X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PC spil til Mac


Svar
nerosnerosSkrevet 11/12-08 10:25, rettet 11/12-08 10:40 
Ja efter jeg har fundet ud af at køre DOW på min Macbook Pro er jeg begyndt at se mig omkring efter gode PC spil. Da jeg ikke ved helt præcis hvor krafitig min bærbar er og hvor meget det kræver at spille de forskellige PC spil kunne det være sjovt at finde ud af hvad jeg egentlig kan med den. DOW er fra 04-08 med den sidste expansion pakke og den kører ganske glimrende. Hvad spiller i andre og hvad kan i anbefalde af gode spil til PC?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-08 11:04 
Uha, der skal vist et par yderligere specifikationer til, hvis ikke vi skal have en alen lang liste :)

Hvor langt tilbage vil du? Hvilke genre synes du om?

Af klassikere til Pc som jeg absolut synes du skal give dig i kast med er Deus Ex, Fallout 1 og 2, Half Life, Baldurs Gate 1 + 2, Diablo 1+2, Clive Barker´s Undying, Homeworld, Warcraft II, Darwinia, Heroes of Might And Magic 2, Vampire The Masquarade: Bloodlines, Quake, Disciples II, Railroad Tycoon 3, Dr Drago's Mad Cap Chase, Sacrifice, Arcanum of Stealworks and Magic Obscura, Anachronox, The Longest Journey, Evil Genius, Dungeon Keeper, Rome Total War, Max Payne 1+2, Star Wars Jedi Knight: Jedi Outcast, Neverwinter Nights, Psychonauts, No One Lives Forever, Company Of Heroes, Unreal, Pirates!, Serious Sam, Grim Fandango, Hele Monkey Island-serien, Pain Killer, Rollercoaster Tycoon, Supreme Commander, Command and Conquer: Red Alert 2, Command and Conquer: Tiberian Sun og....

Jeg kunne blive ved i en uendelighed. Der er RIGTIGt mange enormt gode PC-spil, som du er gået glip af igennem tiderne, hvis det først er nu du støder på platformen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 11/12-08 12:20, rettet 11/12-08 12:47 
Ja der er sku meget at gå igang med det er jeg godt klar over puha sikke en liste du lige har fyret af :-) Jeg har faktisk aldrig rigtig spillet på PC og ved godt der er mange titler jeg er gået glip af.

Jeg ville jo egentlig gerne finde nogle spil som måske ikke er alt for gamle nu da jeg endelig kan køre dem. Måske fra en 2004 og op! De genre som jeg interessere mig for at nok noget sci-fi halløj. Jeg er ret vild med den slags Strategispil som DOW så Supreme Commander er ihvartfald ikke et dårligt bud, men jeg er lidt usikker på om jeg kan kører det. Jeg er også meget glad for noget spaceshooter/strategi jeg har set et par stykker af den slags men kan ikke huske hvad de hedder?

Hvad med det her Hellgate London er det godt? Og bliver det nye StarCraft II overhovedet noget jeg kan trække på min Mac med bootcamp?

Hmmm.. Mange spørgsmål sorry ;-)
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 11/12-08 12:49 
Derudover har folk fået spil såsom Farcry, Oblivion, Outrun C2C og mange andre til at køre under Cider. Ja Hitman virker vist også, ligesom Prince of Persia (etteren i trilogien).

Derudover fik jeg selv spillet Still Life til at virke.

Også kører C&C generals og C&C3 jo også. Madden 2008. Alle GTA3 baserede spil kører fint. Spore kører også (native/cider). Need for Speed Underground og Prostreet. Plus Halflife2 + episode 1 + portal.. Nåja og CoD4 er native.

Ja listen er lang. Aaaanyway det jeg taler om er spil der kører under osx. Sagen er den at de bliver smidt ind i noget virualiseringshejs der er baseret på WINE, og som køre spillene fint.

Hellgate er meget påvej til at blive droppet så det må du glemme. Starcraft 2 burde kunne køre. Mener Blizzard gør som ofte og ikke laver for tunge spil.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 11/12-08 13:02 
Nåh ok jamen det lyder jo virkelig godt så. Jeg har også tænkt på noget a la Imperium Galactica II: Alliances. Ser meget godt ud synes jeg.

Uha det lyder sku uhyggelig godt med StarCraft II.
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 11/12-08 13:08, rettet 11/12-08 13:08 
Burde Starcraft II ikke komme i en Mac-udgave, eller har de droppet den slags tant og fjas hos Blizzard?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 11/12-08 13:15, rettet 11/12-08 13:18 
Du skal nok lige tjekke specs inden køb. Flere af de spil la0s nævner, kan sikkert ikke køre på alle Macbook Pro. Hvad sidder der i af processor og grafikkort?

Prøv også at læse mere om:
Earth-serien
Total Annihilation
Home World-serien

Og hvis du er til turbaseret strategi:
X-COM-serien (primært de gamle)
Alpha Centauri

Action:
Jedi Knight II: Jedi Outcast
Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II
Aliens versus Predator 1 og 2
Unreal

Desuden er der mange gode space-sims til pc. Både ren action og med andre elementer blandet ind i, fx handel a la Elite. Prøv at kigge på Mobygames.com eller Gamerankings.com for inspiration.

EDIT: Jeg har ikke spillet alle de spil, jeg nævner. Men de jeg ikke har spillet omtales ofte som klassikere, så det skader ikke at læse mere om dem :)
la0sla0sSkrevet 11/12-08 13:24 
CoD4 kørte sådan forholdsvis fint på min MBP 128mb ram på grafikkortet. C&C3 har jeg hørt skulle køre rimeligt. Halflife 2 burde helt klart. Jeg tror ikke det er så umuigt hvis man har det ok med at nedsætte grafikken lidt.
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 11/12-08 13:28 
Nåja Homeworld 2 ville være et rigtig godt sted at starte. Det er native til mac, og har en rimelig dedikeret fanbase der stadig laver mods til det. Starwars mod'et skulle være ret så godt, men der er mange.
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-08 14:52, rettet 11/12-08 14:56 
Homeworld kan jeg også klart anbefale - virkelig en fed serie, som dog også er meget svær, især hvis du går i krig med det første! Er det forresten ikke først for nyligt at Homeworld 1 serveren er blevet lukket ned?

Hvis det er Sci-Fi der skal anbefales så kan du, udover de glimrende forslag der allerede er kommet, tage et kig på Startopia, der indeholder en hel del micro-management, hvis du er til sådan noget.

ANACHRONOX kan jeg heller ikke anbefale nok. Det er tude-grimt efter dagens standarder (køre på den gamle quake-motor), men er den mest vellykkede hybrid mellem et vestligt og japansk rollespil nogensinde. Det er hylende morsomt, og har et enormt helstøbt univers. Et godt sted at starte, hvis du ønsker en blød overgang fra konsollerne.

Company of Heroes, der ganske vist ikke har en pind med Sci-Fi at gøre, vil du helt sikkert også synes om, da det også er Relic der udvikleren bag dette glimrende strategi-spil. Det minder meget om en videreudvikling af DoW.

Og hvorfor er der ingen der har nævnt det fantastiske Deus Ex endnu? Det skal du HELT sikkert igennem inden længe, hvis du er til Sci-Fi. Det må være mit all-time-favorite PC-spil. Jeg går ud fra at det stadig holder, selvom man trækker nostalgi-faktoren fra.

Jeg tror stadig Blizzard har planer om et Starcraft II til Mac. Det er jo efterhånden en tradition med deres udgivelser.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 11/12-08 15:01, rettet 11/12-08 15:36 
Aaah det var dog nogle dejlige forslag jeg må straks søge efter det hele :-)

Jeg har Aliens VS Predator 2 til Mac. Homeworld må jeg straks finde så. Jeg er ikke den store RPG fan, men Deus Ex ser nu meget godt ud.
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-08 15:36 
....OG ANACHRONOX!!!!!!!! :D
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 11/12-08 15:37 
Ok ok :-)
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 11/12-08 16:16 
Deus Ex har i pc udgaven oplevet en del modifikationer ret grafisk (for slet ikke at nævne alle ekstra baner osv), så det ser noget bedre ud i dag. Mht. Anachronox skal du virkelig spille det, det er nu et herligt spil :)
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 11/12-08 17:24, rettet 11/12-08 17:29 
Echelon VI>
Og hvorfor er der ingen der har nævnt det fantastiske Deus Ex endnu?

Fordi det også findes til konsol ;)

...at jeg så glemte at tjekke om mine forslag er udkommet på Mac betyder absolutet intet. Det var ikke en fejl!
/A. Fogh.

la0s: Lyder interessant. Er der nogen som har skiftet grafikken ud via et mod?

Neros: Deus Ex er ikke et RPG i traditionel forstand. Snarere et FPS med bio-mods og stats. Dog kan man nok ikke run-and-gun hele tiden uden at det gør naller.

EDIT: Ja, og X-COM er vist udkommet på konsol også :/
la0sla0sSkrevet 11/12-08 17:50, rettet 11/12-08 17:51 
Der er i hvert fald lavet en texture+objekt opgradering til Deus Ex:

http://news.filefront.com/mod-of-the-day-high-definition-texture-pack-for-deus-ex/

Udover det er der den her på vej, og burde være ude i en spilbar test:

http://boris-vorontsov.narod.ru/ss_deusex_en.htm
Hvad sker der?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 11/12-08 19:59 
Personligt ser jeg meget frem til HDTP-mod'et til Deus Ex. Så skal det spilles igennem igen!

Nye texture, modeller og animationer...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 12/12-08 12:38 
Homeworld ser jo fantastisk ud!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 13/12-08 14:36, rettet 13/12-08 14:39 
Jeg har været en tur ude og købe et par spil idag og kom hjem med Homeworld og Earth 2160. Jeg har installeret Earth 2160 men nu da jeg prøver at starte spillet for jeg følgende besked: "This version of the game cannot be run in your location. Please email legal@zuxxez.com". Hvad i alverden sker der?

PLEASE HJÆLP!
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 13/12-08 16:01 
Du har hørt om Google, ikke?

Jeg fandt følgende information:

The game although says its Europe version on the box, the disc is actually UK & Ireland version.
You have to:

-Set your location to United Kingdom (From Control Panel -> Regional and Language Options)

-Set your computer clock to (GMT) London (From Control Panel -> Date and Time)

-Set Standards and Formats to United Kingdom (From Control Panel -> Regional and Language Options)

Hvis du ikke bryder dig om den løsning, kan problemet patches væk med uofficielle patches, som kan findes her:

Hent Region Fix her
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 13/12-08 19:30 
Jajaja jeg var bare lidt desperat ;-) Har selv fundet ud af det nu. Jeg er bare ikke vandt til alt er så kompliceret med windows!

Men hold kæft det er åndsvagt lavet af zuxxez :-(
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-08 21:40 
Nu kan man ikke ligefrem klandre MS for at have udviklerne bag 2160 ikke har kunnet programmere ordentligt...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 13/12-08 23:04 
Nej men jeg har svært nok ved at navigere rundt i kontrolpanelerne osv. ;-)
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/12-08 23:52 
Alt kræver tilvænning, men du har ret i at Win XP ikke er specielt overskueligt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 13/12-08 23:57, rettet 13/12-08 23:57 
Jeg er heller ikke den største haj til alt det med computere, men jeg plejer at finde ud af tingene er nok bare lidt utålmodig. Jeg er jo egentlig glad for mit Win XP nu :-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 14/12-08 14:21, rettet 14/12-08 14:23 
Jeg genlæste lidt om Total War-serien forleden, og blev ret hooked på at prøve den. Det er ikke sci-fi, men jeg synes, du bør læse lidt om den. Den lyder ret cool. Det skal dog lige nævnes, at kampene er real-time, mens delen mellem kampene er turbaseret.
nerosnerosSkrevet 14/12-08 16:02 
Ok will do.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 15/12-08 09:48 
Jeg er blevet lidt lun på The Matrix Online. Hvordan har folk herinde modtaget spillet? Jeg er ret ligeglad med hvis det ikke kan konkurere med "The Big Boys" som WOW og den slags. Jeg er bare ret vild med Matrix universet og så er det måske ikke så dårlig en ide eller hva?
Bashful Neophyte
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 15/12-08 15:13, rettet 15/12-08 15:14 
Jeg har ikke hørt andet end dårligt om det, må jeg indrømme, men spillet kan jo have ændret sig til det bedre med tiden. Er serverne overhovedet stadig online?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 15/12-08 16:59 
Ja ud fra forskellige reviews på nettet kan jeg godt se folk ikke er helt vild med det. Men jeg kan så også læse på nogle forums at spillet er blevet bedre med tiden, men ja jeg ved heller ikke om serverne er online mere?
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 15/12-08 22:42 
Jeg blev helt nysgerrig over at det blev nævnt ud fra wikipedia siden ser det ud til at spillet stadig kører og historien udvikler sig :)

Der kan man bare se.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 15/12-08 22:52, rettet 15/12-08 22:54 
Spændene læsning. Jeg kunne godt finde på at købe det.

Wiki
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig