X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Årets album 2008


Reply
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-08 21:39, rettet 06/12-08 21:45 
Som sidste år. Smid jeres top 3 (eller flere) over bedste albums udgivet i år.

#1
Årets album 2008 Disturbed - Indestructible

Den 2. Juni var standarden for musik allerede sat i år. Disturbed leverede musik i særklasse, og allerede fr... Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
52 topic(s).
1 2 > »

Reply
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-08 21:39, rettet 06/12-08 21:45 
Som sidste år. Smid jeres top 3 (eller flere) over bedste albums udgivet i år.

#1
Årets album 2008 Disturbed - Indestructible

Den 2. Juni var standarden for musik allerede sat i år. Disturbed leverede musik i særklasse, og allerede fra `release` har jeg kaldt dette for årets album da det ville være urealistisk at det ville blive overgået.
Følger meget samme stil som Ten Thousand Fists og det var alt hvad jeg havde håbet og forventet.

#2
Årets album 2008 Bullet for my Valentine - Scream Aim Fire

Et for mig totalt ukendt band. Så noget live over tysk tv i starten af året og prøvede så at lytte deres albums igennem. Scream Aim Fire er ikke helt på højde med deres første album Poison, men alligevel noget af det bedste musik meget længe. Jeg glæder mig meget til mere musik fra dem. Det der er ude nu er jeg meget glad for og BFMV er nu bland mine absolutte favorit bands!

#3
Årets album 2008 Linkin Park - Road to Revolution: Live at Milton Keynes (CD/DVD)

Ikke så meget at sige her. Linkin Park leverer virkelig varen med en fantastisk live optræden der klart fortjener en plads i min top 3.

Andre gode plader fra i år:

Årets album 2008 Ill Niǹo - Enigma

Udskudt og forsinket i over et halvt år kun for at skuffe fælt. Enigma er Ill Niǹos klart dårligste album til dato. At det så alligevel er godt nok til at blive nævnt siger meget om kvaliteten af deres musik generelt.

Årets album 2008 Children of Bodom - Blooddrunk

Kan man ikke lide CoB's andet musik kan man heller ikke lide dette. Minder uhyggeligt meget om alt deres andet musik, men stadig pengene værd IMO.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 06/12-08 22:29, rettet 06/12-08 23:31 
Er ikke så meget for at rangere mine plader, men kan da lige hurtig skrive hvad jeg har hørt meget i 2008, som også er udgivet i 2008.

VETO - Crushing Digits
Nine Inch Nails - The Slip
Eagles of Death Metal - Heart On
Kings of Leon - Only by the Night
Radiohead - In Rainbows (2007 på en måde, I know... men den er satme go!)
(har faktisk ikke hørt andet musik udgivet i 2008...)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/12-08 22:40 
Hah, jeg har købt 2 CD'er med udgivelsesår 2008:

Nine Inch Nails - The Slip (som også kan hentes gratis free-of-charge lovligt)

ohGr - Devils In My Details

ellers har jeg holdt den "kørende" ved at holde mine mp3-arkiver opdateret (stort set kun de lovlige amatørsider micromusic og remix.kwed)
CoreCoreSkrevet 06/12-08 23:31, rettet 06/12-08 23:43 
En hurtig gennemtænkning siger:

1. Dream Theater: Chaos In Motion.
Igen og igen og igen...
Verdens bedste band, bestående af verdens bedste musikere, der pudsigt nok også skriver verdens bedste musik. Bare ærgeligt at forsangeren aldrig rigtig bliver vred.

2. All That Remains: Overcome.
Lidt ærgeligt at musikken pludselig gik i den pænere retning, men guitarspillet, melodierne og deres vekslen mellem pænt og pissed off holder.

3. Children Of Bodom: Blooddrunk.
Selvom den står voldsomt tilbage for "Hate Crew Deathroll", er C.O.B's feel for vred metal og progressivt lir alt for lækkert.

4. Winds Of Plague: Decimate The Weak.
New Yorker hardcore møder Skandinaver-death-metal. Det er SVINEtungt, men altid med mening, struktur og energi over hele feltet.

5. Disturbed: Indestructible.
Lidt i mangel på bedre, 2008 var ikke tidens bedste pladeår for mig. Disturbed begynder at køre lidt i tomgang syntes jeg, men deres melodier er stadig rigtig fede, og guitaristen har en fantastisk evne til at sammensætte melodiøse soloer. Trommeslageren burde dog straffes hårdt og længe ved slag til tindingen med en våd ål - den amatør.

Jeg har stadig ikke hørt den nye Trivium, så der kan være en plade mere der hører hjemme i en top 5, men det må blive i det nye år.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KeenKeenSkrevet 06/12-08 23:51, rettet 07/12-08 00:15 
uden at nævne nogen desideret liste vil jeg tage udgangspunkt i konolkongens liste hvor jeg vil give ham mere eller mindre ret med udtagelse af disturbed og linkin park som jeg ikke ser som noget specielt...

all that remains og dream theater skal self. også nævnes...

edit: hvordan kan det være du ikke har hørt om bfmv før nu?! det er da en af de bands som man absolut SKAL kende hvis man hører musik i den genre...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-08 23:58, rettet 07/12-08 00:53 
Jeg glemte helt All That Remains og Trivium da jeg kun fokuserede på de plader jeg ejer. Men de er helt sikkert også gode.

Knægten Ken>
edit: hvordan kan det være du ikke har hørt om bfmv før nu?! det er da en af de bands som man absolut SKAL kende hvis man hører musik i den genre...

Det ved jeg ikke...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 07/12-08 01:00 
Jeg har umiddelbart kun:

Metallica: Death Magnetic

og

Puscifer: V is for Vagina (men den er vist lidt 2007)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KeenKeenSkrevet 07/12-08 01:44 
nå ja hvordan kunne jeg glemme den, jeg er også en af dem der godt kan mlide death magnetic, thumbs up!
dpldplSkrevet 07/12-08 03:30 
Eneste nyt der har været til mig i år var Ny AC/DC, samt Scarecrow fra Avantasia(ELSKER metal opera albums fra ham) samt New Era fra Revolution Renaissance(Timo Tolkki fra Stratovarius nye band).

Mangler at købe alle uheldigvis. Men de står på julegave list nu. >< (ikke holdt mig opdateret. så kun lige fundet alle for nylig). Men kun kom 3 albums jeg kan lide, så ret let lave en top 3.

Hvilket nok er i denne rækkefølge:
Avantasia: Scarecrow
Ac/DC: black ice
Revolution Renaissance: new Era
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
MinhMinhSkrevet 07/12-08 06:05 
Jeg kan kun tilslutte mig Konsolkongen og give mit besyv med årets album, for mit vedkommende må være Disturbed - Indestructible.
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 07/12-08 10:31, rettet 07/12-08 10:32 
Hmmm,

Jeg vil ikke rangordne dem, da det kommer an på mit humør, hvilket jeg foretrækker, men de 5 bedste albums i år:

All That Remains: Overcome
Disturbed: Indestructible
Metallica: Death Magnetic
Raunchy: Wasteland Discotheque
Kings of Leon: Only By the Night

Jeg har ikke fået gennemlyttet Guns'N'Roses Chinese Democracy endnu, men det jeg har hørt, kan godt komme til at skubbe Kings of Leon af listen.
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
WehnerWehnerSkrevet 07/12-08 10:59 
Godt at se at emo-kulturen trives også her på Playright :)

Jeg kan vist kun mønstre en top 2 i år:

1. S.M.V. - Thunder
2. Hej Matematik - Vi Burde Ses Noget Mere
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 07/12-08 11:26, rettet 07/12-08 11:27 
Jeg er ikke meget for at rangere årets albums, men her er i hvert fald de mest hørte fra min side.

Årets album 2008 VETO - Crushing Digits

En helt igennem suveræn opfølger på deres første album. "Blackout", "Digits" og "Duck Husk And Be Still" har næsten kørt repeat 24/7 herhjemme. Skal jeg vælge det bedste album i år, er dette uden tvivl min favorit.


Årets album 2008 Coldplay - Viva la Vida

Anderledes og modigt, men stadigvæk med tilpas mange ørehængere. Viva la Vida ikke er til at komme udenom.


Årets album 2008 Keane - Perfect Symmetry

Albummet blev revet i stykker hos pressen, og de grimme ord var der ikke ligefrem sparet på. Ikke desto mindre, synes jeg Keanes tredje album er solidt - især "Spiralling", "Perfect Symmetry" og "Again and Again" vejer albummet godt op.

Også værd at nævne er;

Årets album 2008 Spleen United - Neanderthal

Årets album 2008 Mike Sheridan - I Syv Sind
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 07/12-08 14:20, rettet 07/12-08 14:21 
Årets album for mig må være:

Murder by Death - Red Of Tooth And Claw

En utrolig fængende country rock plade, der emmer af dyster western stemning. Blandingen af dyb baritonstemme (tænk Johnny Cash), cello og og rusten guitar fungerer suverænt. Lyder lidt som et glemt soundtrack til Deadwood :) Bedste tracks: Steal Away, Ash, The Black Spot

Runner-ups som jeg lige kan komme i tanke om:

Vampire Weekend - Vampire Weekend
Wolf Parade - At Mount Zoomer
Portishead - Third
Squarepusher - Just a Souvenir
TV on the Radio - Dear Science
Nik Freitas - Sun Down
Calexico - Carried to Dust
Queens of the Stone Age - Era Vulgaris
(...)
ckruseckruseSkrevet 07/12-08 14:56, rettet 07/12-08 14:58 
1. The Killers - Day And Age
2. Keane - Perfect Symmetry
3. Kanye West - 808s and Heartbreak (Vil godt vædde på 95% af 'haterne' ikke har hørt det én eneste gang :-))
--
4. VETO - Crushing Digits
5. Moby - Last Night
6. Coldplay - Viva La Vida
NaieraNaieraSkrevet 07/12-08 14:57 
Årets album er da helt sikkert:

Bloc Party - Intimacy

moi Caprice formåede desværre ikke at forbedre på deres forrige album, og blandt andre skuffelser kan også nævnes Neanderthal af Spleen United, og Morrisseys manglende album, som blev udskudt til tidligt 2009.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
CronossCronossSkrevet 07/12-08 15:44 
1: Underoath – Lost In The Sound Of Separation
Ud fra hvad jeg i sidste ende har lyttet mest til, snupper Underoath min førsteplads. Egentlig kan jeg måske liidt bedre lide deres sidste album, Define The Great Line, men det er nok mest som helhed. Der er simpelthen et par svage sange på LITSOS, men så er resten altså også en samlig virkelig gode numre. Produktionen og guitararbejdet er klart højdepunktet på udgivelsen, men især Spencer Chamberlain har virkelig udviklet sig som vokalist:
http://www.myspace.com/underoath'

2: Burst – Lazarus Bird
Egentlig er Burst's Lazarus Bird sandsynligvis årets bedste album, men jeg synes ikke at jeg har fået det hørt nok til igen at lade Burst ryge øverst på min liste. Jeg synes dog at Lazarus Bird er deres bedste album hidtil, og igen må jeg fremhæve det fantastiske, drømmende guitararbejde, der, ligesom Underoath, bibringer lige dele stemning og agressivitet
http://www.myspace.com/burstrelapse

3: NiN – Ghosts I-IV
Jeg kan se at mange er meget glade for The Slip, hvilket jeg bestemt også er. Men Ghosts var for mig et langt mere interessant og personligt projekt, og albummet er et af mine mest aflyttede i 2008. Produktionen er virkelig god, instrumenterne velvalgte, og stemningen er ret fabelagtig. Et atypisk NiN-album, men et spændende og gennemført eksperiment.
http://www.myspace.com/nin

4: The Ocean – Precambrian
Hvor jeg dog bare elsker The Ocean – især når Isis og Mastodon ikke lige gad udgive noget i år.
Precambrian er et modigt eksperiment, hvor tyskerne tager skridtet fra at være en god efterligning af Neurosis, og til at implementere deres helt egen, sært etniske lyd.
http://www.myspace.com/theoceancollective

5: Benea Reach – Alleviat
Sidste plads optages af Benea Reach, som i starten af året udgav et ret fremragende album. Musisk minder Benea Reach meget om Meshugga – men en god udgave af Meshugga!
Vokalen er dog det mest interessante, idet vokalisten udviser en skræmmende varieret og pitch-perfect vokal. Og når han tilmed kan gøre kunsten efter live – ja, så er jeg officielt imponeret.
http://www.myspace.com/beneareach

Andre plader der rykkede mine fødder i 2008:

Mars Volta – The Bedlam In Goliath
http://www.myspace.com/themarsvolta
Norma Jean – The Anti-Mother
http://www.myspace.com/normajean
Slipknot – All Hope Is Gone
http://www.myspace.com/slipknot1
Spylacopa – Debut EP
http://www.myspace.com/spylacopa
Veto – Crushing Digits
http://www.myspace.com/vetosite
NiN - The Slip
http://www.myspace.com/nin
SumezSumezSkrevet 07/12-08 18:13, rettet 07/12-08 18:19 
Hyakotake>
ohGr - Devils In My Details

Den topper nok også min liste (dog rimelig kedeligt år i år). Dejlig positiv overraskelse, et eksperimenterende koncept-album, der bliver bedre for hver gennemlytning. Rart at han er gået i den retning med ohGr, nu hvor Skinny Puppy er gået helt til rotterne.


Andre favoritter i år må være:
Memmaker - How to Enlist in a Robot Uprising
Patenbrigade: Wolff - Demokratischer Sektor
Hocico - Memorias Atrás

Edit: Glemte Totakeke - Elekatota: The Other Side Of The Tracks. Fantastisk, stemningsfuld idm/industrial/electronica
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
LarsGLLarsGLSkrevet 07/12-08 18:30 
Det vil nok være noget alá:

Fleet Foxes - Fleet Foxes
Born Ruffians - Red, Yellow and Blue
Death Cab For Cutie - Narrow Stairs
TV on the radio - Dear Science
The Last Shadow Puppets - The Age Of The Understatement
The Gutter Twins - Saturnalia

Jeg har desværre ikke fået hørt så meget nyt i år.
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
LarsGLLarsGLSkrevet 07/12-08 18:32 
Hov, og Madrugada - Madrugada skal også med!
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 07/12-08 19:51 
i rækkefølge:

SlipKnot - All Hope Is Gone
Children Of Bodom - blooddrunk
All That Remains - Overcome
Disturbed - Indestructible
Cradle of filth - Godspeed On The Devils Thunder
Volbeat - Guitar Gangsters And Cadillac Blood
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
SaftenSaftenSkrevet 07/12-08 21:37 
I rækkefølge:

1:Walls Of Jericho - The American Dream
2:The Haunted - Versus
3:Paint It Black - New Lexicon

Runner-Ups:
Pilgrimz - Boar Riders
Raunchy - Wasteland Discotheque
Last Mile - Last Mile
Illdisposed - The Prestige
L.O.C. - Melankolia/Xxxcouture
Evan's Spiked Tentacles of Forced Intrusion!!!Spiller nu: Dead Or Alive 5, Secret World, The, Borderlands 2
BifkimBifkimSkrevet 08/12-08 20:30 
For mig er det klart:
Metallica - Death Magnetic

Et af de bedste album, de har nogensinde har lavet.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
JuggernautJuggernautSkrevet 08/12-08 21:22 
Kobra>
Amon Amarth - Twilight of the Thunder God

Hørt, hørt :) Det er helt i top!
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 08/12-08 21:59 
Fuck Asier, Hvordan ku jeg glemme Amon Amarth Det vol' fedt. os blandt toppen.
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
AzzkikrAzzkikrSkrevet 09/12-08 20:32 
Bifkim>
For mig er det klart:
Metallica - Death Magnetic

Et af de bedste album, de har nogensinde har lavet.

Hørt hørt.

Jeg har faktisk overhovedet ikke hørt de gamle siden Death Magnetic udkom.

Der gik 17 år, men omsider fik vi et Metallica album der holder 100 igen.
WehnerWehnerSkrevet 09/12-08 20:50 
Wehner>
Godt at se at emo-kulturen trives også her på Playright :)

Jeg kan vist kun mønstre en top 2 i år:

1. S.M.V. - Thunder
2. Hej Matematik - Vi Burde Ses Noget Mere

Er lidt flov over at jeg kunne glemme:

3. Vincent Van Go Go - People
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/12-08 21:08, rettet 09/12-08 21:10 
Azzkikr>
Der gik 17 år, men omsider fik vi et Metallica album der holder 100 igen.

25 år! Kill 'em All holder 100! Jeg har så godt nok ikke hørt Death Magnetic endnu :)

Jeg troede lige, jeg kunne være lidt med i tråden her. Men ved nærmere eftersyn, kan jeg se, at de yngste plader i min samling er fra 2007 :/
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/12-08 21:24, rettet 09/12-08 21:24 
Måske du kan være med hvis jeg også stiller spørgsmålet: Hvad er det værste i har hørt i år?

For mig må det være Duffy - Mercy
http://www.youtube.com/watch?v=1d4G-BVHpJ8

Jeg synes ikke jeg behøver argumentere for dens elendighed...
Spiller nu: Phantasy Star IV
FleshmanglerFleshmanglerSkrevet 09/12-08 21:35, rettet 09/12-08 21:40 
Killer Bean 2>
Jeg troede lige, jeg kunne være lidt med i tråden her. Men ved nærmere eftersyn, kan jeg se, at de yngste plader i min samling er fra 2007 :/

ja der er sku ikke komme noget fedt i år sådan rigtigt, sidste år var der både spawn of possession- Noctambulant, og Shining- V/Halmsta
eller hov, jeg har en til i år : )

Det Saakaldte - Øl, mørke og depresjon.
Sykeligt der har skrevet hele Ep´en er en kegle, dum at høre på , lyrikken er næsten det eneste der er endnu mere fordummende, men musikken holder 100, plus de har kvaforth på vokal. som så synger norsk på trods af at han er svensker, ja og faktisk forsangeren i shining :P

edit,
hov ja, glemte også lige Crystal Castles med crystal casltes :$... behøver jeg vil ikke videre at kommentere : )
rettet 43 gange, sidst 2032-03-22 09:33:51Spiller nu: Minecraft
WehnerWehnerSkrevet 09/12-08 21:37, rettet 09/12-08 21:37 
@ The KK

Duffy er meget muligt ikke emo nok til din smag, men både Mercy og Warwick Avenue rammer en stilart meget præcist. Og så synger hun fantastisk.

Så jo, du må nok argumentere lidt mere :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/12-08 23:59, rettet 10/12-08 00:00 
Duffy spoler nærmest tiden tilbage til 60'erne... jeg kommer i hvert fald til at tænke på


Brenda Lee and such...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-08 00:50, rettet 10/12-08 00:54 
Wehner>
Duffy er meget muligt ikke emo nok til din smag, men både Mercy og Warwick Avenue rammer en stilart meget præcist. Og så synger hun fantastisk.

For det første vil jeg helst ikke forbindes med emo-kulturen :) For det andet så er der masser af rap og techno der sikkert rammer stilarter meget præcist, men det betyder ikke at jeg gider høre på det. Jeg synes hun syger enormt belastende i Mercy mens Warwick Avenue faktisk er udmærket.
Jeg kan ikke rigtig gøre så meget andet end at henvise til musikvideoen. Jeg forventer ikke at du skal dele samme mening som jeg men den sang er alt hvad der har været i vejen med musik i år.

EDIT: Nej ikke alt. Martin fra X-factor og hende Shirley fra vild med dans er altså heller ikke for børn :) Martin har jeg indtil videre været så heldig at styre flot uden om i radioen ikke en gang har den været spillet mens jeg har kørt rundt. Radioen i bilen står svjh. på Nova FM i mangel på noget meget bedre :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NuckingBigFutsNuckingBigFutsSkrevet 12/12-08 07:39 
der er en del andre end mig der har All that remains med på listen, over årets album, til info, kommer de til DK i februar 09, sammen med The Haunted !
Du skal ikke sparke til dækkene, de lavet af det pureste marmor
LiquidSnakeLiquidSnakeSkrevet 14/12-08 09:57, rettet 14/12-08 09:58 
Wehner>
@ The KK

Duffy er meget muligt ikke emo nok til din smag, men både Mercy og Warwick Avenue rammer en stilart meget præcist. Og så synger hun fantastisk.

Så jo, du må nok argumentere lidt mere :)

Må også tage Miss Duffy i forsvar. Det er ikke min "smag" hellere, men objektivt set, kan jeg godt se kvaliteterne i musikken.

Noget af det værste fra 2008... Wow der er meget!! Specielt dansk! Sys Bjerrre, Celina Ree (det hjælper altid at have penge i familien!), og var grumt skuffet over Neanderthal fra Spleen United, samt Dave "Depeche Mode" Gahans nye solo plade Hourglass.

Til gengæld var der også godt dansk nyt enkelte steder.
Hvis i er til elektro/indie rock så tjek Marie Timm - Dirty Places! Super lækkert!
Let's hug it out bitch!Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Left 4 Dead 2, Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-08 11:17, rettet 14/12-08 11:17 
Hmm jeg er åbenbart den eneste der krummer tæer når der (i mangle af bedre ord) "synges-gennem-næsen". Men det var jo teknikken Martin fra X-factor vandt med så mange har ikke sammen problem eller ænser det slet ikke.

Få ting pisser mig mere af inden for musikkens verden, og da sangen også er at finde i Fifa 09 som vi har kørende nede på arbejde konstant, er der for mig ingen tvivl. Mercy er den værste sang jeg har hørt i år :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 14/12-08 11:26 
Så har du været temmelig heldig...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-08 11:43 
I hvilken forbindelse?
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 14/12-08 11:44 
Hvis Mercy er den dårligste sang, du har hørt i år, så er du sluppet billigt :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ckruseckruseSkrevet 19/12-08 10:05 
Naiera>
Årets album er da helt sikkert:

Bloc Party - Intimacy

Det er også et fantastisk album. 'One Month Off' er årets bedste sang IMO. Eller har du en anden favorit? :-)
NaieraNaieraSkrevet 19/12-08 10:19 
Jeg kan ikke umiddelbart komme på en bedre sang fra det album. Andre favoritter er f.eks. Talons, Ion Square og Your Visits Are Getting Shorter. Sidstnævnte er kun på LE'en, men det kan så anbefales at købe den ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/12-08 10:54, rettet 19/12-08 10:55 
Wehner>
Hvis Mercy er den dårligste sang, du har hørt i år, så er du sluppet billigt :)

Nu har jeg aldrig hørt om "Mercy", men har svært ved at forestille mig at noget kan være mere raserianfald-fremprovokerende end alt det man har hørt fra Volbeat og Alphabeat (og det der andet lalleglade teenage-popband, jeg ikke kan huske hvad hedder)...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 19/12-08 11:07 
Skriv hvis du kommer i tanke om det. Det lyder som noget for mig :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 19/12-08 11:22 
Dúné, hed det! Ikke at forveksle med Dune :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 19/12-08 11:41 
Ok, de er ikke helt min kop te. Så hellere Oh No Ono :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 19/12-08 11:44 
Nu var det jo også noget jeg havde kategoriseret under forfærdelig musik :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 23/12-08 20:48, rettet 23/12-08 20:57 
LarsGL>
Fleet Foxes - Fleet Foxes

Den har jeg også fået hørt i mellemtiden og den fortjener bestemt en plads på listen!

kr0oZe>
Det er også et fantastisk album. 'One Month Off' er årets bedste sang IMO.

Har ikke fået hørt pladen, men Flux (som åbenbart er på US cd'en) er sku også catchy!
(...)
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 24/12-08 16:16 
Ikke noget der kom i år, men blueprint med Jigga man er det album jeg har hørt mest.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SeventhSunSeventhSunSkrevet 25/12-08 11:33 
Som sædvanlig kan jeg ikke huske mere end et par uger tilbage i tiden, når det kommer til årets lister.

Så med hjælp fra last.fm må jeg nævne:

Nicolay & Kay: TIME:LINE
Portishead: Third
Immortal Technique: The 3rd World
Heltah Skeltah: D.I.R.T.
Reks: Grey Hairs
Royce Da 5'9": Bar Exam 2
Murs: Sweet Lord

Og så lykkedes det Kanye for første gang, at lave et album, jeg på ingen måde gider høre :-(

Men ellers er albummet næsten dødt i min musiklytning, så jeg vil meget hellere nævne enkelte numre:

Guilty Simpson – Run f. Sean P and Black Milk
Rock the Rockness Monstah – Fuck Dat Rapper feat. Sean P
Termanology – Welcome To The Machine (RMX) f/Lil Fame & Ea$y Money
Reks – Say Goodnight
Jay-Z – Brooklyn (Go Hard)
Skyzoo – Hold Tight (rmx)
The Prodigy – I Want Out ft Havoc & Un Pacino
Smoothe Da Hustler – Wayback Pioneer
Nas – Ghetto (Remix) ft. Joell Ortiz (Prod by Green Lantern)
Immortal Technique – Golpe De Estado (feat. Temperamento y Veneno)
Nas – Cops Keep Firing (Prod by Green Lantern)
Kidz In The Hall – Driving Down The Block (El-P RMX) f/El-P
M.I.A. – Paper Planes
Jay-Z – Jockin' Jay-Z
Black Milk – The Matrix (feat. DJ Premier, Pharoahe Monch, & Sean Price)
Ruste Juxx – Wipe Off Ya Smile
P Brothers & Milano – Digital B Boy
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/01-09 01:20 
Jeg vil ligesom Fleshmangler gerne nominere Crystal Castles' debut album "Crystal Castles" - ikke så meget fordi der er brugt Atari-chips, som fordi det er noget af det mest spændende, der efter min mening er kommet i 2008, som var et generelt lavpunkt hvis man spørger undertegnede.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
52 topic(s).
1 2 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me