X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spildesign og fremtiden


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/12-08 15:39, rettet 17/12-08 15:40 
Jeg tænkte det kunne være interessant med en tråd hvor vi kunne diskutere spildesign, og hvilken retning vi gerne vil se mediet og dets enkelte genre udvikle sig i.

I længere tid har jeg haft et horn i siden på det japanske rollespil, en genre, jeg indtil for ganske nyligt, holdt utroligt meget af. For mig har meget af genren stået helt ekstremt stille, og hver ny udgivelse går i de ... Se hele indlægget
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
102 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
jaesjaesSkrevet 11/03-16 16:48 
Bede-x>
Kan det blive mere slattent end det er nu?

Jeg tænker på de indbyggede problemer, når man samtidig skal designe til SP og MP. Når de fleste, måske alle, aspekter af et spil skal virke både i SP og MP, vil det naturligvis tit gå udover mindst én af de to, og jeg forventer, SP oftest vil være taberen.

Det er specielt i historiedelen, det kan gå galt. Ubisoft lægger op til, at historiedelen i de fleste af deres kommende spil skal kunne spilles både alene og i co-op, og der kan være stor forskel på, hvad som fungerer for de to oplevelser, og det gælder næsten alle aspekter af et spil - fx gameplay, områder og selve fortællingen.

I konkurrerende MP er der naturligvis færre pukler, da det bedre kan foregå i separate områder og med tilpassede gameplay-mål.
Bede-xBede-xSkrevet 14/03-16 14:38, rettet 14/03-16 14:40 
Beano>
Jeg har ikke spillet AC Unity men blev der ikke skåret ned på mini-quest-ikon-helvedet i AC Syndicate?

Jeg har kun spillet et begrænset antal timer af Unity, så det skal jeg ikke kunne svare på. Det underlige er at Unity i den periode jeg har prøvet, faktisk virker ligeså godt/dårligt som de andre spil og jeg kunne ikke se noget, som burde skræmme folk væk, som i forvejen er til skabelonen. Åbningsscenerne med Arno op til han bliver Assassin er så godt lavet, som seriens bedste åbninger og det er afsindigt flot bortset fra noget meget iøjenfaldende pop-in.

Konsolkongen>
Lad være.

Det kan godt være det bedste bare er at lade det ligge. Ville heller ikke forvente at det var ældet godt, selv om jeg stadig har et positivt minde om det (delvist skæmmet af frustrationer med fx kontrollen).

Jaes>Jeg tænker på de indbyggede problemer, når man samtidig skal designe til SP og MP. Når de fleste, måske alle, aspekter af et spil skal virke både i SP og MP, vil det naturligvis tit gå udover mindst én af de to, og jeg forventer, SP oftest vil være taberen.

Spillene er i forvejen opbygget omkring en MMO grinding skabelon, så jeg fastholder at det (forhåbentlig) næppe kan blive værre :)

Forstår dog godt hvad du mener.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
102 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig