X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2008


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-09 22:22 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2008 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit ... Se hele indlægget
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
la0sla0sSkrevet 11/01-09 22:08 
Det eneste er at man godt kunne undre sig om udvægelsen er en anelse tendentiøs og præget af visse favoritter, der er i hvert fald noget af en seeding til stede. :D Men det er vel også fint nok.. det kan også blive for fornuftigt.
Hvad sker der?
ChronoChronoSkrevet 11/01-09 22:11 
Soul Bubbles er sikkert det mest oversete spil i 2008. Det er synd at I bare kalder det et underligt valg uden at have prøvet det. Det er langt mindre casual end man lige skulle tro, selvom det stadig har den her Nintendo-agtige tilgængelighed som gør at alle kan være med.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-09 22:49 
Jeg har prøvet et par baner i spillet. Det virker da ok sødt men årets spil kan det aldrig blive. Det har også som du næsten siger den der Nintendo-DS-gimmick-agtighed som jeg ikke bryder mig specielt godt om.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 11/01-09 22:53 
Konsolkongen>
Odin Sphere blev da hypet som en sindsyg herinde.

Ja, men som jeg husker det, var det mere op til den japanske og amerikanske udgivelse, hvilket jo' var i 2007. Men mange er nok så vante med metervarespil, at de kan nemt kan glemme de vigtigere udgivelser ;)

Soul Bubbles er faktisk et fantastisk initiativ, men kan for mig ikke måle sig med Odin Sphere.
Ting om dét og pis.
ChronoChronoSkrevet 11/01-09 23:37 
Årets spil er det nok trods alt ikke nej, men det fortjener at være blandt de 32 her.

Gimmick-agtigt synes jeg slet ikke det er.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/01-09 08:41 
la0s>
Det eneste er at man godt kunne undre sig om udvægelsen er en anelse tendentiøs og præget af visse favoritter, der er i hvert fald noget af en seeding til stede.

Ja, man undrer sig også lidt over, hvordan der findes frem til hvilke spil der skal møde hinanden i første runde. Det ser ikke helt tilfældigt ud... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 08:47 
Jeg tror også Mogens Palle har været på.... spil? :D
SumezSumezSkrevet 12/01-09 09:18 
Det er vel ret ligemeget hvordan seedingen er, i en "turneringsform" som denne er det jo i sidste ende kun det spil, der ender som nr. 1 der angiver et 100% pålideligt billede af folks stemmer. Og så giver det jo i grunden kun mening at seede spillene, så de mest spændende "dyster" kommer hen imod slutningen, i stedet for at MGS4 skal møde boblespillet i finalen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tmliljatmliljaSkrevet 12/01-09 09:37 
Sumez>
"(...) i stedet for at MGS4 skal møde boblespillet i finalen.

Jeg håber inderligt ikke, at MGS4 kommer så langt!
SumezSumezSkrevet 12/01-09 09:51 
Igen, det kommer jo helt an på hvilke spil det møder, hvorfor det også giver mening at seede spillene lidt spredt fordelt på deres generelle popularitet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 10:07, rettet 12/01-09 10:07 
Min kommentar var selvfølgeligt ikke seriøst ment - jeg har ikke noget problem med spillene eller turneringsformen. Rart nok med en GOTY afstemning der er anderledes end en million andre sites og der er plads et par "underlige" spil imellem.
Og bliver ens "eget yndlingsspil" ikke GOTY på PR, er det jo fuldstændigt ligegyldigt - ingen grund til at klynke over det heller :)
RJKRJKSkrevet 12/01-09 21:30 
Odin Sphere til næste runde med 65%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 12/01-09 21:40 
Har kun prøvet Mario Kart Wii, som skuffede mig fælt. The World Ends With You har jeg kun hørt godt om, men da jeg ikke har prøvet det, vælger jeg ikke at stemme.
ChronoChronoSkrevet 12/01-09 21:44 
Oh no, det er jo en katastrofal førsterundekamp for The World Ends With You - der nok er mit favorit spil fra 2008. Er man glad for RPG-genren og ser man gerne nytænkning indenfor den, så bør man stemme på TWEWY.

Men Mario Kart Wii er jo også fantastisk, og jeg brugte meget mere tid på det end på TWEWY - der jo ikke har fordel af en stærk multiplay-del.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/01-09 22:04 
TWEWY hér.

Mario Kart Wii er et skridt tilbage i forhold til de gamle. Fint nok at man kan spille over nettet men man bliver fuldstændig voldtaget af items så dét at vinde en kamp har mere at gøre med held end forstand.
HeroldHeroldSkrevet 12/01-09 22:21 
Mario Kart - fordi livet er for kort til spil fra Square (avav, I må ikke slå!) :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 12/01-09 22:36 
Jeg springer også den her over...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 13/01-09 08:21 
MKW fik min stemme da det er en af de bedste spil i serien.
CronossCronossSkrevet 13/01-09 08:38 
Jeg synes så at MKW er det absolut værste i serien - mens TWEWY var et virkelig interessant bekendtskab. Måske ikke årets bedste spil, men så absolut bedre end en endnu mere børnevenlig udgave af Mario Kart - komplet med ubrugeligt "rat"...
BeanoBeanoSkrevet 13/01-09 09:09, rettet 13/01-09 09:10 
Syntes der er lidt hård. Der har været bedre i serien (SNES) men også værre (N64, GC). MK har altid været familie-venlig/kiddie og med stor grad af elastik-AI og randomness.
Rattet var en gimmick men fungerede fint og så var det jo helt frivilligt at bruge da det kunne spilles som normalt :) Den velfungerende (mht. lag, ikke venner) online del burde også være et plus for spillet. Men jeg ser dog også gerne at de snart prøver noget nyt i serien, kommer nok ikke til at ske med de pæne salgstal.
CronossCronossSkrevet 13/01-09 09:23 
Jeg synes så at Mario Kart 64 er det bedste i serien, på grund af banerne og styringen.

Mario Kart Wii er aaalt for tilfældigt - selv for et spil i dén serie. De forskellige items udligner alle niveauforskelle, men gør samtidig også løbene ufatteligt kedelige og til tider frustrerende. Samtidig finder jeg den grafiske stil direkte håbløs, og noget grimmere end GC-udgaven.
BeanoBeanoSkrevet 13/01-09 09:30, rettet 13/01-09 09:31 
Grafikken i MKW udgaven var da flottere og mere poleret (men ikke meget trods alt ca. samme hardware). Tror du husker GC udgaven flottere end det faktisk var :)
Det bedste i serien var SNES udgaven - det ved alle er fact ;D
fumfumSkrevet 13/01-09 09:45 
Vi spiller meget gc-udgaven derhjemme, fordi, så kan den lille være med. Hun kan ikke helt fatte det med at styre, endnu. Så hun er med som passager, der smider items.
Den mode savner vi selvfølgelig i den nye.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BeanoBeanoSkrevet 13/01-09 09:59 
Ja, det kan jeg godt se er lidt ærgeligt hvis man kunne li' co-op i Double Dash :!
DarkenDarkenSkrevet 13/01-09 10:18 
Beano>
Det bedste i serien var SNES udgaven - det ved alle er fact ;D

Helt enig!
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
tmliljatmliljaSkrevet 13/01-09 11:27 
Cronoss>
Jeg synes så at Mario Kart 64 er det bedste i serien, på grund af banerne og styringen.

Enig! SNES-udgaven var jeg ikke så imponeret af.
WikzoWikzoSkrevet 13/01-09 16:56 
Jeg synes helt klart, at Mario Kart DS er det bedste i serien. Derefter kommer N64; de to spil ligner hinanden meget, men førstnævnte har klare forbedringer. Og så fatter jeg ikke, hvorfor mange er helt oppe at køre over onlinedelen i Mario Kart Wii - det kunne man da også i DS-udgaven? Jeg ved godt, at den er blevet optimeret en hel del, men alligevel ...
HeroldHeroldSkrevet 13/01-09 17:18, rettet 13/01-09 17:20 
Jeg tror bare ikke at DS-udgaven har samme fanskare, fordi den netop er håndholdt. Charmen har jo altid været at kunne sidde flere foran skærmen, online eller ej.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WikzoWikzoSkrevet 13/01-09 17:45 
Det giver jeg dig ret i, men jeg vil næsten sige, at jeg har haft mere sjov med vennerne i DS-versionen end i de andre. Når vi rejser og er til spilarrangementer er det rigtig skægt og nemt at sidde en gruppe og spille DS mod hinanden.

Nu må vi nok hellere se at vende tilbage mod sporet. Spørgsmålet går jo på, om The World Ends With You eller Mario Kart Wii er bedst - ikke hvilket Mario Kart-spil der er bedst :P
CoreCoreSkrevet 13/01-09 18:22 
Jeg melder pas (ligesom jeg gjorde igår). Igår havde jeg ikke prøvet nogle af spillene, og idag er det kun Mario Kart jeg har spillet. Jeg kan egentlig godt lide MK, men vil alligevel heller ikke stemme mod en Square-titel, som jeg slet ikke har prøvet.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 13/01-09 21:54 
Mario Kart Wii til næste runde med 56%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WikzoWikzoSkrevet 13/01-09 22:52 
Helt klart World of Goo. Lost Odyssey er et rigtig flot og stort spil, men det har også en del irritationsmomenter og føles ikke særlig originalt.

World of Goo, derimod, har virkelig overrasket mig meget. Det er uhørt simpelt, men alligevel enormt underholdende og forfriskende. Står som et af de bedste spil på min liste anno 2008.
HankyHankySkrevet 13/01-09 22:59 
Lost Odyssey fik min stemme :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 13/01-09 23:06 
Æv, nu er der ved at have været gange nok i træk, hvor jeg har været nødt til at stemme blankt eller sætte et mere eller mindre tilfældigt kryds... :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ChronoChronoSkrevet 13/01-09 23:37 
World of Goo - kortvarigt, men rigtigt sjovt så længe det varer. Mod slutningen, hvor der ikke introduceres nye ting længere, mærkes det dog at konceptet måske alligevel ikke kan bære ret meget mere.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/01-09 00:00 
WoG er ganske underholdene, men er i bund og grund et simpelt Wiiware spil der er ret hurtigt overstået.

LO er derimod det bedste RPG jeg længe har spillet og får klart min stemme.
BeanoBeanoSkrevet 14/01-09 00:31 
Har ikke prøvet nogen af dem så jeg springer over denne gang. WoG skammer jeg mig dog lidt over at ikke at have spillet (endnu), men vist ikke nok til at stemme ;)
SumezSumezSkrevet 14/01-09 08:26 
World of Goo er da sjovt, men Lost Odyssey er fantastisk, og beviset på at den gamle genre stadig har masser at byde på. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HyakotakeHyakotakeSkrevet 14/01-09 12:33 
Hvad, meget mere af det samme? :-)
GreaseballGreaseballSkrevet 14/01-09 14:03 
Blank stemme igen her fra---
Har ikke prøvet nogen af dem
RJKRJKSkrevet 14/01-09 19:04 
Lost Odyssey til runde 2 med 61%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 14/01-09 19:16, rettet 14/01-09 19:16 
GTA4 ... ingen tvivl her!
ChronoChronoSkrevet 14/01-09 19:26 
Så blev det min tur til at stemme blankt - det ikke noget der rigtigt siger mig noget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 14/01-09 19:29 
Jeg bliver nødt til at stemme GTA4. Jeg må se om ikke der kommer en mulighed, for at vippe det af pinden igen senere ;P
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/01-09 19:40 
Det må næsten være det dér GTAIV hvis jeg skal vælge...




....hvor bliver Valkyria Chronicles, årets spil, af? ;)
RJKRJKSkrevet 14/01-09 19:40 
Der er jo to kampe tilbage, så mon ikke det dukker op i morgen eller i overmorgen? ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 14/01-09 20:08, rettet 15/01-09 00:08 
..og jeg synes Rainbow Six: Vegas 2 mangler ;-)

Argh well det er jo bare endnu en FPS'er og der er vist aligevel ikke ret mange som spiller det herinde.

Mon ikke snart Resistance 2 kommer istedet, men det har jeg nu heller prøvet endnu ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 14/01-09 20:15 
Geometry Wars her.

GTA4 er efter min mening årets mest overvurderede spil.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/01-09 20:36 
GTA4 - ingen tvivl...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HankyHankySkrevet 14/01-09 20:46 
Jeg er enig med Azzkikr.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig