X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Street Fighter IV


Svar
dRxLdRxLSkrevet 11/12-08 16:03, rettet 12/12-08 09:53 
Jeg fik lige kort prøvet Street Fighter IV i en arcade her i Sapporo, og jeg var ret godt underholdt.
Jeg skal ikke kunne sige præcist hvad der var galt med det, men en stor del af skylden skal nok skydes på 3D spillemekanikken. Jeg kan ikke beskrive det præcist i detaljer men det var radikalt anderledes end at spille et 2D spil. Hastigheden var også noget sløv, med typisk masser af tid til... Se hele indlægget
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
565 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 11/12-08 16:03, rettet 12/12-08 09:53 
Jeg fik lige kort prøvet Street Fighter IV i en arcade her i Sapporo, og jeg var ret godt underholdt.
Jeg skal ikke kunne sige præcist hvad der var galt med det, men en stor del af skylden skal nok skydes på 3D spillemekanikken. Jeg kan ikke beskrive det præcist i detaljer men det var radikalt anderledes end at spille et 2D spil. Hastigheden var også noget sløv, med typisk masser af tid til at reagere på et givent angreb.
Grafikken var også ret skuffende når man fik den at se tæt på og i høj-opløsning. På én eller anden måde er det lykkedes dem at få 3D baggrundene til at se mere flade ud end de tidligere 2D baggrunde. Og "tegneserie" tegnestilen på kæmperne fungerer bare ikke for mig.

Alt i alt skal vi der venter spændt på konsolversionerne nok forberede os på at det er noget radikalt anderledes, med det lille håb in mente at det måske er rigtig godt når først man vender sig til det.

Jeg vil prøve at få sat mig ned i nogle flere timer med det når vi kommer tilbage til Osaka, så hvis der er noget specifikt I vil vide, så spørg om det nedenfor, så vil jeg prøve at finde ud af det.

edit:kom til at skrive at jeg var godt underholdt, mente det modsatte, jeg kedede mig bravt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/12-08 21:14 
Husk at tage nogen billeder hvis du kan komme til det dræxler
JmogJmogSkrevet 12/12-08 00:53, rettet 12/12-08 00:53 
Jeg fik hældt ubehageligt mange 100yen og 50yen mønter efter det da jeg var i Japan for et par uger siden og jeg blev bestemt ikke skuffet af spillet.

Det vækkede alle de rigtige minder om Street Fighter II, og den visuelle stil blev jeg efter lidt tilvænning rigtig glad for. Collision detection føles helt rigtig, styringen perfekt, og generelt synes jeg det var et dejligt stramt gameplay. Der er helt klart fighterspil som er langt hurtigere men hastigheden i SFIV var lige mig.

Det er helt klart et spil, jeg skal have til konsol, når det udgives.

Jeg fandt også en SFII-maskine derovre og smed et par mønter efter det. Det kan ikke anbefales for det er godt nok ikke ældededes med ynde. De minder jeg har om spillet var godt nok svære at genkende. Det gør det dog endnu mere imponerende at det er lykkedes Capcom at lave et moderne spil, der har samme stil som mine urealistisk rosenrøde minder.
dRxLdRxLSkrevet 13/12-08 16:54 
Darkbeat>
Husk at tage nogen billeder hvis du kan komme til det dræxler

Jeg har noget 1080p video af det (min bror købte det sygeste kamera så snart han landede i japan), selvom min hustru ikke helt fattede at det var spillet og ikke mig der skulle filmes ;-)

@jmog: Jeg udtaler mig som én der har dyrket SF serien i mange år og som ikke rigtig følte mig hjemme i det jeg oplevede af SF IV. Ud fra det du skriver får jeg indtryk af at du har været "væk" fra serien ganske længe. Hvis det er korrekt, kan det jo være at Capcom er lykkedes med at lave noget der kan hive helt nye fans ind i folden fremfor at appellere til de allerede omvendte, hvilket jeg mener at have læst også har været hensigten (ie. mere casual appeal mindre hardcore ala SF III:ts).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/12-08 20:47 
Jeg er ikke så fantastisk dygtig til 2D fightere (som i jo nok ved) men jeg syntes de er sjove at spille så jeg er ret glad for Capcoms beslutning.
Alf81Alf81Skrevet 13/12-08 21:44 
"Sjovt", alt hvad jeg har frygtet der kunne gå galt, er ret tæt på de ting Doktoren nævner.

Darkbeat>
jeg er ret glad for Capcoms beslutning.

Puuuhaaa... :P
Ting om dét og pis.
JmogJmogSkrevet 13/12-08 22:29 
dRxL>
Ud fra det du skriver får jeg indtryk af at du har været "væk" fra serien ganske længe. Hvis det er korrekt

Det er helt korrekt :-)

generelt synes jeg fightere - i særdelesshed 2D-varianten - er blevet vanvittigt komplicerede med 117 forskellige stilarter/modi der kan vælges inden kampen og whatnot. Jeg synes Capcom har lavet noget der er moderne og ultraretro på én gang.

Nok ikke noget alle vil bifalde, men for mig er det rent guld.
nerosnerosSkrevet 13/12-08 23:02 
Det lyder nu meget godt altsammen :D
Bashful Neophyte
3of193of19Skrevet 14/12-08 12:34 
Uuuh, der kommer en Collector's Edition, endda i Europa!

"Like any modern AAA title, the console versions of Street Fighter 4 are getting their own Collector's Edition packed with bonuses. Though this set is confirmed only for Europe so far, the U.S. is likely to get a package that's at least similar. CE versions are a dime a dozen these days, but this particular one seems to be giving some pretty cool bonuses, including a mini-strategy guide and exclusive downloadable content. It will also include a full-length HD anime movie, which is likely the one we heard about a couple of months ago. At the time Capcom said it would be tied to the `release` of the game in some way, so now that statement is more clear. Finally, the CE will pack in two limited edition figures of Ryu and Crimson Viper.

The one thing missing from Capcom's announcement is a price. Collector's Editions tend to run $10 over the regular retail price, at about $69.99 in most cases. But between the movie, figures, and downloadable content, Capcom may up the price if the set is released in the U.S. We'll keep you posted as we learn more about what the DLC is, and what Capcom's plans are for a domestic Collector's Edition."

1up side
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/12-08 16:23 
Nuijj...... Totalt kæmpe dilemma igen :(

http://kotaku.com/5114739/street-fighter-iv-collectors-edition-revealed-with-new-box-art?skyline=true&s=x
dpldplSkrevet 22/12-08 16:51, rettet 22/12-08 16:53 
Bah enlig skod at jeg skal have PS3 version for blu-ray filmen, men helst vil købe 360 version.....

Damn ikke spillet SF spil i lang tid men nu kommer lysten tilbage. :'(

EDIT: darkbeat: det jo US version. Vores ser lidt anderledes ud og kommer med BEGGE figurines!

Link LE hos gameplay.com
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/12-08 16:56 
Jamen jeg mistænker at den er blevet ændret til det i min link for nyligt :/

Men jeg håber da at vi får den med begge figurer.
dpldplSkrevet 22/12-08 17:01 
Alt hvad jeg kan se, så for vi stadig begge figurer. Og når butikker også smider den version op nu(gameplay, game.co.uk og så videre).

personlig regner jeg med begge 2.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/12-08 17:40, rettet 22/12-08 17:41 
er game.co.uk sikre at bestille fra forresten? (mht told altså)
dpldplSkrevet 22/12-08 17:44 
Ja de sender fra samme lager som gameplay.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
JmogJmogSkrevet 22/12-08 23:28 
dpl>
Bah enlig skod at jeg skal have PS3 version for blu-ray filmen, men helst vil købe 360 version.....

Passer mig fint. Har ikke fået købt et stick til hverken X360 eller PS3 endnu. Det ville nok være blevet PS3, da regionsfriheden sikrer mig at eventuelle nichefightertitler, der ikke kommer i vesten stadig kan spilles.

Og så gør den Blu-ray BESTEMT heller ikke noget :-D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-09 09:03 
Hér er et preview af Xbawks versionen. Der bliver snakket lidt om de nye teknikker i spillet og om hvordan man bruger Focus Attack til bla at cancelle sine specials med.

http://www.videogamer.com/xbox360/street_fighter_4/preview-1421.html
SumezSumezSkrevet 05/01-09 09:10 
Damn, nogle shots ser virkelig gyselige ud, håber godt nok at det fungerer bedre når man sidder med det.

Street Fighter IV
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 05/01-09 09:13 
Det skal du nok ikke regne med, medmindre de ændrer meget i forhold til arcadeversionen.
Lad os håbe på at gameplayet er i orden =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 05/01-09 09:17 
Og hvad sidder aben lige og laver i baggrunden ???
dRxLdRxLSkrevet 05/01-09 09:22 
Klør sig på maven.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-09 09:36 
Venter på Chun-Li vs Cammy ser det ud til.
ChronoChronoSkrevet 05/01-09 09:39 
Det ser da vildt underligt ud at der ingen skygge er under Zangief. Flyver han?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
happyEDhappyEDSkrevet 05/01-09 10:06, rettet 05/01-09 10:07 
come on. Spillet ser da godt ud i aktion, i kan da ikke sidde og ´brokke jer over et screenshot.
Og det der er vigtigt i SF4 er at det spiller tæt på de gamle spil, og ikke som et andet dårlig 3D fighter spil.
Og så skid da hul i at der ikke lige var en skygge.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-09 10:26 
Jeg synes da jeg kan ane en skygge under Zangief ligsom man kan under Blanka. Den er ikke nemt at se om det bare er en textur i træet når billedet står stille. Ligemeget hvad så gør det ingen forskel til eller fra når intet andet i billedet kaster ret tydelige skygger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KalicolaKalicolaSkrevet 05/01-09 10:58 
Måske er der en herinde som kan forklare mig hvad et Focus Attack er? Jeg fangede den sgu ikke lige helt i den preview atikel der.
For The Love Of The Game
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-09 12:21 
Jeg tror det er de angreb man ser hvor de blinker gult, bliver mere karikerede kanterne og ikke kan interruptes i et par sekunder. De koster garrenteret noget super bar at bruge.

http://www.gametrailers.com/player/36491.html
SumezSumezSkrevet 05/01-09 12:57 
"The answer lies in the heart of battle"?

Åh, de japanere :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-09 13:02, rettet 05/01-09 13:17 
Han kunne have sagt hvad som helst og det ville have lydt herre mandigt og dybt :D

Apropos screenshots:

Street Fighter IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/01-09 07:25 
Dan vs Dan

http://gamevideos.1up.com/video/id/23109
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/01-09 10:06, rettet 06/01-09 10:45 
En hands-on lavet af Eurogamer der forklare lidt bedre om alle de nye features i spillet

http://www.eurogamer.net/articles/street-fighter-iv-hands-on_1

For a Street Fighter novice the Focus attack is a strike performed by pressing both mediums, and has three levels of charge: reflex, stagger and unblockable. During the Focus charge the player can absorb a single hit from most attacks - still taking the damage but not being stunned out of the Focus attack. Health lost while Focusing will return gradually if follow-up hits are avoided, but will still fill the Revenge gauge as normal.

For a 2D fighter aficionado, however, Focus is exponentially more versatile. It can be used to cancel out of certain Specials at the expense of half your Super gauge, and on top of this the Focus itself can be cancelled with a dash. Losing half your Super sounds bad, but when you consider that Ultras are accessed via a separate gauge, the possibilities open up. Use a Special that launches your opponent into the air, immediately cancel into a Focus and then a forward-dash to avoid any follow-up frames, and then connect your Ultra before they hit the ground - perhaps even cancelling into the Ultra from another attack. The timing and accuracy is precise and will take time to master, but it's worth remembering that those who bothered to learn Street Fighter III's parrying system reaped the benefits despite the apathy it initially attracted.
nerosnerosSkrevet 06/01-09 12:15 
Man glæder sig :-)
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 06/01-09 14:43 
Gu' vide om sproget er optional. Jeg kunne da nok bare slet ikke holde til at skulle høre "bring it on" ret mange gange. Men så igen, så bliver man vel nødsaget til at importere alligevel hvis man vil have de rigtige navne på visse characters.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 06/01-09 15:13 
Mange af de "engelske" speakerkommentarer er garanteret de samme i den japanske version. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Alf81Alf81Skrevet 06/01-09 15:44 
Ja, det er de også. Så lige et par Gouki videoer hvor kommentatoren mener han hedder Gukie :/
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 09/01-09 15:14 
Så kommer Sakura også med!

Street Fighter IV 'Sakura TGS 2008 Trailer' HD QUALITY
Bashful Neophyte
KalicolaKalicolaSkrevet 09/01-09 23:00 
Det ser bare SÅ sweet ud det spil!
For The Love Of The Game
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/01-09 03:32 
Jeg synes det ser mega f.... ud, shame on SF4 :=/
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/01-09 11:58 
Jeg kommer til at tænke "ClayFighter". Der er et eller andet dukke-agtigt, der bare ikke virker voldsomt tiltalende, over figurerne :/
AV Intelligent Terminal
KalicolaKalicolaSkrevet 11/01-09 22:25 
Her er lidt omkring Fei Longs moves til dem som er interesseret.

Fei Long
For The Love Of The Game
KalicolaKalicolaSkrevet 11/01-09 23:11, rettet 11/01-09 23:42 
Og hvor er forresten street fighter 2 turbo hd remix til playstation store? Jeg leder og leder og kan ikke finde det.

Edit: Sorry, jeg kan se at det ikke har fået en psn dato endnu :(
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 12/01-09 12:22 
Er udgivet i USA og japan så måske du skulle lave dig en udenlandsk konto?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 12:39 
Ja, de har stadig ikke fået numset sig klar til at udgive det i EU... men også kun en ukendt franchise som Street Fighter så nok ikke nogen der er interesseret i det alligevel :O
SumezSumezSkrevet 12/01-09 12:44 
Ja, det havde været noget andet med Tekken :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/01-09 12:52 
Jeg ved sku ikke hvad der skal til før de få fingrene ud mht. EU PSN releases specielt... en stor skål coke måske ? :D
Måske Capcom som er langsomme til at sende multi-sprog udgaver til SCEE for det er ikke første gang deres titler er forsinkede.
happyEDhappyEDSkrevet 12/01-09 13:37 
Jeg tænkte faktisk på.
Hvilken konsol har de forskellige tænkt sig at købe det til?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Alf81Alf81Skrevet 12/01-09 13:50 
Jeg har fulgt en smule med inde på SRK og det lader til, at de fleste vil købe spillet til begge konsoller og sågar også en PC version, men vil hovedsaglig benytte sig af PS3 pga de japanske spillere.
Ting om dét og pis.
KalicolaKalicolaSkrevet 12/01-09 13:52 
Jeg har i sinde at købe det til ps3, da controlleren eftersigende skulle være bedst at spille street fighter på.
For The Love Of The Game
happyEDhappyEDSkrevet 12/01-09 13:53, rettet 12/01-09 13:54 
Hvad med dig:) altså folk herinde.
Ja har også læst derinde. Men i øjeblikket har jeg ingen konsol så overvejer lige at købe en xbox 360 igen til det. For tror jeg vil blive træt af kun at have det til pc.



Edit:
Jeg har mit eget arcadestick jeg bare tilpasser til den jeg beslutter mig for.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
Alf81Alf81Skrevet 12/01-09 14:01 
Jeg tror faktisk jeg anskaffer mig en PS3 alene pga spillet. Kunne på ingen måde forestille mig at have en 360 i huset :)
Ting om dét og pis.
565 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig