X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo AES hjælp


Svar
RonTonRonTonSkrevet 18/12-08 21:50, rettet 18/12-08 22:10 
Hej. jeg ville hører. Om der var nogen her inde.
Der har fårstand på neo geo aes konsollen.
Jeg har altid været lidt skræmt af prisen.
Men nu skulde det værer. Og jeg købte en på ebay.
Nu har jeg så fået den hjem. Og den virker ikke. !
Jeg får ikke noget billed på mit tv.

Jeg har 220v adapter. Men kun et mono tv kabel med to stik.
jeg ved ikke... Se hele indlægget
Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Forza Motorsport 3
224 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
6 Pac6 PacSkrevet 25/10-13 17:12 
Bare til Info har jeg i dag fået en anden controller og denne virker fint. Så var heldigvis ikke maskinen den var galt med.
nerosnerosSkrevet 26/10-13 09:15 
Jeg fik forleden dag et Hori Neo Geo Stick II. Det nok de bedste sticks til systemet hvis man spørger mig.
Bashful Neophyte
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/04-14 11:00 
Har mulighed for at få fat i en AES-udgave af Blazing Star, så jeg overvejer endelig en AES.

Hvordan er det nu lige med faldgruberne - vil nogen lige genopfriske gode råd til køb af AES (eller linke til et relevant indlæg)?

Er nemmeste løsning en JAP AES (flest i omløb) med "lavt serienummer" (bedre RGB < 20.000?!) og for at omgå censur i US-spil. Men dem med lavt serienummer hænger åbenbart ikke på træerne. :/ Eller er serienummeret ligegyldigt, bare den RGB-moddes - og kan nogen herinde klare dét?

Ellers er jeg lidt lun på en US-konsol til under 1K (i flot stand) med serienummer #012199 (skulle give upåklagelig RGB?). Men hvordan er det nu lige med det censurhalløj i US-spil: kan KUN omgås med en unibios til regionskift?

Imødeser afklaring, ellers ender jeg nok med US-konsollen pga. lav pris + god stand (det folk vistnok ynder at kalde "A" på ebay). :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-14 12:15 
Maskinerne med lave serienumre har som standard bedre RGB, det har du ret i. Men heldigvis kan det meget nemt laves fikses på de andre maskiner også :)

Hvis du får installeret en Unibios kan man skifte region ligeså tosset man vil :)

Jeg kan godt lave begge dele. Bare send en PM hvis det har interesse :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 05/04-14 13:30 
Det passer ikke helt at serienummeret bare skal være så lavt som muligt, men RGB-fixet gør alligevel outputtet bedre end på de AES'er med det bedste output fra fabrikken.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-14 13:33 
Kan du linke til noget der bekræfter det du siger? Jeg har aldrig hørt at der skulle være undtagelser for den regel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 05/04-14 13:35, rettet 05/04-14 13:36 
Nej, vi ved da alle sammen at, hvis serienummeret er for højt, så kan RGB signalet ikke komme ordentligt over.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/04-14 13:40 
Var det ikke bare at lave 4 cut?
http://www.mmmonkey.co.uk/snk-neo-geo-aes-rgb-neo-aes3-6-vertical-lines/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 05/04-14 14:00 
Konsolkongen>
Kan du linke til noget der bekræfter det du siger? Jeg har aldrig hørt at der skulle være undtagelser for den regel.

Jeg kan ikke huske sidens navn, men det var en gruppe af serienumre som altså ikke startede ved det første. De var lave, men det var ikke de allerlaveste. Det er nok bare blevet forsimplet over tiden, rundt på indernettet.

Men som vi ved, så er det jo lige meget når man får lavet RGB-mod alligevel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-14 15:31, rettet 05/04-14 15:36 
slk486>
Nej, vi ved da alle sammen at, hvis serienummeret er for højt, så kan RGB signalet ikke komme ordentligt over.

Jeg forstår ikke hvad du mener.

Det er jo logisk at lavere serienumrer = tidligere motherboard revisioner = bedre RGB.

EDIT: Men jo fuldstændig ligemeget ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/04-14 20:54 
Konsolkongen>
Maskinerne med lave serienumre har som standard bedre RGB, det har du ret i. Men heldigvis kan det meget nemt laves fikses på de andre maskiner også :)

Hvis du får installeret en Unibios kan man skifte region ligeså tosset man vil :)

Jeg kan godt lave begge dele. Bare send en PM hvis det har interesse :)

Det lyder greit :) Jeg har set AES'er til 2-4K med diverse mods, hvor en som http://www.ebay.com/itm/REI-Neo-Geo-AES-System-Console-HDTV-Component-S-Video-Stereo-UniBios-SNK-/390806692786?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5afde4e3b2]den her virker som et overflødighedshorn[/LINK]" target="">den her virker som et overflødighedshorn (for mig). Tager dog stadig mig selv i at vende tilbage til siden. :)

Mht. lyd: Får man optimal stereolyd ved bare at plugge hovedtlf i (som jeg typisk bruger)?

Mit fund af en "glatbarberet", velholdt US-konsol virker pt. mest fristende. Den ville du sikkert også få det mere sjovt med (at modde). :)

Naiera>
Konsolkongen>
Kan du linke til noget der bekræfter det du siger? Jeg har aldrig hørt at der skulle være undtagelser for den regel.

Jeg kan ikke huske sidens navn, men det var en gruppe af serienumre som altså ikke startede ved det første. De var lave, men det var ikke de allerlaveste. Dem mellem Det er nok bare blevet forsimplet over tiden, rundt på indernettet.

Men som vi ved, så er det jo lige meget når man får lavet RGB-mod alligevel.

Min reference til et JAP AES-serienr under 20000 for bedre RGB kom fra tabellen her:

Neo Geo AES hjælp
http://www.neogeokult.com/articles-us/ng-picture-quality-p2/

Det oplyses i linket ovenfor, at AES'er med "A" i RGB (serienr 20000-39000) typisk skulle være fra US eller EU.

Men giver en AES med RGB-fix optimalt signal, uanset serienummer, så har jeg spildt lidt tid på at jagte det rette serienr. :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-14 21:03 
Det lyder greit :) Jeg har set AES'er til 2-4K med diverse mods, hvor en som den her virker som et overflødighedshorn (for mig). Tager dog stadig mig selv i at vende tilbage til siden. :)

Glemt alt om component og s-video. Det er alligevel kun interessant for Amerikanske brugere. RGB er det bedste signal du kan få fra sådan en :)


Mht. lyd: Får man optimal stereolyd ved bare at plugge hovedtlf i (som jeg typisk bruger)?

Tja, det er nok ikke den reneste lyd du får fra minijack-stikket. Ligesom med Mega Drive 1 er der en forstærker tilsluttet minijack-stikket og det lyder ikke helt godt (i hvert fald på MD1). Man kan sikkert tappe stereo signalerne før forstærkeren på en Neo Geo også. Det vil jeg lige prøve at undersøge.
Men stereo fra headphone stikket er generelt bare ikke fedt hvis den skal tilsluttes dit TV. På MD1 plejer altid at lodde AV-out porten om på bagsiden så der er stereo i også.

Men giver en AES med RGB-fix optimalt signal, uanset serienummer, så har jeg spildt lidt tid på at jagte det rette serienr. :/

Jvf. det link ChronoSoUSA postede så ja. Jeg har dog kun haft en enkelt AES mellem hænderne og det var den tidlige slags med lækker RGB som standard :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 05/04-14 21:04 
Skyblæseren fandt det ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/04-14 21:11 
Jep, men i følge ham her passer det ikke :p
http://nfggames.com/games/neorgb/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/04-14 22:34, rettet 05/04-14 22:36 
Det må siges at være en mindre specifik og stor forenkling - men manden bakker det jo op med en test og alles zusammen...

Neo Geo AES hjælp

In any case. Less is more. Future is now. Eller noget. :D

Men i hvor høj grad giver et RGB-fix endnu bedre kvali end det bedste (originale) output?

I just wantz to play Blazing Ztar i optimal kvali. Men prisen på 13K for et her-og-nu-køb...hmm. Ellers er der i nød jo altid den nye Android-udgave (kudos til SNK Playmore for den, hvis det er en 100% Neo-Geo-port). Men jeg vil nødig ende med at anskaffe en billig tablet, et Neo-Geo X-arcadestick og BS til Android. Det bliver nok næppe i nærheden af en "Future is now"-arcadeoplevelse. :/

Men shiiiit...det er ikke helt løvn, hvad Neo-Geo-folket siger: det er "all in" (inkl. bankkonto), ellers "all out" (hvis man foretrækker noget mere prisgunstigt). :O

Konsolkongen>
Men stereo fra headphone stikket er generelt bare ikke fedt hvis den skal tilsluttes dit TV.

Den skal tilsluttes et Pana VT60, som ikke har SCART (dvs. der medfulgte et ultrakort SCART-USB-kabel). :/
Jeg ville foretrække lyd via min Yamaha AV-receiver, hvor mine hovedtlf er sat i. Nok ønsketænkning, hvis man også vil have CRT-kvalitet. Skal vel så anskaffe XRGB-3 - eller tilsvarende (billigere) alternativ? Må formode dens PHONES-udgang er bedre at anvende end AES'ens?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/04-14 00:22 
Men i hvor høj grad giver et RGB-fix endnu bedre kvali end det bedste (originale) output?

Det samme vil jeg gå ud fra. Kan også ske at de senere revisioner benytter en anden RGB encoder end de tidligere gør. Det kunne give mening da de efter sigende har bedre composite video, og Sony CXA1145 encoderen som de første modeller i hvert fald bruger, laver det værste composite signal tænkeligt.

En anden RGB encoder behøver dog ikke betyde værre/bedre RGB da den egentlig bare forstærker signalet, og laver det om til S-video og composite. Det der betyder noget er nok snare om der er forstyrrelser i RGB signalerne fra andre kilder, før og efter RGB encoderen.

Men igen vil jeg henvise til det link ChronoSoUSA smed. Jeg synes billederne taler for sig selv, og jeg har ikke hørt nogen brokke sig over RGB'en fra en maskine der har fået sådan et fix.

Den skal tilsluttes et Pana VT60, som ikke har SCART (dvs. der medfulgte et ultrakort SCART-USB-kabel). :/
Jeg ville foretrække lyd via min Yamaha AV-receiver, hvor mine hovedtlf er sat i. Nok ønsketænkning, hvis man også vil have CRT-kvalitet. Skal vel så anskaffe XRGB-3 - eller tilsvarende (billigere) alternativ? Må formode dens PHONES-udgang er bedre at anvende end AES'ens?

Ikke USB, men et en anden type stik der ligner :)

Jeg kan ikke huske hvordan lyden var fra XRGB-3'en, men fra en XRGB-mini (som du i øvrigt skulle overveje over en XRGB-3) er den ikke noget at råbe hurra for. Jeg kører selv al min lyd uden om XRGB'en og direkte til min Yamaha forstærker :)
Ikke at lyden er direkte elendig eller støjende igennem XRGB'en, den er bare flad sammenlignet med direkte tilslutning.

Hvis du skal have den tilsluttet din forstærker, så er hovedtelefon udgangen måske en fin løsning. Kiggede lige kort efter mere avancerede stereo mods, men faldt ikke over noget brugbart. Kan være at lyden er helt fin på Neo Geo :)

Alternativt, hvis jeg finder et bedre stereo mod, kunne man montere et par L og R phono bøsninger på bagsiden af maskinen, så du nemmere kan tilslutte den dit anlæg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 06/04-14 08:27, rettet 06/04-14 08:29 
Bare for god ordens skyld...er lige blevet lidt mere motiveret til at få styr på et Neo-Geo AES-setup :) ...og har mistet så meget mere søvn, christ. Beklager, hvis jeg ævler løs og roder ting sammen nedenfor.

Neo Geo AES hjælp

(En "all nighter"-auktionskrig - uden fornemmelsen af, at jeg opnåede en god vinderpris som med Radiant Silvergun til ca 600 DKK i år 2000 ;P ...men ligesom dengang står jeg igen med et spil - eller snart, I hope - uden at eje konsollen endnu :)).

Lidt nederen med "...water stain on insert" :( *Skulle ikke kunne ses* udadtil, skriver sælger.

Konsolkongen>
kke USB, men et en anden type stik der ligner :)

Dunno, hvorfor jeg skrev "SCART-USB-kabel". Mente "AV1-SCART"-adapter (stikket ligner nærmest HDMI-stik). Bliver et rod af kabler og ekstraudstyr bare for at opnå CRT-kvalitet. :/

Kan der evt. opnås tilsvarende høj CRT-kvalitet med et ældre CRT-tv, eller? Hvad er den optimale tommer til Neo-Geo?

Du nævner en XRGB-mini. Inden jeg tjekker den i detaljer: Formoder AES'ens SNK SCART-kabel sættes i en SCART-XRGB-mini-adapter og derfra via HDMI Out på XRGB-mini til HDMI In på min Yamaha-receiver, right? Jeg får normalt klokkeklar lyd fra PHONES-udgangen på Yamahaen, der har en PURE DIRECT-funktion (minimerer elektrisk støj fra andre kredsløb).

Neo Geo AES hjælp

(Undgå at fokusere på støvet :P ...efterhånden blevet lidt crowdy i mit kompakte tv-rack). Har fjernet glaslågene, så det ikke blev en bageovn. :O

Konsolkongen>
Men igen vil jeg henvise til det link ChronoSoUSA smed. Jeg synes billederne taler for sig selv, og jeg har ikke hørt nogen brokke sig over RGB'en fra en maskine der har fået sådan et fix.

Det ser absolut let ud, men for mig lugter det lidt af "bundkort-mishandling". Er måske bare for sart, hvad den slags angår. Ser det som nødløsningen, hvis jeg ender med et crappy RGB-signal. De AES'er jeg har i kikkerten lige nu, har dog serienr i den gode (lave) ende. Håber ikke der bliver grund til at cutte noget - andet end mit hår i nærmeste fremtid. :)

>
Hvis du skal have den tilsluttet din forstærker, så er hovedtelefon udgangen måske en fin løsning.

Min 3 år gamle Harman/Kardon-receiver var ikke 3D-kompatibel (FW-opgradering hjalp ikke), så jeg satsede på en Yamaha RX-V675. Den er desværre uden Dolby Headphone, som jeg har brugt i mange år. Yamahas egen Silent Cinema til surround i hovedtlf har dog flere lydjusteringer, også til spil.

Konsolkongen>
Alternativt, hvis jeg finder et bedre stereo mod, kunne man montere et par L og R phono bøsninger på bagsiden af maskinen, så du nemmere kan tilslutte den dit anlæg.

Jeg kan vel som nævnt få lyden via HDMI Out fra XRGB-mini til receivers HDMI In? Er L/R-phono til receiver da en bedre løsning? Lidt trist Yamaha ikke placerede de phono-indgange foran. :(
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/07-19 12:38 
Jeg skal sælge “mark of the Wolves” til AES.

Hvad ville være en rimelig pris?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 01/07-19 14:02 
På eBay kan man se afsluttede auktioner. Det ser ud som om at du måske kan få helt op til ti stærke.

Men HUSK at gemme 15%, hvis du sælger den på eBay...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/06-22 19:02 
Jeg fik lyst til at spille lidt AES.

Men skærmen viser rød grafit uden man kan se hvad billedet prøver at vise ? (Ligner det man så i 90erne når kanel 2 og kanal 1000 viste tv uden en dekoder ) der er heller ikke lyd. Og den er moddet med en unibios.

Nogle der ved hvad det kan være?
Har prøver at rense mine spil , og prøver 3 forskellig original AES cart.
Og prøvet at hive av stik ud og ind.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 17/06-22 19:38, rettet 17/06-22 19:39 
Det kan være mange ting, men lyder umiddelbart som et dårligt kabel. Når du sætter maskinen til er der fire signaler der bliver brugt til at sende billedet til dit fjernsyn: Rød, Grøn, Blå, og Sync.

At billedet flimrer på den måde du beskriver tyder på at du ikke får noget sync, og hvis det kun er rødt, så er det sandsynligvis det eneste signal der når igennem til dit fjernsyn. At der ét et rødt signal (som jeg vil gætte på stadig ligner at det reagerer på hvad der sker i spillet?) vil jeg tolke som at det heldigvis nok ikke er i selve maskinen problemet findes.

Hvis du har et multimeter eller kender nogen der har, så prøv at tjekke forbindelserne på dit kabel, og se om der er direkte hul igennem fra R, G, B, Composite, og Ground i forhold til de to ender som vist her:

http://members.optusnet.com.au/eviltim/gamescart/neogeo.png

(og prøv også evt. Pin 7 på Neo Geo siden i stedet for Pin 3 (composite), da RGB kabler kan få sync fra begge to)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/06-22 19:59 
Jeg fandt et gammel mono av kable.
Og det virker!

Mange tak for hjælpen.
Troet lige at det var en chip fejl!
Eller hvor spillet skal sidde.

Et andet spørgsmål ?
Tager konsoller skadet , at der sidder spil for længe i dem. Uden man har spillet på dem i længer tid. (Cart konsoller)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 17/06-22 21:46 
Nej, tværtimod er det nok bedre til at beskytte mod støv og snavs end maskinens egen dust cover.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/06-22 17:26 
Ok cool!
Tak
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
224 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig