X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SEGA Saturn controller med USB


Svar
nerosnerosSkrevet 29/12-08 23:20 
Jeg har idag fået en SEGA Saturn controller med USB ind af døren. Det første jeg var spændt på var om den virkede til min PS3 og det gjore den uden problemer helt uden at der skulle installeres noget som helst. Så jeg testede den med Street Fighter Alpha PSone og det virkede meget fint :-)

Det næste jeg vil prøve, og som egentlig var grunden til jeg købte den er, at tilslutte den Windows og se hvordan det virker, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan man gør. Er det noget jeg skal ind og rode med i kontrolpaneler osv. ?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/12-08 23:24 
Mit bud er du mangler en driver. Jeg er dog overrasket over at den virker på PS3 hvis den oprindeligt er lavet til PC?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 29/12-08 23:35 
Ja den virker sku på PS3 og X360! Ret vildt så kan det være det er en let løsning til når Street Fighter IV kommer hehe ;-) Jaja jeg ved godt det ikke er helt optimalt, men det er jo et godt fighter pad!

OK en driver, men hvor?
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 29/12-08 23:36 
Har du overhovedet prøvet? Hvis den fungerer som et almindeligt joypad, så er det ikke sikkert at der skal drivere til - så burde det hele ligge i Windows.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 29/12-08 23:40 
Her er info om det:

Original SEGA Saturn Controller for PC (USB)
Released in Japan Only
SEGA Original Product. not OEM or 3rd Party Product
Work well on Windows PC and Mac OS
Plug and Play. No driver needed

Så plug and play it is! Jeg har testet det med Mame men synes ikke det virkede. Jeg prøver lige igen.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 30/12-08 00:01, rettet 30/12-08 00:02 
Ok fik det til at virke på XP man skulle jo selvfølgelig genstarte systemet med controlleren tilsluttet i USB'en så virkede det. Tror ihvertfald det var det som gjorde tricket?

Jeg er en glad mand :-)
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 30/12-08 09:28 
Virker den med Xbox 360?!
Det er da godt nok mærkeligt, jeg troede ellers kun officielle controllere med en speciel chip virkede på 360.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/12-08 09:41 
Der er en kinesisk kopi til små 20£ på eBay.... Gad vide om den kan det samme...
nerosnerosSkrevet 30/12-08 10:26, rettet 30/12-08 10:30 
3of19>
Virker den med Xbox 360?!
Det er da godt nok mærkeligt, jeg troede ellers kun officielle controllere med en speciel chip virkede på 360.

Altså der stod på ebay ved dem jeg købte den hos, at den virkede på PS3, Mac, PC og X360. Efter jeg har testet den på min PS3 går jeg ud fra at den også virker på X360, men hvis det er noget med en chip kan det jo godt være den ikke duer. Jeg prøver det iaften så får vi at se.
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 30/12-08 11:37 
neros>


Så plug and play it is! Jeg har testet det med Mame men synes ikke det virkede. Jeg prøver lige igen.



Har du prøvet med andet end MAME
Syntes tit der er problemer med de nyere versioner af MAME fordi de bruger "direct input" hedder det vist.

Min billige pc joypad ( 5 kr )til usb virker også uden drivere.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
nerosnerosSkrevet 30/12-08 12:32 
Nej jeg har kun prøvet med Mame kan ikke lige komme på hvad jeg ellers kunne spille med det, men der er sikkert mange ting ;-)

Jeg har den nyeste version af Mame og det virker fint.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig