X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ePenge er ikke penge!


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/12-08 10:57 
Ikke nok med at Danmark kører nogle forfærdelige toldregler - nu er der også problemer med netbetalinger!

Jeg håber fyren i omtalte eksempel har kunnet få pengene fra Paypal - men nå historien er som den er, kunne noget tyde på at det ikke er tilfældet.

Paypal er "ikke dækket"
WehnerWehnerSkrevet 25/12-08 11:31, rettet 25/12-08 11:31 
Det regnede jeg ud for nylig (inden et potentielt større bas-køb), hvorefter jeg dobbeltcheckede med min bank, og det giver mening. Når du indsætter pengene på din PayPal-konto foretages en betaling fra dit kreditkort, og det er denne transaktion, som banken/VISA/PBS/whatever dækker, hvis der går noget galt. Når pengene står på din PayPal, så er transaktionen afsluttet, og du kan gøre med dine penge, hvad du vil, men det har ikke længere noget med din bank osv. at gøre.

At bruge PayPal er at sammenligne med at hæve penge.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 25/12-08 13:02 
Bankerne har da ret. De har selvfølgelig kun et ansvar overfor dem, som de har et samarbejde med, og som dermed er kunder hos dem. Altså de butikker som betaler (åger)gebyrer for kunne modtage betaling med bankernes kreditkort. Den garanti kan selvfølgelig ikke gå flere led ud, det giver jo ingen mening. Det er i situationen helt klart PayPals ansvar, hvis nogens.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
scavengerscavengerSkrevet 25/12-08 15:29 
Det er jo hverken første eller sikkert heller ikke sidste gang man hører om dette på PayPal. Så hvis man vi være på den sikre side må man betale via den sikrere betalingsmåde med SWIFT-koder og hvad ved jeg. Ja, det koster et ordentligt gebyr, men med PayPal er der bare ingen garanti.
Nemo me impune lacessit
WonderboyWonderboySkrevet 25/12-08 16:52 
Skulle han ikke bare have snakkert med Paypal om at de kunne trække pengene tilbage?.

Paypal
I love monster land
HyakotakeHyakotakeSkrevet 25/12-08 20:07 
Hm, jo, jeg kan godt se logikken, men er Paypal ikke så stort efterhånden, at bankerne burde indgå aftaler med dem om denne slags betalinger? Altså at forbrugeren kun skal henvende sig 1 sted for at ordne sine pengesager, og så er det bankens hovedpine at snakke videre med Paypal. Det er jo ikke som om der kommer færre netbetalinger i fremtiden, og Paypal må afgjort være en af fremtidens store spillere på markedet... eller er jeg 5 år forud for min tid på det punkt?
WehnerWehnerSkrevet 25/12-08 20:14 
PayPal sørger, som Rune også nævner, for at PayPal tjener penge i stedet for at VISA tjener penge. Så du skal nok ikke holde vejret :)

Men derudover har banken ikke som sådan noget at snakke med PayPal om, for når transaktionen til PayPal er sket, så har dine penge hverken noget at gøre med dit kreditkort eller din bank mere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WonderboyWonderboySkrevet 25/12-08 22:45, rettet 25/12-08 22:46 
Er der da ikke også noget med at paypal også har noget med at en garanti ordning at de dækker op til et hvis beløb?, er der ikke også kommet en dansk afdeling af paypal eller en eurupa afdeling, som man kunne kontakte og høre?.
I love monster land
JmogJmogSkrevet 26/12-08 00:08 
Hyakotake>
Hm, jo, jeg kan godt se logikken, men er Paypal ikke så stort efterhånden, at bankerne burde indgå aftaler med dem om denne slags betalinger?

Størrelsen er vel ligegyldig. Det svarer til at du overfører penge til en kammerat via Western Union, hvorefter han render ud og bruger dem på en vare der er i stykker.

Det kan da umuligt have noget at gøre med Western Union og det er præcis det samme som i eksemplet med Paypal.

Et andet eksempel kunne såmænd være at hæve penge i banken og bruge kontanterne på x og derefter forvente, at banken skal hjælpe med at få pengene igen. Banken har jo på ingen måde været involveret.
JAAJAASkrevet 26/12-08 02:12, rettet 26/12-08 02:16 
Wonderboy>
eller en eurupa afdeling, som man kunne kontakte og høre?.

Jo, det er der. God fornøjelse. Jeg har selv været deres maskine igennem. Det fik mig til at lukke min Paypal konto permanent.

De indefrøs betalingen for en PS3, jeg havde solgt. De pålagde mig bevisbyrden for, at jeg rent faktisk var i besiddelse af denne PS3. Dette var EFTER at køber havde modtaget PS3'en og givet mig positiv karakter og trods en 100% positiv rating med over 50 enkelte karakterer. Det kostede mig adskillige hundrede kroner i telefonopkald til Frankrig smat dyre faxer til deres franske afdeling. Dette oveni besværet med at finde "acceptabel" ID og kvitteringer og guderne må vide hvad.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig