X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aflivning af hamster?


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 14:07 
Mit hamster lider og ligger for døden, så jeg vil høre om det ville være synd at gasse den selv, da alle dyrlæger er lukket, eller er der en anden og bedre måde?
Hoid to colony C05 where the computer is...
60 emne(r).
1 2 > »

Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 14:07 
Mit hamster lider og ligger for døden, så jeg vil høre om det ville være synd at gasse den selv, da alle dyrlæger er lukket, eller er der en anden og bedre måde?
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 06/12-08 14:18, rettet 06/12-08 14:19 
Nakketræk skulle være ret humant og hurtigt. Jeg har dog ingen idé om hvordan man gør.

Edit: Der findes vist dyrelæger med døgnvagt - forhåbentlig også i Jylland. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Danny SallingDanny SallingSkrevet 06/12-08 14:19, rettet 06/12-08 14:19 
Luk den ind i en plastpose og sæt posen til udstødningen på bilen, så "sover" den ind. Tror det er næsten lige så humant som at give den en indsprøjtning, den bliver jo søvnig af udstødningsgassen og falder så i søvn, og derefter sover den ind. Det er nok også derfor så mange vælger den metode når de begår selvmord da de ikke vil lide mere end højst nødvendigt. Held og lykke :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 14:29, rettet 06/12-08 14:29 
Det bliver nok det med udstødningen, men det er vel ikk' noget i har prøvet på dyr før, fordi tænker om man skal lave små huller i posen så den ikke springer?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 14:31 
Kan det ikke også blive meget varmt for den?
Hoid to colony C05 where the computer is...
ChronoChronoSkrevet 06/12-08 14:41 
Der må da være nogle af dem her som kan henvise dig til en døgnåben dyrlægevagt - lyt til deres telefonsvarer:
http://www.i-tb.dk/omraader/aarhus/dyrlaeger
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/12-08 14:44, rettet 06/12-08 17:14 
Huller i posen: Tror ikke du skal prikke huller. Bare fyld posen op med kuliltene, og hold den lukket.

Varme: Hvor varm er udstødning? Kan man f.eks. holde sin hånd i det nogle sekunder? Mere skal der jo ikke til at fylde posen, og derefter skal hamsteren bare have lov at "sove".

Jeg går ud fra, at man selv må klare mindre kæledyrs aflivning i forhold til lovgivningen (link). Ellers ser det ud til at være en 500-600 kroner "fornøjelse".

EDIT: link rettet

Dyreværnsloven - specielt kap. 2 om aflivning
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 14:52, rettet 06/12-08 15:08 
Alle dyrklinker har lukket, så det bliver det nok endnu dyre endnu med akut dyrlæge )=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 15:18 
Hyakotake>
Huller i posen: Tror ikke du skal prikke huller. Bare fyld posen op med kuliltene, og hold den lukket.

Varme: Hvor varm er udstødning? Kan man f.eks. holde sin hånd i det nogle sekunder? Mere skal der jo ikke til at fylde posen, og derefter skal hamsteren bare have lov at "sove".

Jeg går ud fra, at man selv må klare mindre kæledyrs aflivning i forhold til lovgivningen (link). Ellers ser det ud til at være en 500-600 kroner "fornøjelse".

Linket dur vist ikk'?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-08 15:44 
Det var da den sørgeligste tråd længe :( Hvad fejler den?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 15:54 
Først fik den et lidt hævet rød øje for et par uger siden, jeg har renset det hver dag med saltvand fordi der sad betændelse i begge øjne hver, de sidste to dage har den sovet med åbne øjne så tænkte at den nok var blevet blind, men her i dag da jeg vågnede sat den uden for sin crib, det lignede den sat og prøvede at brække noget op, det gør den helle tiden, i mens den piver lidt. Det er mærkeligt dens røde lidt hævede øje er væk. Men f... det er træls at se på, jeg må vendte til på mandag med dyrlægen, da jeg tror det akutte er mega dyrt og det har jeg slet ikke råd til D=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-08 16:18 
Jeg håber den kommer sig så du slipper for at skulle aflive den. Bliver det helt slemt så er der som du selv er inde på nok ikke anden udvej end at aflive den selv, det er trods alt bedre end at den lider. Jeg tror dog ikke jeg kunne få mig selv til det :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 16:21 
Det kan jeg heller ikke og heller ikke få en anden til det, hvis den er i live på mandag, kommer den helt sikkert til dyrlæge, det også bare den mest trælse dag det kunne ske på )=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
RaGeRaGeSkrevet 06/12-08 16:26, rettet 06/12-08 16:28 
Ja, det er nu noget sørgeligt noget at læse, men det mest humane at gøre, er vel at aflive den hurtigst muligt med noget kulilte, hvis du kan se den lider unødvendigt. Må den lille gut rest in peace.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JAAJAASkrevet 06/12-08 16:30 
Jeg ville godt nok lade dyrlægen kigge på den, inden jeg gassede den.
DehliDehliSkrevet 06/12-08 16:47, rettet 06/12-08 17:03 
Glem alt om at gasse den - det går helt sikker galt.
Jo ældre, jo bedre.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 16:51 
Det er også det jeg frygter også ville dælme have det træls over mig selv...
Hoid to colony C05 where the computer is...
HeroldHeroldSkrevet 06/12-08 17:10 
Jeg kan ikke se hvorfor det skulle gå galt, hvis du gerne vil sørge for at den ikke lider mere. Hvis du ikke vil tage til døgndyrlæge, så få det overstået nu. Kulilten er nok det nemmeste på et eller andet plan, selvom nakketrækket nok er hurtigere overstået. Det kræver så også at man har hår hud på føleren. :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 17:12 
Det er dværg, jeg har haft dværghamster siden 1998, de lige søde/sjove selvom jeg haft den slags i så lang tid. Men hvor er det godt den måske ikke lider (=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 17:16 
Jeg vælger bare at give den noget fred også se til den nogle gange om dagen, men mandag er så dyrlæge.
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/12-08 17:18 
KroeboCop>
...Det er mærkeligt dens røde lidt hævede øje er væk...

WTF? Væk? Øjet er væk? Hvad mener du? Er det sunket ind i hovedet, sidder den bare med lukket øjenlåg eller er der ligefrem hul ind i kraniet?

KroeboCop>
D=:P

Meget uheldigt med smileys der kan læses begge veje...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 17:20 
Nej det er bare blevet normalt, så nu er det ikke hævet og ikke rødt (=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
King ChaosKing ChaosSkrevet 06/12-08 17:56 
Hvis du ringer til din dyrlæge, vil hendes telefonsvarer henvise til den dyrlæge som har weekend-vagten (det skifter i sagens natur fra weekend til weekend). Problemet er selvfølgelig at det ER ekstra dyrt i weekenden. Men det er den pris man betaler når man har dyr. Hvis den ikke lider, ville jeg vente til mandag morgen og møde op hos nærmeste dyrlæge. Det kan jo være at det er noget der kan kureres.
JAAJAASkrevet 06/12-08 18:49 
Jeg har en klar fornemmelse af at være med i en tråd, der vil gå over i historien :P
solid snakesolid snakeSkrevet 06/12-08 18:49 
Jeg tænkte på, er der slet ingen her på siden som kender en studerende dyrlæge? Eller kan man måske finde nogen af dem på Facebook..? Bare et forslag. ;O)

Jeg ville heller ikke selv aflive hamsteren, men lade en anden, der ved noget om det gøre det.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/12-08 19:03 
Ja det ville være cool.
Hoid to colony C05 where the computer is...
Krans.KKrans.KSkrevet 06/12-08 19:22 
JAA>
Jeg har en klar fornemmelse af at være med i en tråd, der vil gå over i historien :P

Hehe, jeg sad faktisk og tænkte det samme om denne tråd. Der er et eller andet lidt morbidt kuriøst, ja nærmest galgenhumoristisk over det =) (no offence mod dine kvaler med din hamster, Kroebocop! Jeg håber det ordner sig.)
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
BeanoBeanoSkrevet 07/12-08 09:45 
KroeboCop, hvilken sal bor du på og er der fliser nedenunder?

Men seriøst... prøv at undersøge om der er dyrlæger er afliver gratis - hørte for nogle år siden om nogen der tilbød det gratis fordi folk selv forsøgte sig i nærrighed og ikke altid var humant.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/12-08 11:42 
Det bliver ikke nødvendigt, i dag da jeg vågnede og kiggede til den var den blevet meget mere frisk, jeg gav den en kornflakes med honning som den spiste den, så den er sku blevet rask \o/ jeg tror det har hjulpet jeg tvang den lidt til noget te med honning, det langt ude, den var mega svag i går, hvor den bare sad som og den skulle brække sig og gik næsten ikke rundt, slimed øjne, og nu har den heller ikke det der røde bobble øje mere, det er sku en lille fighter jeg har (=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 07/12-08 12:11 
@KroeboCop: Kan være din hamster har internet og kunne se en grusom skæbne forude hvis den ikke oppede sig ;)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/12-08 12:20 
Hehe ja (=:P det var også heldigt det var en lørdag fordi så havde jeg taget den til dyrlæge, som nok bare havde aflivet den.
Hoid to colony C05 where the computer is...
solid snakesolid snakeSkrevet 07/12-08 13:32 
Det var godt at høre, så blev det en god jul alligevel.. :O)
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/12-08 13:59 
Ja det må man sige (=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-08 16:13 
Jeg er glad for at du ikke endte med at aflive den når det nu ikke var nødvendigt. Få ting er mere kvalmende en når folk får deres dyr aflivet uden særlig grund. I dit tilfælde kunne jeg nu godt forstå hvis du havde været nød til det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/12-08 16:24 
Ja det har du helt ret i (=:P
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/12-08 17:06 
Den har bare været lidt forkølet måske?
Jeg er glad for at høre at den er oven på igen :)
RaGeRaGeSkrevet 07/12-08 20:26 
Ja, good fighter there :D
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
T.L.OT.L.OSkrevet 07/12-08 21:33 
Hey, jeg er også glad for at høre dit hamster er kommet sig, det så sku heller ikke godt ud med det røde øje :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 07/12-08 21:46 
Det var godt ;)
nerosnerosSkrevet 07/12-08 21:48, rettet 07/12-08 23:48 
Haha godt at den kom sig den lille fyr :-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/12-08 16:16 
Nå nu er den begyndt med at have det skidt igen, men den er jo også en gammel en, så det vare nok ikke længe inde det er ude med den.
Hoid to colony C05 where the computer is...
fumfumSkrevet 08/12-08 16:43 
Vores kanin har også haft det op og ned det sidste stykke tid. I morges var det slut, så vi har haft en lille begravelse idag.
Græs med, bårebuket og det hele.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/12-08 17:03 
Træls, hvordan kunne man se det på den, var den lidt sløj eller?
Hoid to colony C05 where the computer is...
fumfumSkrevet 08/12-08 17:30 
Den har et par gange lagt hel, rystende etc. Men den kom sig, lige indtil i morges.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
jaesjaesSkrevet 08/12-08 18:32, rettet 08/12-08 18:33 
Jeg bliver ved med at læse overskriften som "Aflytning af hamster", som på alle planer er helt forkert.

Det kan selvfølgelig godt være, at din hamster kommer frisk fra spion-skolen, og du er begyndt at holde øje med, om kræet indholder den rette patriotisme.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/12-08 19:14, rettet 08/12-08 19:14 
jaes>
Jeg bliver ved med at læse overskriften som "Aflytning af hamster", som på alle planer er helt forkert.

Jeg har det lidt på sammen måde med tråden "Fladskærm!". Den bliver jeg ved med at læse som "Faldskærm!" :)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/12-08 14:17 
Den får det ikke bedre, så den bliver aflivet i dag. 187,- hvis man vil have den med igen og 250,- hvis de skal tage sig af den efter den er død. "Phinduz" R.I.P 2006-2008 peace!
Hoid to colony C05 where the computer is...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/12-08 14:25 
Det var da en god pris. Hvis du skulle have bestilt aflivningssættet fra play.com var der bare kommet afgifter på :-)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/12-08 14:26 
Ej hvor skidt :( Hvor er det typisk at den lige når at får det bedre så man tror alt er ok :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/12-08 14:30 
Hyakotake>
Det var da en god pris. Hvis du skulle have bestilt aflivningssættet fra play.com var der bare kommet afgifter på :-)

LOL :)

Ellers er der jo denne :
http://www.hwl.dk/produkt/0/1722

Ok, den er fæl... jeg beklager!
60 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig