X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2008


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-09 22:22 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2008 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit ... Se hele indlægget
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 08/01-09 23:12 
Castle Crashers! Uden tvivl et af de mest chamerende og sjove spil jeg har spillet i 2008!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
GreaseballGreaseballSkrevet 09/01-09 00:10 
Svært valg. Jeg nyder begge spil på hver måde. POP er flot og svært at lægge fra sig.
Det er samme er CC, men det er har multi-player og mand vi har haft meget sjovt i det spil XD

Så CC får min stemme.
WehnerWehnerSkrevet 09/01-09 00:15 
Castle Crashers uden tvivl.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 09/01-09 00:26 
Castle Crashers hér.
SumezSumezSkrevet 09/01-09 08:13 
Damn, den er svær... Jeg tror lige jeg skal bruge resten af dagen til at tænke over den. Begge spil er noget af de absolut bedste, jeg har spillet i 2008.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/01-09 08:30 
CC var flot og charmerende men fangede mig aldrig - syntes det er en smule overvurderet. Men PoP har jeg hygget mig med de sidste par dage og syntes det er helt ok på en lidt Dragon's Lair-QTE-agtig måde, så den fik min stemme :)
tmliljatmliljaSkrevet 09/01-09 09:56 
POP, uden tvivl ;)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/01-09 10:35 
Også PoP her...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-09 10:49, rettet 09/01-09 10:49 
Hvor mange stemmer ca. hver dag? - Altså antal ikke hvem af jer der stemmer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WikzoWikzoSkrevet 09/01-09 17:27, rettet 09/01-09 17:32 
Jeg har spillet begge rigtig meget, men Castle Crashers er klart det spil, jeg har nydt mest. Det er skideskægt i multiplayer, og trods dets simple opbygning er det rigtig flot designet og fungerer på alle måder (...undtagen online). Det var en stor overraskelse for mig og har givet mig mod til at prøve andre downloadtitler sidenhen.

Prince of Persia er et flot spil. Desværre er det alt, alt for strukturbundet, hvor du skal gøre det samme hele tiden, om og om igen. Kampsystemet var noget af det kedeligste, jeg længe har set, og der var overdrevent genbrug i bl.a. animationerne (fx når du healer et land; det er nærmest den samme sekvens hver gang). Det blev også en smule kedeligt, fordi der ikke blev introduceret nye gameplay-elementer, og de eksisterende var nærmest for lette, fordi prinsen "klistrede" fast til alting. De forskelligfarvet plates lignede for meget hinanden og var mest af alt en doven måde at komme fra sted til sted på. De få - heldigvis! - puzzles føltes malplacerede og var deciderede åndssvage, synes jeg. Ubisoft havde proklameret meget om, at de vil af med forældede elementer så som Game Over-skærmen, men i stedet blev man tvunget til at samle ligegyldige lyskugler. Jeg ved godt, at man ikke behøver at finde alle, men det irriterede mig stadigvæk. Desuden kunne jeg ikke lide open-world konceptet; det føltes bare som en billig feature til at skrive på bagsiden af æsken. Jeg vil helt klart foretrække noget mere lineært, underforstået at det medfører større variation i banerne. Slutbossen var overraskende dårlig og gav ingen følelse af "Wow, det var fedt", men blot en tør smag i munden og et "Nå ja, der kommer selvfølgelig en fortsættelse". Til sidst vil jeg kritisere autosave-systemet, som er en smule dumt skruet sammen. Det gemmer tit, men du kan kun loade den nyeste, selvom de gamle stadig er at finde på harddisken. Jeg blev nødt til at slette den seneste autosave for at få lov til at lege rundt lige før den sidste bosskamp.

Alt i alt begik Ubisoft mange af de samme fejl som med Assassin's Creed: de havde et fedt spil(koncept), men de mange gentagelser og få gameplay-fornyelser ødelægger helhedsoplevelsen.

Bare min mening ...
RJKRJKSkrevet 09/01-09 20:14 
Castle Crashers videre med overbevisende... 51% :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/01-09 20:39, rettet 09/01-09 20:40 
Dead space er fedt spil imo, men på ingen måde på samme niveau som MGS4.

MGS4 er uden tvivl GOTY efter min mening og en kanon afslutning på måske den fedeste spilserie nogensinde, der er simpelthen ingen andre spil der når det til sokkeholderne fra 2008. Slutningen på en episk historie med fremragende gameplay og man sidder klistret til skærmen konstant i de timer spillet varer. Der er simpelthen ikke andre spil fra 2008 jeg husker bare halvt så meget fra som MGS4, det er den ene fede video/gameplay sekvens efter den anden, hvilket siger endel da der har været rigtig mange gode spil i år. Højdepunktet var starten af act4 hvor man man får flashbacks når man træder ind på basen i på shadow moses, det løb mig koldt ned a ryggen og gav den "wow" fornemmelse der er ganske sjælden efterhånden. Spillet er direkte genialt sat sammen og intet andet spil i 2008 har givet den samme oplevelse, eneste minus ved MGS4 er at det slutter.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/01-09 20:40, rettet 09/01-09 20:42 
Jeg synes godt nok det er svært at vælge mellem Dead Space og MGS4. Nok mest fordi de to spil er gode på hver sin måde. Det må jeg vist tænke lidt over.

Jeg er så også fuldstændigt uenig med Azzkikr :)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WehnerWehnerSkrevet 09/01-09 20:43 
Jeg stemmer iskoldt på Dead Space fordi for mange cutscenes er ftl :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
IqonIqonSkrevet 09/01-09 20:45, rettet 09/01-09 20:45 
Hos mig er der ingen tvivl. Det er synd for Dead Space, for det gør sådan set ikke rigtig noget forkert, men mod MGS4 er der desværre ikke så meget at gøre. MGS4 er simpelthen genialt fra ende til anden og med nogle af de mest mindeværdige set pieces jeg har oplevet i et spil.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 09/01-09 20:47 
MGS4 Helt sikkert!. det bare SÅ meget større.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
BeanoBeanoSkrevet 09/01-09 20:47 
Uh den var lidt svær. DS var fantastisk og et af de bedste survival horror - rart med en ny survival horror franchise der funker!
MGS4 var bare endnu bedre og spillede den faktisk igennem to gange. Nok det bedste spil i serien, så den fik min stemme.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 09/01-09 20:50 
Ingen af spillene formåede at fange mig for alvor, men MGS4 er det jeg har brugt mest tid på (nok mest pga. den megen install og lange cutscenes :D), så det får min stemme...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-09 20:57, rettet 09/01-09 21:06 
MGS4 FTW! Ved dog ikke om det er årets spil :)

EDIT: Jow det er nu nok årets spil for mig. Ved dog ikke om jeg nogensinde gider igennem det igen, set i bakspejlet var der for mange halvdøde perioder i spillet, især den sidste halvdel skulle bare overstås. Det er uden tvivl pga. den fantastiske historie at jeg blev så fanget af det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 09/01-09 21:15 
Det er synd for Dead Space at det ender op imod MGS4. For jeg kan godt lide Dead Space, MGS4 er bare bedre.

Så jeg stemmer MGS4, fordi at der er for få cutscenes i Dead Space :p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 09/01-09 21:16 
Jeg stemmer på... Ja... Det ved jeg sgu ikke. Er der ikke en random knap? Nej, okay, rock, paper, scissors, lizard, spock:

Dead Space: Lizard
MGS4: Scissors

MGS4 får min stemme.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ComradeComradeSkrevet 09/01-09 21:35 
Klart MGS 4 herfra.. Årets spil for mit vedkommende :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
tmliljatmliljaSkrevet 09/01-09 22:11 
Her melder jeg pas.
MGS har aldrig fænget mig, og DS har jeg ikke prøvet.
PlaykidPlaykidSkrevet 09/01-09 23:07 
Wehner>
Jeg stemmer iskoldt på Dead Space fordi for mange cutscenes er ftl :)

qtf :)
Spiller nu: Halo 3
GreaseballGreaseballSkrevet 10/01-09 11:19 
Her melder jeg PAS, ingen af de to spil har sagt mig noget.
ChronoChronoSkrevet 10/01-09 12:31 
Heller ikke her. Det er ikke lige noget jeg har lyst til at spille.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 10/01-09 13:24 
RJK>
Castle Crashers videre med overbevisende... 51% :)

Whoa, lige før jeg fortyder at jeg stemte på CC så. Synes POP fortjente en chance :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 10/01-09 17:45 
Metal Gear Solid 4 videre med 62%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 10/01-09 18:22 
Klart Braid da det er et spændende og originalt spil. SSB har aldrig fanget mig og Brawl er fanservice.
IqonIqonSkrevet 10/01-09 18:37 
Det bliver også klart Braid fra min side. Fremragende spil med nogle interessante gameplay-mekanismer jeg ikke er stødt på før. SSB har jeg aldrig helt forstået, men nu er jeg heller ikke den store Nintendo- eller brawler-fan.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
FourDFourDSkrevet 10/01-09 18:51, rettet 10/01-09 18:51 
Braid fik min stemme pga. spilmekanikkens forunderlige funktion som metafor for den tvetydige historie, der er dybere end man skulle tro ved første øjekast.
*blinkende spoiler smiley ;)*
Brawl er også et udemærket spil og har givet anledning til mange gode jule-brawls med vennerne, men i sidste ende må jeg prioritere æstestik og innovation over multiplayer-extravaganza.
Yeah, well, you know, that's just like, your opinion, manSpiller nu: World Of Goo, Grand Theft Auto: The B..., Final Fantasy Tactics A...
HeroldHeroldSkrevet 10/01-09 19:11 
Braid. Selv hvis jeg kunne spole tiden tilbage og stemme en gang mere, ville jeg stemme på Braid :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/01-09 21:41 
Braid - Smash Bros. siger mig ikke ret meget. Sjovt i multiplayer, men mere er der IMO heller ikke at komme efter.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 10/01-09 22:17 
Braid - meget org. spil og med en helt viduderlig stil.
SSBB er sjovt, men ikke så unikt som Braid.
ComradeComradeSkrevet 11/01-09 11:18 
Jeg er en af dem der mener at Braid er stærkt overvurderet uanset hvad det har "formået" - SSBB er derimod god underholdning så det får min stemme.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SumezSumezSkrevet 11/01-09 18:01 
Mister jeg intellektuel-points hvis jeg stemmer SSBB?
Braid er genialt og forfriskende, og fortjener helt klart at blive fremhævet hvor det kan. Der er intet andet som det.

Men i en overall sammenligning hvor alt spiller ind, så er det fandeme svært at slå SSBB. Det ville ærgre mig at se det gå ud allerede i første runde...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 11/01-09 18:06, rettet 11/01-09 18:07 
Så må du ærgre dig, for Braid er videre med 56%. 11. kamp er startet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 11/01-09 18:52 
Åh ja da!
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 11/01-09 18:52 
Odin Sphere er godt, men har aldrig hørt om Soul Bubbles...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 11/01-09 18:58 
de sidste 3 afstemninger har jeg slet ik haft spillet nogle spil af :(. springer over igen igen.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
la0sla0sSkrevet 11/01-09 19:35 
Odins Flash sphere herfra
Hvad sker der?
BeanoBeanoSkrevet 11/01-09 19:36, rettet 11/01-09 19:36 
OS var helt ok så det fik min stemme. Det andet kuglespil har jeg ikke prøvet.
ChronoChronoSkrevet 11/01-09 19:51 
Soul Bubbles er virkeligt fantastisk. Stemningsmæssigt er det lidt som LostWinds, men selve spillet er meget anderledes, meget bedre og mere poetisk. Grafik og fysik er tilmed super fed - det er næsten ikke til at tro det hele bare kører på en DS. Nu kan jeg ikke lige huske om det faktisk er fransk, men det minder meget om noget der kunne være frank - design og visuel stil har det her forunderlige, lette og en smule mærkværdigt over sig som jeg tit synes franske spil har. Nåja, og så er lydsiden også enorm stemningsfuld - skynd jer at spille det inden i morgen så I kan stemme på det :p
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 11/01-09 19:53 
Er det mig eller er der alt for mange spil med i denne "turnering"? Langt over halvdelen af titlerne har jo ikke en jordisk chance for at blive årets spil.

16 istedet for 32 havde nok været mere passende.

Anyways, Odins sphere herfra, selvom det virker underligt at stemme på et spil jeg spillede i 2007...
HeroldHeroldSkrevet 11/01-09 19:59 
Nej, med 16 spil ville man skulle skære alt for mange fra. 32 er fint. Ud af 16 ville der heller ikke være voldsomt mange der ville have en chance alligevel. Sådan er det jo.

Jeg synes denne måde er klart den sjoveste måde at gøre det på, da det giver nogle ret skægge "battles".

Jeg har stemt på Soul Bubbles, da det alligevel ikke har en jordisk chance :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 11/01-09 20:25, rettet 11/01-09 20:25 
Azzkikr>
Er det mig eller er der alt for mange spil med i denne "turnering"? Langt over halvdelen af titlerne har jo ikke en jordisk chance for at blive årets spil.

16 istedet for 32 havde nok været mere passende.

Hehe, så ville folk bare brokke sig over at P:R-staben vælger for dem eller sådan noget :P
Jeg synes der var mange gode bud i år, og selvom man nok godt kan gætte på 5-10 spil, som det helt sikkert bliver et af, synes jeg der er mange titler man ikke kunne være bekendt at udelade, når andre blevet taget med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 11/01-09 20:32 
Haha - mærkelige spil! Hvordan de kan komme med i "årets spil 2008" er mig en gåde - jeg springer over denne gang.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/01-09 20:47 
Rune, kan der laves et turnerings-træ til allersidst, så man kan se hvem der har kæmpet og hvor mange procent de er gået videre med?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/01-09 20:57 
Det plejer der så vidt jeg husker at komme, som den sidste opdatering.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-09 21:34 
PalleJensen>
Haha - mærkelige spil! Hvordan de kan komme med i "årets spil 2008" er mig en gåde - jeg springer over denne gang.

Soul Bubbles undrer også mig lidt. Odin Sphere blev da hypet som en sindsyg herinde.
Spiller nu: Phantasy Star IV
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig