X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets Spil 2008


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 01/01-09 22:22 
Vi kårer i denne tråd Årets Spil 2008 efter brugernes mening via en turnerings-baseret afstemning. Staben har udvalgt 32 nominerede som møder hinanden én af gangen. Stem hver dag på din favorit til æren, og når måneden er omme har vi fundet vinderen. Mere info om strukturen følger, som vi får afsluttet hver runde.

Vælg din favorit og stem nedenunder denne tekst, og begrund gerne dit ... Se hele indlægget
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-09 21:38 
Odin Sphere går videre med en ren 70%'er.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 22/01-09 21:51 
Mario Kart
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
IqonIqonSkrevet 22/01-09 22:06 
RJK>
Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots videre med 65%.

Lidt retfærdighed er der trods alt til stede i denne verden :)
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
WonderboyWonderboySkrevet 22/01-09 22:49 
En stemme til Mario Kart her fra.
I love monster land
nerosnerosSkrevet 22/01-09 23:32 
Odin Sphere selvfølgelig :-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/01-09 02:41 
Odin Sphere.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/01-09 08:04, rettet 23/01-09 08:04 
Iqon>
RJK>
Metal Gear Solid 4: Guns Of The Patriots videre med 65%.

Lidt retfærdighed er der trods alt til stede i denne verden :)

Eller valgfusk!! Jeg kræver dokumentation og en genoptælling... :)

Denne afstemning springer jeg over, da jeg ikke har spillet nogle af spillene...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 23/01-09 08:06 
springer også over, intet her der interessere mig.!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
SumezSumezSkrevet 23/01-09 08:17 
Odin Sphere er sjov og smukt, men Mario Kart har mere at byde på. Genial underholdning. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/01-09 17:48 
OS får min stemme.

MK single player er kun sjovt i 5 minutter af gangen, uden mindst en anden spiller falder underholdningsværdien til et absolut minimum. Derudover er selve spillet ringere end de forrige MK's efter min mening.
RJKRJKSkrevet 23/01-09 21:13 
Mario Kart Wii til tredje runde med 60%.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 23/01-09 21:15 
Arrgh synd for lille Odin. Troede egentlig det ville vinde her på P:R?

Nåh næste runde melder jeg sku pas.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 23/01-09 21:17 
Uha, den her er svær, når man hverken orker rpg eller sandkasse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/01-09 21:39 
Den var let nok - GTA IV får min stemme!
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 23/01-09 21:58 
GTA 4 klart, og bliver blandt top 2.til sidst ;)
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
tmliljatmliljaSkrevet 23/01-09 22:03 
GTA IV (årets spil) :D
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/01-09 22:04, rettet 23/01-09 22:05 
Klart LO, nok det bedste "next gen" RPG i år.

En skam det nok ryger ud, her imod 08's klart mest overvurderede spil - "GenTAgelse4".
HeroldHeroldSkrevet 23/01-09 22:24 
Ja uha, det var en stor gentagelse. Derfor stemmer jeg på det :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KajikaKajikaSkrevet 23/01-09 22:34 
If it ain't broke, don't fix it! (GTA)
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/01-09 22:53, rettet 23/01-09 22:54 
Azzkikr>
Klart LO, nok det bedste "next gen" RPG i år.

En skam det nok ryger ud, her imod 08's klart mest overvurderede spil - "GenTAgelse4".

Fuldstændig det samme kan vist, i måske endda endnu højere grad, siges om LO, så det synes jeg da ikke er et specielt holdbart argument.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 23/01-09 23:13 
Hvori ligger gentagelserne i LO?

Det er blot et traditionelt turn-based RPG. Hvis du mener at encounters og gameplayet generelt er rene gentagelser så tror har jeg du har misforstået konceptet med denne type RPG's.

GTA er derimod en langsommelig gentagelse efter en anden, der direkte ødelægger en ellers udemærket historie fordi det simpelthen bliver så uendelig kedeligt at tøffe rundt til diverse missioner da man allerede har klaret lignende situationer andre steder i byen 17 gange tidligere.

ZzzzZzz
CoreCoreSkrevet 23/01-09 23:18, rettet 23/01-09 23:18 
Lost Odyssey. Fordi at jeg simpelthen ikke kan være med til at stemme GTA4 i retning af årets spil. Heldigvis er det denne gang oppe mod noget, som efter min mening er godt nok til at jeg vil lade det vinde (stemte selv GTA4 sidste gang).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 23/01-09 23:22 
Azzkikr>
Det er blot et traditionelt turn-based RPG. Hvis du mener at encounters og gameplayet generelt er rene gentagelser så tror har jeg du har misforstået konceptet med denne type RPG's.

GTA er derimod en langsommelig gentagelse efter en anden, der direkte ødelægger en ellers udemærket historie fordi det simpelthen bliver så uendelig kedeligt at tøffe rundt til diverse missioner da man allerede har klaret lignende situationer andre steder i byen 17 gange tidligere.

ZzzzZzz

Så hvis konceptet ER gentagelser, så er det i orden? :P

Jeg følte ikke der var nogen gentagelser i GTAIV, i forhold til så mange andre spil - derudover havde det en fantastisk multiplayerdel, som jeg tror jeg brugte mindst lige så meget tid på. Det er en perle - og ikke en af dem, som det danske politi skælder ud på åben gade :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WonderboyWonderboySkrevet 23/01-09 23:59 
En stemme til Lost Odyssey.
I love monster land
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/01-09 00:11 
Azzkikr>
Det er blot et traditionelt turn-based RPG. Hvis du mener at encounters og gameplayet generelt er rene gentagelser så tror har jeg du har misforstået konceptet med denne type RPG's.

Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle have misforstået et koncept, fordi jeg mener encounters og gameplay i LO generelt er rene gentagelser - det er jo netop tilfældet!? Jeg siger ikke at der er noget galt i dette, men LO er da om noget en gentagelse af tusindvis af andre JRPG'er, og indeholder da ikke ret meget variation.

Som sagt forstår jeg ikke din argumentation, ikke fordi at GTA IV er ekstremt innovativt eller ekstremt varierende (det handler slet ikke om valget mellem de to spil), men LO er det da under ingen omstændigheder...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GreaseballGreaseballSkrevet 24/01-09 00:25 
GTA IV får min stemme.

På tros af nogen fejl så har GTA IV en masse godt at tilbyde. LO, prøvet men ikke gennemført. Det er, ja ligesom GTA, prøvet før. Men personligt er jeg mere til GTA's fortælling.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/01-09 01:02 
Echelon VI>
Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle have misforstået et koncept, fordi jeg mener encounters og gameplay i LO generelt er rene gentagelser - det er jo netop tilfældet!? Jeg siger ikke at der er noget galt i dette, men LO er da om noget en gentagelse af tusindvis af andre JRPG'er, og indeholder da ikke ret meget variation.

Som sagt forstår jeg ikke din argumentation, ikke fordi at GTA IV er ekstremt innovativt eller ekstremt varierende (det handler slet ikke om valget mellem de to spil), men LO er det da under ingen omstændigheder...

Lyder ikke til du forstår hvad jeg mener. Det er to forskellige ting der på ingen måde kan sammenlignes.

På den ene side har du LO der bygger på grundprincipperne fra traditionele JRPGs. Hele konceptet er baseret på det du kalder gentagelser (encounters). Det kan ikke laves anderledes så længe du vil bevare de traditionele værdier for denne genre. Sådan er genren nu engang, din kritik kører derfor på genren istedet for specifikt for LO.

I GTA er gentagelserne på ingen måde en del af genren eller konceptet bag spillet. De kunne sagtens have lavet større variation og flere forskellige typer af mission så man ikke keder sig ihjel ved at skulle kører ned og skyde et par gutter og så kører en bil til den anden ende af byen for 217 gang.

Det er fint du mener at denne type JRPG's også er gentagelse efter gentagelse, men det er irrelevant, da sådan er genren nu engang.

Gentagelser i denne type rpg's er endel af gameplayet og hele spil konceptet og er ikke ødelæggene for spiloplevelse, da det mere er spiloplevelsen da sådan er spillet med vilje indrettet.

GTA gentagelser er derimod bare komplet mangel på varierende gameplay.

Deri forskellen.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/01-09 01:10, rettet 24/01-09 01:10 
Jamen det kan vi alt sammen godt blive enige om - udover at det er fuldstændig irrelevant om gentagelserne er bundet af udviklerens uopfindsomhed, eller genrens præmisser. Det er stadig gentagelser lige meget hvordan du vender og drejer det. At du så måske har lettere ved at sluge dem i LO fordi du synes ekstra godt om genren, forvandler dem ikke til andet end hvad de er; gentagelser...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
HeroldHeroldSkrevet 24/01-09 01:53 
Ja, forskellen er sgu da den samme. :P

Derudover synes jeg overhovedet ikke at GTAIV gentager hverken sig selv eller de tidligere spil i serien. Der er endda sket meget med både fortælling og måden at spille på. Selvfølgelig er det begrænset hvad man kan gøre med et sandkassespil, men GTAIV er en udvikling.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/01-09 07:07 
LO-gentagelses-problematikken: Blue Dragons problemløsning af random encounters bliver mere og mere genial, jo mere jeg tænker over det. Når man nu (lynhurtigt!) bliver træt af at kæmpe mod 2 slanger og 4 bier kan man slå skjoldet til og stadig score ½ XP. JRPG'erne er jo alligevel opbygget til at man skal level up for at klare sig gennem historien, så det er SÅ godt fundet på! At J-purister så ikke kan se ud over, at det er andet end helligbrøde, kan jeg ikke tage mig af.

GTA4 har desværre stor mangel på aktiviteter (se bare hvor sjovt det kan gøres i Saints Row 2), men det får alligevel stemmen herfra. Men ja, det er overvurderet... jeg ville ikke have noget imod at det røg ud i allerhøjst kvartfinalen.
BeanoBeanoSkrevet 24/01-09 09:33 
GTA4 igen her. LO er i min stack-of-shame... for mange spil som jeg aldrig kom i gang med :!
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/01-09 09:38 
Sån en har jeg også :D
tmliljatmliljaSkrevet 24/01-09 09:42 
Ja, det er ikke alle spil, man får spillet lige grundigt, før der kommer ét, der er endnu mere interessant... :S
nerosnerosSkrevet 24/01-09 10:15 
I taler mit sprog ;-)
Bashful Neophyte
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/01-09 11:17, rettet 24/01-09 11:19 
Echelon VI>
Jamen det kan vi alt sammen godt blive enige om - udover at det er fuldstændig irrelevant om gentagelserne er bundet af udviklerens uopfindsomhed, eller genrens præmisser. Det er stadig gentagelser lige meget hvordan du vender og drejer det. At du så måske har lettere ved at sluge dem i LO fordi du synes ekstra godt om genren, forvandler dem ikke til andet end hvad de er; gentagelser...

Det er da overhovedet ikke det samme.

Men hvis du ikke kan se den åbenlyse forskel på spil hvor "gentagelser" er en integreret del i hele konceptet bag genren og så spil hvor gameplayet blot er præget af konstante gentagelser, så når vi vidst aldrig til enighed her.

Det er to vidt forskellige ting. Hvis man dropper et spil pga encounter "gentagelser" er det nok mere et udsagn for at man ikke kan lide genren istedet for det specifike spil. Det er omvendt med GTA, da gentagelser her ikke er defineret af genren. Hvis man dropper GTA pga et gameplay præget af konstante gentagelser, er det dette specifikke spil og ikke genren som helhed man har et problem med.

Iflg din "logik" ville man kunne kritisere alle spil for at have gentagelser da stort set alle genre er præget gentagelser som går igen i større eller mindre grad, men det kan på ingen måde sammenlignes med gameplay præget af gentagelser grundet udviklernes mangel på fantasi.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 24/01-09 11:46 
Azzkikr>
Iflg din "logik" ville man kunne kritisere alle spil for at have gentagelser da stort set alle genre er præget gentagelser som går igen i større eller mindre grad, men det kan på ingen måde sammenlignes med gameplay præget af gentagelser grundet udviklernes mangel på fantasi.

Det kan man da så sandelig også!? Det gør de fleste anmeldere da når de skal vurdere et givent spil. Mange spil bliver ofte målt på hvor nyskabende de er, eller kritiseret for at holde sig for tæt til standarden i genren; de er gentagelser af alle mulige andre spil.

Det er jo ikke fordi jeg ikke kan se forskellen i om et spil er bundet af sin genre, og derfor bliver nødt til at holde sig til elementer, der vil føles som gentagelser, og et spil med et gameplay med mangel på uopfindsomhed. Det er jo ikke kun random encounters der er gentagelsen i LO - jeg ved ikke hvorfor du har fået indtrykket af, at det var det jeg mente med gentagelser. Hele spillet føles, som tidligere nævnt, mere eller mindre som en stor gentagelse af så mange andre JRPG'er, gameplaymæssigt etc. Det kan man IMO godt forsøge at ændre på, uden at sprænge rammerne for hvad et JRPG er.

Jeg tror noget af kernen i vores diskussion ligger i ordet "gentagelser", og hvad vi hver især mener med det.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KillerBean2KillerBean2Skrevet 24/01-09 14:47, rettet 24/01-09 14:51 
Echelon VI>
Jeg tror noget af kernen i vores diskussion ligger i ordet "gentagelser", og hvad vi hver især mener med det.

Netop, hvis jeg ikke tager meget fejl(?), så er det her præcis, hvad du mener med "gentagelse":

Azzkikr>
Det er blot et traditionelt turn-based RPG.

Altså gentagelse af spillets udformning, og ikke "in-game" gentagelser. Så Azzkikr har faktisk, uden han selv vidste det, hele tiden argumenteret for Echelon VI's synspunkt :D
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 24/01-09 15:36 
Hihihi :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/01-09 16:32 
Lost Odyssey, ingen tvivl her. Det var langt mere underholdende end GTA4.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 24/01-09 17:14 
Echelon VI>
Jeg tror noget af kernen i vores diskussion ligger i ordet "gentagelser", og hvad vi hver især mener med det.

Uden tvivl.

Jeg mener bare at du ikke kan sammenligne koncepter og elementer der gentager sig mange gange inden for mange spil i den samme genre med gameplay mæssige gentagelser i et specifikt spil.

Konceptet og mange af elementerne i LO bygger direkte på tidligere FF/andre JRPG's spil, det er vi fuldstændigt enige om, men det er ikke nødvendigvis noget der trækker spillet ned. Det er de gameplay mæssige gentagelser i GTA derimod.

Men nu har vi efterhånden uddiskuteret dette :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-09 18:28 
Lost Odyssey videre med 52%.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 24/01-09 18:45 
Heh! Tror nærmere det bliver GTA4 videre med 68% ;D
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 24/01-09 19:37 
Azzkikr>
Konceptet og mange af elementerne i LO bygger direkte på tidligere FF/andre JRPG's spil, det er vi fuldstændigt enige om, men det er ikke nødvendigvis noget der trækker spillet ned. Det er de gameplay mæssige gentagelser i GTA derimod.

Det kommer så an på, hvordan man opfatter de to koncepter. Et RPG behøver jo ikke utallige gentagelser for at virke. Så i princippet kan man argumentere ligemeget for eller i mod gentagelser i begge genrer.

Men i det hele taget er det vel lidt spild af tid at diskutere spillene i denne afstemning så meget - stemmerne bygger alligevel meget mere på subjektivitet end i fx anmeldelser :)
SumezSumezSkrevet 24/01-09 19:54 
Grand Theft Auto IV videre med 59%
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 24/01-09 20:21 
Uden tvivl Mirror's Edge.
What is the Matrix?
ChronoChronoSkrevet 24/01-09 20:22 
Valkyria Chronicles da :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 24/01-09 20:24 
tog mig ikk engang 1 sek. Mirror's Edge helt klart !!
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/01-09 21:00 
Valkyria Chronicles videre med 215185123950 %
Bedste spil jeg har spillet i laaaaang tid.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/01-09 21:20 
Får vi status efter denne kamp 8/8, så vi kan se hvem der er gået videre?
CoreCoreSkrevet 24/01-09 21:33 
Mirrors Edge...I LOVE IT! :D
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
689 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig