18/01-09 17:57 
Indeholder 80% WAF, gad jeg godt se på bagsiden af coveret. :-)

WAF er vel den primære grund til at Wii Fit er det næstmest solgte spil worldwide 2008, så de skeler nok mere til det nu end de nogensinde har gjort.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JuggernautJuggernautSkrevet 18/01-09 17:58 
Faktisk burde WAF blive en integreret del af den nuværende PEGI ;)
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
BeanoBeanoSkrevet 18/01-09 17:59, rettet 18/01-09 18:00 
Ja, Wii, Wii Fit, Singstar/Lips, etc, ligger klart i toppen af WAF skalaen mens GH/RB nok ligger langt nede :)
lightyear dklightyear dkSkrevet 18/01-09 18:10, rettet 18/01-09 18:11 
Fable 2 har klart den største Waf jeg nogensinde har oplevet.

Købte spillet, spillede det som jeg plejer, faldt i søvn på sofaen ved en 21 tiden, vågnede af mig selv pga høje lyde, og hvem sad lysvågen klokken 5.30 om morgen og spillede Fable 2?

Det er aldrig sket før.

Og jeg har heller ikke oplevet at jeg var spiller 2, for jeg var sku kun en interaktiv tilskuer, indtil spillet var gennemført.

Og nej jeg har ikke fortalt om udvidelsen da jeg har solgt spillet efterfølgende :^)

Selv synes jeg spillet var suverent og gav mig en følese som når man så neverending story for første gang som barn, men det eneste der gjorde at det ikke nåede højere end middel imo, var klart sværheds graden og følesen at man ikke kunne gøre noget forkert, kamp mæssigt.

Men følesen og atmosfæren wow.
are you CHICKEN?
dRxLdRxLSkrevet 18/01-09 18:19 
Konsolkongen>
Kan man ikke sige det samme om Fable 2?

Nej, hvad gameplay bør er fundamentalt tænkt forfra. I GTAIV er der, som vi har prøvet det til hudløshed, en række test hvor man hvis man dør skal starte forfra. I Fable 2 fortsætter man bare, men med tabt XP og et ar. Det er genialt. I stedet for at skulle sidde og spille om til jeg klarer det, hvilket er nærmest uspændende og til tider frustrerende, sidder jeg nu ude på kanten af min stol mens jeg er i en uventet svær kamp i håbet om at jeg klarer det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 18/01-09 19:32 
LittleBigPlanet til tredje runde med 69%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WonderboyWonderboySkrevet 18/01-09 19:35 
En siker stemme til Fable II her fra.
I love monster land
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 18/01-09 19:36 
Den er heller ikke nem. Begge spil er enormt fængende, men også hver deres svagheder.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 18/01-09 19:41 
Begge spil solide opfølgere men ikke specielt nyskabende. F2 fik min stemme da det var charmerende og sjovere, og jeg har brugt mest tid på det end Gear 2 :)
HeroldHeroldSkrevet 18/01-09 19:47 
Jeg synes at Molyneux skal have skulderklap for at udgive noget der for en gangs skyld fungerer ordentligt. Fable II herfra.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 18/01-09 19:47 
Fable 2 fik min stemme også, har ikke spillet GOW 2.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
dpldplSkrevet 18/01-09 19:47 
Simpel. Fable 2, da Gears of war 2 online del bare skuffet mig ALT for meget...
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
PlaykidPlaykidSkrevet 18/01-09 19:53 
Gow2, fordi udviklerne af Fable 2 formåede at lave verdens ringeste coop del og tilmed hype den :)
Spiller nu: Halo 3
CronossCronossSkrevet 18/01-09 20:02 
Fable 2, fordi udviklerne af Gears of War formåede at lave det samme kedelige, ligegyldige spil endnu engang - og tilmed hype det ;-)
CoreCoreSkrevet 18/01-09 20:23 
Gears Of War 2 - Fordi at begge spil alt for hurtigt bliver alt for ensformige, og fordi at GOW2 hurtigst gør en ende på det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-09 20:28, rettet 18/01-09 20:29 
dRxL>
Det er genialt. I stedet for at skulle sidde og spille om til jeg klarer det, hvilket er nærmest uspændende og til tider frustrerende, sidder jeg nu ude på kanten af min stol mens jeg er i en uventet svær kamp i håbet om at jeg klarer det.

Jeg ville ha det fuldstændigt modsat. Al spænding og udfordring ved spillet bliver taget fra det når der er nogen rigtig straf ved at fejle. Sådan er vi så forskellige :)

GOW går i øvrigt videre med 64% af stemmerne...
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/01-09 20:29 
Fable 2 herfra.
Kan godt lide at det er (om noget) mere åbent end Gears 2.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/01-09 20:32 
Goddammit! Endelig en kamp, hvor jeg har spillet begge titler, og så skal jeg til at VÆLGE? Damn, det var svært, men det blev Fable over GoW.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/01-09 20:34 
Konsolkongen>
GOW går i øvrigt videre med 64% af stemmerne...

Har du mere tilbage af det fjolletobak? For så vil jeg godt købe lidt... det ligner mere en Fable-sejr med 75%.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-09 20:37 
Jeg skriver jo bare hvad jeg ser...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/01-09 20:40 
Hvad, er det ikke et gæt fra din side? Kan du se Runes tal bag scenen?
HeroldHeroldSkrevet 18/01-09 20:43 
He see dead people.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 18/01-09 20:46, rettet 18/01-09 20:50 
Begge spil er noget udover det sædvanlige på en god måde, men da Fable II delvis er i stykker, så stemmer jeg på Gears, selvom jeg stadig kun har spillet single-player ;)

...og forresten heller ikke har spillet Fable II i co-op endnu - sue me, det må være fyldigt nok grundlag i den her type afstemninger, men det er også alligevel for sent :P
WehnerWehnerSkrevet 18/01-09 21:03 
Fables co-op er desværre beyond sucky.

Jeg stemmer på GoW2. Fable er godt, men i min bog en hel karakter under GoW2 - især fordi sværhedsgraden i Fable II er ikke-eksisterende.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 18/01-09 21:42 
GoW2 får min stemme :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
tastasSkrevet 18/01-09 21:49 
GoW2 her også. Et af de få spil hvor jeg efter at have gennemført det, straks går igang med endnu en gennemspilning :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
nerosnerosSkrevet 18/01-09 22:52, rettet 18/01-09 22:55 
Det blev også GoW2 for mig. Spillet er godt men så godt er det desværre heller ikke. Jeg har sku ikke spillet det i ret lang tid nu. Synes online delen er ødelagt. Trist! Men flot er det :-)

Fable II har jeg ikke prøvet. Jeg har spillet det første og set et video review af efterfølgeren, og det er bestemt ikke noget jeg ville købe. Jaja jeg har ikke spillet det, så hvad! Jeg er efterhånden en erfaren gamer og ved hvad jeg kan lide! Sådan er det ;-)
Bashful Neophyte
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig