X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilket fighting stick?


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/12-08 15:45 
Jeg er helt grøn når det kommer til Arcade sticks - har stort set kun haft noget mellem hænderne, når jeg har besøgt diverse bowlinghaller i det danske land.

Jeg har dog længe tænkt på at anskaffe mig et Arcade stick til enten Playstation 3 eller Xbox 360, så jeg kan få noget ordentligt ud af de forskellige fightere og horisontale/vertikale shooters m.v. Det bedste ville nok være et til 360'eren, da jeg har lagt flest investeringer i digitale downloads på arcaden, og mener at jeg vil få brugt sticket mest med en sådan investering.

Spørgsmålet er så hvilket stick jeg skal vælge, og hvor jeg skal købe det? Jeg kan forstå at det er en god ide at holde sig til Hori, og de produkter der har Sanwa som underleverandør!?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-08 16:24 
De produkter der har Sanwa knapper og pinde, ja.

Det er jo alt sammen et spørgsmål om smag. Som du nok kan se så er vi nogle stykker herinde der sværger til Sanwa. Svjv. så er de knapper/pinde på Hori's produkter der ikke er Sanwa blot en efterligning af den rigtige vare. Så der er altså ingen grund til ikke at købe dem med de originale dele da de med sikkerhed holder meget længere end kopierne.

Kristensen lader til at være mere inde i hvilke sticks der bruger Sanwa til begge dele.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/12-08 16:32, rettet 03/12-08 16:32 
Der kommer også nye sticks til både 360 og PS3 ifm. SF4 i februar.

Her er PS3 udgaverne...

Den billige model:
http://www.amazon.com/gp/product/B001M22WLU?ie=UTF8&tag=psfa-20&link_code=as3&camp=211189&creative=373489&creativeASIN=B001M22WLU

Den rigtige model:
http://www.amazon.com/gp/product/B001M25AY6?ie=UTF8&tag=psfa-20&link_code=as3&camp=211189&creative=373489&creativeASIN=B001M25AY6
dRxLdRxLSkrevet 03/12-08 21:02, rettet 03/12-08 21:16 
Hvis jeg ikke havde arcadesticks i forvejen, så ville jeg faktisk bygge det selv fra bunden og så smide elektronik til både PS3 og xbox 360 (xbox 360 elektronikken fungerer også med mac og PC).

Hvilket får mig til at overveje om det ikke er det jeg skal gøre med mine 2 Hori stick som jeg har tænkt mig at ombygge med gode dele =)

Så er spørgsmålet bare hvilke billige kontrollere jeg kan få PS3 elektronikken fra, er der nogle fra de 2 ældre konsoller der kan bruges universelt på PS3?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-08 21:18 
Jeg har spillet Virtua Fighter 5 med en PSX controller og en billig PSX > USB adaptor. Så det tror jeg ikke bliver et problem. Du skal bare kunne trykke på Analog knappen for at aktivere kontrolleren sammen med PS3 før den virker.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 03/12-08 22:56 
Beano>
Der kommer også nye sticks til både 360 og PS3 ifm. SF4 i februar.

Den rigtige model:
http://www.amazon.com/gp/product/B001M25AY6?ie=UTF8&tag=psfa-20&link_code=as3&camp=211189&creative=373489&creativeASIN=B001M25AY6

Det ser godt nok lækkert ud. Mig vil ha ;-)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 06/12-08 01:51 
Konsolkongen>
Jeg har spillet Virtua Fighter 5 med en PSX controller og en billig PSX > USB adaptor.

Kunne du give mig mere konkrete referencer? Hvilken PSX kontroller og hvilken USB adapter?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/12-08 02:09 
Helt almindelig PSX controller (PS2 virker også) og denne her:

http://www.gamebits.dk/shop/playstation-3-dragon-4983p.html
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/06-14 18:44 
Jeg så en der havde et Fightstick, hvor den der artplate den var længere end på et "normalt" Fightstick, sådan så det der stak ud kunne vile på ens lår. Nogle der kan hjælpe?
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig