X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brugerstyret indhold


Svar
jaesjaesSkrevet 03/12-08 13:54, rettet 03/12-08 15:33 
Der var ikke lige noget emne, hvor mit spørgsmål passede godt ind, så jeg kan ligeså godt oprette et overordnet emne...

Nogen der ved, om der findes strategispil, hvor man selv kan designe sine bygninger? Optimalt set, så det både har indflydelse på bygningernes funktion og det visuelle design, men hvis det kun er en af delene, er det også ok. Om det er RTS eller turbaseret betyder ikke så meget. Platformen er også underordnet i første omgang.

Ellers må det da komme snart, nu hvor meget handler om brugerstyret indhold. Jeg ved, der findes strategispil, hvor man helt eller delvis kan designe enhederne, men det ville da også være cool at kunne sætte sit præg på bygningerne i alt fra Civilization til Command & Conquer. Faktisk kunne et sidespørgsmål være, om der er kommet spil de senere år, udover Spore, hvor man kan designe enhederne? Det er nemlig længe siden, jeg sidst er stødt på det...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/12-08 15:23 
Du nævner selv Spore, så jeg går ud fra at du er klar over at man også kan designe bygningerne i dette spil.

Så vidt jeg husker, kan man i Earth 2150 selv sammensætte sine enheder efter præ-definerede byggeklodser, så de har forskellige egenskaber.

I Battle Realms, kan man sende enhederne ind i forskellige bygninger for at opgradere dem. Rækkefølge og bygning spiller selvfølgelig ind.

Ellers kan jeg ikke umiddelbart komme i tanke om de ting du efterlyser. Som du siger må det da komme inden for en overskuelig fremtid.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
GatmanGatmanSkrevet 03/12-08 17:32 
Til Total Annihilation findes der en hel del brugerskabte bygninger og enheder. Mange af dem adskiller sig både i funktion og udseende fra standardbygingerne/-enhederne. Hvor kompliceret det er at lave dem, og om det kræver eksterne editorer, ved jeg så ikke. ;)
jaesjaesSkrevet 04/12-08 00:25, rettet 04/12-08 00:26 
Tak skal I have. Jeg vidste faktisk ikke, at man kan lave egne bygninger i Spore. Det gør da lige pludselig spillet lidt mere interessant.

De andre spil fænger af den ene eller anden grund desværre ikke helt nok til, at det er nogle jeg vil købe. Nå, men der kommer vel andre med lignende muligheder en dag.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig