X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vedr. lov om ulovlig download


Svar
UriurUriurSkrevet 19/12-08 21:43 
Hej!

Et spørgsmål. Hvis man bor i et bofællesskab og ejer en bredbåndsforbindelse, lad os kalde vedkommende for person A, samtidig med at en anden i bofællesskabet bruger denne forbindelse til ulovlig download, person B, hvem vil så blive holdt ansvarlig? A eller B?
3of193of19Skrevet 19/12-08 21:57 
Tror nok den person som forbindelsen tilhører (står på regningen) er ansvarlig for hvad andre laver med den.
dpldplSkrevet 19/12-08 22:11 
Nej mener helt sikker altid den der downloader der får skylden!

APG tabte en sag, hvor en eller anden havde brugt en persons WIFI og hentet ulovlig ting. Kan bare ikke lige huske hvor jeg læste det.

Tro heller ikke "Vi set person hente det og det med den her IP" er nok til at de kan vinde en sag imod folk. (Men nok til få folk til betal med et skræmme email/brev)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
3of193of19Skrevet 19/12-08 22:35, rettet 19/12-08 22:52 
Mener altså i en situation hvor man frit giver andre lov til at bruge forbindelsen. Man burde i det mindste være medskyldig.
JmogJmogSkrevet 20/12-08 01:30 
dpl>
Nej mener helt sikker altid den der downloader der får skylden!

Bestemt ikke. Der var da sagen om et kollegie, hvor de alle kom til at betale.

Reglerne gå som 2of19 siger på, hvem der har ansvaret for forbindelsen. Er det et bofællesskab, så er alle beboerne jo som sådan "ejere" og derfor har de ansvar for hvordan det bruges.

Er man idiot og har et trådløst netværk uden kryptering, så kan man dog ikke holdes ansvarlig for hvad andre har gjort, da de (himmelvendte øjne) har "hacket" sig ind på ens forbindelse.

I hvert fald ikke før der laves regler om påkrævet kryptering af trådløse net.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig