X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bestille konsol fra England?


Svar
john1983john1983Skrevet 27/12-08 01:49 
Hej alle,
Ville lige høre om I ved hvordan man er stillet, hvis man køber en konsol i England og den så efterfølgende skal til reperation?

Jeg overvejer nemlig at købe en konsol fra enten Shopto.net eller Amazon.co.uk.. Er der desuden nogen af jer der kender disse sider?
Mvh
John
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
MrCaseMrCaseSkrevet 27/12-08 14:05 
Så er du underlagt engelsk købelov og du skal selv afholde udgifter til at sende den til reperations-stedet.

Kan det virkelig svare sig? Hvis det er en ny konsol det drejer sig om, kan du vist nærmest lige så godt smutte ned i din lokale fona og købe en på udsalg, inden forsendelse er betalt. Mange net-butikker (play/gameplay) sender heller ikke uden for englands grænser, men det gør amazon selvfølgelig.

Jeg tror ikke det kan svare sig, min ven. Men god idé..
Have you considered sucking less?
IqonIqonSkrevet 27/12-08 16:47 
Jeg tror nu godt det kan svare sig, hvis man kigger på priserne. F.eks. kan en PS3 fås til 2100 kr. inkl. levering fra shopto.net, så vidt jeg kan se - det er da en del at spare i forhold til den danske pris.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
HulleHulleSkrevet 27/12-08 18:10 
Og med hensyn til hvorvidt butikkerne er pålidelige: Absolut.. Begge butikker kan du roligt bestille fra.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
nerosnerosSkrevet 27/12-08 18:20 
Hvilken konsol drejer det sig om?
Bashful Neophyte
john1983john1983Skrevet 27/12-08 21:20 
Efter hvad jeg kan læse på forbrugerrådets hjemmeside om EU, så skal de faktisk godtgøre det som det koster dig at sende den til reperation i England?!

Ang. Garanti og reklamation skulle det angiveligt være det samme, da der er nogle fælles regler indenfor EU!

Jeg har kigget på en PS3 med FIFA09 og Skate. Det skal jeg give små 2500 for leveret til døren :)

Er der nogen der har handlet med Shopto.net før med lidt større ting end spil? Og hvordan fungere deres mail system?
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
RaGeRaGeSkrevet 27/12-08 22:50, rettet 27/12-08 22:51 
En PS3 (80GB) kan købes for 2999,- i Fona med Little Big Planet, men hvis den kan fåes for 2100 kr. inkl. forsendelse fra England, så vil jeg da seriøst overveje at bestille en.. Der kommer vel ikke nogle former for told og andet pjat oven i?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
john1983john1983Skrevet 27/12-08 22:53 
RaGe>
En PS3 (80GB) kan købes for 2999,- i Fona med Little Big Planet, men hvis den kan fåes for 2100 kr. inkl. forsendelse fra England, så vil jeg da seriøst overveje at bestille en.. Der kommer vel ikke nogle former for told og andet pjat oven i?

Jamen det kan du pga. kursen er så lav lige nu! Og desuden så var Fonas tilbud kun i dag :)
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
RaGeRaGeSkrevet 27/12-08 23:12, rettet 27/12-08 23:12 
Er du sikker på Fona tilbuddet kun gældede i dag? Når man bestiller fra England, kan man så godt bruge det medfølgende strømstik eller skal man selv skaffe et, for mener da at stikkene er anderledes derover.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
scavengerscavengerSkrevet 27/12-08 23:16 
Korrekt, strømstikkene er ikke de samme, men en rejseadapter kan også løse det.
Nemo me impune lacessit
RaGeRaGeSkrevet 27/12-08 23:48 
Hvad koster sådan en og hvilken en skal jeg have fat i?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Krans.KKrans.KSkrevet 28/12-08 00:17, rettet 28/12-08 00:18 
Så vidt jeg husker, kan du få sådan en for under 100 kr. (man ser dem altid i lufthavnsbutikker), men en mere nøjagtig pris kan jeg ikke lige sige dig. Jeg er desuden også ret sikker på, at der tit på pakkerne med dem står, hvilket "land" de er kompatibelt fra og til, og ellers så bare spørg i din lokale elektronikforretning.

Jeg ville ikke umiddelbart mene, det burde være et større problem at få fat i, men nu jeg tænker over det, kan det selvfølgelig godt være, det er lidt mere problematisk at købe dem her i landet (bortset fra i en lufthavn, selvfølgelig), når det er et "UK -> Danmark" stik du skal have fat i og ikke omvendt. Men ellers er det sikkert også noget, de har på amazon =)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
HolisticHolisticSkrevet 28/12-08 00:36, rettet 28/12-08 00:38 
Og ellers går du bare ned i Jem og Fix, køber en pakke med 2 alm. danske strømstik til 13.95

Klipper ledningen over før hovedet og smider ledningerne i det nye stik.
Den skal jo nok for eftertiden altid i en dansk stikkontakt alligevel ;)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
JmogJmogSkrevet 28/12-08 01:34, rettet 28/12-08 01:35 
*host*

Altsammen gode råd, men da en PS3 bruger samme type strømkabel som enhver dansk stationær computer, så ville jeg nok bare købe et helt nyt kabel. Hvis du ikke ligger inde med et reserve (skærme bruger samme kabel), så kan det næpppe koste mange kroner at købe et nyt.

Ingen grund til at modificere det medfølgende. Der er INTET PS3 specifikt ved det.
HolisticHolisticSkrevet 28/12-08 17:00 
Det er da rigtigt :)
Ja så er der da slet ingen ko på isen
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
john1983john1983Skrevet 28/12-08 18:52 
Mangler kun lige

Er der nogen der ved hvordan der præcist er med garanti og reklamationsret?

Og kender I shopto.net? da de er billigst? Men har fået hurtigt svar på mine spørgsmål af Amazon!
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
RaGeRaGeSkrevet 28/12-08 19:00 
Der ryger vel ingen ekstra gebyrer oven i?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HulleHulleSkrevet 28/12-08 22:39 
Gentager gerne mig selv :) shopto.net er en pålidelig side.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
JmogJmogSkrevet 28/12-08 23:40 
Han tænker nok mere på told/moms.

Og den slags kommer der ikke på, hvis forretningen ligger i England. Bemærk dog lige at listeprisen på Amazon.co.uk får forskellen mellem britisk og dansk moms oveni ved checkout. de har vist sat britisk moms ned til 15% mener jeg, så der kommer 10% oveni.

Men ingen grimme gebyrer fra Post DK eller toldopkrævning.
john1983john1983Skrevet 29/12-08 00:22 
sorry... havde lige overset den :)
Men hvad har du handlet derfra? Jeg ville heller ikke være i tvivl med spil, men er mere i tvivl med PS3, da jeg synes de svare langsomt ift. amazon. Nu tænker jeg specielt på, hvis der er noget der går i stykker :)
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
john1983john1983Skrevet 29/12-08 17:31, rettet 29/12-08 17:31 
Jeg har bestilt nu - fra Amazon.co.uk...

PS3 med LBP
FIFA 09
WWE 09

Samlet pris(inkl. levering) 2650,-
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
JuggernautJuggernautSkrevet 29/12-08 17:37 
Det lyder næsten for billigt til at være sandt :) Det må være den lave kurs der gør udfaldet?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RaGeRaGeSkrevet 29/12-08 18:40, rettet 29/12-08 18:41 
Kan se at de tager 258 £ for en ps3 ved shopto.net, men da de omregner til euro, så skal jeg gi' 330 Euros, men det er da nogle hundrede kroner over de 2100 kr. der bliver snakket om? Overvejer om et bundle fra Amazon med Little Big Planet er et bedre køb.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
enfenenfenSkrevet 29/12-08 19:29 
john1983>
Jeg har bestilt nu - fra Amazon.co.uk...

PS3 med LBP
FIFA 09
WWE 09

Samlet pris(inkl. levering) 2650,-

Ren nysgerrighed;

Selvom punden er lav, så kan jeg ikke ramme samme pris, som du gør.

En PS3 koster 284 £ + 9 % tax = 2.480 kr. Oven i det kommer prisen for dine spil og forsendelse. Det får jeg til mere.

Jeg kan dog se, at Amazon kører med et bundletilbud, hvor man kan vælge en PS3 med LBP og ved siden får man så et gratis Motorstorm 2 med. Det koster også 284 £ + tax og forsendelse. De havde et bedre tilbud før jul, men det er ligegyldigt nu :)
What is the Matrix?
john1983john1983Skrevet 29/12-08 19:57, rettet 29/12-08 20:54 
Det er korrekt at de havde et bedre tilbud før jul, men det er der ikke noget at gøre ved. Jeg har fået FIFA09 med gratis, da Motorstorm ikke er på lager. Derudover koster WWE £10, da det er et af deres promotional offers. Så det er £10 for spillene. Så kommer af med små £327,19 inkl. vat og levering.

Det vil sige
327,19 x 8(kursen er vidst lige derunder nu) = ca. 2620,-
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
john1983john1983Skrevet 29/12-08 19:59 
Du kan selv ændre det tilbage til Pund ude i siden. Jeg valgte dog Amazon.co.uk, da jeg følte mig mere tryg ved at købe der - også udfra hvad jeg har læst rundt omkring ;)
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
enfenenfenSkrevet 29/12-08 20:02 
Ok så giver det mening. For FIFA 09 alene står til en højere pris derinde.
What is the Matrix?
RJKRJKSkrevet 30/12-08 00:04, rettet 30/12-08 00:04 
Det kan vist i det hele taget godt svare sig at kigge lidt mere på de engelske shops end normalt. Jeg købte selv lige en stak nye(re) spil som Valkyria Chronicles, Fallout 3, Zack & Wiki og Mirror's Edge til omkring 180 kroner stykket i snit inklusiv porto.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 30/12-08 00:15 
Ja, hvor købte du? Pludselig er Play langt mindre attraktiv, når man er tvunget til at betale deres €-priser.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 30/12-08 01:13 
Amazon.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RaGeRaGeSkrevet 30/12-08 02:47, rettet 30/12-08 02:47 
Så har jeg bestilt en PS3 for 271 £ inkl. porto fra shopto.net

Gad vide hvad det svarer til i danske kroner.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/12-08 03:15, rettet 30/12-08 03:15 
2063.29 ifølge valutakurser. DAMN! Jeg får også skrabet godt til mig af de dyrere titler på eBay for tiden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 30/12-08 10:06, rettet 30/12-08 10:06 
sorry for "Hi-jackin" men, er der nogle der så kan anbefale en side at bestille for eks. blu ray film fra?. eller er der ik mange penge og spare der?

edit: de ska gerne indeholde danske undertekster
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
NaieraNaieraSkrevet 30/12-08 10:18 
I sagens natur er det svært at få engelske undertekster der 'som regel' har danske undertekster. Mange har, men så må du kigge under de enkelte films beskrivelser, eller finde andre kilder der holder styr på den slags.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 30/12-08 14:13 
Dvd.co.uk er et glimrende sted at købe Blu-rays udgivet i EU, men de gider sjældent skrive andet end om der er engelske tekster på. Tit har de dog danske.

Men den eneste måde at være sikker på der er danske tekster er nu engang at købe dem i DK.
john1983john1983Skrevet 30/12-08 17:47 
Så er min konsol på vej med UPS og spillene er sendt afsted også!

Leveringsdato ifl. UPS er d. 2. januar :D
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
RaGeRaGeSkrevet 30/12-08 20:30, rettet 31/12-08 14:54 
Min maskine blev os sendt i dag :)

EDIT:

2090,- blev der hævet på min konto for PS3'en, dejligt billigt må man sige :P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ChronoChronoSkrevet 30/12-08 21:58 
Kan man bestille en 360 hos Amazon eller et andet sted og være sikker på at få den nyeste model? Den som ikke brænder sammen hele tiden.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
JmogJmogSkrevet 31/12-08 17:53 
I betragtning af hvor mange de sælger hele tiden, så ville det være usandsynligt at de har de gamle modeller liggende.
john1983john1983Skrevet 01/01-09 03:17 
RaGe>
Min maskine blev os sendt i dag :)

EDIT:

2090,- blev der hævet på min konto for PS3'en, dejligt billigt må man sige :P


Min er i Malmø nu, og står til levering 2. januar, men der er ingen penge trukket. Lidt underligt, når den er sendt.. Men hva fan, ved jo de bliver trukket.

Jeg forventer at min pris bliver lige omkring 2600... Det er så med FIFA09, LBP og WWE09.. Men skal bestille et par spil mere plus en controller. Det tænkte jeg bare ikke over, da jeg gjorde det i forvejen :)
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
john1983john1983Skrevet 03/01-09 02:07 
Vil da lige smide en update her.
Min PS3 er nu vel ankommet.. Fanme god service indtil videre :)
Den ankom kl. 15.40 i dag, lige tids nok til at jeg kunne nå op og træne mine fodbolddrenge kl. 16.30... Hehe, så det er perfekt.

Har endnu ikke spillet LBP og venter på at FIFA09 og WWE09 ankommer, men har downloadet FIFA Street og PES09 demoerne. Og hold da op hvor er PES godt. Havde prøvet FIFA Street 3 før. Men PES09 det er fanme imponerende, i hvert fald i demoen. Ved dog at FIFA er godt også, men hvis PES09 er ligeså godt i fuld version, så tror jeg, at jeg kommer til at spille det mest. Det skal i hvert fald bestilles med det vuns. Så mangler jeg bare Madden 09 ;)
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
RaGeRaGeSkrevet 05/01-09 13:06 
Så kom min PS3, det var nu hurtigt :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 05/01-09 14:05, rettet 05/01-09 14:06 
jeg har bestilt mirrors edge, beijing 08 fra amazon, meget billig, samt the dark knight blu ray, til 118kr,- :D der er dk subs på.

prisen på de 2 spil blev ca 230kr inkl. porto, mener jeg at jeg regned det ud til.. mellem 2-300
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
IqonIqonSkrevet 05/01-09 17:34 
Havde de Dark Knight på tilbud, da? Lige nu står den til £15, hvilket bliver ca. 150 kr. med moms og forsendelse.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
NaieraNaieraSkrevet 05/01-09 18:38 
Ja, den var billigere tidligere i dag.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 11:57 
Nogen her der ved hvad forsendelsestiden er fra ShopTo til DK for spil?
BonziniBonziniSkrevet 03/02-09 12:40 
tror der gik 3-4 dage sidst jeg bestilte.
BeanoBeanoSkrevet 03/02-09 12:47 
Ok tak
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig