X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo AES hjælp


Svar
RonTonRonTonSkrevet 18/12-08 21:50, rettet 18/12-08 22:10 
Hej. jeg ville hører. Om der var nogen her inde.
Der har fårstand på neo geo aes konsollen.
Jeg har altid været lidt skræmt af prisen.
Men nu skulde det værer. Og jeg købte en på ebay.
Nu har jeg så fået den hjem. Og den virker ikke. !
Jeg får ikke noget billed på mit tv.

Jeg har 220v adapter. Men kun et mono tv kabel med to stik.
jeg ved ikke... Se hele indlægget
Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Forza Motorsport 3
224 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Svar
RonTonRonTonSkrevet 18/12-08 21:50, rettet 18/12-08 22:10 
Hej. jeg ville hører. Om der var nogen her inde.
Der har fårstand på neo geo aes konsollen.
Jeg har altid været lidt skræmt af prisen.
Men nu skulde det værer. Og jeg købte en på ebay.
Nu har jeg så fået den hjem. Og den virker ikke. !
Jeg får ikke noget billed på mit tv.

Jeg har 220v adapter. Men kun et mono tv kabel med to stik.
jeg ved ikke om det kan værer adapteren eller consollen. Der er noget galt med ?

vis det nu var strømfårsyningen ville det værer noget bøvl at sende den tilbage. bare får det så jeg har brug får noget hjælp!
Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Forza Motorsport 3
nerosnerosSkrevet 18/12-08 22:14 
Skal man ikke også have en stepdownconverter?
Bashful Neophyte
RonTonRonTonSkrevet 19/12-08 00:00, rettet 19/12-08 00:00 
Min strøm fårsynig. Er orginal snk 220v.
Så det burde ikke være nødvendigt. Med stepdown converter.
Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Forza Motorsport 3
RJKRJKSkrevet 19/12-08 00:06, rettet 19/12-08 00:06 
Intet billede kan jo være mange ting. Er der lyd på? Er der overhovedet liv i konsollen? Nu kan jeg ikke lige huske om der er lys i den når den kører, men ellers er det jo den nemme måde at checke om strømforsyningen virker :) Du kan også måle det - fx på controllerporten, hvor der så vidt jeg husker skal komme +5v ud på en af pinsne.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 19/12-08 09:58 
Er der ikke en rød diode der lyser inde bag gitret bag på konsollen?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonTonRonTonSkrevet 19/12-08 12:33 
Der er ingen lyd Og ingen rød diode. Jeg har ikke målt strømen i nu. Da jeg ikke har noget voltmeter.
Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Forza Motorsport 3
JuggernautJuggernautSkrevet 19/12-08 12:50 
RonTon>
Min strøm fårsynig. Er orginal snk 220v.
Så det burde ikke være nødvendigt. Med stepdown converter.

Hmm.. En _original_ SNK 220V? Kører de ikke med 110V i US og Japan? Jeg spørger bare ind til det, da jeg godt kan være lidt i tvivl om du bruger en korrekt stepdown?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
RonTonRonTonSkrevet 19/12-08 13:04 
Jeg har en strøm fårsyning. hvor man kan endre indput. Strømmen fra 240 220 120 og 110. Men jeg får den testet.
I aften.
Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Forza Motorsport 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-08 14:13 
Er du sikker på at den strømforsyning giver de rigtige volt og ampere maskinen kræver?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RonTonRonTonSkrevet 19/12-08 15:37 
Nej det er jeg ikke. Der står på den.
Snk neo-geo pro pow-e ac adaptor output 10v 1A.
Men så vidt jeg ved skal AES bruge 5v ?
Kan jeg have brandt konsollen af. ?
Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Forza Motorsport 3
RJKRJKSkrevet 19/12-08 15:45 
Hvis du har givet dobbeltspænding af hvad den skal have, så ville det da være ganske muligt.

Men de fleste konsol PSU'er giver 9V, så mon ikke også AES'en er noget af det samme (jeg kan ikke lige finde min at sammenligne med).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RonTonRonTonSkrevet 19/12-08 16:09 
Ja jeg står lidt med hået i post kassen. Vis konsolen er i stykker. Koster det næsten ligså meget at sende den tilbage. Som jeg har givet får den. vis det bare er strøm fårsyningen. Kan jeg købe en ny. Er der nogen der ved om det er muglit at få sådan noget hardwear repreat. i danmark ?
Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Forza Motorsport 3
RJKRJKSkrevet 19/12-08 16:51 
Mon ikke det så alligevel ville være billigere at sende? ;)

Men få undersøgt at strømforsyningen virker og giver den rigtige spænding.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
silverstarsilverstarSkrevet 19/12-08 19:26 
Et hurtigt tjek af min Neo Geo's strømforsyning (US version) giver følgende:
Input: AC 100V
Output: DC 11V 700mA

Strømforsyningen er mærket Neo-Pow3
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
RonTonRonTonSkrevet 21/12-08 19:26 
Jeg fik testet min Strømfårsyning. Den gir et outpud på 13,8 volt. Er det får meget. ? Jeg fik ikke testet amperne.
Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Forza Motorsport 3
JuggernautJuggernautSkrevet 21/12-08 21:04 
RonTon>
Min strøm fårsynig. Er orginal snk 220v.
Så det burde ikke være nødvendigt. Med stepdown converter.

Jamen du kan da ikke tilslutte maskinen til det danske el-net. Stikket på din AES passer simpelthen ikke ind i væggen. Du må have noget imellem maskinen og stikket i væggen?
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/12-08 22:35 
Hvis Neo Geo ikke er udkommet herhjemme så er den måske i kina? De bruger samme stik og spænding som vi gør.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/12-08 08:45 
Det stik som man bruger i Kina ser også anderledes ud og kan ikke bruges herhjemme jo mindre man har en adapter af en art ;-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-08 10:11, rettet 22/12-08 10:31 
Min første PSP var f.eks. fra kina og stikket var 100% det samme som på den danske model. Strømforsyningen der tog godt nok både 110V og 220V. Men jeg er ret sikker på at de bruger 220V som os herhjemme.

EDIT: Nej ifølge denne sider er der godt nok en kæmpe forskel. Mærkeligt at der fulgte almindeligt lampestik med min PSP før den overhovedet var udkommet i europa.

http://www.leadsdirect.co.uk/technical/mainswiring.html
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/12-08 11:05 
Ok takker det forklare en del så :-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 22/12-08 23:23 
Konsolkongen>
Strømforsyningen der tog godt nok både 110V og 220V.

Ganske som min US launch model og helt sikkert også den danske :-)

Mærkeligt at der fulgte almindeligt lampestik med min PSP før den overhovedet var udkommet i europa.

Tja, det er jo et letudskifteligt stik der har en produktionsomkostning på højst et par kroner, så det kunne jo bare være en service, de udfører for europæiske kunder. Den slags er set før.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/12-08 01:40 
Jeg købte den fra eBay. Mener ikke den var åbnet men det har den da sikkert været så :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 23/12-08 18:15 
Var det ikke noget med, at de koreanske varianter af PSP, havde samme stik som vi selv bruger herhjemme? Mener at kunne huske det, fra Liksang eller PlayAsia i sin tid, ved `release` af den første model.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 20/11-09 09:18 
Hvad er det nu man skal se efter med det her serial nummer på AES konsollen?

Jeg har tænkt lidt på at købe denne her på ebay, men måske er der andre steder at købe Neo Geo AES?
Link:
http://cgi.ebay.com/NEO-GEO-AES-Latest-Edition-Console-System-Boxed-20287_W0QQitemZ300363360776QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item45ef0d2a08#ht_3984wt_941
Joysticket er det nyeste og ovale af slagsen. Er det lige så godt som det firkantede?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/11-09 09:35 
Jeg har aldrig nogensinde set det ovale stick der før. Det er godt nok grimt i forhold til det originale Neo Geo-stick (som nok er det fedeste design jeg overhovedet har set på et arcade stick)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-09 09:53 
neros>
Hvad er det nu man skal se efter med det her serial nummer på AES konsollen?

Folk plejer at sige at de første modeller har langt bedre RGB billede end de senere. Men der er også dem der siger at hvis man gider åbne maskinen op og pille lidt ved det så kan man få et lige så godt billede på de sene modeller også.

Maskinen interesserer mig ikke det store så jeg har ikke undersøgt om det kan lade sig gøre på alle maskiner. Her er i hvert fald en guide til hvor nemt det er at få et langt bedre billede på en af de sidste modeller:

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 20/11-09 10:16 
Hmmm..Så må jeg vist hellere finde en af de ældre modeller istedet. Så jo mindre serial nummer jo bedre ikke?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-09 10:27, rettet 20/11-09 10:31 
Hvis man skal tro den guide jeg linkede til er det ligemeget.

Du skal nok regne med at de maskiner der som standard har et godt RGBs billede (lavt serienummer) er dyrere end de andre.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at spørge på et Neo Geo forum om ikke alle maskiner kan fikses så de har et lige godt RGB billede :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/11-09 10:28, rettet 20/11-09 10:29 
Så vidt jeg ved skal du gå efter et serienummer under 90000
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/11-09 10:37 
Konsolkongen>
Hvis man skal tro den guide jeg linkede til er det ligemeget.

Du skal nok regne med at de maskiner der som standard har et godt RGBs billede (lavt serienummer) er dyrere end de andre.

Ok takker men som du ved så er jeg ikke lige den som gider at rode rundt med den slags nok fordi jeg slet ikke kan finde ud af det :-) Tror bare det så er nemmest for mig at gå efter en maskine med et lavt serie nummer som muligt som Sumez skriver. Jeg er villig til at lægge et par hundrede kroner oven i for den slags.

Det har altid været min store drøm at ege sådan et Neo Geo bæst :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-09 10:40, rettet 20/11-09 10:46 
Som sagt har jeg heller ikke undersøgt hvorvidt alle maskiner kan moddes til bedre RGBs billede, så hvis du går efter en maskine med et lavt serienummer så er du i hvert fald på den sikre side :)

Pre-edit>
Ifølge tabellen her skulle #20.000 - 33.000 være de bedste til RGBs:

EDIT: FORKERT!! Overså at der var en anden tabel længere nede. Sumez har ret du skal vidst bare under #86.000.

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/11-09 10:43, rettet 20/11-09 10:44 
Ah, det var præcis den tabel jeg ledte efter! Har ikke set den side i mange år, så anede ikke hvor jeg skulle kigge. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/11-09 11:01, rettet 20/11-09 11:03 
Fedt ok men de maskiner jeg har set på ebay har haft alt for høje serie numre! Det kan godt gå hen at blive svært at finde...

Edit: Jo sku da den maskine jeg linkede til har det da :-) men bare ikke lige det helt rigtige joystick :-/
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-09 11:36, rettet 20/11-09 11:37 
Hvad controllers angår så tror jeg du vil være bedre stillet hvis du køber nogle PS2 til Neo Geo adaptors og bruge nogle PSX arcadesticks istedet. Jeg bryder mig ikke om Neo Geo Arcadesticks.

T.L.O har sådan nogle her til SNES og PC-Engine og han siger de fungerer godt, men på en af konsollerne er knapperne sat lidt underligt:

http://www.tototek.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=23&products_id=50
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/11-09 11:45, rettet 20/11-09 11:45 
Konsolkongen>
Hvad controllers angår så tror jeg du vil være bedre stillet hvis du køber nogle PS2 til Neo Geo adaptors og bruge nogle PSX arcadesticks istedet. Jeg bryder mig ikke om Neo Geo Arcadesticks.

Wow! Det er nok en vanesag, men jeg har altid været vild med Neo Geo-stickene. Selv de bedste Sanwa-sticks har ikke fungeret ligeså godt for mig som de gode gamle Neo Geo-sticks.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 20/11-09 12:10, rettet 20/11-09 12:11 
Ok cool det lyder da ikke så ringe jeg har jo faktisk et Hori PS2 stick :-)

Men jeg har aldrig prøvet et Neo Geo Stick, men synes de ser meget lækre ud. De har ihvertfald den rigtige lyd men det er jo ikke ensbetydende med at de spiller godt, men jeg tror nu alt Neo Geo er i meget høj kvalitet..
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 20/11-09 12:22, rettet 20/11-09 12:22 
Jeg synes de spiller rigtig godt, jeg kan slet ikke spille KoF på andre. Det eneste, der er dårlig kvalitet er selve kuglen på sticket, der altid ender med at sprække før eller siden. Den går dog ikke i stykker, og kan stadig bruges ehlt fint, så det er primært en "kosmetisk" "fejl".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HolisticHolisticSkrevet 22/11-09 10:10, rettet 22/11-09 10:11 
Sumez>
Jeg har aldrig nogensinde set det ovale stick der før

Har 2 af de controllere, de er nu ganske ok, det er generelt dem jeg slæber med, når der både står øl og gaming på programmet da de ikke koster noget særligt.
Er simpelthen for øm overfor de klassiske neo geo arcadesticks til at risikere at de går til pga en dårlig taber i KOF ;)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
nerosnerosSkrevet 22/11-09 14:18 
Er der også kliklyde i dem ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 22/11-09 14:28 
Styrepinden på Neo Geo'ens gamepads er iøvrigt også rigtig gode. De klikker i plads på samme måde som arcade sticks - sådan burde man lave styrepinden på alle nye controllers. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-09 14:50 
Er de ligsom pinden på Neo Geo Pocket? Den er fantastisk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/11-09 15:17 
Ja, nogenlunde, og enig. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 22/11-09 18:02 
Er det ikke et meget godt køb med den her:

Så kan jeg, og vil købe et eller to af de helt originale sticks senere hen.

ebay
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 22/11-09 18:10 
neros>
Er der også kliklyde i dem ;-)

Det er der ikke, nej. Jeg har også haft sådan et stick, og jeg vil ikke anbefale det.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 22/11-09 18:27 
Ok godt du lige advarede mig om det. Damn så køber jeg ihvertfald ikke den! Jeg synes det er svært at finde en maskine med et lavt serie nummer? :-/
Bashful Neophyte
HolisticHolisticSkrevet 22/11-09 20:30 
Det var da sjovt for joysticket klikker da i de 2 jeg har?
Og så dårlige er de altså langt fra, men nej selvf. kan de ikke måle sig med de originale Arcadesticks.
Men nu er prisen jo altså også kun 1/4 af de store.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
HankyHankySkrevet 22/11-09 20:34 
Jeg har ikke mit længere, men jeg er ret sikker på at kunne huske det ikke klikkede, og samtidig reagerede det ikke ordentligt på vertikale bevægelser. Jeg kan selvfølgelig huske forkert, eller have haft et meget slidt stick.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
NaieraNaieraSkrevet 22/11-09 20:37 
Der ér microswitches i styrepinden på de 'nye' AES-stick.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 22/11-09 21:12, rettet 22/11-09 21:13 
Det er da godt nok meget forvirrende?!

Øv nu er ebay nede og jeg kan ikke gå på jagt :-(

Jeg kan jo også bare købe den der AES jeg linker til og så købe et af de firkantede stick sammen med det.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/11-09 12:20, rettet 23/11-09 13:30 
Så fik jeg sku lige et AES system købt :DDDD

Med spillene:
Art Of Fighting 2
Alpha Mission II

Angående nu når jeg får den hjem i stuen skal jeg bare bruge min stepdown converter ikke? Det hører måske hjemme i dumme spørgsmåls tråden, men jeg vil bare være MEGA sikker :-)
Bashful Neophyte
224 emne(r).
1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig