X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pris på brugt PSP


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 29/12-08 11:47, rettet 29/12-08 11:48 
Da det lige har været jul, synes jeg ikke rigtigt pengene er til en ny PSP. Derfor har jeg kigget lidt efter en brugt maskine, og har netop haft en dialog over mail med en mulig sælger.

Maskinen er 9 mdr. gammel inkl. alt tilbehør. Også kvittering. Sælger har så sat en pris på 1200,- men da jeg regner med et fornuftigt prisnedslag, kontakter jeg vedkommende for at finde et fornuftigt prisleje.

Efter flere mails frem og tilbage, ender sælgers maskimale nedslag på en 100,-. Dvs 1100,- for en brugt PSP. Så er det jeg tænker lidt over om folk tror de har guld imellem hænderne. Der må da være en fornuftig sammehæng mellem nye og brugte varer. Og da en ny PSP koster 1299,- takker jeg naturligvis nej.

Men jeg kan stadig ikke lade være med at tænke på hvordan folk tror de kan sælge til den pris.

I den her situation ville jeg maks byde 700,- for varen, men det er naturligvis ud fra min egen købelyst og pengepung. Er der ikke et procentvis afskrivning på mainstream-konsoller, som det f.eks. gør sig gældende for alle mulige andre varer?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/12-08 14:48 
Det korte svar er "Ja!" :)

Når sælger ikke vil slå mere af prisen, skulle man tro at han enten ikke har særligt meget erfaring, eller har haft erfaring med at kunne sælge til en sådan pris. Du skal tænke på, at selvom du måske ved at man kan få en spritny PSP for 1299,-, gør resten af mainstream DK det måske ikke, men har i stedet en højere mindste-pris at arbejde med i deres virkelighed, og spare derfor flere penge.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/12-08 14:51 
Til den pris ville jeg også hellere gå efter en ny maskine. Man ved jo heller ikke hvordan det lige er med ridser, døde pixels og lign. før man selv ser den.
JuggernautJuggernautSkrevet 29/12-08 15:46 
Lige præcis. Alene det faktum at den er 9 mdr. gammel, vil hos de fleste forbrugere efterlade en vis form for brug.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
scavengerscavengerSkrevet 29/12-08 18:25 
Ja, mange folk herhjemme tror at deres brugte grej er guld værd. Derfor handler jeg meget sjældent på f.eks. QXL. Jeg hørte også noget om en gut der havde været i TV lige inden jul og påstå at en gammel Commodore 64 var ca. 1.000,- værd. Så var min første tanke også, HVOR?
Nemo me impune lacessit
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/12-08 19:05 
Du mener ham her ikke?

Retro-computer...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KroeboCopKroeboCopSkrevet 29/12-08 19:50, rettet 29/12-08 20:14 
Det er jo vildt langt ude det der, hvis det var ny forseglet kunne det bedre give mening :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KajikaKajikaSkrevet 01/01-09 02:21, rettet 01/01-09 02:28 
Lidt offtopic, I know - Men er du stadig interreseret i at købe en brugt PSP, ligger inde med en, der er dog det ved den at det er en af de absolut tidligste modeller importeret fra Japan inden Sony lukkede Lik-Sang, har også en smule spil til den, osvjv. original emballage og kvittering.
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
JuggernautJuggernautSkrevet 02/01-09 10:20 
Beklager det sene svar. Tak for dit tilbud, men jeg er på udkig efter en Slim.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
solid snakesolid snakeSkrevet 02/01-09 14:21 
Spurgte du sælger om han kendte prisen på en ny? Og evt sendte ham et link?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
JuggernautJuggernautSkrevet 02/01-09 17:38 
Nej, ikke et link. Kun med eksempler fra spilpriser og Blockbuster.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig