X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Street Fighter IV


Svar
dRxLdRxLSkrevet 11/12-08 16:03, rettet 12/12-08 09:53 
Jeg fik lige kort prøvet Street Fighter IV i en arcade her i Sapporo, og jeg var ret godt underholdt.
Jeg skal ikke kunne sige præcist hvad der var galt med det, men en stor del af skylden skal nok skydes på 3D spillemekanikken. Jeg kan ikke beskrive det præcist i detaljer men det var radikalt anderledes end at spille et 2D spil. Hastigheden var også noget sløv, med typisk masser af tid til... Se hele indlægget
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
565 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 22/02-09 18:42 
Jeg spillede spillet 1 times tid i fredags i frokostpause. Og det ROCKS! Mindst ligeså fedt som jeg håbede. Men jeg savner nogle af de cool nye characters som var i 3'eren, som f.eks Ibuki, Sean, og Makoto. Tror bare at jeg har en svaghed for karatelignende characters i Gi. Men dem er der vel egentligt også nok af i SF4, jeg vil bare ha flere. Ihvertfald i stedet for de 3 nye tåbelige characters.
For The Love Of The Game
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/02-09 18:44 
Boss'en er så lad også...
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 22/02-09 18:52 
Hvis man bare skal have en ganske almindelig kedelig version af SFIV, hvor er den så billigst? PS3 eller Xbox 360 - I dont care ;D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 22/02-09 19:05 
KroeboCop>
Boss'en er så lad også...

Jah hvad sker der lige for ham?
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/02-09 19:12, rettet 22/02-09 19:13 
Nogle der er klar online på et tidspunkt (jeg stinker stadig til dem :=P)
@neros har du ikke en online profil?
Hoid to colony C05 where the computer is...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/02-09 19:13 
Herold>
Hvis man bare skal have en ganske almindelig kedelig version af SFIV, hvor er den så billigst? PS3 eller Xbox 360 - I dont care ;D

gameplay.co.uk sælger det til 30£ (+3£ i forsendelse). det er 1£ billigere på shopto.net men de har ikke flere på lager.

Billigste jeg har set.
HankyHankySkrevet 22/02-09 19:38 
Play har det til 28£ - gratis forsendelse.
Dog lille risiko for told.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 22/02-09 19:54 
Ja men du kan ikke købe i £ på play.

Man skal bruge € for at kunne købe uden for UK.

Det koster 36.50€ (32.15£), men de har heller ikke nogen på lager.
nerosnerosSkrevet 22/02-09 19:58 
KroeboCop>
Nogle der er klar online på et tidspunkt (jeg stinker stadig til dem :=P)
@neros har du ikke en online profil?


xPHROSTYx er mit gamertag, men jeg er en af dem som har købt det til PS3. Grunden der til er at jeg ikke rigtig har noget arcadestick til min X360'er. Men jeg bliver nok nødt til også at købe spillet til den maskine da jeg kan se mange herinde også har det til den. Ellers kommer jeg jo aldrig til at banke dig ;-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/02-09 20:01 
Øv, men venter spændt :=Ø
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 22/02-09 21:46 
neros>
Saikyo-ryuu style. Faktisk ret sjovt hvordan Capcom har brugt denne karakter til at refererer til SNK ;-)

C Viper er jo også en tydelig reference til SNK, denne gang dog med en væsentlig mere respektfuld tilgangsvinkel, hehe.

Vi konkluderede også at Rufus er en joke på Dead or Alive-spillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/02-09 21:46 
KroeboCop>
Boss'en er så lad også...

Det kunne være værre :) (SF3!)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/02-09 21:51 
Jaaa, men han er også lad(ingen der klar nu på engang gaming?)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/02-09 21:55, rettet 22/02-09 21:55 
Hvor f...... kan man se sin online ranking henne??
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 22/02-09 22:03, rettet 22/02-09 22:04 
Sumez>
C Viper er jo også en tydelig reference til SNK, denne gang dog med en væsentlig mere respektfuld tilgangsvinkel, hehe.

Vi konkluderede også at Rufus er en joke på Dead or Alive-spillene.

Aha mærkeligt det havde jeg slet ikke tænkt på :-/

Hvad sværhedsgrad spiller i det egentlig på: hard, medium eller easy? Synes nogengange at AI'en kan være ret unforgiving selv på medium. Havde lige voldsomme problemer mod Zangief da jeg spillede Dan, men jeg indrømmer at jeg ikke er helt god endnu ;-)
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 22/02-09 23:09 
KroeboCop>
Hvor f...... kan man se sin online ranking henne??


Under Xbox Live Battle, så Leaderboards.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/02-09 23:19 
Ja er der nu, men kan ikke se det :=J
Hoid to colony C05 where the computer is...
WehnerWehnerSkrevet 22/02-09 23:31, rettet 22/02-09 23:33 
Nogle der ved, hvornår denne udkommer?

Street Fighter IV

Fightere skal jo spilles med d-pad
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/02-09 23:34 
Nej nej, det SKAL spilles med joystick, jeg mener det!
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-09 23:44 
Men det er Gal Kat!! Chancen for at det sutter er desværre ganske høj :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 22/02-09 23:54 
Jeg er vokset op med Super Nintendo. Det går allerede bedre, nu hvor jeg er gået over til en normal 360-controller i stedet for mit Dead or Alive Hori stick, så mon ikke der er en chance for at det vil være et skridt fremad - trods det belastede navn :) I hvert fald har jeg behov for flere knapper på stribe.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-09 23:59 
Super Nintendo controlleren har heller aldrig været optimal til Street Fighter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/02-09 00:05, rettet 23/02-09 00:10 
Man kan ikke spille SF med joypad! Det troede jeg også da jeg var på KOF (puh haaa)
Hoid to colony C05 where the computer is...
WehnerWehnerSkrevet 23/02-09 00:08 
Hvordan skal det da spilles?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/02-09 00:11 
Mig der wrøvler :=P (har rettet det)
Hoid to colony C05 where the computer is...
WehnerWehnerSkrevet 23/02-09 00:29 
Jeg håber i hvert fald på, at Mad Catz controlleren er hæderlig. Så vidt jeg lige kan se (uden at have nærlæst), har deres nye sticks fået meget bedre anmeldelser end deres gamle l...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 23/02-09 08:38, rettet 23/02-09 08:38 
KroeboCop>
KOF (puh haaa)

Var det lige en fornærmelse mod KOF? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/02-09 08:40 
Til Wehner: Det har været annonceret at der kommer en ny standard X360-controller hvor de netop fokuserer på at lave et ordenligt D-pad, der fungerer til fighters. Mon ikke man kan regne med at den bliver bedre end den du linker til. (der bliver dog nok stadig ikke 6 knapper på to rækker :\)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 23/02-09 09:29 
Var den ikke Limited Edition eller sådan noget?

Anywho, så kan det godt være at sticks er bedre til fighters, men hvis man er vænnet til at bruge d-pad, så kan man godt gøre lidt modstand... Mus og keyboard er jo også bedre til first person shooters, men derfor er Halo, Resistance og Killzone da stadig muligt at spille :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 23/02-09 09:49 
Altså hvis man vil lærer rigtigt og jeg mener RIGTIGT at spille fighters så SKAL man have et arkadestick. Går man op i tingene så SKAL man have et arkadestick. Vil du vinde online så SKAL du have et arkadestick.

Da jeg sidder og venter på min adapter til mit Hori spiller jeg iøjeblikket med min Saturn USB controller og det er ihvertfald ikke helt optimalt, men jeg har dog vundet en masse kampe ;-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 23/02-09 10:01, rettet 23/02-09 10:02 
Og den store forskel i den sammenhæng er at et spil som SF er lavet til at spilles på arcade stick, mens at Halo, Resistance og Killzone er lavet til de specifikke controllers. Så spil nu bare SF med et stick :)
HeroldHeroldSkrevet 23/02-09 10:10 
Ja, de er optimeret til det, men pointen var at det aldrig bliver helt lige så præcist som med mus og keyboard, især hvis man er vant til det. Ikke desto mindre så er det selvfølgelig mest optimalt med et stick, men hvis han ikke har lyst til at bruge milliarder på et ordentligt stick, så lad dog manden :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 23/02-09 10:20 
Jeg spiller faktisk bedst FPS'er med controller og finder ikke mus/keyboard bedre. Prøvede UT3 med keyboard/mus og gik hurtigt tilbage til controller :)

Spiller man meget PC FPS'er har man selvfølgende en anden holdning - syntes bare det er en misforstået generalisering da det kommer helt an på spillet.

Anyway, vil man ikke investere i et stick, kan man evt. checke SF4 controlleren ud... den har i det mindste 6 face buttons hvilket er ret vigtigt i SF IMO :)
KalicolaKalicolaSkrevet 23/02-09 10:30 
Det er nok bare et spørgsmål om hvad man er mest vant til tror jeg. Men jeg vil gerne indrømme at 360 controlleren er direkte dårlig til fighters. Ofte skal man bruge mange forsøg på bare at fyre en simpel HADOKEN af, hvor at på ps3 er det meget lettere. Og det er ikke fordi jeg stinker til at fyre fireballs af :)
For The Love Of The Game
BeanoBeanoSkrevet 23/02-09 10:35 
Jeg har spillet mange fighters med DS2/DS3 men lige med SF syntes jeg det er svært pga. 4 vs. 6 knapper.

Ikke at jeg er mester i SF4... men kan ihvertfald ikke give controlleren skylden :D
SumezSumezSkrevet 23/02-09 10:37, rettet 23/02-09 10:38 
Yep, da jeg sad og spillede SF2 på X360 i går, tror jeg det lykkedes mig at fyre en hadouken af én gang ud af hver ti forsøg eller sådan noget. Fuldstændig absurd kritisabel statistik. :P
Jeg kunne ikke engang prøve på at charge en Sonic Boom uden at hoppe 3-4 gange i forsøget i stedet...

Dual Shock controllerne har jeg altid syntes var "udmærkede" til fighters.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 23/02-09 10:50 
Herold>
men hvis han ikke har lyst til at bruge milliarder på et ordentligt stick, så lad dog manden :P

Det har jeg jo sådan set allerede gjort (mener det kostede omkring 700,-), jeg foretrækker bare d-pad til fighters.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 23/02-09 10:52 
Sumez>
(der bliver dog nok stadig ikke 6 knapper på to rækker :\)

Det er et springende punkt. Min normale wireless er en af dem med et ganske godt d-pad, men det med knapperne holder ikke - specielt efter at throw er lagt på to knapper (pt. har jeg kodet den ene bumper til kast, men det er kavt).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 23/02-09 11:01 
Er jeg den eneste, der ikke har fået SF4 endnu? :(
Play har først sendt det i dag...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/02-09 11:10, rettet 23/02-09 11:11 
Nogen herinde som har prøvet MadCatz's SF4 FightPad controller og kan sammenligne med 360'eren d-pad?

Kunne være interessant som et alternativ til at købe stick til 360'eren for mit vedkommende...
KalicolaKalicolaSkrevet 23/02-09 11:11 
Hvis man vil have spil på `release` dagen er det altid en dårlig ide at bestille på nettet.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 23/02-09 11:18 
Beano>
Jeg spiller faktisk bedst FPS'er med controller og finder ikke mus/keyboard bedre. Prøvede UT3 med keyboard/mus og gik hurtigt tilbage til controller :)

Man kommer altså ikke uden om at mus og keyboard _er_ mere præcist - brugerniveauet er selvfølgelig individuelt og noget helt andet. Jeg ved ikke hvad man ellers ville måle "brugbarheden" i (men jeg tager gerne mod forslag :D)? Jeg spiller fint FPS med controller og/eller mus og keyboard, men i ren konkurrence-øjemål, ved jeg godt hvad jeg ville vælge, og det bliver ikke controlleren :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 23/02-09 11:25 
Darknon>
Hvis man vil have spil på `release` dagen er det altid en dårlig ide at bestille på nettet.

Hvis man gerne vil give 200kr mere for et spil end man bør, er det altid en dårlig idé at bestille på nettet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/02-09 12:25 
Herold>
Man kommer altså ikke uden om at mus og keyboard _er_ mere præcist - brugerniveauet er selvfølgelig individuelt og noget helt andet.

Mekanisk er det bestemt mere præcist - men kun et potentiale og spillet har større indflydelse. Prøvede f.eks. også Halo på PC hos en kammi og det var ikke spor bedre eller præcist af den grund for mig. Men skulle jeg spille et rigtigt PC FPS (Crysis eller lign) ville jeg selvfølgeligt spille med mus/keyboard :D
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/02-09 14:01, rettet 23/02-09 14:01 
Sumez>
KroeboCop>
KOF (puh haaa)

Var det lige en fornærmelse mod KOF? :)

Nej bare for sjov, det er stadig et ok spil ;=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 23/02-09 14:28 
Jeg forstår ikke det jeg har hørt om at spillet skulle være let, jeg syntes det er mega svært at lave lange combos her i, men man være jo bare blive ved.
Hoid to colony C05 where the computer is...
KalicolaKalicolaSkrevet 23/02-09 14:58 
Det fede ved street fighter er at man jo selv kan skabe sine combo'er, i modsætning til f.eks mortal kombat hvor man skal taste en helvedes lang kombination ind som ingen kan huske. I street fighter kan man jo kun få en 5-6 hits ind i en kombo som næsten kan bestå af en hvilken som helst kombination af slag og spark. Og det er fedt.
For The Love Of The Game
Alf81Alf81Skrevet 24/02-09 15:40 
Er der bare mig, eller virker det super retarderet, at man ikke får muligheden for at spille videre mod samme modstander online, uden at skulle smide friend request og derefter en invite. Er der et eller andet smart vi misser?

Mht training, finder jeg det godt åndsvagt, at man i flere tilfælde skal vente indtil spillet er klar til at modtage næste command. Feks må man ikke lave standing FP - L Tatsumaki for hurtigt (WTF!? Det er jo' en 2in1).
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 24/02-09 15:49 
Alf81>
Er der bare mig, eller virker det super retarderet, at man ikke får muligheden for at spille videre mod samme modstander online, uden at skulle smide friend request og derefter en invite. Er der et eller andet smart vi misser?

Ja det vil jeg også godt finde ud af. Ret irreterende hvis man lige har fået en spanking og vil have revanche ;-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 24/02-09 15:54 
Nemlig. Og efter bare én enkelt kamp, sender man jo' ikke friend requests og da slet ikke fra en anden mands Live konto :P
Ting om dét og pis.
565 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig